Sivu 83/218
Lähetetty: 28.12.2006 16:52
Kirjoittaja ff8728
joo, kyllähän se eräs tuttava asentaja sanoi suoraan että valmistusvirhe, karkaisu epäönnistunut osaksi ainakin. Ei ollut deltan asentaja

Lähetetty: 28.12.2006 17:00
Kirjoittaja Jaska HKI
Käsittääkseni nokka-akseli pintakarkaistaan siten että pinta on kulutusta kestävä ja ydin joustava.Aikoinaan Opel Asconan nokissa oli sellaista vikaa että nokat lohkeili...eli olivat umpikarkaistuja.Liekkö punahehkuisena heitetty saaviin

Lähetetty: 28.12.2006 17:15
Kirjoittaja ff8728
Tervetuloa pinpate porukkaan mukaan. Joustavaa porukkaa ladakerhon väki.
Lähetetty: 28.12.2006 17:26
Kirjoittaja samara88
Miten on, onko Samaran ja 110:n nokassa mitään mainittavaa eroa (siis 8V-versiossa)??? Kun tuntui tuo ff8728 mainitsema nokan hinta aika kovalta (162 €). Itse ostin Samaraan vuonna 2003 uuden nokka-akselin paikallisesta Deltasta hintaan 65 €!!! Tuskin tuo raudan hinta on NIIN paljon noussut tänä aikana...
Lähetetty: 28.12.2006 19:23
Kirjoittaja Lada-Jussi
minusta delta on juuri viime vuosina kovasti nostanut noitten osien hintoja, ainakin mitä on kokemuksia kuullut, itse olen joitain huoltoja siellä teettänyt ja kyllä niissäkin on hinnan eroa. 90-luvun puolen välin jälkeen takavedon venttiilien säätö 120 mk, nyt samaran venttiilien säätö (joo ei siis ihan sama homma) 130 euroa. 1998 Eurosamaran perushuolto 400 mk, 2005 Samaran perushuolto 400 euroa. Lisäksi vielä minä ja lähisukulaiset saatu vääriä diagnooseja eli auto tuomittu jo paalikuntoiseksi, todellisuudessa vika korjaantunut pienellä huollolla. Vähän varauksella suhtautuu nykyään siihen mitä huollossa sanotaan.
en tiedä mitä eroa 110 ja Samaran nokissa on, ilmeisesti nokat muotoiltu eritavalla, onhan noissa tehoeroakin, mutta vaikuttaneeko tuo hintaan huomattavasti. euro-3 Samaroissa pitäisi kai olla ihan sama nokka kuin 110 8-venttiilisessä
Lähetetty: 29.12.2006 0:11
Kirjoittaja samarai
Kyllä 110 8V:ssä ainakin katalogin mukaan pitäisi olla Samaran nokka-akseli

:
110 8V
2108
110 16V
Lähetetty: 29.12.2006 9:17
Kirjoittaja Lada-Jussi
Lähetetty: 29.12.2006 10:30
Kirjoittaja samarai
Joo katos vaan, ei löytynyt tuolta toisesta katalogista.
Tarkastin myös onko hinnoissa Venäjällä eroa - niin sanottavasti ei ole.
2108
2110
löyty vielä tällainenkin nokka:
2111
Mitä tähän muuta voi sanoa kuin, että Kiitos Delta-Auto

Lähetetty: 29.12.2006 12:09
Kirjoittaja ladamaster
Ensi viikolla Pietariin menossa... nokka-akselin voisi tuoda?
Deltan tilauksenhan voi peruuttaa?
Lähetetty: 29.12.2006 13:38
Kirjoittaja ff8728
Minäpäs laitan sulle yksityisviestiä.
Lähetetty: 29.12.2006 17:48
Kirjoittaja samara88
No varmasti on eroa tuossa venttiilien säätöhinnassa, nimittäin tuon Tojotan rähjän venttiilit osaa säätää kuka tahansa, kuka osaa käyttää meisseliä, sopivan kokoista kiintoavainta ja rakotulkkia. Eli kyseessä on perinteinen säätö. Taas sitten Samarassa on ns. palasäätö, eli venttiilien välykset säädetään paininkuppien ja nokka-akselin välissä olevilla eripaksuisilla paloilla. Ja nuo palat muuten maksavat ihan käypäsesti...
Lähetetty: 29.12.2006 18:22
Kirjoittaja samarai
Itse säädin joku aika sitten ekan kerran venttiilit Samarasta, ja väittäisin, että on simppeli juttu, jos on Samaran omat säätötyökalut ja nippu paloja. Itse sain Virosta ostettua noi säätötyökalut, mutta paloja jouduin hiomaan käsipelissä sähkötahkolla, kun ei ollut tarpeeksi ohuita ja ostin summamutikassa väärän paksuisia. Jos olisi ollut noi oikeat säätöpalat - niin olisi ollut tosi helppo juttu, joutu neljästä hiomaan muistaakseni jotain 0,10 pois.
Säätö: nokka ylhäällä mittaa välyksen, jos on mitoissa -seuraava - jos ei -painotyökalun ja "kiilan" avulla venttiili "auki" ja pala irti - katsoo palasta "paksuus-arvon" ja vaihtaa sopivan palan - tässä on se ainoa ongelma , jos ei ole sopivaa - Deltalla luulisi olevan paloja ja noi säätötyökalut

. Ei sen kummempaa - ei ajassa vie juuri kauempaa kuin toi "perinteinen säätö".
Lähetetty: 30.12.2006 0:44
Kirjoittaja Lada110
samarai kirjoitti:Kyllä 110 8V:ssä ainakin katalogin mukaan pitäisi olla Samaran nokka-akseli

:
110 8V
2108
110 16V
Löytyykö 110 16V virinokkia venäjältä?? mihin hintaan??
Lähetetty: 30.12.2006 1:37
Kirjoittaja Lada110
Idän Ihme 1 kirjoitti:samara88 kirjoitti:No varmasti on eroa tuossa venttiilien säätöhinnassa, nimittäin tuon Tojotan rähjän venttiilit osaa säätää kuka tahansa, kuka osaa käyttää meisseliä, sopivan kokoista kiintoavainta ja rakotulkkia. Eli kyseessä on perinteinen säätö. Taas sitten Samarassa on ns. palasäätö, eli venttiilien välykset säädetään paininkuppien ja nokka-akselin välissä olevilla eripaksuisilla paloilla. Ja nuo palat muuten maksavat ihan käypäsesti...
Asiasta paljoakaan tietävänä, aika perseestä tuntuu olevan tuo samaran venttiilien säätö, ellei sit kestä ajaa säätöjen välillä jotain 200000 km...
pala säätö on persestä...
Lähetetty: 30.12.2006 9:12
Kirjoittaja mam
Palasäätö on ihan OK. Menee jopa 60 000 km ilman säätöjä.
Karhumäen Lada-huollossa (Karjala) ei paloista peritty mitään - mikä tuntuukin oikealta ratkaisulta, koska palojen määrähän säilyy ja vaihdetut palat voi käyttää uudelleen toisessa autossa!