Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Idän Ihme 1 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Idän Ihme 1 kirjoitti: Missä autossa pitää säätää venttiilivälykset 1700 km jälkeen??
Missä tahansa jossa on uusi nokka-akseli.

,_,/ukka

Mitenkä, onko noissa uusissakin autoissa vielä sellanen 1500 km ensihuolto??
En tiedä, mutta jos vähänkään vaivautuisit lukemaan mitä täällä kirjoitetaan, niin huomaisit kyllä että tässä on kyseessä vanha auto johon on vaihdettu uusi nokka akseli.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Siitä nokka-akselista, asentaja sanoi että säädetään keväällä, korjaamon omistaja(siis eri henkilö) esitti että aikaisemminkin voi tarkistaa säädöt. Uusi akseli vanhassa koneessa.
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Takaturvavyön läpivientiohjain oli irronnut hattuhyllystä ja kulki turvavyön mukana.Napsautin sen paikoilleen. Vaz 112 Hb 16V,2003
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Muutama sata kilsaa ajettu 2111 vm.2000 8v.
Latausvalo paloi himmeästi, latasi kuitenkin, sammui laturin vaihdolla, ehkä säätimessä vikaa?
Check engine syttyi: ajotietokone kertoi 0130. Toimintahäiriö happitunnistimessa. Kuittasin virheen ja seurataan tilannetta.
Hieno kulkuväline :D
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Aiaiai kun alkaa olemaan noita lambdavikoja.. Niiden kanssa saattaa männä herrrrmot välillä.. :(
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

ladamaster kirjoitti:Muutama sata kilsaa ajettu 2111 vm.2000 8v.
Latausvalo paloi himmeästi, latasi kuitenkin, sammui laturin vaihdolla, ehkä säätimessä vikaa?
Todennäköisesti diodivika ja ei lataa silloin enään täydellä teholla.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

audiq kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Muutama sata kilsaa ajettu 2111 vm.2000 8v.
Latausvalo paloi himmeästi, latasi kuitenkin, sammui laturin vaihdolla, ehkä säätimessä vikaa?
Todennäköisesti diodivika ja ei lataa silloin enään täydellä teholla.
Ajotietokone näytti ainakin samoja voltteja eri latureille...?
Ajelin aamusella töihin 30 km, ei mitään erroreita näkynyt. No ensi viikonloppuna mennään Ladalla Liettuaan.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

ladamaster kirjoitti:
audiq kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:Muutama sata kilsaa ajettu 2111 vm.2000 8v.
Latausvalo paloi himmeästi, latasi kuitenkin, sammui laturin vaihdolla, ehkä säätimessä vikaa?
Todennäköisesti diodivika ja ei lataa silloin enään täydellä teholla.
Ajotietokone näytti ainakin samoja voltteja eri latureille...?
Ajelin aamusella töihin 30 km, ei mitään erroreita näkynyt. No ensi viikonloppuna mennään Ladalla Liettuaan.
Se valohan näyttää D+:n ja B+:n jännite-eroa ja noissa täytyy olla silloin eri jännite, että se valo palaa.
Säädin ei mielestäni suoranaisesti pysty sytyttämään valoa, jos lataa kuitenkin melko normaalisti.
Diodivika taas laskee jännitettä vaan yhdestä vaiheesta ( esim. D+), jolloin valo voi reagoida selvästikin, vaikka latausjännite pysyisi vielä kohtuullisena.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Tai laturissa on liikaa jotakin sähköä johtavaa moskaa, hiilipölyä tms...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kaasuläpän asentotunnistimen sekoilun takia auto oli hetken hyydyksissä reippaassa kiihdytyksessä,kunnes oikeni jälleen.Katlaysaattori sai hieman raakaa kakkua purtavaksi,mikä ilmeni reippaana pöllähdyksenä pakoputkesta.Edes moottorinhäiriövalo ei syttynyt.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Peräkontissa ollut talouspaperirulla oli imenyt niin paljon kosteuttta että se oli hajota käsiin.Laitoin sen patterin päälle kuivumaan.Kun kevät tulee niin irroitan perävalot ja tiivistän niiden kehykset,josko tuo kosteusongelma poistuisi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tähän asti noin 10 vuotta ladistin elämää viettänyt lähisukulainen sai mittansa täyteen 110:n pikkuvioista ja vaihtoi Nissan Almeraan, ainakin pari päivää ollut tyytyväinen ja näyttäähän auto siistimmältä vaikka onkin tuplaten ajettu ja vuoden vanhempi kuin 110 oli, tehoakin enemmän, mutta olihan sitä hintaakin sitten. Tällai nämä ladistit vähenee, oman osansa teki myös Delta-auto jonka hoitovirheiden ja muun rahastuksen takia viat oli harmittavia.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10493
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kyllähän eräskin tunnetu kerholainen teki koekierroksen
satakymppi-> audi 2,5tdi-> almera-> satakymppi
ja kaikki autot 2000 jotain silti satakympin kokonaistaloudellisuus ja ominaisuudet veivät voiton
Samarama

Viesti Kirjoittaja Samarama »

Kertokaapa 110:n hallitsijat:

Ostin 110:n. Olen käsittänyt, että kuten Samarassa, myös 110:ssä on mukava "Check Engine"-varoitusvalo. 110:n käyttöohjekirjassa ei kuitenkaan lue yhtikäs mitään kyseisestä valosta..

En nyt vaan muista, että näkyikö Samarassa "Check Engine"-valo kun kytki virrat, mutta auto ei ollut vielä käynnissä?
Vai muistanko sen vain oikeista vikatilanteista :)?

Joka tapauksessa, tässä 110:ssäni en ole nähnyt vilaustakaan "Check Engine"-valosta, en mittaristossani, enkä ohjekirjassa.

Onko se siis kuitenkin olemassa ja syttyy vasta kun on "oikea hätä",
eikä joka kerta, kun kytkee virrat päälle :) ? Toivottavasti näin on.

Kuva
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Mitäs se aapinen sanoo tuosta oikeassa laidassa olevasta moottorin kuvasta? Eikös sen pitäisi olla jonkunlainen vikavalo?
Vastaa Viestiin