Mielenkiintoisia havaintoja täytyy käydä koeistumassa/ajamassa molemmat Samarat löydänkö yhtäläisyyksiäJokari kirjoitti:Ajoimpa pätkän matkaa tuossa Samaralla ja mielikuva oli sama kuin muutamassa kertaalleen jo kuskinpaikalla istuessa, halpa ja luokaton rimpula. Jopa Venäjän aikana valmistetut takavedot vaikuttavat selkeästi laadukkaammilta kun Samara.
Kaikki hallintalaitteet tuntuvat kindermunasta otetuilta ja vaikkapa vilkuttaessa viiksi tuntuu katkeavan. Kaikki on halpaa, ohutta ja rämisevää muovia. Kaikki säätimet tuntuvat hajoavan koskettaessa.
Polkimet heittävät suhteessa penkkiin niin paljon että ärsyttää. Keskikonsolin terävä kulma hankaa polveen eikä auta vaikka miten säätää penkkiä. Ratti hiertää farkut puhki eikä autosta meinaa päästä pois ratin takia. Ja se selkänojan alaosassa oleva rauta, joka painaa niin uudessa Nivassa, satakympissä ja Samarassakin...
Ajettavuus tuntuu omituisen ohuelta ja pinnalliselta. Vaihteistosta arvotaan pykälät ja keppi menee johonkin koloon jos tuuri käy.
Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Niin että mitkä molemmat Samarat? 
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Käyttöauto ja varaosa Samara siis.
Erilaista räminää kuului kyllä tuosta varaosa autosta 1300S 88 5d kun takapenkit on kaadettu ja joitain muoviosia on otettu/poistettu sisältä. Läpivirtaus tuuletus pelaa ja korroosio parantaa sitä kokoajan.
Muuten toimi hyvin ja erittäin leppoisa ajettava vaihteet 4+R löytyi eikä tarvinnut "arpoa" housutkin pysyi ehjänä eikä hiertyneet puhki rattiin eikä keskikonsolin kulmiin
ja uloskin on päästy.
Käyttö Samarasta tuntui heti "jäykemmältä"
johtuu varman ikä ja ajomäärä erosta (116tkm.varaosalla päälle 300tkm.). Vaihteet oli jäykemmät johtuen varmaan edellä mainituista syistä. Keskikonsoli ei hiertänyt jalkaan tuossakaan. Vilkunviiksi on samanlainen "hempuli" tietenkin molemmissa, mutta onhan tuo kestänyt tietysti jos sormet ojossa pyörittelee rattia voihan se lähteä silloin matkaan. Tuntuu kuitenkin olevan aika lujaa tekoa kokosekseen.
Tuon raudan kokeilin ihan kädellä selkänojasta onko sitä edes kun en ole pistänyt merkille koko rautaa vaikka siitä tunnutaan puhuvan
. Vaan eipä ole sekään häirinnyt ajaessa niin kuin ei nuo muutkaan asiat.
Erilaista räminää kuului kyllä tuosta varaosa autosta 1300S 88 5d kun takapenkit on kaadettu ja joitain muoviosia on otettu/poistettu sisältä. Läpivirtaus tuuletus pelaa ja korroosio parantaa sitä kokoajan.
Muuten toimi hyvin ja erittäin leppoisa ajettava vaihteet 4+R löytyi eikä tarvinnut "arpoa" housutkin pysyi ehjänä eikä hiertyneet puhki rattiin eikä keskikonsolin kulmiin
Käyttö Samarasta tuntui heti "jäykemmältä"
Tuon raudan kokeilin ihan kädellä selkänojasta onko sitä edes kun en ole pistänyt merkille koko rautaa vaikka siitä tunnutaan puhuvan
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Samariini muistuttaa muotokieleltään ja tuntumaltaan jotenkin 80-luvun ranskiksia rellua ja pösöä. Vaihteet tuovat ainakin elävästi mieleen tipparellun jälkeiset ensimmäiset lattiavaihteiset rellut. Tuntuu jopa, että teknisessä suunnittelussa on tavoiteltu samaa epäkäytännöllisyyttä ja huoltotoimenpiteiden vaikeaksi tekemistä (toki onnistumatta aivan täysin, patongit ovat siinä ihan omaa luokkaansa). Sieltäköhän kävivät Samaran tehtaan insinöörit ammentamassa innoitusta? Onko jollain tietoa?
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Mutta miten on? Moniko kommentoi Halpaa Samaraa vaikkei olisikaan kovinkaan paljon kokemusta Halvasta Samarasta?
Ihan vain kiinnostaa noin yleisellä tasolla tuo edellä mainittu. En väitä etteikö saisi kommentoida vaikkei olisi ajanut kuin 5m 10 000e maksavalla Samaralla. No, nämähän ovat vain määrittelykysymyksiä.
Ja mitäpä näistä. Minähän kommentoin tuota omaa SÄMPYäni tuolla aina vähän mielialan mukaan. Joskus se on Halpamainen Pummi ja toisinaan Kultainen Kulkuri.
Ihan vain kiinnostaa noin yleisellä tasolla tuo edellä mainittu. En väitä etteikö saisi kommentoida vaikkei olisi ajanut kuin 5m 10 000e maksavalla Samaralla. No, nämähän ovat vain määrittelykysymyksiä.
Ja mitäpä näistä. Minähän kommentoin tuota omaa SÄMPYäni tuolla aina vähän mielialan mukaan. Joskus se on Halpamainen Pummi ja toisinaan Kultainen Kulkuri.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Eihän tuo kyllä tietenkään halpa ollut kun vajaa 4 vuotta vanhana ostin eli ei kuulu tähän osioon varsinaisesti. Kirjoitin kuitenkin kun tuntuu toiset löytävän heti sanomista joka tuntuu tekevän ajon mahottomaksi...
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Monille mahdottomuudet ovat kirous ja toisille ne ovat vain ratkaistavia pikkuongelmia. 
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
-
Joen musikka
- Viestit: 2041
- Liittynyt: 30.6.2005 19:58
- Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
JOO,jos ammennan R -vastenmielisyyden pois,niin tosiaan,Samara muistuttaa käytöltään Relluysiä.Ysi oli viimeisin ja huonoin Rellu minulla,Samara on ihan toista maata!Lesnaja Sobaka kirjoitti:Samariini muistuttaa muotokieleltään ja tuntumaltaan jotenkin 80-luvun ranskiksia rellua ja pösöä. Vaihteet tuovat ainakin elävästi mieleen tipparellun jälkeiset ensimmäiset lattiavaihteiset rellut. Tuntuu jopa, että teknisessä suunnittelussa on tavoiteltu samaa epäkäytännöllisyyttä ja huoltotoimenpiteiden vaikeaksi tekemistä (toki onnistumatta aivan täysin, patongit ovat siinä ihan omaa luokkaansa). Sieltäköhän kävivät Samaran tehtaan insinöörit ammentamassa innoitusta? Onko jollain tietoa?
Musikka
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Siis tärkeintähän on kehua Samaraa vaikka siinä olisi kuinka paljon vikoja tahansa. Tosiasiat pitää unohtaa ja omaansa puolustaa viimeiseen hengenvetoon saakka vaikka itse ne tosiasiatkin ymmärtäisi.
Etuvetoladailijat ei kestä yhtään kritiikkiä kulkineestaan, oli se sitten aiheetonta tai aiheellista, huumorilla tai vakavissaan heitettyä. Vikoja sun muita "ominaisuuksia" kyräillään keskenään jossain Esson nurkkapöydässä, mutta ulkopuolisten kanssa tosiasiat kiistetään ja käydään päälle kuin yleinen syyttäjä. Nähty niin monta kertaa...
Parikin 110-miestä vetänyt oikeassa elämässä melkoiset palkokasvit nenään sellaisista perus vitseistä mitä takavetoilijat toisilleen viskoo kaiken päivää. Itseasiassa aika pientä läppää vielä ollut siihen mitä tulee viljeltyä paikallisten kanssa takavetojen suhteen.
Minä kestän kritiikkiä takavetoisten suhteen oli se kuinka aiheetonta tai aiheellista tahansa. Minä tiedostan tosiasiat enkä varsinkaan vääristele totuutta vaan sanon asiat juuri niinkuin ne on. Mulle saa tulla julkaisemaan mielipiteensä takavedoista, hyvässä tai pahassa. Mielipiteensä kullakin
Etuvetoladailijat ei kestä yhtään kritiikkiä kulkineestaan, oli se sitten aiheetonta tai aiheellista, huumorilla tai vakavissaan heitettyä. Vikoja sun muita "ominaisuuksia" kyräillään keskenään jossain Esson nurkkapöydässä, mutta ulkopuolisten kanssa tosiasiat kiistetään ja käydään päälle kuin yleinen syyttäjä. Nähty niin monta kertaa...
Parikin 110-miestä vetänyt oikeassa elämässä melkoiset palkokasvit nenään sellaisista perus vitseistä mitä takavetoilijat toisilleen viskoo kaiken päivää. Itseasiassa aika pientä läppää vielä ollut siihen mitä tulee viljeltyä paikallisten kanssa takavetojen suhteen.
Minä kestän kritiikkiä takavetoisten suhteen oli se kuinka aiheetonta tai aiheellista tahansa. Minä tiedostan tosiasiat enkä varsinkaan vääristele totuutta vaan sanon asiat juuri niinkuin ne on. Mulle saa tulla julkaisemaan mielipiteensä takavedoista, hyvässä tai pahassa. Mielipiteensä kullakin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tosiasiat kun muistetaan, niin puhutaan siitä "halvasta Samarasta", mikä tarkoittaa muutamassa satasessa pyörivää käyttöautoa. Niistä kun sitä vikaa lähdetään hakemalla hakemaan, niin se löytyy yleensä sieltä ratin ja penkin välisestä tiivisteestä.
"Kyllähän me tästä jotakin vikaakin löydetään, jos ruvetaan tosissaan hakemaan", sanoi kerran mulle yksi poliisi muinoin ratsiassa..
(valojen, jarrujen, renkaiden ja oven saranoiden väljyyden tarkastamisen jälkeen)
"Kyllähän me tästä jotakin vikaakin löydetään, jos ruvetaan tosissaan hakemaan", sanoi kerran mulle yksi poliisi muinoin ratsiassa..
(valojen, jarrujen, renkaiden ja oven saranoiden väljyyden tarkastamisen jälkeen)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tervehdykset toivottelen.
Ei mikään automerkki ole täydellinen, jopa Rolssilla on erikoiskoulutetut omat asentajat. Takuukorjauksia tehdään merkki kuin merkki. Jos tarkkoja ollaan, niin kaksi saman merkkistä ja mallista ovat erilaisia esim. ajettavuudeltaan ja toiminnoiltaan, riippuen aivan kumpaan laitaan säätötoleransseissa on päästy. 110HB mikä minulla on, voisin sanoa, että onhan sisukkaasti aliohjautuva kulkupeli.
Ei mikään automerkki ole täydellinen, jopa Rolssilla on erikoiskoulutetut omat asentajat. Takuukorjauksia tehdään merkki kuin merkki. Jos tarkkoja ollaan, niin kaksi saman merkkistä ja mallista ovat erilaisia esim. ajettavuudeltaan ja toiminnoiltaan, riippuen aivan kumpaan laitaan säätötoleransseissa on päästy. 110HB mikä minulla on, voisin sanoa, että onhan sisukkaasti aliohjautuva kulkupeli.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet 
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Älkäähän nyt pilatko hyvää palstaa jonninjoutavilla jankutuksilla.
Tälle palstalle kirjoitetaan oikeita kokemuksia muutaman satasen samarasta eikä mitää muita juttuja. Aina voi aloittaa uuden ikuisuustopikin etuvetoisten ja takavetoisten Ladojen paremmuudesta.
Älkäähän nyt pilatko hyvää palstaa jonninjoutavilla jankutuksilla.
Tälle palstalle kirjoitetaan oikeita kokemuksia muutaman satasen samarasta eikä mitää muita juttuja. Aina voi aloittaa uuden ikuisuustopikin etuvetoisten ja takavetoisten Ladojen paremmuudesta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Hyvä Jouska !
Kyllä kaikenlainen kiivailu joidenkin asioiden ainoasta oikeasta vaihtoehdosta kuuluu enemmänkin uskovaisille ja poliitikoille. Muutenkin monella noista "ainoa oikea"-ihmisillä tuntuu olevan jonkinlainen ahdistus päällä, kun kaikkien toisinajattelijoiden kirjoituksiin hyökätään nyrkit pystyssä ja henkilökohtaisuuksiin mennen.
Kyllä kaikenlainen kiivailu joidenkin asioiden ainoasta oikeasta vaihtoehdosta kuuluu enemmänkin uskovaisille ja poliitikoille. Muutenkin monella noista "ainoa oikea"-ihmisillä tuntuu olevan jonkinlainen ahdistus päällä, kun kaikkien toisinajattelijoiden kirjoituksiin hyökätään nyrkit pystyssä ja henkilökohtaisuuksiin mennen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Etuvetoladailijat kestää kritiikkii,mut esim. Samaran ja 110:n vikoja kun etsitää,nii siihe tarvii olla muutakii kokemusta,kun Tuulilasin tai jonkun yhtä hyvän lehden selaaminen. Jos esimerkiks täl hetkel oleva 111 ei toimis odotetul taval,nii se lähtis todennäkösest kiertoo.Mut jos se onkin lähes yhtä hyvä,kun edellee olemassa oleva Samara,nii auto ei oo myynnissä.Joten omasta mielest auton mollaamisee ei riitä syyks se,et se on Venäläinen auto.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Samaran suunnitteluun saatiin apua saksalaisilta (VW oy:ltä.)Lesnaja Sobaka kirjoitti:Samariini muistuttaa muotokieleltään ja tuntumaltaan jotenkin 80-luvun ranskiksia rellua ja pösöä. Vaihteet tuovat ainakin elävästi mieleen tipparellun jälkeiset ensimmäiset lattiavaihteiset rellut. Tuntuu jopa, että teknisessä suunnittelussa on tavoiteltu samaa epäkäytännöllisyyttä ja huoltotoimenpiteiden vaikeaksi tekemistä (toki onnistumatta aivan täysin, patongit ovat siinä ihan omaa luokkaansa). Sieltäköhän kävivät Samaran tehtaan insinöörit ammentamassa innoitusta? Onko jollain tietoa?
Yhtäläisyyksiä on VW Golfin/jettan kanssa. Samarassa samanlaiset ovenkahvat, ainostaan pituudessa hiukan eroa. Mc persson edessä ja takaa lähes identtiset, myös moottorin suunnittelussa on sakut auttanut.(ym)
Samara mallit ovat siten oikeesti kunnon itäautoa, kaikkineen laatuvirheineen ja toteutuksineen. Eräs Venäläinen auto mekaanikko sanoi näin, että etuveto Ladat on vodkan voimalla suunniteltu. Samaran suunnittelu aloitettiin jo noin -70 luvun lopulla ja -80 luvun alkupuolella. (korjatkaa, jos väärin)
Takaveto Lada on piraatti(kopio) valmiste ja siksi se ei ole aito itäauto.
Kun Lada Kalinaa esiteltiin euroopassa, niin Euro asiantuntijoiden lause oli, että, eikö Venäläiset edelleenkään osaa rakentaa autoja.
Sellainen henkilö joka näkee koko ajan Samarassa/110 Ladoissa niitä laatuvirheitä yms, tälläinen henkilö ei ole ymmärtänyt itäauto meiningiä.
Jos ei ymmärrä alkuunkaan itäystäväauto meiningiä, on parempi ajaa laadullisesti ja itsetuntoa kohottavilla kalleilla länsiautoilla.
Minun 100e maksava Samara 1300 -87 käy taas kaikilla pytyillä, kun vaihdoin kulutus osia