Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
corona
Viestit: 288
Liittynyt: 19.5.2004 14:36

Viesti Kirjoittaja corona »

samara88 kirjoitti: - ajoasento todella outo, ratti tuntuu makaavan sylissä
- penkkien antama tuki lähes olematon, lisäksi selkänojat liian lyhyet minun makuuni
Siinä ratissahan on säätöä melko paljon, tyttären jäljiltä minullakin aina ratti sylissä, mutta nousee ihan mukavaan asentoon.
Itse olen lähempänä 190 cm ja selkänoja tuntuu paremmalta kuin monessa muussa autossa. Tähänhän toki vaikuttaa moni asia, kaikki olemme selkärankoinemme yksilöitä ja mielestäni auton ostossa onkin tärkeimpiä asioita nämä ergonomiaan liittyvät. Moni on selkänsä pilannut autoillesssaan! Itse vaihdoin vastikään autoa ja kävin, en niinkään koeajamassa mutta ainakin koeistumassa montaa merkkiä. Ja silti on Ladan penkkiä ikävä, taisi vuosien mittaan selkä tottua...
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Vandaladisti kirjoitti:Tässä kovemmilla pakkasilla huomannut, että jos sammutan virrat ja valot jää päälle niin niitä ei saa pois päältä.

Ensimmäisellä kertaa humasin huoltsikalta lähteissä, että mitä ihmettä nappi off -asennossa ja valot päällä. No ajaessa renkkasin nappia ees taas, niin sain valot toimimaan normaalisti. (En ole varma sammutinko virrat ennen valoja)

Toisella kertaa huomasin parkkipaikalla, kun olin sammuttanut virrat ja sen jälkeen valot napista, että kas taas sama juttu. Ei samunut renkkaamalla, mutta pistin virrat päälle ja käytin napin on-asennossa ja sitten pois, niin avot johan sammui (tällä kertaa myös mittariston valot jäi päälle).

Muistaakseni viime talvena teki kerran saman liikkeen.

Sen verran voin mainita, että minulla on tuo "valot jäi päälle" hälytin. Se kyllä kuvittelee valojen sammuneen näissä tilanteissa, toisin sanoen sulakkeella ei ole virtaa.
Näin ne valot toimivat myös mulla, eli ensin valot pois ja sitten virta, muuten valot jää päälle.
Eli ei ole vika pakkasessa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kuljettajan puolimmainen ikkuna on jäätynyt erikoisesti.Moottori yrittää,muttei jaksa.Kun kädellä avittaa niin lasin takaosa laskeutuu,mutta etuosa ei. (menee salmiakille).Odotanpa että se joskus sulaisi.Muut ikkunat toimivat.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Bensan kulutusta. 438km ja 28,2litraa...6,44litraa/100km....60% moottoritiellä ja 40%kantatiellä 60-80km/h.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kuljettajan ikkuna on luultavasti tipahtanut ohjureistaan.Käsillä avittamalla ikkuna laskeutuu 15cm ja nousee tuettuna ylös samalla kun se pyrkii kaatumaan eteenpäin.Moisia ongelmia en ole tavannut kuin eräässä Toyotassa.Täytyy perehtyä asiaan kun kerkiää.
Avatar
lada-juntti
Viestit: 482
Liittynyt: 23.5.2006 8:42
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja lada-juntti »

Iteseäni on elämä opettanut kantapään kautta noissa lasi asioissa niin, että pakkasella ei kannata aukoa laseja. Tietenkin jos on pakko (jakaa vaikka postia autollaan, niinkuin meikäläinen ennenmuinoin), niin sitten on pakko. Mutta nykyään meikäläisen Ladassa lasit pysyvät avaamattomina talvikauden.
Muistuu mieleen kun meikäläinen sai ajokortin 18-vuotiaana, niin isän Ladan ( 1200L -77 ) puikkoihin pääsemisen ehtona oli omistajan käsikirjan lukeminen ensin kannesta kanteen. Siitä on jäänyt mieleen talviajosta kertova kohta, jossa sanottiin jotenkin näin: " kovalla pakkasella ensimmäiset kilometrit on ajettava hitaalla nopeudella välttäen korkeita kierroksia " Tuota ohjetta noudatan tänäpäivänäkin.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Avatar
larssi21074
Viestit: 1941
Liittynyt: 14.10.2004 10:22
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja larssi21074 »

Pienillä nopeuksilla myös ja pienillä vaihteilla ekat kilometrit. Esimerkiksi peräöljyt lämpenevät hitaasti ja jos heti latasee lapun lattiaan ja peräluisussa lähtee niin perä särkyy ennenpitkää. Säästäväiset ladamiehet käyttävät perässä ja vaihteistossa luonnollisesti halvinta mineraaliöljyä joka on pakkasella tervaa ja holvaantuu banjon ja laatikon kuoriin eikä mikään paikka saa voitelua yhtään.

Lohkolämmitinkään ei tuohon auta, luo vaan vääränlaisen autuuden tunteen kun auto toimii kuin kesällä.
Kalusto kuvien muodossa löytyy täältä:
http://ladakerho.fi/ladagalleria/index.php?cat=10129
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Turvavöiden korkeudensäädössä vasemman korvan luona joku lattarauta kilisee.Laittaisiko sen kuriin purukumilla?
Avatar
110HB
Viestit: 534
Liittynyt: 11.10.2004 11:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 110HB »

Tänään lakkas mittaristo tekemästä mitään.

Kierroslukumittari jämähti 2000 kohille.
Nopeus jämähti 20km/t kohille.
Kilometri mittarit molemmat hävisi näytöstä.
Bensa ja lämpömittarit tippuivat ala asentoon.

Mutta valot sentään toimi mittaristossa.

Ei edes tapahtunut muutosta kun sammutin auton ja laitoin
virrat takasin päälle.
Festival
Viestit: 138
Liittynyt: 10.12.2003 20:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Festival »

110HB kirjoitti:Tänään lakkas mittaristo tekemästä mitään.

Kierroslukumittari jämähti 2000 kohille.
Nopeus jämähti 20km/t kohille.
Kilometri mittarit molemmat hävisi näytöstä.
Bensa ja lämpömittarit tippuivat ala asentoon.

Mutta valot sentään toimi mittaristossa.

Ei edes tapahtunut muutosta kun sammutin auton ja laitoin
virrat takasin päälle.
Kannattaa tarkistaa mittarin takana olevat johdot. Oli sama ongelma ja korjaamolla vaihtoivat mittarille tulevan johdon joka kuulemma aiheutti oikosulun.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Kojelaudan kuljettajan puolimmainen pääty on alkanut pitää ihmeellistä vikinää.Kun kädellä kannattaa kuljettajan puolimmaista päätyä niin kojelauta nousee ylöspäin eseita millejä ja vikinä lakkaa.Olisikohan kiinnitys mennyt löysälle?Täytyy kysyä asiaa teknisissä kysymyksissä.

Takajarruissa alkaa olla lukkiintumistaipumusta.Pitäisiköhän joskus ottaa jarrurummut pois ja puhdistaaa paikat.Onhan tässä ajettu kohta 40 000km ilman mainittavia jarruongelmia.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ostin navigaattorin viime viikonlopun aikaan. Navigaattorin mukaan nopeus 80, satakympissä ajotietokoneen mukaan silloin 87.Kyllä mulle tuosta navigaattorista on hyötyä, tulee kuljettua välistä ihan outojakin teitä. Ilmeisesti pitää varata aika venttiilin säätöön, uudella nokka-akselilla ajettu 1700 km, hienosti pelaa :)
warre 353w sedan,
Avatar
pressa
Viestit: 10497
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

eilen oli pari kertaa startti ongelmaa
tänään syyksi selvisi kaksois starttauksen estävän releen johtosarja
johto joka releeltä menee solenoidille oli liittimeltä katkennut
syy tähän katkeamiseen oli se että johto oli hieman liian tiukalla
ja koneen tärinä oli sitä heiluttanut
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Idän Ihme 1 kirjoitti: Missä autossa pitää säätää venttiilivälykset 1700 km jälkeen??
Missä tahansa jossa on uusi nokka-akseli.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
pressa
Viestit: 10497
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Mikä tuo on?
arvasinkin että jo kerrotaan ettei tojotassa eikä mopoissa tälläistäkään vikaa ole
kyseinen rele on maahantuojan suomessa asentama rele joka estää starttauksen auton ollessa käynnissä
toimii siten että kun laturi antaa jännitettä rele vetää ja katkaisee välin virtalukko-solenoidi
Vastaa Viestiin