Sivu 2/3
Lähetetty: 29.3.2006 20:16
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:nivailija kirjoitti:Jalat hikoilee, ikkunat huurussa. Lämpöä riittää. Varmaan +40 astetta.
laita ihmeessä jalkatilan luukku kiinni!!
Olin just sanoos samaa...vielä nipparilla luukku kiinni ryypyn vaijeriin niin ei vaju omia aikojaan.
Lähetetty: 29.3.2006 23:21
Kirjoittaja nivailija
Lada-Jussi kirjoitti:nivailija kirjoitti:Jalat hikoilee, ikkunat huurussa. Lämpöä riittää. Varmaan +40 astetta.
laita ihmeessä jalkatilan luukku kiinni!!
Aukeaa uudelleen automaattisesti.. Täytyy kehittää jokin jousisysteemi siihen.
Lähetetty: 30.3.2006 17:04
Kirjoittaja Midi^
Joo jalat hikoilee täälläkin kun ei luukku pysy kiinni. Kyllähän toi pirun nopeasti lämpenee, pakkasilla saa oikeen ihmetellä että joko sieltä puskee lämmintä ilmaa.

Lähetetty: 30.3.2006 17:59
Kirjoittaja pat-u
tuleehan sieltä kuumaa ja helevetin kuumaa!!

Lähetetty: 30.3.2006 18:26
Kirjoittaja liero
pat-u kirjoitti:tuleehan sieltä kuumaa ja helevetin kuumaa!!

veit sanat suustani

vielä kun on hana jumissa aukiasennossa, ei oo jaksannu korjata ,talvella kun on juuttunnu siihen parempaan asentoon, nyt alkaa tosin lämpiminä päivinä väliin ahdistaan ,joutunee viimein vaihtaan mokoman...
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... Aluukku%2A
siinä hyviä vinkkejä siihen jalkatilan luukkun.
Lähetetty: 31.3.2006 0:39
Kirjoittaja R-J
Eipä ainakaan laatikkomalleissa kylmä tullu. Se jalkatilan läpyskä ei pysy kiinni muutoin kuin väkisin. Mut sen voi kyllä sulkea pysyvämminkin, ei siellä (jalatkaan) silti palele.
Lähetetty: 31.3.2006 8:24
Kirjoittaja sinihelmi

eipä ole kylmä tullu
Minun on!
Lähetetty: 31.3.2006 13:59
Kirjoittaja ihkulainen
Osti pari viikkoa sitte vm.95 2105 -lada, ja ei meinaa lämmitä millään.

Puhaltaa maksimissaan jotain +15 asteista ilmaa. Missä vika voi olla.
Kiertääkö muute lämmityslaitteessa sama vesi kuin jäähdytysjärjestelmässä?
Säätövivut toimivat, mutta ovat todella jäykät.
Lähetetty: 31.3.2006 14:36
Kirjoittaja destor
Saattaa olla ilmaa lämmittimen kennossa. Sama vesi siellä kiertää koko järjestelmässä. Ilmanpoisto-ohjeita löytyy haulla, mutta yksi hyvä on irroittaa konetilasta lämppärille tulipellin läpi menevä ylempi letku pienessä ylämäessä ja lisätä syyläriin ainetta niin kauan kunnes sieltä lämppärin putkesta tulee vain nestettä.
Lämppärin hanan avautuminen kannattaa tarkistaa apukuskin jalkatilasta, eli etsi sieltä se hana johon säätövipu vaikuttaa ja koita käsin kääntää sitä hanan kahvaa vielä vähän lisää aukipäin jos vaijerin säätö on vaikka pielessä.
Lähetetty: 31.3.2006 16:13
Kirjoittaja OSmo
Onhan se kiva kun lämpenee...mut kyl sen sit huomaakin bensan kulutuksessa.. Ladassa saattaa olla ehkä hiukka huono tuo hyötysuhde?

Lähetetty: 31.3.2006 16:28
Kirjoittaja Larzan
OSmo kirjoitti:Onhan se kiva kun lämpenee...mut kyl sen sit huomaakin bensan kulutuksessa.. Ladassa saattaa olla ehkä hiukka huono tuo hyötysuhde?

Eikö se Ladan hyötysuhde ole just oikein päin, se käyttää nuo turhat ylenmääräiset heposvoimat johonkin hyödylliseen elikkä lämmön tuottamiseen

Lähetetty: 31.3.2006 16:37
Kirjoittaja OSmo
..no niin no..
Lähetetty: 31.3.2006 21:48
Kirjoittaja Jokari
Ladalla on hyvä ajaa pitkää matkaa...lämppärin vivun kun kääntää kiinni niin kohta alkaa räkä valumaan nokasta kun hönkii jäistä ilmaa ja kun liikuttaa vipua yhden millin niin kohta on kuin huonosti lämmitetyssä saunassa
Hyttiin tulee pirun kuuma vaikka raittiin ilman vivun kääntää kokonaan kiinni...ilmavirtaus lakkaa mutta silti lämmintä piisaa

Lähetetty: 31.3.2006 22:49
Kirjoittaja destor
Jokari kirjoitti:Ladalla on hyvä ajaa pitkää matkaa...lämppärin vivun kun kääntää kiinni niin kohta alkaa räkä valumaan nokasta kun hönkii jäistä ilmaa ja kun liikuttaa vipua yhden millin niin kohta on kuin huonosti lämmitetyssä saunassa
Hyttiin tulee pirun kuuma vaikka raittiin ilman vivun kääntää kokonaan kiinni...ilmavirtaus lakkaa mutta silti lämmintä piisaa

Syyllisenä lienee huono hana, kunnon venäläisellä keraamisella hanalla säätömahdollisuuksia on muitakin kuin kuumaa ja vielä kuumempaa.
Lähetetty: 31.3.2006 23:19
Kirjoittaja Jokari
destor kirjoitti:Jokari kirjoitti:Ladalla on hyvä ajaa pitkää matkaa...lämppärin vivun kun kääntää kiinni niin kohta alkaa räkä valumaan nokasta kun hönkii jäistä ilmaa ja kun liikuttaa vipua yhden millin niin kohta on kuin huonosti lämmitetyssä saunassa
Hyttiin tulee pirun kuuma vaikka raittiin ilman vivun kääntää kokonaan kiinni...ilmavirtaus lakkaa mutta silti lämmintä piisaa

Syyllisenä lienee huono hana, kunnon venäläisellä keraamisella hanalla säätömahdollisuuksia on muitakin kuin kuumaa ja vielä kuumempaa.
Juu sehän siinä lienee syypäänä. Mutta kyllä tuon kanssa tulee toimeen, jos joskus laukeaa niin sitte kyllä keraamista/kuulasulkuista tilalle.