Sivu 2/2

Lähetetty: 5.2.2006 10:45
Kirjoittaja Turbiini
Riippuu palotilasta tuleehan se sulla jo mäntä sitten 0.8mm ylemmäs ku mulla,Palotiloja hieman vielä suurennettu venttiilien ympäriltä, jan vahvikehitsauken jälkeen otettu kannesta pois pieni oikaisu siivu. Kanis toki 2101 mallia eikä siis uudempi 21011en tiedä kuinka paljon noissa on vakiona eroa. Niin ja vakio männillä joilla puristus suhde on 8.5 niin nehän jää 1.8mm alle lohkon ja ovat varustettu 2mm kupilla, joten 3mm alituksella tasapäinen menee melko lähelle vakio puristuksiin..

Lähetetty: 5.2.2006 10:53
Kirjoittaja pappa- igor
no helvetti.. sehän on hyvä homma.. oikeen hienoo.. pitääpi viedä lohko sit höylään 8) jos sais lassen laulaan kesäks.. kiirettä pitää, kun valtion hommia pitäis tehdä viä huhtikuun alkuun asti :?

Lähetetty: 5.2.2006 12:53
Kirjoittaja Stefa
Mittaappa sen palotilan tilavuus niin saa tarkkaan noita mittoja sitten eikä tarvi arpoa :wink:

Tiivistä vaseliinilla pleksi, johon on porattu jokunen reikä, palotilan päälle ja täytä palotila mittaruiskua apuna käyttäen jollain nesteellä. Esimerkiksi apteekista saatava 10ml ruisku on ihan näppärä. Ite käytän alkoholia.

Lähetetty: 5.2.2006 13:20
Kirjoittaja pappa- igor
juu täytyypi mitata kun saan kanteni takaisin laippojen tekijältä :oops:

Lähetetty: 14.5.2006 18:06
Kirjoittaja ilkkahy
Paljonkos sitä ruttua osapuilleen vaparissa tulee jos ottaa 1500 koneesta 2mm lohkosta pois ja kannen palotila on ihan vakio?

Tai jos joku sattuu muistamaan, niin paljonko mäntä jää tuossa koneessa lohkon alapuolelle ja paljonko on vakiokannen palotilan tilavuus?

Lähetetty: 14.5.2006 18:46
Kirjoittaja OSmo
pappa- igor kirjoitti:täytyypi kokeilla laskea vaan lohkoa.. mutta en silti usko että kahden millin laskulla pääsisin 8.8 paukkuihin koska mäntä jäis viäkin lohkon tasalta :!: kolme :!: milliä :!:
..aika korkeat puristukset turbo koneeseen..

Lähetetty: 14.5.2006 20:31
Kirjoittaja pappa- igor
OSmo kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:täytyypi kokeilla laskea vaan lohkoa.. mutta en silti usko että kahden millin laskulla pääsisin 8.8 paukkuihin koska mäntä jäis viäkin lohkon tasalta :!: kolme :!: milliä :!:
..aika korkeat puristukset turbo koneeseen..
Kyllä puristuksia pitää olla... eihän sitä muuten saa käymään ja matalilla paukuilla ei oo alavääntöä, kun nokka ja ahdin vetää ylhäältä... :twisted:

Lähetetty: 15.5.2006 10:25
Kirjoittaja Stefa
Tuon puristuksen saa aika helposti tietoonsa laskeskelemalla ja mittailemalla. Ei tarvitse arpoa, huhuilla tai luottaa mutu-puheisiin.

Ei alta ysin ruttu vielä kovin korkea ole jos nokkakin on tiukempi. Tosin ehkä joku 8 olisi "turvallisempi" nakuttamisen kannalta etenkin jos meinaa reilummin ahtaa.

Lähetetty: 20.6.2006 16:13
Kirjoittaja pappa- igor
mikä on orginaali korkuisen 1500/1600 lohkon sylinteriputken pituus??? mul on 144mm joten onkohan vakio... kuinka monta milliä on vakio lohkoa mahdollista madaltaa :?: :?: :!:

Lähetetty: 4.7.2006 20:45
Kirjoittaja pappa- igor
vien sen lohkon ny viikonloppuna höylään otan 3mm pois.. toivotaan että sen jälkeen ruttua piisais... tarvii viikonloppuna mitata palotilan koko ja ens viikol niputtaa koneen alakerta.. jos lassen sais laulaan jo syyskuun alkuun niin samalla sais pitkän leiman :roll: (kun viimenen numero on 0)