Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jaska HKI

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minun satakymppi HB:ssä peräluukussa oleva punaisen koristepleksin oikea ylänurkka on jyrsinyt luukun maalin rikki ja tehdä suojaus.Kyseisessä kohdassa on alkavaa ruostumista.Pitää keväällä irroittaa pleksi ja jyrsiä terävää nurkkaa pyöreämmäksi.Muutenkin sovitukset on vähän miten sattuu,koska pleksin keskellä on noin 5mm:n rako kun se ei vain istu alustaansa. Lada 112 16 HB vm. 2003
Sepi

Re: ce-valo

Viesti Kirjoittaja Sepi »

supliikki kirjoitti:Toivottavasti Check engine valo koelaudassa ei tule sinulle tutuksi. Minulla se palaa nykyisin aina. En viitsi aina käydä tutkitutttamassa sitä, että mista se palaminen johtuu. :shock:
Jos valo alkaa ottaa todella päähän, pääsee siitä melko helposti eroon ottamalla kyseisen polttimon irti. Niin minä tein, eikä ole sen koommin häirinnyt. Ajotietokone on siitä hyvä kapine, ettei se turhaan jatkuvasti muistuttele pikkuvikojen olemassaolosta. :wink:
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

jos katsastuksessa valo ei syty kun virrat käännetään päälle ja sammu kun auto on käynnissä niin hylkäys tulee
larssi21074

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Joo ei sitä valoa saa poistaa. Se kannattaa kytkeä vaikka latauksen tai öljynpainevalon kanssa rinnan.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
samovaari

Viesti Kirjoittaja samovaari »

Vikavalon toimintatila ( ON/OFF ) näkyy OBD-mittauksessa, joten "huijauskytkennät" kyllä paljastuvat. Toisaalta, jos autolle ei tarvitse tehdä OBD-mittausta ei sitä merkkivaloakaan kaivata.
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Noin 1 kk ja 4000 km ajettuna 2000 stw mallilla.

Olen vaihtanut nyt melkein kaikki moottorin sytytysjärjestelmän anturit.
Vehjehän toimi ennen antureiden vaihtoa. Nyt on jotenkin vähän terävämpi, vanhoilla antureilla oli jotenkin "pyöreä" kaasuun vastaaminen.

Kampiakselin asentotunnistimen päällä oli tarttunut joitain metallipalasia? Asentotunnistin on magneetti.
Tyhjäkäyntimoottorin irroitus vaatii kaksi erimittaista ristipääruuvaria; ei ole aivan huoltoystävällisin sijoituspaikka.

Hyllyssä on vielä jäähdytysnesteen lämpötilaanturi ja nokka-akselin asentotunnistin. Olen alkanut epäillä, että autossani ei ole nokka-akselin asentotunnistinta ollenkaan? Onko parempaa tietoa asiasta kenelläkään?
Mikä anturi on ilmanputsarissa kiinni?

Tein vaihdot, koska auto on ensimmäisiä Bosch Ladoja. Jätin toimivat vanhat anturit autoon varaosiksi. Anturit eivät kustanna suhteettoman paljon hankittuna tuolta Idästä päin.

Vaihdettuna on:
- Tyhjäkäyntimoottori
- Kaasuläpän asentotunnistin
- Nakutustunnistin
- Kampiakselin asentotunnistin
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

ladamaster kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistimen päällä oli tarttunut joitain metallipalasia?

Tyhjäkäyntimoottorin irroitus vaatii kaksi erimittaista ristipääruuvaria; ei ole aivan huoltoystävällisin sijoituspaikka.

Olen alkanut epäillä, että autossani ei ole nokka-akselin asentotunnistinta ollenkaan? Onko parempaa tietoa asiasta kenelläkään?

toi kampiakselin asentotunnistin kerää helposti kaikkea irtonaista liikaa itseensä juuri magneettisuuden takia ja onhan se hyvin roiskealttiissa paikassakin. sitä kannattaa välillä putsailla, auttaa jo paljon sekin

mä olen nähny tyhjäkäyntimoottoreita kiinnitettynä torxeillakin, paikka on tosiaan ahdas, mutta mutta ei sen tarviikaan olla huoltoystävällinen, koska sen vaihtaminen ei ole huoltoa, vaan korjaustoimenpide!

nokka-akselin asentotunnistin on kaikkissa Euro-3 malleissa, joissa ruiskutus tapahtuu sen mukaan oikea aikaisesti oikeaan sylinteriin.

ilmanputsarin perässä on ilmamäärä/-massa mittari, sitä kai tarkoittanet?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Lada-Jussi kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Kampiakselin asentotunnistimen päällä oli tarttunut joitain metallipalasia?

Olen alkanut epäillä, että autossani ei ole nokka-akselin asentotunnistinta ollenkaan? Onko parempaa tietoa asiasta kenelläkään?

toi kampiakselin asentotunnistin kerää helposti kaikkea irtonaista liikaa itseensä juuri magneettisuuden takia ja onhan se hyvin roiskealttiissa paikassakin. sitä kannattaa välillä putsailla, auttaa jo paljon sekin

mä olen nähny tyhjäkäyntimoottoreita kiinnitettynä torxeillakin, paikka on tosiaan ahdas, mutta mutta ei sen tarviikaan olla huoltoystävällinen, koska sen vaihtaminen ei ole huoltoa, vaan korjaustoimenpide!

nokka-akselin asentotunnistin on kaikkissa Euro-3 malleissa, joissa ruiskutus tapahtuu sen mukaan oikea aikaisesti oikeaan sylinteriin.

ilmanputsarin perässä on ilmamäärä/-massa mittari, sitä kai tarkoittanet?
Mutta missä nokka-akselin asentotunnistin on kiinni. Koneen ulkopuolella en ole löytänyt paikkaa. Onhan sen oltava jossain lähellä nokka-akselia?
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nii mut sulla on euro-2 niin et löydä sitä siitä mitenkään, normaalisti se on nokka-akselin päässä aika hyvin nähtävillä, en osaa tarkemmin kuvailla sijaintia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Jaska HKI

Laitoin vuorostaan kesärenkaat alle.Hyvinhän tuon omallakin tunkilla ylös sai.Lukkoöljyä ruuvinkantoihin.Vuorostaan entiset eturenkaat taakse niin kuluminen tasoittuu.Kaikkiin renkaisiin puoli kiloa lisää ja menoksi.Ajokäytös kesäenkailla erilaista.Keskittää paremmin,mutta parkista on vähän väännettävä...kuka tykkää ,kuka ei.Joittenkin vatsa ei kestä ruisleipää,minun se jopa vaatii sitä :?
Sepi

Viesti Kirjoittaja Sepi »

Jos ladamasterilla on ylimääräinen toimiva nokka-akselin asennontunnistin, niin voisin olla valmis ostamaan sen, tietenkin kohtuu hintaan.
Jaska HKI

Kyllästyin vasemman korvan juuressa kilisevään turvavyön korkeudensäätimen suojapeltiin ja vaimensin sen sinitarralla.Kojelaudan vikinät on poistuneet.Se esiintyi ainoastaan auton lämmittyä ja kun pakkasta oli yli miinus 15 astetta.
lada-juntti

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Meikäläisen Ladan jarrujen hermoja raastava kiljuminen loppui, kun ulkoilman lämpötila nousi plus-asteille. Kai homman nimi on tämä: 04-2006 Lada 110 etujarrut uusiutui. Ehkä oli tarkoitus päästä eroon kieroituvista jarrulevyistä. Tarvittiin mm. uudet erikokoiset jarrupalat, kuin vanhemmissa Ladoissa. Valmistajia ei ollut montakaan, eikä kokemuksia uudesta systeemistä. Noh, meikäläisellä on kokemuksia, jarrupalat vinkuu pakkasella kuin peijoonit. HUOM, tämä on vain taviksen spekulointia!!!
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Jaska HKI

Sellaisia kokemuksia että ei mitään uutta. 40 000km pyörähti,eli 1000km/ kk.Tasaisen taulukon mukaan olen 87 vuotta kun 500 000km tulee täyteen.Taitaa 2040 luvulla autot kulkea teleporttaamalla.
Largoidi

Viesti Kirjoittaja Largoidi »

64000 takana -02 HB 16V, huolto edessä kuukauden päästä. Ei paljon raportoitavaa, oikea takaikkuna edelleen jumissa, en ole tehnyt asialle mitään kun ei vaikuta liikkumiseen. Kesärenkaat alkaa olla aika valmiit, pakko ostaa tänä kesänä uudet nakit.
Vastaa Viestiin