Itäauto tallikuskit

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ei kai VFTS mikään tehdastalli olekaan, onko sitten IC:kään tehdastalli, mutta IC eli Izh rallye on kuitenkin tehty ihan izhevskin autotehtaalla
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

BA3 kirjoitti:8) Eiks kaikki autot mitkä on valmistettu Detroitin itäpuolella ole itäautoja... :wink: (vitsi,vitsi)
ja kaikki glasnostin jälkeen valmistetut ovat länsiautoja? :wink: "Itäauto" käsitteenä mielestäni tarkoittaa valmistusmaan yhteiskuntajärjestelmää. Jos sitä pidettäisiin perinteisesti edelleenkin mittarina, niin kapitalistisen Venäjän valmistamilla autoilla ei olisi todellakaan mitään tekemistä "itäautojen" kanssa. Itäautoja ei siis vuoden 91 jälkeen ole enää valmistettu. Skodan kanssahan näin on jo onkin, se ei ole enää kenenkään mielestä oikea "itäauto", olkoon Vanja mitä mieltä tahansa. :wink: :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
BA3
Viestit: 840
Liittynyt: 5.11.2004 20:39
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Ja nyt sanoi Samarai asiat kerrankin kuin NE ON :!: Hatun nosto ja syvä kumarrus :!:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

KosoLa kirjoitti:Oisko vielä Keinonen Eino Skoda oktavia joskus kuuskyt luvulla,muistinko nimen oikein.
Esko keinäsestä kun puhutaan, niin oliskohan ollut kuitenkin Koneliike-Helkaman kalustoa.
Viimeksi muokannut Toveri Sladimir, 31.12.2005 12:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

samarai kirjoitti:no vain veikaten voi voittaa:

T.Vuori, M. Kolehmainen, O. Nysten.
Volgallakin on joku pystynyt ajamaan "oikeata" rallia, eikä kuten nykyisin pelkästään romurallia. :wink:
???Tehdasautojako??
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?
Viimeksi muokannut Toveri Sladimir, 31.12.2005 12:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

KosoLa kirjoitti:Just tuli mieleen Kalevi Aho Skodamies,ajoi ja koulutti viä tsekin kuskeja.
Aho kilpaili tehtaan A-ryhmän 130-takatuuppari ja Favorit malleilla.Aholla oli kuulemma Tsekeissä F-alkuinen rekisterikilpi, joka tarkoitti vapaita nopeusrajoituksia Tsekkien alueella.Erittäin nopea kuljettaja!!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Vielä on nykäisemättömiä merkkejä!!!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

nämä ralli hommat ei ole oikein vahvinta aluetta,mutta mahtoikohan Virtasen Sepolla olla tehtaan Warre.Itsehän Seppo Warreaan ainakin rakenteli,mutta oli ainakin läheisesti tehtaan kanssa tekemissä.DDR tuli Jyväskylään kuitenkin omalla tiimillään.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Trabant 601 Sport oli aikoinaan Jyväskylässä, mutta taisivat kaikki kuskit olla DDR:n kansalaisia?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Toveri Sladimir kirjoitti:
samarai kirjoitti:no vain veikaten voi voittaa:

T.Vuori, M. Kolehmainen, O. Nysten.
Volgallakin on joku pystynyt ajamaan "oikeata" rallia, eikä kuten nykyisin pelkästään romurallia. :wink:
???Tehdasautojako??
jaa, sitä minä en tiedä. Volgan Tm-koeajossa (6/1966) vaan ihasteltiin, miten ko. herrat kykenevät ajamaan Volgalla rallia. :wink:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Warreossi kirjoitti:nämä ralli hommat ei ole oikein vahvinta aluetta,mutta mahtoikohan Virtasen Sepolla olla tehtaan Warre.Itsehän Seppo Warreaan ainakin rakenteli,mutta oli ainakin läheisesti tehtaan kanssa tekemissä.DDR tuli Jyväskylään kuitenkin omalla tiimillään.
Kyllähän Virtasella oli tehtaan auto alla useamman kerran 80-luvulla.Viimeisen kerran 1990 jopa nelitahtikoneinen.Myös Auto-Alan omistajat, Knornin veljekset sekä Eino Lehtonen saivat tehtaan Warret suurajoihin 60-luvun lopulla.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Avatar
Warreossi
Viestit: 538
Liittynyt: 26.9.2003 16:13
Paikkakunta: Pornainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Warreossi »

samarai kirjoitti:Trabant 601 Sport oli aikoinaan Jyväskylässä, mutta taisivat kaikki kuskit olla DDR:n kansalaisia?

DDR:n tiimillä oli noita Trabeja.Tuonnehan ne meni Kaivokselaan Haka-Auton pihaan,jossa noita ihmeteltiin.Huoltoautoina oli Barkas-pakettiautot.80-luvun lopulla koko tiimi oli letkassa tuolla Hakaniemessä,sen aikuisen DDR:n kulttuurikeskuksen edessä.
Seppohan viritteli omaa autoaan,joka oli tiettävästi tehtaan autoa huomattavasti parempi.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Toveri Sladimir kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?
Norjalainen John Haugland ja Markku Saaristo ajoivat tehtaan kalustolla, jota Saariston kohdalla tuki huollon puolesta Suomen Koneliike/ Helkama ja rahallisesti Upo. Eiköhän se Harjapää ajanut kanssa sedania, mutta tuota RS:ää Suomessa kyllä puikotti em. Haugland.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Vanja-eno kirjoitti:
Toveri Sladimir kirjoitti:
Vanja-eno kirjoitti:Markku Saaristo ja Skoda 130R (ei pidä sekoittaa 130 RS joka oli coupe)
Oliko saaristolla tehtaan kalustoa? Tehtaan 130 RS vieraili kyllä suomessa. Olikohan Jorma Harjapää puikoissa?
Norjalainen John Haugland ja Markku Saaristo ajoivat tehtaan kalustolla, jota Saariston kohdalla tuki huollon puolesta Suomen Koneliike/ Helkama ja rahallisesti Upo. Eiköhän se Harjapää ajanut kanssa sedania, mutta tuota RS:ää Suomessa kyllä puikotti em. Haugland.
Harjapää keskeytti 1978 suurajot ek 4:lle 130 RS-mallilla.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Vastaa Viestiin