Foorumin taso II

Äänestykset, mielipidemittaukset yms.

Foorumin taso II

vanha linja oli parempi
22
28%
nykylinja on hyvä
36
45%
moderointia pitää vielä lisätä
12
15%
ei vois vähempää kiinnostaa (EVVK)
10
13%

Ääniä yhteensä: 80

,_,/ukka

Re: Foorumin taso II

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Joo, näitä "kuppikuntia" tulee jokaiseen kerhoon/yhdistykseen kun porukka lisääntyy, etäisyydet suurenee ja asenteet muuttuu. Se ei ole vika, vaan ominaisuus. Eikä varmasti ole moderoinnin syytä, jos vain moderointi pysyy tasapuolisena.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

veli alexei kirjoitti:audiq: En tiedä mistä jöötistä puhut, mutta kiitän palautteesta.
Teknisissä ,_,/ukka:n kanssa neuvottiin Pöyhöä ongelmassaan, mutta ei tuo sitten neuvoja kaivannutkaan, niin otti vähän nokkiinsa, kun meentiin sotkemaan hänen yhden miehen chat-ketju... :lol: Ketjusta tuli sitten pelkkää pään aukomista puolin ja toisin.
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

audiq kirjoitti:meentiin sotkemaan hänen yhden miehen chat-ketju... :lol: Ketjusta tuli sitten pelkkää pään aukomista puolin ja toisin.
Siksipä tuon ketjun pyysin poistamaan. Ei me kukaan tuollaista turhaa louskutusta tänne kaivata, varsinkaan teknisiin. Neuvot tyyliin: Harvenna kalustoa, Digit paskana, Kyllä minä tiedän mikä on vikana, eivät tosiaankaan nosta foorumin tasoa.

Mutta sitä hiljalleen täällä ollaan oppimassa ja myös havaitsemassa, ketkä oikeasti osaavat auttaa. Edelleen olen sitä mieltä, ettei mututuntumalla ja yleistietämyksellä kyetä kovinkaan paljoa auttamaan tietyn laitteen ongelmanratkaisussa. Kun ollaan kädet rasvassa ja näpit johtimilla eivät laskukaavat, yleiset virta-, jännite-, vastus- ja muut tiedot juuri auta. Moni kaipaa konkreettista opastusta. Ei ole mitään järkeä täällä olettaa, että kaikki omaisivat mahtavan sähkö-, elektroniikka-, automekaniikka- tai muun fysikaalismekaanisen tietämyksen. Ei sellaisten immeisten tarvitse enää mitään kysellä. He hoitavat homman ja näyttävät lopputuloksen konkreettisesti.

Ne ihmiset, jotka osaavat antaa ohjausta konkreettisesti kertoen asioista niiden oikeilla nimillä juuri kyseistä Lelua koskien, ovat harvassa. Onneksi näitä on vaikkeivät he isoa ääntä pidäkkään. Tällaisten ihmisten välille syntyy verkosto, jota tämä Voorumikaan ei tavoita. Voorumi auttaa tämän verkoston syntymisessä, mutta helposti havaitaan, että PäänAukojia ei tällaiseen verkostoon kaivata eikä edes oteta mukaan. Verkosto voi toimia hyvin YV, puhelin ja sähköpostipohjaltakin. On vain harmi, että moni arvokas asia jää silloin aloittelevammilta harrastajilta pimentoon. Tietysti on loistavaa saada Lelunsa toimimaan, vaikkei oikeaa apua saisikaan. Tämä vaan käy joillekin ylivoimaiseksi ajanpuutteen, perustietämyksen ja harrastusmahdollisuuden vähäisyyden takia.

Mutta onhan täällä Voorumilla kokemuksia siitä, miten jotkut todella HuippuLaittajat ovat kyllästyneet Räksyttäjiin ja jättäneet koko Voorumitouhun. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta minusta se on ikävää. Sitä on kiva kirjoittaa kaikkea kaikkeen ja olen ehken siihen itsekin toisinaan syyllistynyt. Olen pyrkinyt kuitenkin tiettyyn varovaisuuteen, jotten ärsyttäisi tahallani ihmisiä. Kaikkia ei voi miellytää eikä se ole tarkoituskaan. Maailmaan mahtuu miljardeja, mutta niitä, joiden kättä puristetaan toverillisesti ei ole paljoa. Varsinkaan tällaisella harkitsemattoman vastuuttomuuden mahdollistavalla kirjoittamiseen perustuvalla Voorumilla.

Aion edelleenkin kyseenalaistaa epätarkan ja NeuvojaAsenteeseen perustuvan tiedon, varsinkin jos Tietäjä yrittää nojautua ja perustaa väitteensä auktoriteettiasemaansa, joka on jotakin muualta hankittu. Minä luotan auktoriteetteihin jotka ovat asemansa minulle konkreettisella avulla osoittaneet. Ja näitä on harmittavan vähän.

Rakkikoirat, turhan louskuttajat ja kohtuullisen TyhjätTynnörit tunnistaa nopeasti. Heiltä vaan menee uskottavuus silmissäni. Se ei varmaan heitä itseään haitaa, muttei minuakaan. Voinhan olla ottamatta heidän kirjoituksiaan huomioon. Vahinko vain, että heillä on toisinaan sanottavaa tai kirjoitettavaa jokaiseen asiaan. Mutta tämä mahdollisuus heille suotakoon.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
audiq

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:...Olen pyrkinyt kuitenkin tiettyyn varovaisuuteen, jotten ärsyttäisi tahallani ihmisiä.
Hyvin olet tavoitteessasi onnistunut...
PöyhöinKuusaalt

Kiitos tunnustuksesta. Koen onnistumisen iloa. Vilpitöntä Iloa!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Onko arvon Pöyhöin tietoinen, että omien kirjoitusten järjestelmällinen poistaminen tai muuttaminen siten, että topicin seuraaminen hankaloituu tai muuttuu mahdottomaksi katsotaan erittäin huonoksi käytökseksi ja monissa paikoissa johtaa välittömään tunnusten jäädyttämiseen määräajaksi?

Jos yhtään olet mies, niin palautat nuo omat kirjoittelusi ja viet topicin loppuun kuten asiaan kuuluisi. Ehkä saat sitten apua myös ensi kerralla.

Veli alexeille esittäisin toivomuksen olla poistamatta tuota topiccia, vaan muuttaisi otsikon järkeväksi, poistaisi asiattomuudet ja mahdollisesti lukitsisi topicin jos katsoo aiheelliseksi.
Vauhdin tae - alamäki
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mutta onhan täällä Voorumilla kokemuksia siitä, miten jotkut todella HuippuLaittajat ovat kyllästyneet Räksyttäjiin ja jättäneet koko Voorumitouhun.
Kyllä se on ihan teidän peltopellejen aiheuttamaa. Kysellään ja kysellään, mutta mitään ei vihtitä ite romujensa eteen tehdä, niin ei oo ihme että taso laskee.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
PöyhöinKuusaalt

Koskahan Jukka luulet minun pellolla ajelleen viimeeksi. Kenties et nyt oikein tiedä kenen kanssa olet tekemisissä. Sinun olisi myös hyvä hiukan harkita esittämiäsi väitteitä, koska et tunne minua yhtään. Ja se mitä minun kirjoitusoikeuksiini ja käytökseeni tulee, niin sillä ei nyt tässä vaiheessa koulutusta ole enää juurikaan laajempaa merkitystä. Jos Hallitus haluaa rajoittaa tai tehdä muita toimenpiteitä, niin minusta se on heidän asiansa.

Kyllä täällä voitaisiin joidenkin muidenkin oikeuksia miettiä. Tasapuolisuuttahan tuolla peräänkuulutettiin jossakin kirjoituksessa. Se joka on syytön, heittäköön ensimmäisen kiven...

Ja minä voin todellakin luvata arvon stefalle etten turhia remonteistani enää huutele ja kysele vaan luotan verkostoihimme. Jos kerran sellaista toivotaan. Se käy hyvin helposti. Ei tämä nyt niin ElämääSyleilevä Voorumi sentään ole, että itkusilmässä tänne jättää kirjoittamatta. Noiden muutamien ärsytettyjen harmiksihan se vain olisi. Varsinkin tämän erään, joka keksii noita äänestyksiä.

Äänestäkää reippaasti Hyvät Veljet
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

,_,/ukka kirjoitti:
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Mutta onhan täällä Voorumilla kokemuksia siitä, miten jotkut todella HuippuLaittajat ovat kyllästyneet Räksyttäjiin ja jättäneet koko Voorumitouhun.
Kyllä se on ihan teidän peltopellejen aiheuttamaa. Kysellään ja kysellään, mutta mitään ei vihtitä ite romujensa eteen tehdä, niin ei oo ihme että taso laskee.

,_,/ukka
Mutta onneksi meillä on foorumilla näitä parempia ihmisiä, joten jatketaan me peltopellet vaan puskureiden poistelua sun muuta :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
audiq

Aika uskomatonta, että siitä syntyy tämmöinen tappelu, kun joku ehdottaa kerrankin jotain muuta korjausta kuin ravistelua, kopauttelua tai CRC:tä.

Kyllä se nyt on nähty, että ei täällä enää synny asiallista teknistä keskustelua.

Minä lopetan teknisen neuvonnan tällä foorumilla kyllä tähän. Muilla foorumeilla ihmiset sentään osaavat alkeelliset käytöstavat, eikä näin ollen tarvitse kuulla neuvoihinsa kiitokseksi mitään tyhjää länkytystä...
PöyhöinKuusaalt

Koko tässä rähinässä oli kyse siitä toisesta viestiketjusta, jossa aloin saada muutamista kommenteista sellaisen kuvan, että eräät halusivat opettaa minua siten, että kommentoitiin tyyliin "jos on syntymätyhmä, se annettakoon anteeksi. Jos on ymmärtämätön, se olkoon opiksi, mutta jos ei edes halua ymmärtää on idiootti". Se nyt ei aivan noin mennyt mutta sinne päin.

Tässä iässä ja tällä elämänkokemuksella sellaista ei vain jaksa. Olen ollut yleensä erittäin nöyrä ottamaan vastaan monenlaista. Olen esiintynyt juuri niin tietämättömänä kun olen ja muistanut kiittää tiedoista. Lisäksi olen yrittänyt antaa vähäistä apuani tarvitseville, vaikken aina tietenkään osaakaan asioita.

Aina ei kuitenkaan jaksa olla pehmeä ja vastaanottava. Jokin kommentti saattaa juuri siinä tilanteessa olla hieman liikaa. Kädet paskassa, romppu ja ohjekirja Joensuussa, auton välitön tarve, miitin järjestäminen onnistuneesti ja muutamat muut asiat saattavat joskus ylikuormittaa. Tällöin ylimieliset, liialla egolla ryyditetyt kommentit eivät kiinnosta. Ei kertakaikkiaan halua antaa toiselle valtaa käyttää sellaisia kommentteja. Tästä on kysymys kaiken tämän räksytyksen alla. Auktoriteettia ei oteta, se on ansaittava. Näin on kaikkialla. Titteli ja koulutus eivät takaa auktoriteettia, muuta kuin komento- tai tyranniayhteisöissä. Sellainenhan tämä ei ole.

Tämän kaiken vuoksi kyllästyin ja poistin sen yhden ketjun omat kirjoitukseni. Ja kun tämä tuomittiin ja siitä huomauteltiin asiattomasti, tein saman noille kaikille ketjuille osoittaakseni että oma osuuteni on minun vallassani. Kaikilla muillahan on samoin. Mutta valtaa kannattaa käytää harkiten. En väitä, että itse osaisin tuon aina, mutta aion yrittää vastakin.

Minusta saa huonon riitakaverin. Jos ei Pohjammaalla ole totuttu antamaan periksi niin ei Kuusaalkaa. Täällä ei pärjää jos nöyristelee. Enkä minä kovin helpolla osaa antaa toiselle viimeistä sanaa, jos tunnen että on menty asiattomuuksiin. Sellainen vain olen. Vaikka pehmentymään päinhän sitä tässä iässä alkaa jo olla.

Varsinkin kun ei voida keskustella kasvotusten, on erittäin tärkeää yrittää muistaa hyvä käytös. Se saattaa joskus unohtua itse kultakin ja lumipallo lähtee vierimään kasvaen. Henkilökohtaisuuksiin ei tällaisissa piireissä pitäisi kuitenkaan koskaan mennä. Olisi muistettava että asiat voivat riidellä, ihmisten ei tarvi. Tämä on vaikeaa ja siinä on opettelua. Mutta toivoa ei kannata menettää.

Jatketaan näistä ja näillä mennään
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
audiq

PöyhöinKuusaalt kirjoitti:...kommentoitiin tyyliin "jos on syntymätyhmä, se annettakoon anteeksi. Jos on ymmärtämätön, se olkoon opiksi, mutta jos ei edes halua ymmärtää on idiootti". Se nyt ei aivan noin mennyt mutta sinne päin.
Tuosta olen kyllä kanssasi samaa mieltä.
Se oli huonoa ja harkitsematonta käytöstä minulta, anteeksi!
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykset toivottelen.
Anteeksipyynnön esitän, siitä kun käytin ymmärtämättömyyttäni sellaista vertausta siitä synnynnäisestä. Sen oli vain tarkoitus kuvata tilannetta johon sekin viestiketju oli kulkeutunut, eli alkoi olla sellaisen nimenomaan tietoista rikastuttamista ja edelleen kehittämistä. Mitenkä itsekukin kuvaisi keskuteluketjun sen hetkistä tilannetta?
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
Qulle

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Laitan tämän palautteen tänne, kun en parempaakaan paikkaa tälle keksi.

Elikkä voisiko joku kertoa, mikä ihmeen järki oli poistella ilmeisesti viikonlopun aikana miltei kaikki viestit tästä myynti-ilmostani??
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =5&t=20030

Aikaisemmin sieltä oli poisteltu vähän turhaa juttua, mikä on sinällään ihan hyvä juttu - kiitos siitä.
Mutta jäljellä olevista viesteistä olisi käynyt hyvinkin selväksi, mitä kaikkea on tähän asti myyty.

Ei siinä muuten mitään, mutta se säästäisi aika paljon turhia yhteydenottoja, kun voisi lukea viestiketjusta, mitä kaikkea on tähän asti mennyt kaupaksi. Vai onko tästä joku moderaattori eri mieltä??

Mutta mennyt mikä mennyt, ei tähän maailma lopu... Jos nyt koitan muistella, mitä kaikkea olen myynyt ja laitan sen listana tuohon ketjuun niin pysyykö se sitten kanssa siellä?

P.S. tämä teksti olisi tietenkin pitänyt hyvien tapojen mukaan laittaa ko. ketjua puukottaneelle modelle, mutta kun en ainakaan huomannut mitään ilmoitusta, kuka oli viestejä poistellut (huomatkaan näppärä parannusehdotus muuten ihan hyvin toimivalle Myynti-osiolle)

-Ville-
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

^Foorumin linja on, että myydään-osastolle ei saa vastata mitään :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Vastaa Viestiin