Sivu 2/3

Lähetetty: 26.1.2004 18:07
Kirjoittaja Liepuska
Perhana ei se startti sittenkään pelitä kunnolla. Yritin juuri starttailla -> ei starttaa -> startti lopetti toimintansa. Solenoidi naksuu mutta ei pyöritä. :evil:

piippuun jäi!

Lähetetty: 27.1.2004 0:33
Kirjoittaja laurinko
Itse 2105:ni jäi lähtemättä, annoin iskuja relelle ja kontakteja kuntoon.
Ja lähti taas toimimaan!!

startti

Lähetetty: 27.1.2004 7:35
Kirjoittaja Lada110
Ladan starteista menee kuulemma yleensä etu pusla sököksi jolloin startti hitsaa suoraan runkoo.... puslan kun vaihtaa niin sit pitäis toimii...

Lähetetty: 5.10.2005 21:47
Kirjoittaja Nonnis
Jahaa, siis onko se lokasuojassa oleva rele joku LISÄRELE? Jossain on siis toinenkin, ilmeisesti sulakerasiassa?

EDIT Ai solenoidi on kuulemma se eka rele :oops:

Lähetetty: 5.10.2005 21:51
Kirjoittaja Jokari
Nonnis kirjoitti:Jahaa, siis onko se lokasuojassa oleva rele joku LISÄRELE? Jossain on siis toinenkin, ilmeisesti sulakerasiassa?
On se ns. lisärele, jelppii siinä etteivät virtalukon kärjet kärtsää...relehän on helppo vaihtaa toisin kuin virtalukko.

Ja tuolle releellehän tulee ohjaus suoraan virtalukolta, ja toinen niistä paksuista johdoista jatkaa startin solenoidille, toiselle on syöttö suoraan akulta....eli muita releitä ei ole.

Re: Hiipuminen

Lähetetty: 6.10.2005 12:48
Kirjoittaja mickey-69
Jankos kirjoitti:En lukenutkaan tuota toista viestiäsi.

Kyllä ne todennäköisesti on hiilet mitkä sieltä on loppu, ensin on mennyt yksi hiili jumiin ja sitten lopulta toinen ja sitten lakkaakin jo toimimasta.

Mutta kyllä uusi on aina uusi... Jos yksi hiili on pois pelistä, niin se rasittaa sitä toista käämiä niin paljon että koko startin toiminta on heikkoa.
Jeps.... Tuli tuossa mielipuoleeni, jotta nuo solenoidin kärjet on yks vika kohde, joka korjaantuu purkamalla "solkku" ja viilaamalla kärjet kuntoon tai vaihtamalla se kokonaan... Muuten noissa uudemman mallisissa starteissa (hiilet startin päädyssä) on paljon ankkuri vikoja, toisin sanoen kommutaattorista(siis se pinta mihin hiilet koskettaa) on joku "liuska" pimeenä, ja startin pysähtyessä kyseiselle kohtaa, se ei puhu mitn.... :shock:

Lähetetty: 1.11.2005 17:35
Kirjoittaja Nonnis
Solenoidin kun vaihtaa niin onko se koko startti kökkäre saatava ulos vai voiko se vaihtaa jotenkin lennosta? Eihän se startti mistään mahdu pois tuleen :?

Lähetetty: 1.11.2005 18:00
Kirjoittaja hessu
Kyllä sen nivassa ainakin joutuu kokonaan sieltä pois kaivamaan ja on sitte niin per...een kivassa paikassa :wink:

Lähetetty: 2.11.2005 9:49
Kirjoittaja mickey-69
Nonnis kirjoitti:Solenoidin kun vaihtaa niin onko se koko startti kökkäre saatava ulos vai voiko se vaihtaa jotenkin lennosta? Eihän se startti mistään mahdu pois tuleen :?
No on ainakin paljon helpompi vaihtaa se solenoidi pöydällä siihen starttiin kuin tuolla paikallaan.... Sen lämpösuoja pellin kun heittää lepikkoon sieltä niin startti sopii tulemaan hienosti ylös.... Jos taas se pelti on ruostunu pakosarjaan niin kiinni, ettei sitä saa kuin räjäyttämällä irti, niin startin saa pujoteltua myös etukauttakin pois kun ottaa ensin laturin irti.... :shock:

Lähetetty: 2.11.2005 18:12
Kirjoittaja Nonnis
Entäs alakautta, niin mä olin asian ajatellut?

Lähetetty: 2.11.2005 21:31
Kirjoittaja jta
Alakautta tuon startin saa helposti pois. Tosin vain vaatii sen laturin irrottamisen. Ja pohjapanssarin.

Lähetetty: 2.11.2005 22:07
Kirjoittaja hessu
Kyllä sen ihan jees saa siitä yläkauttakin,kun vaan ottaa sen suojapellin pois edestä... Rost off icea vähän pellin pultteihin,niin lähtee ihan nätisti irti :) Tänään juuri otin tuosta nivasta vanhan startin pois ja huomenna heti aamusta uusi kiinni,piti oikein ottaa pekkanen duunista jotta saa asentaa rauhassa :wink:

Lähetetty: 2.11.2005 22:34
Kirjoittaja LENNY
Ja solenoidi lähtee kun ottaa sen juuresta sokan irti ja napauttaa lukitustapin pois.Ja vielä helpommin jos viitsii avata startin päästä pari ruuvia/mutteria/pulttia (riippuu startista,kaikkia löytyy) ja avata koko startti.Jos on sellanen malli,että hiilet on sivussa,joutuu kasatessa ottaan hiilet pois.Ei paha.Sen kyllä huomaa sit kun sen purkaa.

Puslat kannattaa vaihtaa ajoissa.Mulla yks paloi ja suli sisältä ihan sököks,kun tein tekohengityksen ja laitoin vaan vaseliinia pusliin.Toimi pari viikkoa hienosti ja sitten POKS...

Lähetetty: 4.11.2005 11:08
Kirjoittaja nsLADISTI
mulla oli kanssa startin kans ongelmia rutis ja paukahteli kunnes lopetti kokonaan naksahtelu jäi kyllä joten purin sen pois ja kattelin hiilet oli kunnossa ja muutenkin kaikki näytti ehjältä solkun purin ja herkistelin löin takasin kasaan ja kokeilin siihen loppu startin temppuilu oli vaa joku siellä jumissa ettei halunnu pelittää nyt toimii ja hyvin :D

Lähetetty: 6.11.2005 18:03
Kirjoittaja Nonnis
Startti irrotettiin eilen alakautta ottaen myös laturi irti ja solenoidi vaihdettiin, vielä pitäis jaksaa kasata, ei oo oikein krapulapäivän puuhaa ;)

Ei mikään mahoton, startin kaksi ylempää kiinnikepulttia avasin yläkautta lenkkiavaimella, oli tosin aika tiukassa eikä työkalu ja -asento paras mahdollinen.

Toivotaan että kokoaminenkin sujuu yhtä hyvin :)