Lisäkokemuksia Lada 110:sta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Tänään Porvoon moottoritiellä pissapoika lopetti pelittämästä.Aika huono paikka.Eräällä Essolla irroitin takapissapojan ja siirsin sen rikkoutuneen tilalle.Vaati hieman sorminäppäryyttä kun yhdellä sormella piti tukkia pissapojan säiliön imuputken reikä (säiliö oli täynnä nestettä) samalla aikaa kun ehjää pissapoikaa laitoin paikolleen.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eräältä autoammattilaiselta kuulin tänään,että kannattaa joskus kurkistaa 110:n etulokareiden alle."siellä missä käytetään koriteippiä on voitu käyttää maalarin teippiä"...sama kait millä se reikä tukitaan kun eihän se sieltä näy :lol: :lol:
Sepesusi
Viestit: 328
Liittynyt: 14.5.2005 22:16
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sepesusi »

Jaska HKI kirjoitti:Eräältä autoammattilaiselta kuulin tänään,että kannattaa joskus kurkistaa 110:n etulokareiden alle."siellä missä käytetään koriteippiä on voitu käyttää maalarin teippiä"...sama kait millä se reikä tukitaan kun eihän se sieltä näy :lol: :lol:
Mulla oli laitettu maalarinteippiä,oli jo ruostetta alla :evil:
Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Olen tässä jäänyt miettimään, että minne MikkoPKP on hävinnyt? Ei näyttäisi kaveri enää pahemmin kirjoittelevan tällä foorumilla tai sitten en vain ole huomannut...
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10249
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

olisko mikkokin siirtynyt paremmille foorumeille? :lol: :wink:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
KSE 1995
Viestit: 984
Liittynyt: 26.8.2004 18:19
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Jaska HKI kirjoitti:Ajotietokoneissa malleihin Vaz 2110,211,2112 (lada 110 kaikki mallit)on
tavattu seuraavanlaista vikaa:

-kello ei pysy ajassa,vaan edistää
Kellon käyntiä pystyy säätämään. Asetustilassa voi niillä ylös / alas-nuolilla korjata vuorokautista virhettä 0.5 sekunnin portain välillä -29.5 - + 29.5 s.

Minulla kello käy tosi tarkasti.
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Vajaa viikko sitten (20.12)110:n venttiilinsäätöön vein jyväskylän deltaan, pari tuntia meni 170 euroa. Huoltomies totesi että on edessä nokka-akselin vaihto, yksi pakoventtiilin avaava nystyrä kulunut olemattomiin. No, lata on tavallaan ajokiellossa akselin vaihtoon asti (12.1). Mietin vaan tuota nokka-akselin ikää, miten usein ne menee rikki, mun hb-01 ladalla ajettu 151000 km, itse ajanut. Onkohan toi minun latan nokka-akseli tehty esim. katajapuusta. Asentotunnistin vaihdettiin katsastukseen syksyllä.
warre 353w sedan,
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

ff728: mitä öljyjä olet käyttänyt? Hajoaa nokka-akselitkin "paremmista" merkeistäkin.
Entisessä Audisani meni nokka-akselit 180 tkm kohdilla. Jotta remontti olisi ollut hyvä, olisi ollut suotavaa vaihtaa kannet toisenlaisiin hintaan n. 8000 €!

Tuolla aikataululla ehtisi ehkä hankkia akselin idästäkin?
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Takavedossa nokka-akseli kai kuluu "takaiskutonta" öljynsuodatinta käytettäessä. Vääräntyyppisellä öljynsuodattimella öljykanavat valuvat auton seistessä tyhjäksi ja nokka-akseli pyörii käynnistyksen yhteydessä hetken ilman voitelua.
Mikä lie tilanne 110/Samarassa???

,_,/ukka
Autoton on huoleton
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Käytän mobil 5w-50, vaihtoväli n.10000 km. "Tilasin" akselin deltan kautta 162 euroa.
warre 353w sedan,
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Öljynvaihtoväliksi meni vuosi kun tuli niin vähän kilometrejä.Nyt niitäkin alkaa tulla vajaa sata päivässä.Olen käyttänyt Mobil ykköstä,joka voitti TM:n testin.Kone varmaan hyvässä iskussa 35 000km jälkeen kun ei juuri öljyä syö.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

Tossa meidän 110:ssä alkoi venttiilikoneisto (ilm. hydraulinostaja?) naputtaa öljynvaihdon jälkeen ja johtui viallisesta öljynputsarista (Virosta ostettu venäläinen putsari). Olisi varmaan mennyt nokka siitäkin jos ei olisi heti vaihdettu toiseen ja toimivaan.

Tossa viallisessa putsarissa ei ollut juuri yhtään öljyä sisällä kun otettiin se irti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
ff8728
Viestit: 1893
Liittynyt: 11.11.2005 14:44
Paikkakunta: Rautalampi

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Olikohan mullakin ilman sitä venttiiliä oleva suodatin, todennäköisesti. Sain pari suodatinta varaosaliikkeestä erään kaupan peruuntumisen johdosta, nyt on se toinen suodatin menossa. kiireesti on vaihdettava suodatinta. Ihminen penkoi ne suodsttimet varaosakaupan takahuoneesta, muistaakseni niissä luki lada samara.
warre 353w sedan,
Avatar
pinpate
Viestit: 244
Liittynyt: 28.12.2006 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja pinpate »

Mukava tulla mukaan vireästi kirjoittelevaan porukkaan! Rekisteröidyin tänään. Foorumia olen tutkinut jo kuukausia ja oppinut paljon.
Ajokki on nyt 1600 km ajettu 110 HB.
Mielenkiinnosta meistin auki alkuperäisen öljysuodattimen. Havainnot:
Öljyn takaisinvirtauksen estää ohuesta kumista tehty jousikuormitettu läpyskä joka näkyy kierteitettyä keskireikää ympäröivistä pikkureijistä.

Suodatinpaperi oli laskostettu liian tiiviisti (viereiset pinnat vastakkain) joten tehollinen suodatuspinta-ala pienenee olennaisesti.
Ohivirtausventtiili oli kumitulppa, joka suodattimen tukkeutuessa jollakin paineella avautuu.

Johtopäätös: En käyttäisi alkuperäistä suodatinta kovin monta tuhatta kilometriä!

Edit: Ohivirtausventtiili osoittautui todellisuudessa myös jousikuormitetuksi kumitiivisteiseksi venttiiliksi. Avautumispaine on tuntematon, mutta yritän vielä edes suuruusluokan selvittää.
Viimeksi muokannut pinpate, 5.1.2007 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Idän Ihme 1 kirjoitti:Vertailuna itsellä ei ole ilmennyt mitään vikaa nokka-akselissa. :)
Käyppä kysymässä Delta-autosta, eiköhän siitä sen verran vikaa löydy, että vaihtaa pitää :lol:

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin