Sivu 10/23
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 18.4.2010 11:42
Kirjoittaja Mäntä
mää hitsasin rautanaulan venttiilin lautaseen lappeelleen ja terotin sen sopivan teräväksi, ja sillä sitten ajoi koloja..
Joutuu kyllä terottamaan välillä kun tylsyy aika nopeaa.. Voishan sen yrittää tietenkin karkasta..
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 18.4.2010 14:22
Kirjoittaja pvdriver
Imu- ja pakosarjat löytyivät jokkisnetin ostoilmoituksella, jonkinlainen alumiini-imusarja + 4-2-1 -tyyppinen peltipakosarja, ei korimuutosta vaativa...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 19.4.2010 23:23
Kirjoittaja pvdriver
onkohan joku kiillotellut ladan kiertokankia kevyehkön virityksen yhteydessä?
http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=149
meinaan vaan, en viitsisi alkaa irroitella mäntiä kangista, kiillotus kun ei täydellisesti onnistu ilman sitä, kannattaako alkaa kokeilemaan?
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 20.4.2010 1:27
Kirjoittaja pikku-maukka
ainahan siitä tasapainotuksesta on apua tulee kirrosherkkyyttä, lada kalleriassa jollain on tietääkseni kuvia kun on kankia kiillotettu.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 20.4.2010 16:13
Kirjoittaja START
kyllä ne niitä kiillotettuja ralli koneissakin on käyttänyt. venäjältä tais saada ostettuakin semmosia. vaikka toki pudjetti virittäjä tekee kiillotuksen ite. vaikka kyllä ne kestää siellä ilmankin jos nyt et mitään sen kummempaa kisa myllyä tee.
ja mitä ne puhuu että rajulla nokalla tehoalue alkaa 6000rpm? kyllä sen 320asteisenkin voi saada heräämään alle 4000rpm kun on riittävästi puristusta. ja taas se pelkkä astemäärä ei varsinaisesti kerro yhtään mitään.
mulla kanssa toimii ihan hyvin vaikka imu ja pakosarjan laipat eri vahvuset. tais siellä jotain palikkaa välissäkin olla jos en ihan väärin muista.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.4.2010 17:29
Kirjoittaja pvdriver
Pakosarjasta putsailin ruosteita pois, nyt pitäisi joku maali keksiä pintaan, onko ehdotuksia? Miten sinkkisprei? :
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 958&pos=13
Ja sulakerasialle löytyi uusi paikka kojetaulun alta vänkärin jaloista :
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 958&pos=14
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.4.2010 18:20
Kirjoittaja pvdriver
mitenkähän mahtaa olla että riittääkö ladan vakiopensapumpussa tuotto tuplille? jokatoisessa tuplilla olevassa koneessa jossa tuplat on, tuntuu olevan vakiopumppu, jokatoisessa sähkönen...? onko joku tapauskohtanen juttu? on mulla kyllä jossakin varastossa facetin sähköpumppukin, paineensäädin vaan pitäisi lisäksi hommata...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.4.2010 21:23
Kirjoittaja Jokari
Joskus riittää, joskus ei, riippuu paljon pumpun kunnostakin. Uusi on uusi ja käytetty käytetty. Vakiopumpulle on speksattu noin 54 L/h mikä yleensä riittää hyvin.
Tuplien kanssa paineesäädin on jokatapauksessa oltava aina, ja paine 0,2 bar ainakin Webereillä, kaikki tuon yli on turhaa. 0,25 bar kun ylittyy niin lähtee neulat irti istukoista. Se puoli pitää ehdottomasti olla justiinsa kunnossa.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.4.2010 21:43
Kirjoittaja pvdriver
mikähän lie lortoille sopiva? pitää kysellä joltakin joka tietää... meinasin vaan kun ei näy tässä:
kuva eikä tässä:
toinen kuva olevan paineensäädintä ollenkaan...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 25.4.2010 22:51
Kirjoittaja Jokari
Sama 0,2 bar, joskus ehkä rahtusen vähemmän. Kokeiltava itse. Ja jos ei painetta ei ole tarjolla edes vaadittua, niin eipä sitä säädintäkään silloin tartte.
Mulla on uusi orkkispumppu ja se työnsi 0,3 bar...paineensäätimen pistin ihan yhdelle kaksikurkkuisellekin. Sama juttu toisessa vekottimessa yhdellä kaasarilla, pikkasen vajaa 0,3 bar työnsi Hucon sähköpumppu ja iloisesti tuli jo ohi neulan. Paineensäädin kehiin, 0,2 bar säätö ja hyvin sykkii.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 29.4.2010 13:30
Kirjoittaja pvdriver
tuotanoin. paljonkos tarkalleen jää 2103 koneessa mäntä lohkonpinnan alle vakiona? ite mittalin joskus 2,2 mm, onko tuo oikea tarkka mitta? suunnittelen vaan tässä jotta mitenkä paljon pitää lohkoa laskea jotta rutun saa sinne 10 tienoille, ylikin... laskin ja tuumailin vaikka millasilla kaavoilla, vaan kokemus varmasti valttia näissäkin. kuinka paljon olette ottaneet siitä lohkosta pois? kannesta ei tarkoitus pahemmin höyläillä...
1,7:stä millistä puhuttiin täällä:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... it=hoonaus
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 29.4.2010 13:34
Kirjoittaja Jokari
1,8 tarkka, pari milliä voi ottaa, tolla nousee siihen kympin kanteisiin.
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 29.4.2010 14:57
Kirjoittaja Mäntä
Tuohon dellortto asiaan.. meillä oli kakslitrasessa cihissä tuollaiset 40:set ja pumppuina oli sarjassa vaan sellainen bilteman metallinen ja muovinen pumppu (Tuotenro 523228 ja nro: 523225) .. yht(60€)
Ei tarvinnut mitään säädintä, koska kaasari pumppuja..
Kone pelas ihan hyvin eikä siinä ollut koskaan mitään ongelmia.. eikä sitä ajamalla rikki saatu kolmen vuoden aikana..
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 29.4.2010 22:57
Kirjoittaja pvdriver
taidan vaan sen paineensäätimen hommata, kokeillaan alkuun omalla pumpulla, helppo sitten laittaa tuo sähköpumppu kun se jo sattuu olemaan varastossa jos tulee tarpeelliseksi...
Re: ladan rakennusta...
Lähetetty: 29.4.2010 23:22
Kirjoittaja Jokari
Paineensäädin ei mene koskaan hukkaan...ja jos ostat Malpassin perusmallin (~50€) niin se kestää loppuiän..
