Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada 110 -lujaa laatua? Iltalehden testivideo:
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?25199004
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
2105S

Viesti Kirjoittaja 2105S »

http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml

Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mara »

OT: Sinänsä mielenkiintoista, että edelleen toimittajat on tuntevinaan ton "neuvostotuoksun".
Varmaankin siitä pystyy viimeistään toteamaan asenteen, millä testi on tehty, koska jo vuonna -73 1500S:n koeajossa (TM 15/73) kehuttiin, että "ns. itähaju on poissa".. :roll:
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jaa, kyllä mun -97 ruutassa on mun mielestä vielä se aito "ryssän haju" :wink:

Saatan toki olla väärässäkin...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10254
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml

Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
"kulmikas kori" ? kuinka pyöreeksi noi korit on nykyää muuttunut, mun mielestä satakybä on näkyvyydenkin osalta jo liian pyöreä.

"ohut kehäinen ratti" ? kuinka paksuja ratteja nykyään autoissa on jos 110:n on ohut

ihan asiallinen toi teksti osuus ainakin oli
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10578
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

koe ajaja oli aiemmista ladan testeistä lukenut että kulmikas kori ja ohutkehäinen ratti (tm ei voi olla väärässä)
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Mahdollisimman epätarkasti mittasin satakympin kulutusta, n.950 km, keskikulutus 5,9 litraa/100km. Ehkä 600 km päällystetiellä ajoa, pitrmpää matkaa, loppu sorateitä.
warre 353w sedan,
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Jos satakympin ratinkehän paksuus lasketaan niin se on varmasti lähes kaikkia 70-luvun autoja paksumpi!

Ennakkoluuloja ennakkoluuloja, eli ei mitään uutta. :x
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

No niin meidän 2000 110 farmariin on vaihdettu allekirjoittaneen toimesta:
startti (paloi, jo kerran vaihdettu, ei ollut enää alkuperäinen), laturi (latausvalo paloi himmeästi), virtalukko ( aiheutti todennäköisesti starttivian), melkein kaikki moottorin anturit varmuuden vuoksi, vaihtamista odottaa keskuslukon moottorit.
Edellinen omistaja on vaihtanut vesipumpun ja lämmityslaitteen moottorin.
Samalla on vaihdettu nokkahihna. Vielä naputtaa hiilipöntön venttiili.

Muuten auto pelaa hyvin ja alkaa olla sisäänajettu :lol:
Huomaa, että auto on alkupään sarja; varmaan ensimmäisiä Bosch ruiskulla.

Vanhan virtalukon joutui poraamaan irti, oli jollain "ihme" niittivirityksellä kiinni.

Mikäli 110 on ns. pitkällä virta-avaimella varustettu malli eikä autoon ole asennettu relettä estämään startin päällejäämistä, on startin rikkoutuminen mahdollista.
Uudessa virtalukossa ei ole enää valoa ohjaamaan virtalukolle :(

... ja kilometrejä autossa 61 000 km.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml

Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
"kapeaprofiiliset renkaat" Just..
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kv60 »

Stefa kirjoitti:
2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml

Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
"kapeaprofiiliset renkaat" Just..
-Varmaan koeajomallissa on ollut kapeaprofiiliset. Itse ostin syksyllä samaisen mallin 16 v ja alla oli aidot valmistusmaan 185/60 14" tassut. No kapeathan ne on tuohon auton kokoluokkaan. Tasapainoon oli hankaluuksia laittaa, mutta nyt kohta saan ne taas alle. Katsotaan miten lähtee pyöriin.

-9000 km on nyt koeajettu ja laturi meni juuri takuuseen. Entinen sanoi työsopimuksen irti. Takuu pelasi.
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

kv60 kirjoitti:
Stefa kirjoitti:
2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml

Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
"kapeaprofiiliset renkaat" Just..
-Varmaan koeajomallissa on ollut kapeaprofiiliset.
Varmaan on ollu! :lol:
Missäköhän ladassa sellaset kapeaprofiiliset on. :wink:
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Ennen kuin kukaan ehtii kysyä, mikä on lyhyen ja pitkän avaimen ero:

Kuva
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

En ole ladoissa profiililtaan 195 renkaisiin tavannut, niitä varmaan on lähinnä toyotissa. :shock:

Olen taas päinvastoin huomannut että nykyisin suositaan "kapeaprofiilisia".
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
kv60
Viestit: 163
Liittynyt: 16.11.2003 0:27
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

niinpä niin

Viesti Kirjoittaja kv60 »

"kapeaprofiiliset":lol: "korkeaprofiiliset" jne :lol: Kyllä toimittaja tietää, se ei vaan varmaan osannut kirjoittaa "matalaprofiilinen":lol:
Vastaa Viestiin