Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10254
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
"kulmikas kori" ? kuinka pyöreeksi noi korit on nykyää muuttunut, mun mielestä satakybä on näkyvyydenkin osalta jo liian pyöreä.2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml
Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
"ohut kehäinen ratti" ? kuinka paksuja ratteja nykyään autoissa on jos 110:n on ohut
ihan asiallinen toi teksti osuus ainakin oli
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Jos satakympin ratinkehän paksuus lasketaan niin se on varmasti lähes kaikkia 70-luvun autoja paksumpi!
Ennakkoluuloja ennakkoluuloja, eli ei mitään uutta.
Ennakkoluuloja ennakkoluuloja, eli ei mitään uutta.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
No niin meidän 2000 110 farmariin on vaihdettu allekirjoittaneen toimesta:
startti (paloi, jo kerran vaihdettu, ei ollut enää alkuperäinen), laturi (latausvalo paloi himmeästi), virtalukko ( aiheutti todennäköisesti starttivian), melkein kaikki moottorin anturit varmuuden vuoksi, vaihtamista odottaa keskuslukon moottorit.
Edellinen omistaja on vaihtanut vesipumpun ja lämmityslaitteen moottorin.
Samalla on vaihdettu nokkahihna. Vielä naputtaa hiilipöntön venttiili.
Muuten auto pelaa hyvin ja alkaa olla sisäänajettu
Huomaa, että auto on alkupään sarja; varmaan ensimmäisiä Bosch ruiskulla.
Vanhan virtalukon joutui poraamaan irti, oli jollain "ihme" niittivirityksellä kiinni.
Mikäli 110 on ns. pitkällä virta-avaimella varustettu malli eikä autoon ole asennettu relettä estämään startin päällejäämistä, on startin rikkoutuminen mahdollista.
Uudessa virtalukossa ei ole enää valoa ohjaamaan virtalukolle
... ja kilometrejä autossa 61 000 km.
startti (paloi, jo kerran vaihdettu, ei ollut enää alkuperäinen), laturi (latausvalo paloi himmeästi), virtalukko ( aiheutti todennäköisesti starttivian), melkein kaikki moottorin anturit varmuuden vuoksi, vaihtamista odottaa keskuslukon moottorit.
Edellinen omistaja on vaihtanut vesipumpun ja lämmityslaitteen moottorin.
Samalla on vaihdettu nokkahihna. Vielä naputtaa hiilipöntön venttiili.
Muuten auto pelaa hyvin ja alkaa olla sisäänajettu
Huomaa, että auto on alkupään sarja; varmaan ensimmäisiä Bosch ruiskulla.
Vanhan virtalukon joutui poraamaan irti, oli jollain "ihme" niittivirityksellä kiinni.
Mikäli 110 on ns. pitkällä virta-avaimella varustettu malli eikä autoon ole asennettu relettä estämään startin päällejäämistä, on startin rikkoutuminen mahdollista.
Uudessa virtalukossa ei ole enää valoa ohjaamaan virtalukolle
... ja kilometrejä autossa 61 000 km.
"kapeaprofiiliset renkaat" Just..2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml
Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
Vauhdin tae - alamäki
-Varmaan koeajomallissa on ollut kapeaprofiiliset. Itse ostin syksyllä samaisen mallin 16 v ja alla oli aidot valmistusmaan 185/60 14" tassut. No kapeathan ne on tuohon auton kokoluokkaan. Tasapainoon oli hankaluuksia laittaa, mutta nyt kohta saan ne taas alle. Katsotaan miten lähtee pyöriin.Stefa kirjoitti:"kapeaprofiiliset renkaat" Just..2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml
Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
-9000 km on nyt koeajettu ja laturi meni juuri takuuseen. Entinen sanoi työsopimuksen irti. Takuu pelasi.
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
Varmaan on ollu!kv60 kirjoitti:-Varmaan koeajomallissa on ollut kapeaprofiiliset.Stefa kirjoitti:"kapeaprofiiliset renkaat" Just..2105S kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/200704195949234_at.shtml
Tosa on viel joku teksti siit 110 koeajosta
Missäköhän ladassa sellaset kapeaprofiiliset on.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
-
ladamaster
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- larssi21074
- Viestit: 1941
- Liittynyt: 14.10.2004 10:22
- Paikkakunta: Mikkeli
En ole ladoissa profiililtaan 195 renkaisiin tavannut, niitä varmaan on lähinnä toyotissa.
Olen taas päinvastoin huomannut että nykyisin suositaan "kapeaprofiilisia".
Olen taas päinvastoin huomannut että nykyisin suositaan "kapeaprofiilisia".
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
niinpä niin
"kapeaprofiiliset":lol: "korkeaprofiiliset" jne
Kyllä toimittaja tietää, se ei vaan varmaan osannut kirjoittaa "matalaprofiilinen":lol: