Kokemukia Belaruksesta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

=Shiguli= kirjoitti: Nyt kun tuossa linkissä näkyy sopivasti vielä tuo KD-35 pillari, niin lienee paikallaan kertoa siitäkin muutama sananen. MTZ-2:ssa ja 1:ssä käytettiin juuri tuon KD-35:n moottoria ja voimansiirtoa. Laatikko oli lukkiutuvaa tyyppiä, eli numero ei mene päälle eikä pois päältä ilman kytkintä. Moottorin käynnistys tapahtui 300cc 2- tahti moottorilla, mallia PD-10 (vaihtui aikanaan PD-10M malliin). Tämä "penikka" käytti samoja jäähdytysnesteitä kuin itse diesel ja sen pakoputki kulki dieselin imusarjan lävitse. Käynnistyminen kylmillä keleillä oli taattu, mikäli penikan sai revittyä tulille.
KD-35 testiajossa Puolassa 8)
http://www.youtube.com/watch?v=bOff3peH60A

Belarus-juttu Savon Sanomissa:
http://lyhytlinkki.net/?i7lqhvtb

- tuossa em. juttuun voisi lisätä :wink: - Neuvostoliitossa ei yksityistalouksille myönnetty lainkaan ostolupia tehdasvalmisteisiin "oikeisiin" traktoreihin ja siitä syystä niitä tehtiin paljon itse. Tässä yksi esimerkki:
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

jatketaan palstaa eli nyt käytössä ollut vm 81 425 vilske 1000 kuormaimella. pienien alkukankankeuksien jälkeen jotka johtuivat lähinnä edelisestä omistajasta, ei ole voinnut moittia. lähtee käymään pakkasesta kuin pakkasesta ja suunnan vaihtaja on lumihommiin omiaan. ainoana pikkumiinuksena karkeampi käyntiääni kuin vesijäähdyteistyissä.
mutta ei elämää haittaa.
osia löytyy rajan takaa ja edullisesti jopa niin edulisesti että tuli kone rempattua ja kaikki on uutta syöttöpumppua myöten.
kevään suunnitelmissa on vielä leveämmät renkaat sekä muutta ohjaus kuormain käyttöön sopivammaksi eli heitään orkis toteemi lepikkoon ja sylinteriä tilalle.
kuormaimeen jo kauhan kääntöön töissä tein roheammat sylinterit ja nostoon tarkoitus tehdä kunhan tarve tulee. nykyiselläänkin jaksaa nostaa letukan puskurista ilmaan.
mutta hinta / laatu suhteeltaan oiva laitos ja turhaan haukuttu.
pelto hommia ei vielä ole päässyt kokeilemaan mutta metsähommista sorna lastaukseen on tullut touhuttua
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja audiq »

Team perseauki racing kirjoitti:...nyt käytössä ollut vm 81 425 vilske 1000 kuormaimella.
Oletko mittaillut yhtään kulutusta?

Minä tutkailin ajoon lähtiessä tikusta, että 14 litraa oli dieseliä tankissa. Kolmen tunnin lumien lykkimisten jälkeen tikku näytti 11 litraa.
Minä en oikein käsitä, että millä hitolla se kulkee. :?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ei ole tullut pahemmin seurattua... silloin tällöin 20 litraa tankiin jerry kannusta on tullut lorautettua.
ennen kylille lähtöä toki sen verta katsellut että tikku kastuu. polttoaine mittari suuntaa antava, niin kauan kun pysyy päälle puolen välin niin ei hätää ja kun alkaa vipattaa reunasta reunaa tietää että pari tuntia vielä ajelee.
täytyy piruuttaan seurata.

ainua miinus on vehkeessä on tuo sormiloukku vetokoukun lukitus, tai tarkemmin sen irroitus... ei ole löytynyt kuvaa miten pitäisi toimia joten nyt roikunut sinkki vaijerin pätkä mistä saa nykiä.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja audiq »

Ai sinulla on mittarikin. Meillä pelkkä tikku, mutta malli onkin 400. Sama traktorihan se taitaa hyvin pitkälti olla. Nelivetoiseksi muuttaneet noitakin 425:n osilla.

Viisi litraa tikun mukaan on meillä alaraja löpölle. Jos on kallellaan, niin seitsemällä alkaa rykimään kone.
Alle seitsemän en ole päästänyt kuin joskus epähuomiossa.

Minä niin harvoin olen koukkua käyttänyt, että en edes muista, miten meillä se toimii, mutta eikös lattiassa ole joku keppi sille lukitukselle? Vai olikohan se keppi sitä varten, että sai lukittua koukun ylös? Niin taisi ollakin. En ole tainnut kärryä koskaan lukita koukkuun. Kun ei tuolla koskaan kärryä varsinaisesti vedetä. Kunhan muutama sata metriä siirrellään. Viimeksikin kärry ole keulassa kiinni, kun en jaksanut lanaa irroittaa. :?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

tuos on sit olu viel vipu takana jolla lukitaan koukku ylös ajo asentoon. hitusen ihme hässäkkä tuo kokuuku, mut kärryt on perässä pysyny.
ainuan mikä tuossa aiheutti ihmetystä oli käynti ääni, on aikas oma saundinsa ilmäjäähy versiossa
pappa vainaal oli ainakaan 405, mut aikaa kulunut niin kauan ettei muistanutkaan.. nyt kun nähnyt pari nuita muitakin niin tuli taas mieliin
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Olisiko tosta LTZ-55:n räjäytyskuvasta mitään apua? Näyttäisi ainakin olevan T-40 systeemi.

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pölkkäri
Viestit: 203
Liittynyt: 29.6.2008 11:32

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

mökillä on 5.kpl belaruksia yksi jauhanut jo 6.v kenttäsirkkelin jatkona eikä mitään vikaa yhessäkään liekkö priimat sattunu samaan paikkaan :lol:
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

Minkä kokosella/mallisella pyörität sirkkeliä?
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

samarai kirjoitti:Olisiko tosta LTZ-55:n räjäytyskuvasta mitään apua? Näyttäisi ainakin olevan T-40 systeemi.

http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3
selventi huomattavasti.... tarvinne lisäillä romppeita tuliais listalle kunhan ensikerran käy rajan takana.
toisaalta käynnyt mielessä tuoda venäjällä paljon käytetty koukkumalli joka tulee nostalaite varsien väliin.
kätevämpi kuin tuo omansa, ei tarvitse mutu tuntumalla sihdata kärryä kiinni, ei ole nostolaiteen varret saati renkaat kärryn edessä, jyrkissä käännöksissä
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tarkoitatkohan tuollaista T-25 systeemiä?
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... 50&atype=3

Sinänsä hieman outo juttu, että tuo on käytössä T-40M:ssä ja siinä LTZ-55 mallissa on T-40. :roll:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pölkkäri
Viestit: 203
Liittynyt: 29.6.2008 11:32

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

sirkkelin jatkona mtz.50/52 olikohan se nyt 70-lukunen pit kahtoo tarkemmin ko.käyn mökillä
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja 1500i »

pölkkäri kirjoitti:sirkkelin jatkona mtz.50/52 olikohan se nyt 70-lukunen pit kahtoo tarkemmin ko.käyn mökillä
Mitenkä hyvin jaksaa pyörittää ja minkälainen saha/terän halk.? :)
Avensis stw
Ex.21093 -00
pölkkäri
Viestit: 203
Liittynyt: 29.6.2008 11:32

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja pölkkäri »

hyvinhän tuo on jo 6.v pyöriny otan kuvia mittoja kuha meen mökille
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Kokemukia Belaruksesta

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kovin haukutun ilmajäähyn käyttö testi jatkuu, suomalainen vilske1100 kuormain antautui ennen kuin etuakseli.. ei ilmeisesti kunnnon ryskäämiseen tehty.
ja kuormain käyttöön tuo orkkis ohajus toteemi, sieltä ja syvältä.. no modernimpi versio tulossa, 2 puoleinen hydraulikka sylinteri jo eteisessä ja korvakeet tulossa jälkitoimituksena.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Vastaa Viestiin