
Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Eihän turbo mitään käynistykseen vaikuta. Omassa on kyllä hiukan arvoitus pakkasella käynistyvyys kahdestakin syystä joista ensimmäinen olisi nopeasti korjattu jos olis tarvetta.
1. ruiskussa kylmäkäynistysrikastukset arvalla heitetty eikä siis ole yritettykään vielä säädellä kuin-10 asteeseen jossa kyllä lähtee vielä käymään.
2. startti ei meinaa pyörittää pakkasen jäykistämää konetta riittävän tasaista vauhtia että 12-1 pulssikehällä toteutettu asntoanturilta sais varmasti laskettua tiedon sytkäennakon laskentaan, ja kun ecu ei ole varma asennosta niin eipä anna kipinää eikä bensaa. Tähänkinkyllä olis ratkaisu eli muttaa tuo kampiakselin anturointi 12 hampaiseksi ierrosluvun mittausta varten ja toinen anturi lukemaan kiertokulman erillisestä hammaskehästä jossa vain 1 hammas.
1. ruiskussa kylmäkäynistysrikastukset arvalla heitetty eikä siis ole yritettykään vielä säädellä kuin-10 asteeseen jossa kyllä lähtee vielä käymään.
2. startti ei meinaa pyörittää pakkasen jäykistämää konetta riittävän tasaista vauhtia että 12-1 pulssikehällä toteutettu asntoanturilta sais varmasti laskettua tiedon sytkäennakon laskentaan, ja kun ecu ei ole varma asennosta niin eipä anna kipinää eikä bensaa. Tähänkinkyllä olis ratkaisu eli muttaa tuo kampiakselin anturointi 12 hampaiseksi ierrosluvun mittausta varten ja toinen anturi lukemaan kiertokulman erillisestä hammaskehästä jossa vain 1 hammas.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
tuollainen pikku vnt vois olla ihan sopivan kokoinen pieneen viritykseen jos 1300 kone on dieseli yli 0.6litraises bensakonees kannattaa unohtaa suosista.
Muutenkin nuo vnt ahtimet on vähän arveluttavia bensakonees, kun ei oikein kestä lämpöä dieselissäkään.
Muutenkin nuo vnt ahtimet on vähän arveluttavia bensakonees, kun ei oikein kestä lämpöä dieselissäkään.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
Paljonko tommosella on yleensä hintaa? ihan mielenkiinnosta kyselen...pappa- igor kirjoitti:mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaamower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?
Lada 1200s/1700cc
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
ei oikeen oo ainakaan hyvä kun reijät on liian isotmower kirjoitti:mä tarvisin 1.5pappa- igor kirjoitti:mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaamower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?mutta sopiiko toi?

Lada 1200L ***** TURBO IC -89
- pappa- igor
- Viestit: 1099
- Liittynyt: 12.4.2005 18:51
- Paikkakunta: Tampere
kuulemma tän tiivisteen teettäminen on maksanut n.100€Aapo89 kirjoitti:Paljonko tommosella on yleensä hintaa? ihan mielenkiinnosta kyselen...pappa- igor kirjoitti:mulla olis ylimääränen 1600 3mm paksu uusi kupari tiiviste... jos kiinnostaamower kirjoitti:löytyyköhän ladaan mistään valmiina parempaa kannentiivistettä vai pitääkö sellanen jossian teettää?

Lada 1200L ***** TURBO IC -89