Sivu 89/218

Lähetetty: 29.3.2007 15:24
Kirjoittaja Jaska HKI
Minun satakymppi HB:ssä peräluukussa oleva punaisen koristepleksin oikea ylänurkka on jyrsinyt luukun maalin rikki ja tehdä suojaus.Kyseisessä kohdassa on alkavaa ruostumista.Pitää keväällä irroittaa pleksi ja jyrsiä terävää nurkkaa pyöreämmäksi.Muutenkin sovitukset on vähän miten sattuu,koska pleksin keskellä on noin 5mm:n rako kun se ei vain istu alustaansa. Lada 112 16 HB vm. 2003

Re: ce-valo

Lähetetty: 29.3.2007 18:37
Kirjoittaja Sepi
supliikki kirjoitti:Toivottavasti Check engine valo koelaudassa ei tule sinulle tutuksi. Minulla se palaa nykyisin aina. En viitsi aina käydä tutkitutttamassa sitä, että mista se palaminen johtuu. :shock:
Jos valo alkaa ottaa todella päähän, pääsee siitä melko helposti eroon ottamalla kyseisen polttimon irti. Niin minä tein, eikä ole sen koommin häirinnyt. Ajotietokone on siitä hyvä kapine, ettei se turhaan jatkuvasti muistuttele pikkuvikojen olemassaolosta. :wink:

Lähetetty: 29.3.2007 19:07
Kirjoittaja pressa
jos katsastuksessa valo ei syty kun virrat käännetään päälle ja sammu kun auto on käynnissä niin hylkäys tulee

Lähetetty: 29.3.2007 19:56
Kirjoittaja larssi21074
Joo ei sitä valoa saa poistaa. Se kannattaa kytkeä vaikka latauksen tai öljynpainevalon kanssa rinnan.

Lähetetty: 29.3.2007 20:19
Kirjoittaja samovaari
Vikavalon toimintatila ( ON/OFF ) näkyy OBD-mittauksessa, joten "huijauskytkennät" kyllä paljastuvat. Toisaalta, jos autolle ei tarvitse tehdä OBD-mittausta ei sitä merkkivaloakaan kaivata.

Lähetetty: 30.3.2007 8:28
Kirjoittaja ladamaster
Noin 1 kk ja 4000 km ajettuna 2000 stw mallilla.

Olen vaihtanut nyt melkein kaikki moottorin sytytysjärjestelmän anturit.
Vehjehän toimi ennen antureiden vaihtoa. Nyt on jotenkin vähän terävämpi, vanhoilla antureilla oli jotenkin "pyöreä" kaasuun vastaaminen.

Kampiakselin asentotunnistimen päällä oli tarttunut joitain metallipalasia? Asentotunnistin on magneetti.
Tyhjäkäyntimoottorin irroitus vaatii kaksi erimittaista ristipääruuvaria; ei ole aivan huoltoystävällisin sijoituspaikka.

Hyllyssä on vielä jäähdytysnesteen lämpötilaanturi ja nokka-akselin asentotunnistin. Olen alkanut epäillä, että autossani ei ole nokka-akselin asentotunnistinta ollenkaan? Onko parempaa tietoa asiasta kenelläkään?
Mikä anturi on ilmanputsarissa kiinni?

Tein vaihdot, koska auto on ensimmäisiä Bosch Ladoja. Jätin toimivat vanhat anturit autoon varaosiksi. Anturit eivät kustanna suhteettoman paljon hankittuna tuolta Idästä päin.

Vaihdettuna on:
- Tyhjäkäyntimoottori
- Kaasuläpän asentotunnistin
- Nakutustunnistin
- Kampiakselin asentotunnistin

Lähetetty: 30.3.2007 11:20
Kirjoittaja Lada-Jussi
ladamaster kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistimen päällä oli tarttunut joitain metallipalasia?

Tyhjäkäyntimoottorin irroitus vaatii kaksi erimittaista ristipääruuvaria; ei ole aivan huoltoystävällisin sijoituspaikka.

Olen alkanut epäillä, että autossani ei ole nokka-akselin asentotunnistinta ollenkaan? Onko parempaa tietoa asiasta kenelläkään?

Mikä anturi on ilmanputsarissa kiinni?
toi kampiakselin asentotunnistin kerää helposti kaikkea irtonaista liikaa itseensä juuri magneettisuuden takia ja onhan se hyvin roiskealttiissa paikassakin. sitä kannattaa välillä putsailla, auttaa jo paljon sekin

mä olen nähny tyhjäkäyntimoottoreita kiinnitettynä torxeillakin, paikka on tosiaan ahdas, mutta mutta ei sen tarviikaan olla huoltoystävällinen, koska sen vaihtaminen ei ole huoltoa, vaan korjaustoimenpide!

nokka-akselin asentotunnistin on kaikkissa Euro-3 malleissa, joissa ruiskutus tapahtuu sen mukaan oikea aikaisesti oikeaan sylinteriin.

ilmanputsarin perässä on ilmamäärä/-massa mittari, sitä kai tarkoittanet?

Lähetetty: 30.3.2007 11:27
Kirjoittaja ladamaster
Lada-Jussi kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistimen päällä oli tarttunut joitain metallipalasia?

Tyhjäkäyntimoottorin irroitus vaatii kaksi erimittaista ristipääruuvaria; ei ole aivan huoltoystävällisin sijoituspaikka.

Olen alkanut epäillä, että autossani ei ole nokka-akselin asentotunnistinta ollenkaan? Onko parempaa tietoa asiasta kenelläkään?

Mikä anturi on ilmanputsarissa kiinni?
toi kampiakselin asentotunnistin kerää helposti kaikkea irtonaista liikaa itseensä juuri magneettisuuden takia ja onhan se hyvin roiskealttiissa paikassakin. sitä kannattaa välillä putsailla, auttaa jo paljon sekin

mä olen nähny tyhjäkäyntimoottoreita kiinnitettynä torxeillakin, paikka on tosiaan ahdas, mutta mutta ei sen tarviikaan olla huoltoystävällinen, koska sen vaihtaminen ei ole huoltoa, vaan korjaustoimenpide!

nokka-akselin asentotunnistin on kaikkissa Euro-3 malleissa, joissa ruiskutus tapahtuu sen mukaan oikea aikaisesti oikeaan sylinteriin.

ilmanputsarin perässä on ilmamäärä/-massa mittari, sitä kai tarkoittanet?
Mutta missä nokka-akselin asentotunnistin on kiinni. Koneen ulkopuolella en ole löytänyt paikkaa. Onhan sen oltava jossain lähellä nokka-akselia?

Lähetetty: 30.3.2007 11:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
nii mut sulla on euro-2 niin et löydä sitä siitä mitenkään, normaalisti se on nokka-akselin päässä aika hyvin nähtävillä, en osaa tarkemmin kuvailla sijaintia.

Lähetetty: 30.3.2007 20:17
Kirjoittaja Jaska HKI
Laitoin vuorostaan kesärenkaat alle.Hyvinhän tuon omallakin tunkilla ylös sai.Lukkoöljyä ruuvinkantoihin.Vuorostaan entiset eturenkaat taakse niin kuluminen tasoittuu.Kaikkiin renkaisiin puoli kiloa lisää ja menoksi.Ajokäytös kesäenkailla erilaista.Keskittää paremmin,mutta parkista on vähän väännettävä...kuka tykkää ,kuka ei.Joittenkin vatsa ei kestä ruisleipää,minun se jopa vaatii sitä :?

Lähetetty: 31.3.2007 17:10
Kirjoittaja Sepi
Jos ladamasterilla on ylimääräinen toimiva nokka-akselin asennontunnistin, niin voisin olla valmis ostamaan sen, tietenkin kohtuu hintaan.

Lähetetty: 7.4.2007 17:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Kyllästyin vasemman korvan juuressa kilisevään turvavyön korkeudensäätimen suojapeltiin ja vaimensin sen sinitarralla.Kojelaudan vikinät on poistuneet.Se esiintyi ainoastaan auton lämmittyä ja kun pakkasta oli yli miinus 15 astetta.

Lähetetty: 7.4.2007 18:17
Kirjoittaja lada-juntti
Meikäläisen Ladan jarrujen hermoja raastava kiljuminen loppui, kun ulkoilman lämpötila nousi plus-asteille. Kai homman nimi on tämä: 04-2006 Lada 110 etujarrut uusiutui. Ehkä oli tarkoitus päästä eroon kieroituvista jarrulevyistä. Tarvittiin mm. uudet erikokoiset jarrupalat, kuin vanhemmissa Ladoissa. Valmistajia ei ollut montakaan, eikä kokemuksia uudesta systeemistä. Noh, meikäläisellä on kokemuksia, jarrupalat vinkuu pakkasella kuin peijoonit. HUOM, tämä on vain taviksen spekulointia!!!

Lähetetty: 17.4.2007 14:44
Kirjoittaja Jaska HKI
Sellaisia kokemuksia että ei mitään uutta. 40 000km pyörähti,eli 1000km/ kk.Tasaisen taulukon mukaan olen 87 vuotta kun 500 000km tulee täyteen.Taitaa 2040 luvulla autot kulkea teleporttaamalla.

Lähetetty: 18.4.2007 21:45
Kirjoittaja Largoidi
64000 takana -02 HB 16V, huolto edessä kuukauden päästä. Ei paljon raportoitavaa, oikea takaikkuna edelleen jumissa, en ole tehnyt asialle mitään kun ei vaikuta liikkumiseen. Kesärenkaat alkaa olla aika valmiit, pakko ostaa tänä kesänä uudet nakit.