Toi voisi toimia paremmin, oon kuullut että tuollaisia systeemejä on rakennettukin. Köyhän miehen ilokaasulaitteistoOskar kirjoitti:Ok, asia selvä![]()
Entäpä miten eetterin eli starttisprayn kanssa toimis, jos laittais vaikka letkun ohjaamosta kaasarin kurkkuun ja aina tarvittaessa ruuttais??
Teoria
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Kone saisi lisää palavaa ainetta, mutta ei happea sen polttamiseen, eli sitten jää osa bensasta palamatta. Veikkaisin.Oskar kirjoitti:Ok, asia selvä![]()
Entäpä miten eetterin eli starttisprayn kanssa toimis, jos laittais vaikka letkun ohjaamosta kaasarin kurkkuun ja aina tarvittaessa ruuttais??
,_,/ukka
Autoton on huoleton
-
ilkkahy
Ilokaasuvehkeillä käsittääkseni jäähdytetään imuilmaa jolloin sen tilavuus pienenee ja sitä saadaan tungettua enemmän sylinteriin.
Puhdasta happea ja vetyä polttomoottoriin? Olisi älyttömän mielenkiintoinen ja vaikea projekti, mutta vaatisi kemian ja fysiikan teorian korkeamman tason hallitsemisen ettei tulisi ruumiita.
Jos tuota happea lähtee "kokeilemaan" pistämällä suoraan imupuolelle ja käyttämällä erittäin rikasta seosta niin siitä saa varmaan lyhyeksi hetkeksi hienot tehot ja sulaneet männät.
Puhdasta happea ja vetyä polttomoottoriin? Olisi älyttömän mielenkiintoinen ja vaikea projekti, mutta vaatisi kemian ja fysiikan teorian korkeamman tason hallitsemisen ettei tulisi ruumiita.
Jos tuota happea lähtee "kokeilemaan" pistämällä suoraan imupuolelle ja käyttämällä erittäin rikasta seosta niin siitä saa varmaan lyhyeksi hetkeksi hienot tehot ja sulaneet männät.
Happihan kiihdyttää palamista joten pelkän hapen tai pelkän ilokaasunkin (n. kolmasosa happea) lisääminen nostaa palotapahtuman lämpötilaa sitä paljon ettei sitä kestä mikään moottori.Idän Ihme 1 kirjoitti:Mut jos ei oo tarpeeksi soppaa, niin ei synny liikaa lämpöäkään?
Se että kuinka laihalla kone käy ja paljonko se vaikuttaa palamislämpötilaan, ja tehoon, olisi mielenkiintoista tietää.
Johan pelkästään liian laiha seoskin venttiileitä polttelee joten happipitoisilla kaasuilla tunaroimalla saa helposti jotain sulamaan.
Ilokaasun pääasiallinen tarkoitus on siis lisätä imuilman happipitoisuutta jolloin moottoriin syötettävän polttoaineen määrää voidaan lisätä ahtamatta sitä, tuo jäähdytys tulee vähän niinkuin lisäoptiona kun ilokaasu on kuitenkin pullossa nestemäistä ja siksi reippaasti pakkasen puolella.
ööö... eikös se kyl oo NO2 eli typpidioksidia (typpidihappea) ainakii näi kokeilevan kemistin mielestäsamovaari kirjoitti:Ilokaasun eli dityppihapon kaava on N2O. Hapen ja typen suhde ilmaan verrattuna on melkein päinvastainen. Ilokaasu auttaa palamiseen hyvinkin paljon, mutta puhtaalla hapella leikkiminen saattaa tosiaan "räjäyttää Ladan pois".
Ja eikös noissa ilokaasuissa oo et kone pitää olla lämmenny sen tiettyy asteesee et jotekii "kiivastuttaa" itse kaasua. Kylmällä koneella siitä ei paljoo hyötyä oo sit. Tosin en oo varma mut jostai olin lukevinaani asiasta. Onkos kukaa kokeilu laittaa sitä käynistysapu suihketta koneesee (mitä laitetaa esim traktoreitte ilmaputsarii)???
Kyllä se on N20 eli dityppioksidiMage kirjoitti:ööö... eikös se kyl oo NO2 eli typpidioksidia (typpidihappea) ainakii näi kokeilevan kemistin mielestäsamovaari kirjoitti:Ilokaasun eli dityppihapon kaava on N2O. Hapen ja typen suhde ilmaan verrattuna on melkein päinvastainen. Ilokaasu auttaa palamiseen hyvinkin paljon, mutta puhtaalla hapella leikkiminen saattaa tosiaan "räjäyttää Ladan pois".
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
-
GreenThing
Kiihdytysautoissakin laitetaan tasaväkistä vastustajaa vastaan ajettaessa seos hiukan laihemmalle tulee kuulema muutama hevosvoima lisää vaikka onhan siinä omat vaaransakkin.
ILOKAASUSSA TYPPI SITOO LÄMPÖÄ JOKA MAHDOLLISTAA SUUREMMAT TEHOT!
En muista sitoiko se lämpö energiaa sen kemiallisiin sidoksiin saatan olla väärässäkin, mutta kummiskin se sitoo sitä tehokkaasti siis lämpöä.
ILOKAASUSSA TYPPI SITOO LÄMPÖÄ JOKA MAHDOLLISTAA SUUREMMAT TEHOT!
En muista sitoiko se lämpö energiaa sen kemiallisiin sidoksiin saatan olla väärässäkin, mutta kummiskin se sitoo sitä tehokkaasti siis lämpöä.
Lada 1200L -88
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
Lada 1300s -81 myyty
Lada 1200L -87 myyty
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
-
RussianTUNER
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila