Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Ei ollut iskarin yläpää mikä kolisee.. kolmen ihmisen voimin koitettiin kuunnella kolinoita mutta mistään ei löydetty väljää..
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Tunteekos kukaan 110:n parkkien sielunelämää? Kuskin puoleisen umpion piuhoja on edellinen omistaja soveltanut. Keltaiseen johtoon on umpion päästä liitetty rosvoliittimellä toinen johto joka menee suoraan sulakerasialle yhdistyen samaan johtoon täällä päässä.
Tämähän on pimputtanut tuosta pimahtaneesta polttimosta niin kauan kun tämä on minulla ollut.
Tuon yllämainitun hyppyjohdon kun irroittaa niin parkki ei pala.
Pitäisikö tuon johdon siis mennä jotakin muuta reittiä, pimputtimen kautta tms?
Tämähän on pimputtanut tuosta pimahtaneesta polttimosta niin kauan kun tämä on minulla ollut.
Tuon yllämainitun hyppyjohdon kun irroittaa niin parkki ei pala.
Pitäisikö tuon johdon siis mennä jotakin muuta reittiä, pimputtimen kautta tms?
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Tjaa, tuota pitää jonkun fiksumman kanssa tulkita, sähköjutut ei ole niin tuttuja että osaisin kytkentäkaavioita lukea.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Tänään oli taas romuläjä 9,5 tuntia telakalla.. tarkoitus oli vaihtaa vasemmalle vetonivelen sisempi suojakumi ja oikealle ulompi vetonivelen suojakumi. Oikealta aloitettiin kun meinattiin että on helpompi. Ensivalmistelut sujui ongelmitta, vanha suojakumi vedettiin puukolla halki ja pyyhittiin rasvat pois. Sitten yritettiin monta tuntia saada niveltä irti vetoakselista että uuden suojakumin olisi saanut paikoilleen, ei saatu, ei sitten millään, nyt ei ole suojakumia ollenkaan. Vasemmalle ei edes alettu yrittämään, mutta huomattiin että siltäkin puolelta on myös ulompi risa. Elikkäs alunperin katsastuksessa löydetyn yhden viallisen suojakumin uusiminen on muuttunut kolmen suojakumin uusimiseksi..
Siinä sitten imuroin auton sisältä ja korjasin paksin sähköisen aukaisun (johto poikki).
Yritettiin lähteä kotiin mutta eihän se käynnisty.. bensapumppu ei surissut joten epäiltiin sitä, käytiin kaikki sulakkeet ym. läpi tuloksetta.. Sitten katsottiin tuleeko kipinää, no eipä tule! Ajonestoa epäiltiin, mutta eipä voitu sitä ohittaa kun punaista pampulaa ei ole.. puolan johtosarja oli kiinni ym.. löytyi se vikakin sitten lopulta, kampiakselin asentotunnistimen johto irti..
Pohjapanssari kun otettiin irti niin huomattiin että öljypohjan tiiviste vuotaa, samaten vuotaa venttiilikopan tiiviste, tämä tosin oli jo aiemmin tiedossa.
Onhan tässä kaikenlaista pikkuvikaa, tekemistä on enemmän kuin mitä aikataulu antaa myöten kun jokapaikka hajoaa, tosin onhan tässä mittarissakin jo 70tkm..

Siinä sitten imuroin auton sisältä ja korjasin paksin sähköisen aukaisun (johto poikki).
Yritettiin lähteä kotiin mutta eihän se käynnisty.. bensapumppu ei surissut joten epäiltiin sitä, käytiin kaikki sulakkeet ym. läpi tuloksetta.. Sitten katsottiin tuleeko kipinää, no eipä tule! Ajonestoa epäiltiin, mutta eipä voitu sitä ohittaa kun punaista pampulaa ei ole.. puolan johtosarja oli kiinni ym.. löytyi se vikakin sitten lopulta, kampiakselin asentotunnistimen johto irti..
Pohjapanssari kun otettiin irti niin huomattiin että öljypohjan tiiviste vuotaa, samaten vuotaa venttiilikopan tiiviste, tämä tosin oli jo aiemmin tiedossa.
Onhan tässä kaikenlaista pikkuvikaa, tekemistä on enemmän kuin mitä aikataulu antaa myöten kun jokapaikka hajoaa, tosin onhan tässä mittarissakin jo 70tkm..


Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Itsellä oli aikanaan sama homma eurossa ulomman nivelen kanssa. Lukitusrengas oli kääntynyt poikittain (ilmeisesti liian löysä) ja kiilasi nivelen akselille. Koska olin vaihtamassa niveltä vedin nivelen kulmahiomakoneella auki ja siivosin renkaan jämät sitä kautta.
Sinun ongelmaan auttaa varmaan kun jätät ulomman nivelen suosiolla paikoilleen ja yrität sisempää irti. Saahan sen kumin sitäkauttakin ulomman päälle ujutettua. Vaikka taitaa se nivel olla tuolla menolla kohta vaihtokunnossa joka tapauksessa.
Sinun ongelmaan auttaa varmaan kun jätät ulomman nivelen suosiolla paikoilleen ja yrität sisempää irti. Saahan sen kumin sitäkauttakin ulomman päälle ujutettua. Vaikka taitaa se nivel olla tuolla menolla kohta vaihtokunnossa joka tapauksessa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Ukon Ladasta piti irroitella koko akseli että saatiin ruuvipenkkiin koko roska kiinni. Sitten kyllä irtosi ihan pikku napautuksella. Naurettavaa vain kun sisempi nivel irtosi laatikosta ihan isolla meisselillä vääntämällä, mutta ulompi nivel on sitten viimesen päälle naimisissa...
Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Tervehdys!
Mielestäni helpoin ja nopein tapa on käyttää ylivedettäviä suojakumeja ainakin uloimpien vaihtamiseen. Mikseipä sisemmänkin vaihtamiseen, jos ulompikin on risa.
Vetoniveltä ei tarvitse irroittaa vetoakselista, riittää vaurioituneen kumin poisto, paikkojen puhdistus. Sitten passeli kartio avuksi (1,5 litran limsapullostakin saa sellaisen), pirusti liukastetta, pitävät hanskat ja suojakumi vedetään vetonivelen yli.
Mielestäni helpoin ja nopein tapa on käyttää ylivedettäviä suojakumeja ainakin uloimpien vaihtamiseen. Mikseipä sisemmänkin vaihtamiseen, jos ulompikin on risa.
Vetoniveltä ei tarvitse irroittaa vetoakselista, riittää vaurioituneen kumin poisto, paikkojen puhdistus. Sitten passeli kartio avuksi (1,5 litran limsapullostakin saa sellaisen), pirusti liukastetta, pitävät hanskat ja suojakumi vedetään vetonivelen yli.
Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Viedään paikalliselle nyrkkipajalle remontoitavaksi kun ei itseltä näköjään luonnistu tuo kumien vaihto.. Kalliiksihan tuo toki tulee, mutta elämä on
Kaikki uudet jarruhilut laitoin tilaukseen, jarrut tässä nimittäin ovat mielestäni aivan surkeat, vaihdetaan levyt, palat, kengät ja nesteet.
Samaten -06 112:sta on tulossa parilla sadalla purkuosaa.
Ovien alareunat pitää hioa pellille kun ovat ruosteessa sisäpuolelta ja ulkopuoleltakin maalipinta kupruilee, koitetaan fiksata "viimosen päälle" kun kerta leikkiin on ryhdytty
Eihän tästä priimaa saa mitenkään kun entiset omistajat ovat törttöilleet, muovipuskurit täynnä naarmuja, kuskin ovi lommoilla, oikeassa etulokarissa lakkavirheitä ym. kivaa 

Kaikki uudet jarruhilut laitoin tilaukseen, jarrut tässä nimittäin ovat mielestäni aivan surkeat, vaihdetaan levyt, palat, kengät ja nesteet.
Samaten -06 112:sta on tulossa parilla sadalla purkuosaa.
Ovien alareunat pitää hioa pellille kun ovat ruosteessa sisäpuolelta ja ulkopuoleltakin maalipinta kupruilee, koitetaan fiksata "viimosen päälle" kun kerta leikkiin on ryhdytty


Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Pikkuhipostelua tehty kumiremppaa odotellessa, vaihdettu 1x polttimo kelloon sekä lämmönsäätöyksikköön. Vasempaan takaoveen vaihdettu keskuslukituksen moottori, enää ei pärise. Hanskalokero vaihdettu uuteen, nyt sen saa emäntäkin auki. Vasen sivuvilkku vaihdettu ehjään.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Keskikonsolin jatke vaihdettu, elikkäs tuo josta vaihdekeppi ja käsijarrukahva tulevat läpi, vanha oli murtunut tupakansytyttimen kohdalta ja muutoinkin vähän hurjan näköinen. On se kyllä jännä miten nuo ryssän muoviosat ei koskaan istu keskenään, tämäkin jää saumoistaan irvistämään muutaman millin lähes joka suunnasta. Samarassakin oli uusi mittariston kehys sentin leveämpi kuin vanha 
Samalla purin penkinlämmittimen kytkimet ja johdoitukset pois kun ne eivät toimineet.
Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.

Samalla purin penkinlämmittimen kytkimet ja johdoitukset pois kun ne eivät toimineet.
Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
mikko853 kirjoitti:Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.

Itse laitoin nyt yli 144tkm. ajettuna uudet etupalat vaikka entisilläkin oisi vielä ajanut, vaan vaihdoin, kun toinen puoli oli joskus laahannut ja kulunut enemmän, kun toinen. Vielä taitaa yhet palat olla jemmassa... Vetarinkumit on yhtä vaille kaikki alkuperäiset ja sekin yksi repeytyi tapaturmasesti, kun oksa meni mehtätiellä väliin ja viilti sen kappaleiksi




Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
70tkm on mittarissa.1500i kirjoitti:mikko853 kirjoitti:Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.Paljonko sillä oli ajettu?
Itse laitoin nyt yli 144tkm. ajettuna uudet etupalat vaikka entisilläkin oisi vielä ajanut, vaan vaihdoin, kun toinen puoli oli joskus laahannut ja kulunut enemmän, kun toinen. Vielä taitaa yhet palat olla jemmassa... Vetarinkumit on yhtä vaille kaikki alkuperäiset ja sekin yksi repeytyi tapaturmasesti, kun oksa meni mehtätiellä väliin ja viilti sen kappaleiksiMuuten olen kyllä päässyt aika vähälllä ainakin omasta mielestäni
vaikkakin jarrut on joskus 'ittuileet (takana) ottamisen osalta
mutta se nyt on tiedossa ja sanosko joku että "normal" (...tana sanon minä)
Itellä menee 3 kumia uusiksi, joista yksikään ei ole sen näköinen että sen olisi joku viiltänyt tai puhkonut, vaan kumit on murtuneet klemmareiden vierestä täyden kierroksen verran.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Kuskin oven lommoa koitettu oikoa heikolla menestyksellä..
Samalla rapsin hieman ovia..
Kuskin ovi on parhaimmassa kunnossa:

Huonoimmassa on apparin takaovi..

Kaikissa ovissa ruostuminen ilmeisesti alkanut tuon korikitin alta..
Samalla rapsin hieman ovia..
Kuskin ovi on parhaimmassa kunnossa:

Huonoimmassa on apparin takaovi..

Kaikissa ovissa ruostuminen ilmeisesti alkanut tuon korikitin alta..

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00
Nyt kun kesä on tulossa niin ota etuoven aukosta (sisäpuolen) muovilista irti. Raota lattiamattoa niin paljon että saat tarkistettua sisäkynnyksen/lattian sauman. Siinä saumassa on ilmennyt myös tuon korikitin alla muhivaa ruostetta. Ilmeisesti korikitti ollut liian huokoista ja siksi kosteus päässyt siihen imeytymään...