Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Tuli muuten mieleen, miten nuitten Turbo härpättien talvitoiminta? Lähteekö laakista pakkasillakin kuin normi lada 8)
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

erään tutun turbo fordi, (jossa vastaavat osat kun mulla) oli jäärata käytössä ja ihan hyvin käynnistyi aina.
omasta ei vielä ole kylmän kelin kokemuksia.
21013 2300tic
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Eihän turbo mitään käynistykseen vaikuta. Omassa on kyllä hiukan arvoitus pakkasella käynistyvyys kahdestakin syystä joista ensimmäinen olisi nopeasti korjattu jos olis tarvetta.

1. ruiskussa kylmäkäynistysrikastukset arvalla heitetty eikä siis ole yritettykään vielä säädellä kuin-10 asteeseen jossa kyllä lähtee vielä käymään.

2. startti ei meinaa pyörittää pakkasen jäykistämää konetta riittävän tasaista vauhtia että 12-1 pulssikehällä toteutettu asntoanturilta sais varmasti laskettua tiedon sytkäennakon laskentaan, ja kun ecu ei ole varma asennosta niin eipä anna kipinää eikä bensaa. Tähänkinkyllä olis ratkaisu eli muttaa tuo kampiakselin anturointi 12 hampaiseksi ierrosluvun mittausta varten ja toinen anturi lukemaan kiertokulman erillisestä hammaskehästä jossa vain 1 hammas.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
iigori

Viesti Kirjoittaja iigori »

moro, mulla ois nurkkiin jääny pyöriin garretin gt1544 vnt ahdin, mitenkäs tommonen passais ladaan? koneena 1300.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

tuollainen pikku vnt vois olla ihan sopivan kokoinen pieneen viritykseen jos 1300 kone on dieseli yli 0.6litraises bensakonees kannattaa unohtaa suosista.

Muutenkin nuo vnt ahtimet on vähän arveluttavia bensakonees, kun ei oikein kestä lämpöä dieselissäkään.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Toveri Sladimir
Viestit: 853
Liittynyt: 13.7.2004 20:16
Paikkakunta: Pöljä

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Eikös Turbo-faneja kiinnosta nuo myyntiosastolla olevat TRW-männät?Näissä on öljyrengasurista vain poraukset, eikä ongelmallista leikkausta, mistä mäntä katkeaa.1500:n turbottajalle löytyy myös Mahlet.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
blan lada

Viesti Kirjoittaja blan lada »

paljokohan uskaltaa pittää painetta vakio kamppeilla ladassa?? ralli käyttöön tulos
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

jos ei pääse liian laihalle niin kestää aika koviakin paineita.
itellä oli 1,3bar ja ei kestäny :?
riippuu tietysti puristuksistakin se paineen sietäminen.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

blan lada kirjoitti:paljokohan uskaltaa pittää painetta vakio kamppeilla ladassa?? ralli käyttöön tulos
kai se alle kilon ahtoja kestää (ainakin jonkun aikaa) jos ei pääse nakuttaan
se kannentiiviste varmaan ekana kärtsää
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaa 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Aapo89
Viestit: 155
Liittynyt: 9.4.2006 14:21
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Aapo89 »

pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaa 8)
Paljonko tommosella on yleensä hintaa? ihan mielenkiinnosta kyselen...
Lada 1200s/1700cc
mower

Viesti Kirjoittaja mower »

pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaa 8)
mä tarvisin 1.5 :? mutta sopiiko toi?
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

mower kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaa 8)
mä tarvisin 1.5 :? mutta sopiiko toi?
ei oikeen oo ainakaan hyvä kun reijät on liian isot :cry:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

Aapo89 kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaa 8)
Paljonko tommosella on yleensä hintaa? ihan mielenkiinnosta kyselen...
kuulemma tän tiivisteen teettäminen on maksanut n.100€ :roll:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Vastaa Viestiin