Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eihä noi uudet palatkaan ollu ku jotain 6 euroa moottorikoneistamossa, eivät suostuneet vanhoja ottaa vaihdossa. jos 60tkm välein tarvii pari palaa vaihtaa niin ei se vielä kovin kallista ole, vaikka ladistille kaikki on kallista.

ei samarai ole enempää niitä vaihtotyökaluja sieltä virosta löytänyt, itellä oli niistä haku päällä tossa aikanaan? mutta sujuu se vaihto ilmankin, vähän enempi saa hikoilla ja näperrellä.

takavedon venttiilien säätö on paljon vaikeempi: nokkien asentoa ei näe, kireet ruuvit, paljon enemmän purettavaa että saa venakopan auki, säätöruuvit kun kiristää niin välys muuttuu taas
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
mam
Viestit: 204
Liittynyt: 17.10.2004 16:31
Paikkakunta: "paska kaupunni"

Viesti Kirjoittaja mam »

Noin kuukausi sitten syttyi 'check engine' -valo ja vikakoodi oli nopeusanturin 'väärä signaali'. Tämä tarkoitti sitä että nopeusnäyttö (ajotietokone) pomppi miten sattui. Nopeusmittari näytti kuitenkin oikein, joten en puuttunut asiaan.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

mam kirjoitti:Noin kuukausi sitten syttyi 'check engine' -valo ja vikakoodi oli nopeusanturin 'väärä signaali'. Tämä tarkoitti sitä että nopeusnäyttö (ajotietokone) pomppi miten sattui. Nopeusmittari näytti kuitenkin oikein, joten en puuttunut asiaan.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Mulla anturi turpos talvella ittensä halki kun kosteutta sisällä liikaa...
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lyhyitten oikeanpuolimmainen H1 ajovalopoltin oli sammunut.Käyttötunteja ehkä vajaa tuhat.Toinen meni viimme vuonna.Lampun vaihto piti olla paljain käsin tehtävissä,mutta liitin ei suostunutkaan irtoamaan kuin kaksilla pihdeillä vastakkaisiin suuntiin vetämällä.Abikon muovisuoja oli myös kärähtänyt.Löysä litos oli hitsannut liittimet yhteen.Sen havaitsi myös siitä että abiko oli uuteen H1:een väljä.Kiristin abikoa pihdeillä.Liitin on nyt ilman suojaa,mutta toimii.Lampun hinta 4,1€.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Olen ajanut työmatka-ajoa päivässä 85km.Sopii se Lada 110 moottoritiellekkin....tai oikeastaan sinne se sopiikin.Päinvastoin joskus ihmettelee noita korkeita citymaastureita kun eivät uskalla aina nopeurajoituksiakaan noudattaa.Sellainenkin on nyt koettu että yöllä valot sammuvat moottoritiellä tullakseen 5 minuutin jälkeen takaisin.Nykyinen "talvi" ja nastarenkaat ei näytä juuri kulutusta nostavan,mikä jää alle 6,5 litran.
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Sammuivatko valot satakympistäsi vai tievalaistusko oikutteli?
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Hyvä kysymys...ja aiheellinen.Tievalaistus se sammui....mikä lie "black out" :?
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tänään kävin paikallisessa liikkeessä koeajamassa -03 vuoden 16v satakympin.
minun mielipiteitäni.
+ koneen kokoon nähden kulkee hyvin
- ratti liian ohut
- meteli takapäästä
- liian vetelä alusta
- vaihdekeppi ihan ihmeellisen mallinen
21013 2300tic
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Lämmityslaitteen säätöihin on tullut eräänlainen ominaisuus että vaikka säätö on +16 niin turhan kauan pitää lämpöjä päällä.Eilenkin vaimo valitti että "kengät sulaa" kun lämpö oli ala-asennossa.Kun käytti hetken säätöä pois päältä niin johan alkoi ilmaläppä säätyä.Toinen konsti on käyttää lämpöjä maksimissa hetken aikaa ja sitten takaisin.Ensiksi pitäisi kait tarkistaa kattotermostaatin puhallin ettei ilma jää taskuun kiertämättä.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Myrskyn nostattamama merivesi oli noussut tielle,siitä oli varoittava liikennemerkkikin.Edellä ajavalta Honda Civiciltä loppui usko kesken ja se käänty takaisin.Ajoin hiljaa lätäkön läpi,liekö ollut 15cm vettä.vastakkaisella rannalla oli pitkä rivi empijöitä,matalia tasaisen asfaltin kiitäjiä mitä lie.En jäänyt malle tiiraan kun oli kiire kotiin.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Ladan kulutus talvella,puolet kylmäkäynnistyksiä,10% taajamassa 90% moottoritiellä 110km/h nastarenkailla. 480km...32,5l......6,77l/100km.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Satakympin nokka-akseli remontti takanapäin. Uutta: nokka-akseli kiinnikkeineen, vesipumppu, jakohihna yms. osat ja työ yhteensä 285 euroa. Opin ainakin sen että palveluja kannattaa kysellä muualtakin kuin deltasta 8)
Käytän usein samana päivänä satakymppiä ja 1700i farmaria. Ehkä koneen ottaisin farmarista. Melu farmarissa kamala, samoin ohjaus, jos vertaan satakymppiin.
warre 353w sedan,
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kauheesti alkanu himottaa 110 :roll: Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin :P
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

mikko853 kirjoitti:Kauheesti alkanu himottaa 110 :roll: Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin :P
Uutta 110 ei kannata ostaa.Mutta joku 02-04 jonka hinnasta on hävinnyt 6-8 tonnia on jo kannattava ostos.Tuossa vaiheessa on yleensä viatkin jo korjattu takuuseen.
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
mikko853
Viestit: 2663
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Sepesusi kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Kauheesti alkanu himottaa 110 :roll: Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin :P
Uutta 110 ei kannata ostaa.Mutta joku 02-04 jonka hinnasta on hävinnyt 6-8 tonnia on jo kannattava ostos.Tuossa vaiheessa on yleensä viatkin jo korjattu takuuseen.
Semmosta 99-01 oon miettiny, eli niitä kaikkein halvimpia mitä saa helposti alle kolmen tonnin :)
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Vastaa Viestiin