Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eihä noi uudet palatkaan ollu ku jotain 6 euroa moottorikoneistamossa, eivät suostuneet vanhoja ottaa vaihdossa. jos 60tkm välein tarvii pari palaa vaihtaa niin ei se vielä kovin kallista ole, vaikka ladistille kaikki on kallista.
ei samarai ole enempää niitä vaihtotyökaluja sieltä virosta löytänyt, itellä oli niistä haku päällä tossa aikanaan? mutta sujuu se vaihto ilmankin, vähän enempi saa hikoilla ja näperrellä.
takavedon venttiilien säätö on paljon vaikeempi: nokkien asentoa ei näe, kireet ruuvit, paljon enemmän purettavaa että saa venakopan auki, säätöruuvit kun kiristää niin välys muuttuu taas
ei samarai ole enempää niitä vaihtotyökaluja sieltä virosta löytänyt, itellä oli niistä haku päällä tossa aikanaan? mutta sujuu se vaihto ilmankin, vähän enempi saa hikoilla ja näperrellä.
takavedon venttiilien säätö on paljon vaikeempi: nokkien asentoa ei näe, kireet ruuvit, paljon enemmän purettavaa että saa venakopan auki, säätöruuvit kun kiristää niin välys muuttuu taas

Noin kuukausi sitten syttyi 'check engine' -valo ja vikakoodi oli nopeusanturin 'väärä signaali'. Tämä tarkoitti sitä että nopeusnäyttö (ajotietokone) pomppi miten sattui. Nopeusmittari näytti kuitenkin oikein, joten en puuttunut asiaan.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Mulla anturi turpos talvella ittensä halki kun kosteutta sisällä liikaa...mam kirjoitti:Noin kuukausi sitten syttyi 'check engine' -valo ja vikakoodi oli nopeusanturin 'väärä signaali'. Tämä tarkoitti sitä että nopeusnäyttö (ajotietokone) pomppi miten sattui. Nopeusmittari näytti kuitenkin oikein, joten en puuttunut asiaan.
Eilen palatessani Hyvinkäältä Ouluun nopeusmittarinkin näyttö putosi nollaan. Olin ostanut Kostamuksesta uuden anturin, joka kävi tilalle vaikka epäilin, koska niitä on kolmea eri tyyppiä!
Purin vanhan anturin - puukolla reunat pois sekä vääntö ruuvimeisselillä ja anturista lähti elektroniikkaosa irti (se, jossa on 3-napainen liitin). Anturin sisäkalut oli piirilevy (asiallinen lasikuitua), Hall-anturi (3-jalkainen russakka) ja vastus. Viaksi paljastui kosteuden aiheuttama korroosio, joka oli syövyttänyt piirilevyn foliot. Ihmeellistä, että kosteus oli päässyt sisään. Ilmeisesti liimauksessa oli joku aukko ja kun anturi on pystyssä vesi jää päälle ja siitä se ajan kanssa tunkeutuu sisään.
No kestihän se vanha 6 vuotta ja uusi ei maksanut kuin noin 4 Euroa. Vanhan anturin olisi pystynyt korjaamaan johdottamalla se uudestaa.
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Lyhyitten oikeanpuolimmainen H1 ajovalopoltin oli sammunut.Käyttötunteja ehkä vajaa tuhat.Toinen meni viimme vuonna.Lampun vaihto piti olla paljain käsin tehtävissä,mutta liitin ei suostunutkaan irtoamaan kuin kaksilla pihdeillä vastakkaisiin suuntiin vetämällä.Abikon muovisuoja oli myös kärähtänyt.Löysä litos oli hitsannut liittimet yhteen.Sen havaitsi myös siitä että abiko oli uuteen H1:een väljä.Kiristin abikoa pihdeillä.Liitin on nyt ilman suojaa,mutta toimii.Lampun hinta 4,1€.
Olen ajanut työmatka-ajoa päivässä 85km.Sopii se Lada 110 moottoritiellekkin....tai oikeastaan sinne se sopiikin.Päinvastoin joskus ihmettelee noita korkeita citymaastureita kun eivät uskalla aina nopeurajoituksiakaan noudattaa.Sellainenkin on nyt koettu että yöllä valot sammuvat moottoritiellä tullakseen 5 minuutin jälkeen takaisin.Nykyinen "talvi" ja nastarenkaat ei näytä juuri kulutusta nostavan,mikä jää alle 6,5 litran.
-
- Viestit: 848
- Liittynyt: 12.4.2005 20:38
- Paikkakunta: jämsä�
Lämmityslaitteen säätöihin on tullut eräänlainen ominaisuus että vaikka säätö on +16 niin turhan kauan pitää lämpöjä päällä.Eilenkin vaimo valitti että "kengät sulaa" kun lämpö oli ala-asennossa.Kun käytti hetken säätöä pois päältä niin johan alkoi ilmaläppä säätyä.Toinen konsti on käyttää lämpöjä maksimissa hetken aikaa ja sitten takaisin.Ensiksi pitäisi kait tarkistaa kattotermostaatin puhallin ettei ilma jää taskuun kiertämättä.
Myrskyn nostattamama merivesi oli noussut tielle,siitä oli varoittava liikennemerkkikin.Edellä ajavalta Honda Civiciltä loppui usko kesken ja se käänty takaisin.Ajoin hiljaa lätäkön läpi,liekö ollut 15cm vettä.vastakkaisella rannalla oli pitkä rivi empijöitä,matalia tasaisen asfaltin kiitäjiä mitä lie.En jäänyt malle tiiraan kun oli kiire kotiin.
Satakympin nokka-akseli remontti takanapäin. Uutta: nokka-akseli kiinnikkeineen, vesipumppu, jakohihna yms. osat ja työ yhteensä 285 euroa. Opin ainakin sen että palveluja kannattaa kysellä muualtakin kuin deltasta
Käytän usein samana päivänä satakymppiä ja 1700i farmaria. Ehkä koneen ottaisin farmarista. Melu farmarissa kamala, samoin ohjaus, jos vertaan satakymppiin.

Käytän usein samana päivänä satakymppiä ja 1700i farmaria. Ehkä koneen ottaisin farmarista. Melu farmarissa kamala, samoin ohjaus, jos vertaan satakymppiin.
warre 353w sedan,
Uutta 110 ei kannata ostaa.Mutta joku 02-04 jonka hinnasta on hävinnyt 6-8 tonnia on jo kannattava ostos.Tuossa vaiheessa on yleensä viatkin jo korjattu takuuseen.mikko853 kirjoitti:Kauheesti alkanu himottaa 110Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Semmosta 99-01 oon miettiny, eli niitä kaikkein halvimpia mitä saa helposti alle kolmen tonninSepesusi kirjoitti:Uutta 110 ei kannata ostaa.Mutta joku 02-04 jonka hinnasta on hävinnyt 6-8 tonnia on jo kannattava ostos.Tuossa vaiheessa on yleensä viatkin jo korjattu takuuseen.mikko853 kirjoitti:Kauheesti alkanu himottaa 110Sanokaahan nyt joku miksei olis mitään järkeä vaihtaa tuota takapotkua satakymppiin

Njet problem, normal katastroof 
