KD-35 testiajossa Puolassa=Shiguli= kirjoitti: Nyt kun tuossa linkissä näkyy sopivasti vielä tuo KD-35 pillari, niin lienee paikallaan kertoa siitäkin muutama sananen. MTZ-2:ssa ja 1:ssä käytettiin juuri tuon KD-35:n moottoria ja voimansiirtoa. Laatikko oli lukkiutuvaa tyyppiä, eli numero ei mene päälle eikä pois päältä ilman kytkintä. Moottorin käynnistys tapahtui 300cc 2- tahti moottorilla, mallia PD-10 (vaihtui aikanaan PD-10M malliin). Tämä "penikka" käytti samoja jäähdytysnesteitä kuin itse diesel ja sen pakoputki kulki dieselin imusarjan lävitse. Käynnistyminen kylmillä keleillä oli taattu, mikäli penikan sai revittyä tulille.

http://www.youtube.com/watch?v=bOff3peH60A
Belarus-juttu Savon Sanomissa:
http://lyhytlinkki.net/?i7lqhvtb
- tuossa em. juttuun voisi lisätä

http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html