2105 1500s -90 FINE
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tuommoisia kummeja olen myynyt Juuan Essolla jo vuonna -62.
Ei niissä paljon varaosanumeroita ollut, iso pahvilaatikollinen vähän kaikenkokoisia työ-ja pääsyliterin kumeja. Jos alkuperäinen malli oli mukana, niin aina löytyi.
Ei niissä paljon varaosanumeroita ollut, iso pahvilaatikollinen vähän kaikenkokoisia työ-ja pääsyliterin kumeja. Jos alkuperäinen malli oli mukana, niin aina löytyi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Ajeltiin siinä LataMiitin jälkeen aika matka ja hyvin, kunnes...
Oli joku siltatyömaa ja vaikka antoi kuinka lipua valoille hiljaa niin pysähdyttävä oli. Hivoin kevyesti jarruja, mutta oli pikkuisen kuitenkin jarrutettava. Odoteltiin.
Matkaan päästyämme tuo Helmetin jytinä alkoi. Se oli pahimmillaan 50-70km/h. Ajattelin, että räjähtäkööt. Ei noita takakaluja aina voi ruveta aukomaan. Pommitti välillä oikein kunnolla. Mentiin kuitenkin tasaista asfalttia.
Tiukka oikealle kääntyvä mutka tiesi taas pommitusta. Nyt nuo jytkeet kuitenkin aina rauhottuivat jonkin ajan kuluttua. Eli ei kun mennään kunnes muutosta tapahtuu.
En havitellutkaan hipovani jarrua. Moottorijarrulla mentiin ja ongelmia ei ollut. Kyllä se aina silloin tällöin innostui paukkumaan, mutta lopetti.
Loppumatka pensapysähdyksineen sujuikin mukavasti. Taka-akselisto vaati opettelemaan tasaisen vedon. Yritin pitää sekä tasaisella että ylämäissä samantuntuisen vedon päällä. Alamäissä äkkiä kytkimellä vapaalle. Kun taas tarvittiin vetoa otin saman vedon kuin aiemmin. Moottorijarrua kestettiin hyvin kunhan se ei ollut liian voimakas tai laiska.
Joensuunpuolessa satoi kaatamalla. Pidän sateella ajamisesta. Muutenkin yösyömmellä on levollista ajella.
HIRVI osoittautui oivaksi peliksi tuota Jytinää ja Pauketta lukuunottamtta. Mitään moittimista ei ole ajotuntumassa. Ohjaus, vakaus, jousitus apuineen ja mitä kaikkea olivat mielestäni erinomaiset. TsiikaaMoottori -valo siinä palaa, mutta nuo nyt ei ole Ruutalla aloittaneelle ongelmia.
Nätisti kurvattiin pihaan ja jätettiin Vekotin tuohon asfaltille oleilemaan. Missään vaiheessa en katunut enkä kadu että hain tuon HIRVIn pois paalauksesta pikkurahaa vastaan.
Tällainen AVTOnHakureissu.
Oli joku siltatyömaa ja vaikka antoi kuinka lipua valoille hiljaa niin pysähdyttävä oli. Hivoin kevyesti jarruja, mutta oli pikkuisen kuitenkin jarrutettava. Odoteltiin.
Matkaan päästyämme tuo Helmetin jytinä alkoi. Se oli pahimmillaan 50-70km/h. Ajattelin, että räjähtäkööt. Ei noita takakaluja aina voi ruveta aukomaan. Pommitti välillä oikein kunnolla. Mentiin kuitenkin tasaista asfalttia.
Tiukka oikealle kääntyvä mutka tiesi taas pommitusta. Nyt nuo jytkeet kuitenkin aina rauhottuivat jonkin ajan kuluttua. Eli ei kun mennään kunnes muutosta tapahtuu.
En havitellutkaan hipovani jarrua. Moottorijarrulla mentiin ja ongelmia ei ollut. Kyllä se aina silloin tällöin innostui paukkumaan, mutta lopetti.
Loppumatka pensapysähdyksineen sujuikin mukavasti. Taka-akselisto vaati opettelemaan tasaisen vedon. Yritin pitää sekä tasaisella että ylämäissä samantuntuisen vedon päällä. Alamäissä äkkiä kytkimellä vapaalle. Kun taas tarvittiin vetoa otin saman vedon kuin aiemmin. Moottorijarrua kestettiin hyvin kunhan se ei ollut liian voimakas tai laiska.
Joensuunpuolessa satoi kaatamalla. Pidän sateella ajamisesta. Muutenkin yösyömmellä on levollista ajella.
HIRVI osoittautui oivaksi peliksi tuota Jytinää ja Pauketta lukuunottamtta. Mitään moittimista ei ole ajotuntumassa. Ohjaus, vakaus, jousitus apuineen ja mitä kaikkea olivat mielestäni erinomaiset. TsiikaaMoottori -valo siinä palaa, mutta nuo nyt ei ole Ruutalla aloittaneelle ongelmia.
Nätisti kurvattiin pihaan ja jätettiin Vekotin tuohon asfaltille oleilemaan. Missään vaiheessa en katunut enkä kadu että hain tuon HIRVIn pois paalauksesta pikkurahaa vastaan.
Tällainen AVTOnHakureissu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Kytkinsylinterien joustava letku lähtee irti työsylinteristä ilman 22mm avainta ja ruuvipenkkiä. Vanhan VenttiilinVääntäjän konsti vaan näyttää olevan pakollinen. Muuten ei tahdo hievahtaakaan. Kunnolla tuota konstia ja kyllä lähtee. Kiinni pidetään esim. lukkopihdeillä. Sovitetaan sylinteri tukevasti jotain vasten ja minun tapauksessani tämä joku on pätkä ratakiskoa.
Nyt ollaan siinä vaiheessa, että TIINEen työsylinteristä on saatava mäntä ulos tarkastusta varten. FINEn sylinteri on rungoltaan eli sylinteritilaltaan moitteeton. Katsotaan mitä noista saan rakennettua. Mielenkiintoista, joskin aikaavievää puuhaa. Mutta hyviä työilmoja pitelee.
Nyt ollaan siinä vaiheessa, että TIINEen työsylinteristä on saatava mäntä ulos tarkastusta varten. FINEn sylinteri on rungoltaan eli sylinteritilaltaan moitteeton. Katsotaan mitä noista saan rakennettua. Mielenkiintoista, joskin aikaavievää puuhaa. Mutta hyviä työilmoja pitelee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Yksi kappale TakaPotkun kytkinhydrauliikkaa korjattu käyttämättä yhtään uutta osaa. Pelaa. Tietysti vasta pidempiaikainen käyttö osoittaa homman toimivuuden.
Nyt siis tunnen tuon Hydrauliikan nippeli nappelilta.
Hommaan käytettiin kaksi järjestelmää. Eli kaksi pääsylinteriä, kaksi jäykkää putkea, kaksi letkua, kaksi työsylinteri, kaksi irrotushaarukan työntötankoa. ja kaksi jousiasetelmaa. Ja jousiasetelma tuli tietenin laitettua vääriätten päin, mutta en minä noista jousista juuri piittaa. Ei tuossakaan ollut.
Mikä se Maadoitus on siellä työsylinterin alla. Se joka tulee kiinni pitkittäispalkiin ja toinen tulee kytkimeen? Lienee joku lisämaadoitus.
Eli kohta olisi reilumman koeajon paikka. Kunhan korjailen työkalut, laittelen renkaat eteen kunnolla, pudotan pukeilta ja sitten Ratalle. Saa nähdä miten Jätkän käy ja mitä FINE minulle sanelee.
ONNISTUMISEN ILOA PARHAIMMILAAN!
Nyt siis tunnen tuon Hydrauliikan nippeli nappelilta.
Hommaan käytettiin kaksi järjestelmää. Eli kaksi pääsylinteriä, kaksi jäykkää putkea, kaksi letkua, kaksi työsylinteri, kaksi irrotushaarukan työntötankoa. ja kaksi jousiasetelmaa. Ja jousiasetelma tuli tietenin laitettua vääriätten päin, mutta en minä noista jousista juuri piittaa. Ei tuossakaan ollut.
Mikä se Maadoitus on siellä työsylinterin alla. Se joka tulee kiinni pitkittäispalkiin ja toinen tulee kytkimeen? Lienee joku lisämaadoitus.
Eli kohta olisi reilumman koeajon paikka. Kunhan korjailen työkalut, laittelen renkaat eteen kunnolla, pudotan pukeilta ja sitten Ratalle. Saa nähdä miten Jätkän käy ja mitä FINE minulle sanelee.
ONNISTUMISEN ILOA PARHAIMMILAAN!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Pelaaaaaaa! Säätövaraa tuli yli puoli tangollista. Kytkin siis itsessään on hyvässä kunnossa. Painelaakeri vähän hurisee, mutta pahempaakin on kuultu.
Melberit 175 Slikseilla ovat tasapainossa. Pyöräkulmakaan ei ole voinnut mennä pahasti pieleen kun ei vänkää eikä vempuloi. Eikä se TuninkiPemukalta nyt maatavasten näytä. Taisin selvitä pikkuvauriolla. Voihan siinä vähän jotain olla, mutta jos se noin hyvin toimii niin antaa toistaiseksi olla.
Nyt parempaa päälle eli Jengi- tai paremminkin HeimoAsu päälle ja pönkittämään Egoa JokiAsemalla jäätelöinen ja virkistävine juomineen.
Jos tuo hydraulipuoli räjähtää pian niin siitähän sitten tietenkin kuullaan. Minä en juuri Mokiani peittele.
Eli Se Onnistui. Näin pitää meikän harjoitella.
Melberit 175 Slikseilla ovat tasapainossa. Pyöräkulmakaan ei ole voinnut mennä pahasti pieleen kun ei vänkää eikä vempuloi. Eikä se TuninkiPemukalta nyt maatavasten näytä. Taisin selvitä pikkuvauriolla. Voihan siinä vähän jotain olla, mutta jos se noin hyvin toimii niin antaa toistaiseksi olla.
Nyt parempaa päälle eli Jengi- tai paremminkin HeimoAsu päälle ja pönkittämään Egoa JokiAsemalla jäätelöinen ja virkistävine juomineen.
Jos tuo hydraulipuoli räjähtää pian niin siitähän sitten tietenkin kuullaan. Minä en juuri Mokiani peittele.
Eli Se Onnistui. Näin pitää meikän harjoitella.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Koeajelu tehty. On hienoa kun on vihdoin ja pitkästä aikaa hemmetin hyvin toimiva kytkin. Kannatti värkätä.
Nyt voi taas hetken olla FINEen tyytyväinen. Mitä lie tuovat VenäjänTiet tullessaan kun käyn vielä kerran ennen siirtymistä Kuusaalle. Kova ajo siis jatkuu ja runsaat kilometrit tuovat tullessaan mitä tuovat.
Ei tämä paketti kokonaisuudessaan huono ole ollut. Näillä ajomäärillä 20vuotta vanha auto ei ehkä toimisi noinkin hyvin. Tai riippuu tietenkin Vekottimesta, mutta tämän hintaluokan autoksi tämähän on Loistava!
Nyt voi taas hetken olla FINEen tyytyväinen. Mitä lie tuovat VenäjänTiet tullessaan kun käyn vielä kerran ennen siirtymistä Kuusaalle. Kova ajo siis jatkuu ja runsaat kilometrit tuovat tullessaan mitä tuovat.
Ei tämä paketti kokonaisuudessaan huono ole ollut. Näillä ajomäärillä 20vuotta vanha auto ei ehkä toimisi noinkin hyvin. Tai riippuu tietenkin Vekottimesta, mutta tämän hintaluokan autoksi tämähän on Loistava!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Ei kun se on juurikin alkuperäinen moottorin maadoitus. Jos jossain muualla on moottorin ja korin välillä maajohtoja niin ne on niitä lisämaadoituksia.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mikä se Maadoitus on siellä työsylinterin alla. Se joka tulee kiinni pitkittäispalkiin ja toinen tulee kytkimeen? Lienee joku lisämaadoitus.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Ajeltu on nyt 44 526km, joten kilometritehtaalle joutaa tämä parivaljakko kohta. Ellei sitten olla siellä jo.
Saisipa ToivoElmeriArmaan isä jo viisumin alkuviikosta niin tehtäisiin vielä yksi SyväIsku Karjalaan. Jättäisi FINEn siihen rajanpintaa huoltsin pihalle, siihen, missä Jobbari vaihtaa rahoja. Jobbari muistaa minut hyvin ja huiskuttelee aina kun ajelen siitä ohi. Varma nakki olen hänelle.
Kahdella autolla ajetaan tietysti rajan yli ja loppu yhdellä. Pääsee MettäKoiran käskyttäjä näyttämään miten Poijaat ajaa Venättä.
Odotetaan innolla.

Saisipa ToivoElmeriArmaan isä jo viisumin alkuviikosta niin tehtäisiin vielä yksi SyväIsku Karjalaan. Jättäisi FINEn siihen rajanpintaa huoltsin pihalle, siihen, missä Jobbari vaihtaa rahoja. Jobbari muistaa minut hyvin ja huiskuttelee aina kun ajelen siitä ohi. Varma nakki olen hänelle.
Kahdella autolla ajetaan tietysti rajan yli ja loppu yhdellä. Pääsee MettäKoiran käskyttäjä näyttämään miten Poijaat ajaa Venättä.
Odotetaan innolla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Laitetaanpa tuo HIRVIn alkutarina tähän niin ei tule taas joitakin harmittavasti uutta juttuketjua rasittamaan.
HIRVIllä on ajettu 159 179km mittarin mukaan.
Oy Konela Ab on luovuttanut auton ostajalle 25.10.1994. Ostajana on ollut Kainuun Vesi- ja Ympäristöpiiri.
Auton värikoodi ja avainkoodit on merkitty takuutodistukseen. Takuutodistus sisältää merkinnän vain esi- eli 2000km huollosta.
Autosta on annettu vain 6rekisteritodistusta. Käsitykseni mukaan auto on ollut 2 yksityisellä omistajalla Vesi- ja Ympäristöpiirin jälkeen. Molempien omistajien nimet on tiedossa.
Edellisellä omistajalla auto oli n. 2vuotta, josta toinen seisomassa kytkinongelman takia. Omistaja on poistanut auton tieliikennekäytöstä 2.9.2008. Auton mukana ei seurannut muita tietoja.
Tällainen tapaus tällä kertaa. Lisää sitten joskus tai sitten ei. Jos tosiaan tätä värkätään niin tehdään tälle sitten oma Viestiketju yleisestä mielipiteestä johtuen ja etenkin siitä huolimatta.
Autossa on vasemmassa takasivuikkunassa 10vuotis KerhoTarra.
HIRVIllä on ajettu 159 179km mittarin mukaan.
Oy Konela Ab on luovuttanut auton ostajalle 25.10.1994. Ostajana on ollut Kainuun Vesi- ja Ympäristöpiiri.
Auton värikoodi ja avainkoodit on merkitty takuutodistukseen. Takuutodistus sisältää merkinnän vain esi- eli 2000km huollosta.
Autosta on annettu vain 6rekisteritodistusta. Käsitykseni mukaan auto on ollut 2 yksityisellä omistajalla Vesi- ja Ympäristöpiirin jälkeen. Molempien omistajien nimet on tiedossa.
Edellisellä omistajalla auto oli n. 2vuotta, josta toinen seisomassa kytkinongelman takia. Omistaja on poistanut auton tieliikennekäytöstä 2.9.2008. Auton mukana ei seurannut muita tietoja.
Tällainen tapaus tällä kertaa. Lisää sitten joskus tai sitten ei. Jos tosiaan tätä värkätään niin tehdään tälle sitten oma Viestiketju yleisestä mielipiteestä johtuen ja etenkin siitä huolimatta.

Autossa on vasemmassa takasivuikkunassa 10vuotis KerhoTarra.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
HaHaa! Meinaankohan kohta taas räjäyttää renkaan. Eteen alle laittamissani Melbereissä on vasemmalla mielenkiintoinen muhkura eli pullistuma renkaan ulkokyljessä. Varmaan nasahtaa hyvin rikki Venätän teitä ajellessa. Lieneekö vaihdon paikka. Jääpi nähtäväksi. 

Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Taitaapa tulla huomenna taas Venätän retki eteen. Kuusaalle piti lähteä, mutta taitaa jäädä Lavantakiaamuun.
Kävin tänään Luikonlahden MiniMiitissä. Katsastettiin miltä näyttävät LeBaron ja FINE vierekkäin. Hyvältä
Ajettuna nyt 44 728km. Ja taas on tulossa tuhti paketti pitkin Itäistä Suomea. Lauantaina on lähdettävä ajoissa Kuusaalle, että ehtii Miittinkiin.
Vielä on kykimen työsylinterin asetinrauta laitettava oikein päin, vaihdettava vasen eturengas, joss on syylä kyljessä ja vähän lisää työntötankoa kytkimelle. Jatkuvaa venkslaamista. Mitäpä siitä. Kun rengas vaihtuu niin tilaa on säätää. Sittenpä saa sen melko turhan jousenkin paikoilleen.
Kävin tänään Luikonlahden MiniMiitissä. Katsastettiin miltä näyttävät LeBaron ja FINE vierekkäin. Hyvältä

Ajettuna nyt 44 728km. Ja taas on tulossa tuhti paketti pitkin Itäistä Suomea. Lauantaina on lähdettävä ajoissa Kuusaalle, että ehtii Miittinkiin.
Vielä on kykimen työsylinterin asetinrauta laitettava oikein päin, vaihdettava vasen eturengas, joss on syylä kyljessä ja vähän lisää työntötankoa kytkimelle. Jatkuvaa venkslaamista. Mitäpä siitä. Kun rengas vaihtuu niin tilaa on säätää. Sittenpä saa sen melko turhan jousenkin paikoilleen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
5 tunnin Venäjänretki tuli heitettyä. Tulleissa ei mennyt kun vajaa tunti yhteensä eestaas. Mukava, helppo ja leppoisa käydä. Kannatti hommata PitkäVisa.
Kyllä se pullistumainen vasen eturengas on vaihdettava ennen Kuusaalle lähtöä. Onneksi on kaksi varalla samanlaisilla vanteilla ja renkailla.
Tässä sitä sitten odotellaan iltaa ja helteen hellittämistä, vaikka Kuusaa kutsuu jo kovin ja Miittikin on ihan oven takana.
Kyllä se pullistumainen vasen eturengas on vaihdettava ennen Kuusaalle lähtöä. Onneksi on kaksi varalla samanlaisilla vanteilla ja renkailla.
Tässä sitä sitten odotellaan iltaa ja helteen hellittämistä, vaikka Kuusaa kutsuu jo kovin ja Miittikin on ihan oven takana.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
No sellainen Lataamispäivä sitten. Noin 500km. Ei juurikaan raportoitavaa. Vasen etupyörä päästelee vähän ääniä. Ettei se olisi sitten se kiristämäni laakeri, joka sitten ei enää oikein halua toimia. Kokeiltava. Vaihdettava sitten varmaan koko napa. Onhan noita.
Mielenkiintoinen puhelu tuli kyllä. Sen takana on Lada. Kerroinkin tästä jo aikoja sitten.
Kyyditsin joskus Kuorolaisia Latalla. Eräs latvialainen Tyttö oli kovin ihmeissään Latasta ja siitä, että minä ajoin niillä. Hänellä oli vielä Neuvostoajat mielessä. Tämä poiki pyynnön katsoa heidän Puntonsa jakohihnaa. No, katsoin ja kai teinkin jotain ruokapalkalla. En vaan ole joutanut syömään.
Nyt tämä PakistanilaisLatvialainen pariskunta siis soitti. Punto oli kai levinnyt jo aikaa sitten. Nyt he olivat olleet matkalla Turkuun Joensuusta. Jossain Parikkalan kohdilla joutuivat kolariin. Auto oli mennyt lunastuskuntoon. Vakuutusyhtiö oli heille järjestänyt toisen Farmarin.
Nyt sitten aamulla lähdettyään Joensuusta olivat kovin väsyneinä jossakin Lappeenrannan tietämissä. Teltta heillä olisi ollut, mutta se oli kaiken kaman alla, joka oli äkkiä pakattu Varkkuun. Olivat kuulemma muuttomatkalla Turkkuseen.
Kysyipä reippaasti Tyttönen, että sopisiko meille Markikseen yöpymään. Minä siihen, että alkakaatten tulla sieltä. Nyt ovat sitten matkalla tänne, jos Naviskaattori osaa tänne ohjata. Kai ne jotkut vekottimet osaavatkin.
Että tällaisia on FINE saanut aikaan, siis erikoisia tuttavuuksia ja sattumuksia. Onneksi nämä Ihmiset, joilla on rohkeutta pyytää kirkkain silmin apua, säilyivät kai kohtuullisen vahingoittumattomina kolarista. Sitä en tiedä kuka oli syyssä, eikä tuo nyt ole tärkeääkään. Pääasia että Maantie maittaa ja Retki jatkuu.
Mielenkiintoinen puhelu tuli kyllä. Sen takana on Lada. Kerroinkin tästä jo aikoja sitten.
Kyyditsin joskus Kuorolaisia Latalla. Eräs latvialainen Tyttö oli kovin ihmeissään Latasta ja siitä, että minä ajoin niillä. Hänellä oli vielä Neuvostoajat mielessä. Tämä poiki pyynnön katsoa heidän Puntonsa jakohihnaa. No, katsoin ja kai teinkin jotain ruokapalkalla. En vaan ole joutanut syömään.
Nyt tämä PakistanilaisLatvialainen pariskunta siis soitti. Punto oli kai levinnyt jo aikaa sitten. Nyt he olivat olleet matkalla Turkuun Joensuusta. Jossain Parikkalan kohdilla joutuivat kolariin. Auto oli mennyt lunastuskuntoon. Vakuutusyhtiö oli heille järjestänyt toisen Farmarin.
Nyt sitten aamulla lähdettyään Joensuusta olivat kovin väsyneinä jossakin Lappeenrannan tietämissä. Teltta heillä olisi ollut, mutta se oli kaiken kaman alla, joka oli äkkiä pakattu Varkkuun. Olivat kuulemma muuttomatkalla Turkkuseen.
Kysyipä reippaasti Tyttönen, että sopisiko meille Markikseen yöpymään. Minä siihen, että alkakaatten tulla sieltä. Nyt ovat sitten matkalla tänne, jos Naviskaattori osaa tänne ohjata. Kai ne jotkut vekottimet osaavatkin.
Että tällaisia on FINE saanut aikaan, siis erikoisia tuttavuuksia ja sattumuksia. Onneksi nämä Ihmiset, joilla on rohkeutta pyytää kirkkain silmin apua, säilyivät kai kohtuullisen vahingoittumattomina kolarista. Sitä en tiedä kuka oli syyssä, eikä tuo nyt ole tärkeääkään. Pääasia että Maantie maittaa ja Retki jatkuu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 2105 1500s -90 FINE
Tuo voittaa kyllä Autoliiton Tiepalvelunkin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 2105 1500s -90 FINE
Huh kun se vasen etulaakeri sitten vouaakin. Ei sitä huomannut kun ajeli reipasta mutta taloudellista vauhtia Joensuusta Kuusaalle. Nyt sen vasta kuuli tänään.
Eli ääni pahenee kun kääntää vasemmalle, toisin kuin Miittinkissä väitin. Jarruttaessa myös ääni voimistuu. Suoraa ajettaessa ääni on ehken vähäisin tai ei se kyllä oikealle käännettäessäkään juuri muutu.
Pitäneekö tarkastaa paljonko kiristyksen jälkeen on ajettu kilometrejä. Lienee paikallaan. Sittenpä näkyy. On niitä muuten tullut Buuuuuutama!
Lienen sitten kiristänyt hivenen liikaa vaikka tein kaikkien hyvien ohjeiden mukaan. Saatiin onneksi rohkaisua ja valaistusta hommaan eli laakerin vaihtoon. Tietenkin hyvänä ideana pidettiin vaihdattamista Venäjällä. Voisi olla minun tapauksessani aika viisas ratkaisu. Hitto kaikkeahan minä jo värkkään mutta pitäisikö välillä helpottaa elämää. Onhan noita hommia kesken.
Mitenkähän kauan tuollainen VouVottava laakeri tuolla kestänee? Ei tästä ihan kävele sen kanssa tuonne VenätänMaahan. Heittäkää jonkunlaista kokemusta tai arviota, miten pitkään tuolla vielä vonguttaa. Auttaisiko laakerin löysäys? Kiristäminen ei varmaan tule kyseeseen. Viisausta siis tähän. Teknisiin en viitsi laittaa, ettei tule taas niitä uusia Turhia viestiketjuja, joista minua on huomauteltu. Etsi -toimintoa en jaksa nyt käyttää.
Eli ääni pahenee kun kääntää vasemmalle, toisin kuin Miittinkissä väitin. Jarruttaessa myös ääni voimistuu. Suoraa ajettaessa ääni on ehken vähäisin tai ei se kyllä oikealle käännettäessäkään juuri muutu.
Pitäneekö tarkastaa paljonko kiristyksen jälkeen on ajettu kilometrejä. Lienee paikallaan. Sittenpä näkyy. On niitä muuten tullut Buuuuuutama!
Lienen sitten kiristänyt hivenen liikaa vaikka tein kaikkien hyvien ohjeiden mukaan. Saatiin onneksi rohkaisua ja valaistusta hommaan eli laakerin vaihtoon. Tietenkin hyvänä ideana pidettiin vaihdattamista Venäjällä. Voisi olla minun tapauksessani aika viisas ratkaisu. Hitto kaikkeahan minä jo värkkään mutta pitäisikö välillä helpottaa elämää. Onhan noita hommia kesken.
Mitenkähän kauan tuollainen VouVottava laakeri tuolla kestänee? Ei tästä ihan kävele sen kanssa tuonne VenätänMaahan. Heittäkää jonkunlaista kokemusta tai arviota, miten pitkään tuolla vielä vonguttaa. Auttaisiko laakerin löysäys? Kiristäminen ei varmaan tule kyseeseen. Viisausta siis tähän. Teknisiin en viitsi laittaa, ettei tule taas niitä uusia Turhia viestiketjuja, joista minua on huomauteltu. Etsi -toimintoa en jaksa nyt käyttää.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?