Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Ei ollut iskarin yläpää mikä kolisee.. kolmen ihmisen voimin koitettiin kuunnella kolinoita mutta mistään ei löydetty väljää..
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tunteekos kukaan 110:n parkkien sielunelämää? Kuskin puoleisen umpion piuhoja on edellinen omistaja soveltanut. Keltaiseen johtoon on umpion päästä liitetty rosvoliittimellä toinen johto joka menee suoraan sulakerasialle yhdistyen samaan johtoon täällä päässä.

Tämähän on pimputtanut tuosta pimahtaneesta polttimosta niin kauan kun tämä on minulla ollut.

Tuon yllämainitun hyppyjohdon kun irroittaa niin parkki ei pala.

Pitäisikö tuon johdon siis mennä jotakin muuta reittiä, pimputtimen kautta tms?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja pressa »

mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tjaa, tuota pitää jonkun fiksumman kanssa tulkita, sähköjutut ei ole niin tuttuja että osaisin kytkentäkaavioita lukea.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Tänään oli taas romuläjä 9,5 tuntia telakalla.. tarkoitus oli vaihtaa vasemmalle vetonivelen sisempi suojakumi ja oikealle ulompi vetonivelen suojakumi. Oikealta aloitettiin kun meinattiin että on helpompi. Ensivalmistelut sujui ongelmitta, vanha suojakumi vedettiin puukolla halki ja pyyhittiin rasvat pois. Sitten yritettiin monta tuntia saada niveltä irti vetoakselista että uuden suojakumin olisi saanut paikoilleen, ei saatu, ei sitten millään, nyt ei ole suojakumia ollenkaan. Vasemmalle ei edes alettu yrittämään, mutta huomattiin että siltäkin puolelta on myös ulompi risa. Elikkäs alunperin katsastuksessa löydetyn yhden viallisen suojakumin uusiminen on muuttunut kolmen suojakumin uusimiseksi..

Siinä sitten imuroin auton sisältä ja korjasin paksin sähköisen aukaisun (johto poikki).

Yritettiin lähteä kotiin mutta eihän se käynnisty.. bensapumppu ei surissut joten epäiltiin sitä, käytiin kaikki sulakkeet ym. läpi tuloksetta.. Sitten katsottiin tuleeko kipinää, no eipä tule! Ajonestoa epäiltiin, mutta eipä voitu sitä ohittaa kun punaista pampulaa ei ole.. puolan johtosarja oli kiinni ym.. löytyi se vikakin sitten lopulta, kampiakselin asentotunnistimen johto irti..

Pohjapanssari kun otettiin irti niin huomattiin että öljypohjan tiiviste vuotaa, samaten vuotaa venttiilikopan tiiviste, tämä tosin oli jo aiemmin tiedossa.

Onhan tässä kaikenlaista pikkuvikaa, tekemistä on enemmän kuin mitä aikataulu antaa myöten kun jokapaikka hajoaa, tosin onhan tässä mittarissakin jo 70tkm.. :lol: :(
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mush »

Itsellä oli aikanaan sama homma eurossa ulomman nivelen kanssa. Lukitusrengas oli kääntynyt poikittain (ilmeisesti liian löysä) ja kiilasi nivelen akselille. Koska olin vaihtamassa niveltä vedin nivelen kulmahiomakoneella auki ja siivosin renkaan jämät sitä kautta.

Sinun ongelmaan auttaa varmaan kun jätät ulomman nivelen suosiolla paikoilleen ja yrität sisempää irti. Saahan sen kumin sitäkauttakin ulomman päälle ujutettua. Vaikka taitaa se nivel olla tuolla menolla kohta vaihtokunnossa joka tapauksessa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Ukon Ladasta piti irroitella koko akseli että saatiin ruuvipenkkiin koko roska kiinni. Sitten kyllä irtosi ihan pikku napautuksella. Naurettavaa vain kun sisempi nivel irtosi laatikosta ihan isolla meisselillä vääntämällä, mutta ulompi nivel on sitten viimesen päälle naimisissa...
Kustaa
Viestit: 712
Liittynyt: 27.2.2010 13:58

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja Kustaa »

Tervehdys!

Mielestäni helpoin ja nopein tapa on käyttää ylivedettäviä suojakumeja ainakin uloimpien vaihtamiseen. Mikseipä sisemmänkin vaihtamiseen, jos ulompikin on risa.
Vetoniveltä ei tarvitse irroittaa vetoakselista, riittää vaurioituneen kumin poisto, paikkojen puhdistus. Sitten passeli kartio avuksi (1,5 litran limsapullostakin saa sellaisen), pirusti liukastetta, pitävät hanskat ja suojakumi vedetään vetonivelen yli.
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Viedään paikalliselle nyrkkipajalle remontoitavaksi kun ei itseltä näköjään luonnistu tuo kumien vaihto.. Kalliiksihan tuo toki tulee, mutta elämä on :lol:

Kaikki uudet jarruhilut laitoin tilaukseen, jarrut tässä nimittäin ovat mielestäni aivan surkeat, vaihdetaan levyt, palat, kengät ja nesteet.

Samaten -06 112:sta on tulossa parilla sadalla purkuosaa.

Ovien alareunat pitää hioa pellille kun ovat ruosteessa sisäpuolelta ja ulkopuoleltakin maalipinta kupruilee, koitetaan fiksata "viimosen päälle" kun kerta leikkiin on ryhdytty :lol: Eihän tästä priimaa saa mitenkään kun entiset omistajat ovat törttöilleet, muovipuskurit täynnä naarmuja, kuskin ovi lommoilla, oikeassa etulokarissa lakkavirheitä ym. kivaa :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Pikkuhipostelua tehty kumiremppaa odotellessa, vaihdettu 1x polttimo kelloon sekä lämmönsäätöyksikköön. Vasempaan takaoveen vaihdettu keskuslukituksen moottori, enää ei pärise. Hanskalokero vaihdettu uuteen, nyt sen saa emäntäkin auki. Vasen sivuvilkku vaihdettu ehjään.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Keskikonsolin jatke vaihdettu, elikkäs tuo josta vaihdekeppi ja käsijarrukahva tulevat läpi, vanha oli murtunut tupakansytyttimen kohdalta ja muutoinkin vähän hurjan näköinen. On se kyllä jännä miten nuo ryssän muoviosat ei koskaan istu keskenään, tämäkin jää saumoistaan irvistämään muutaman millin lähes joka suunnasta. Samarassakin oli uusi mittariston kehys sentin leveämpi kuin vanha :lol:

Samalla purin penkinlämmittimen kytkimet ja johdoitukset pois kun ne eivät toimineet.

Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja 1500i »

mikko853 kirjoitti:Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.
:shock: Paljonko sillä oli ajettu?
Itse laitoin nyt yli 144tkm. ajettuna uudet etupalat vaikka entisilläkin oisi vielä ajanut, vaan vaihdoin, kun toinen puoli oli joskus laahannut ja kulunut enemmän, kun toinen. Vielä taitaa yhet palat olla jemmassa... Vetarinkumit on yhtä vaille kaikki alkuperäiset ja sekin yksi repeytyi tapaturmasesti, kun oksa meni mehtätiellä väliin ja viilti sen kappaleiksi :( Muuten olen kyllä päässyt aika vähälllä ainakin omasta mielestäni :roll: vaikkakin jarrut on joskus 'ittuileet (takana) ottamisen osalta :evil: mutta se nyt on tiedossa ja sanosko joku että "normal" (...tana sanon minä) :lol:
Avensis stw
Ex.21093 -00
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

1500i kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Osapaketti saatu, kohta päästään jarruja uusimaan, keskiviikkona menee vetarin kumit vaihtoon.
:shock: Paljonko sillä oli ajettu?
Itse laitoin nyt yli 144tkm. ajettuna uudet etupalat vaikka entisilläkin oisi vielä ajanut, vaan vaihdoin, kun toinen puoli oli joskus laahannut ja kulunut enemmän, kun toinen. Vielä taitaa yhet palat olla jemmassa... Vetarinkumit on yhtä vaille kaikki alkuperäiset ja sekin yksi repeytyi tapaturmasesti, kun oksa meni mehtätiellä väliin ja viilti sen kappaleiksi :( Muuten olen kyllä päässyt aika vähälllä ainakin omasta mielestäni :roll: vaikkakin jarrut on joskus 'ittuileet (takana) ottamisen osalta :evil: mutta se nyt on tiedossa ja sanosko joku että "normal" (...tana sanon minä) :lol:
70tkm on mittarissa.

Itellä menee 3 kumia uusiksi, joista yksikään ei ole sen näköinen että sen olisi joku viiltänyt tai puhkonut, vaan kumit on murtuneet klemmareiden vierestä täyden kierroksen verran.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
mikko853
Viestit: 2661
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kuskin oven lommoa koitettu oikoa heikolla menestyksellä..

Samalla rapsin hieman ovia..

Kuskin ovi on parhaimmassa kunnossa:
Kuva

Huonoimmassa on apparin takaovi..
Kuva

Kaikissa ovissa ruostuminen ilmeisesti alkanut tuon korikitin alta.. :?
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Avatar
pressa
Viestit: 10449
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Lada 110 Sedan 1.5 8v -00

Viesti Kirjoittaja pressa »

Nyt kun kesä on tulossa niin ota etuoven aukosta (sisäpuolen) muovilista irti. Raota lattiamattoa niin paljon että saat tarkistettua sisäkynnyksen/lattian sauman. Siinä saumassa on ilmennyt myös tuon korikitin alla muhivaa ruostetta. Ilmeisesti korikitti ollut liian huokoista ja siksi kosteus päässyt siihen imeytymään...
Vastaa Viestiin