Sivu 10/19

Lähetetty: 23.4.2005 19:29
Kirjoittaja pressa
tuo aiv on muuten kovaa myrkkyä
ja erityisesti jos sitä on myös auton sisällä kuljetettu
kuivuessaan vesi haihtuu ja happo väkevöityy samoin kuin akku hapon kanssa

Lähetetty: 24.4.2005 9:51
Kirjoittaja Aapo
Nettiautossa oli Niva 1500E. Muistaakseni Satakunnassa.

Lähetetty: 24.1.2006 10:55
Kirjoittaja Nonnis
No kuten muista topiceista on jo varmaan arvattukin, on mulla taas Niva. Saa nähä kuinka tän kotteron käy, muuten tuntuu ihan soivalta peliltä mutta käyntipuolella on häikkää. Ja lukon merkkivalo ei syty, eli joko polttimo pimee tai lukko pimee :?

Leimaa on kummiskin ensi vuoden puolelle, joten ihan heti ei siinä mielessä tarvii alkaa harsimaan.

Vuosimalli on -80.

Lähetetty: 24.1.2006 19:06
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nonnis kirjoitti: Ja lukon merkkivalo ei syty, eli joko polttimo pimee tai lukko pimee :?
Meneekö lukko päälle??? Eli kahva selkeesti loksahtaa lukkoasentoon.

Tosiaan polttimo, sulake, johdot tai katkasija-vikaa.

Lähetetty: 24.1.2006 19:09
Kirjoittaja Nonnis
Ei se kyllä mitenkään lonksahda mutta kyl se kahva liikkuu

Lähetetty: 26.1.2006 17:29
Kirjoittaja Nonnis
Nyt se lukkovipu vasta tuntui loksahtavan paikoilleen kun keksin pistää aluevaihtajan vapaalle. Merkkivalo ei kyllä pala.

Lähetetty: 26.1.2006 18:41
Kirjoittaja arpati
Nonnis kirjoitti:No kuten muista topiceista on jo varmaan arvattukin, on mulla taas Niva. Saa nähä kuinka tän kotteron käy, muuten tuntuu ihan soivalta peliltä mutta käyntipuolella on häikkää. Ja lukon merkkivalo ei syty, eli joko polttimo pimee tai lukko pimee :?

Leimaa on kummiskin ensi vuoden puolelle, joten ihan heti ei siinä mielessä tarvii alkaa harsimaan.

Vuosimalli on -80.
Minkäs hintainen tuo oli? Varmaan tarttee meillekin ruveta katteleen Nivaa vähitellen... Jos löytäis ensin edes jonkun mädän varaosalaitteen, niin pääsis tutkiin laitosta lähempää :wink:

Lähetetty: 27.1.2006 17:16
Kirjoittaja Nonnis
Pari tonnia maksoi, niin kuin tuntuvat kaikki katsastetut ja toimivat Nivat tekevän nykyään :shock:

Lähetetty: 27.1.2006 18:51
Kirjoittaja Nonnis
Rattiakselin sähköjohtojen eristeet on varmaan hiertyneet rikki, kun vilkku vilahtaa kun laittaa virrat päälle ja jo kertaalleen on palanut sulake, jonka takana on vilkut, mittarit ym. Pitääpä huomenna tutkia. Sähkärinteipillä kai siitä selviää.

Lähetetty: 29.1.2006 15:55
Kirjoittaja Nonnis
Eilen jäin Nivalla jo kahteen kertaan kiinni, eka edesmenneen Herttualan kaupan pihassa missä rattori nosti takalanalla vetokoukusta ja tuuppasi tielle, ja sitten pimeellä kotipihassa pakittelin tallista Jussin orkkisklassikkoa väistäen roskienpolttotynnyrin päälle ja siihen se jäi kiinni, tynnyri kuskinpuolella takakulman alla. Jotenkin se siitä saatiin tuupittua. Muuta vauriota ei tullut kuin lisäpakkivalo vääntyi kieroon mutta senkin sai suoristettua.

Samalla tuli vaihdettua Daazin tilalle Jussin linnun vanha Ozon ja tyhjäkäyntikin ilmestyi. Samoin rallattava ketju säädettiin, olipas se näppärää kammella :)

Lähetetty: 29.1.2006 17:30
Kirjoittaja Nonnis
Lukkovipu liikkuu nyt muutenkin kuin aluevaihtaja vapaalla, mutta en sitten tiedä tapahtuuko mitään. Tai ainakin lukko päällä ristikkäisillä tassuilla sutii. Mutta entäs jos se onkin koko ajan päällä?

Jussi kun tuumas että lukon pitäisi kytkeytyessään pitää kovaa ääntä.

:shock:

Lähetetty: 29.1.2006 18:09
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Ei pidä minkäänlaista ääntä kun kytkeytyy!

Nyt liukkailla sitä on helppo testailla toimiiko lukko, tosin on hyvin epätodennäköistä tolla tavalla toimivan lukon rikkoutuminen.

Aja se Niva johkin lumikasaan ja ruovittele ilman lukkoo, sopivan liukasta kun on niin vain yks pyörä ruopii, lukko päälle ja kummallakin akselilla ruopii yks pyörä.

Ne lukkovivut on monesti aika jumissa kun niitä ei o käytetty, paljon käyttöö vaan ja oikeen taktiikan ettimistä niin kyl se rupee kytkeytyyn jo pienissä nopeuksissakin.

Lähetetty: 2.2.2006 15:50
Kirjoittaja Nonnis
Nyt Niva on sitten kuollut. :cry:

Yöllä väsäsin Ladidos Tampereen tovereiden kera uutta kaasaria (2107-1107010-20) ja järjetöntä sytkää. Kaasarin kanssa ei mitään ongelmaa, mutta sytytys sitten kusi totaalisesti. Eka kyllä pikkasen lupaili, mutta sitten ei mitään. Lopulta ei tullut ees kipinää. Eikä toisella syttypoksillakaan.

No ei muuta kun järjellinen takasin, mutta eihän sitä ajotusta löytynyt enää silläkään, mutta sanoi sentään sen töf mitä auto sanoo kun sytkä on ihan hukassa. Ja mähän en osaa sitä säätää. Eikä sitten ilmeisesti muutkaan.

Jospa joku ammattilainen saisi sen kuntoon :oops:

Irtooko muuten venakopan kansi ottamatta pois ilmanottohäkkyrää ja sitä myötä lämppärinkoteloa?

Lähetetty: 2.2.2006 18:51
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Irtoo.

Lähetetty: 2.2.2006 18:54
Kirjoittaja Nonnis
Joo niin arvelinkin, että pitää vaan sinnikkäästi kitkutella. Vähän se on tiellä...

Meinaan jossain vaiheessa tulee kysymykseen ohjurinkumien vaihto kun puhaltaa öljyä läpi aika reippaasti :x