Lisäkokemuksia Lada 110:sta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään Porvoon moottoritiellä pissapoika lopetti pelittämästä.Aika huono paikka.Eräällä Essolla irroitin takapissapojan ja siirsin sen rikkoutuneen tilalle.Vaati hieman sorminäppäryyttä kun yhdellä sormella piti tukkia pissapojan säiliön imuputken reikä (säiliö oli täynnä nestettä) samalla aikaa kun ehjää pissapoikaa laitoin paikolleen.
Mulla oli laitettu maalarinteippiä,oli jo ruostetta allaJaska HKI kirjoitti:Eräältä autoammattilaiselta kuulin tänään,että kannattaa joskus kurkistaa 110:n etulokareiden alle."siellä missä käytetään koriteippiä on voitu käyttää maalarin teippiä"...sama kait millä se reikä tukitaan kun eihän se sieltä näy![]()

Ladalla 1983-2007
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
Nyt ajossa
Kia Ceed 1.6 EX SW
Skoda Roomster 1.6
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Kellon käyntiä pystyy säätämään. Asetustilassa voi niillä ylös / alas-nuolilla korjata vuorokautista virhettä 0.5 sekunnin portain välillä -29.5 - + 29.5 s.Jaska HKI kirjoitti:Ajotietokoneissa malleihin Vaz 2110,211,2112 (lada 110 kaikki mallit)on
tavattu seuraavanlaista vikaa:
-kello ei pysy ajassa,vaan edistää
Minulla kello käy tosi tarkasti.
Vajaa viikko sitten (20.12)110:n venttiilinsäätöön vein jyväskylän deltaan, pari tuntia meni 170 euroa. Huoltomies totesi että on edessä nokka-akselin vaihto, yksi pakoventtiilin avaava nystyrä kulunut olemattomiin. No, lata on tavallaan ajokiellossa akselin vaihtoon asti (12.1). Mietin vaan tuota nokka-akselin ikää, miten usein ne menee rikki, mun hb-01 ladalla ajettu 151000 km, itse ajanut. Onkohan toi minun latan nokka-akseli tehty esim. katajapuusta. Asentotunnistin vaihdettiin katsastukseen syksyllä.
warre 353w sedan,
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
ff728: mitä öljyjä olet käyttänyt? Hajoaa nokka-akselitkin "paremmista" merkeistäkin.
Entisessä Audisani meni nokka-akselit 180 tkm kohdilla. Jotta remontti olisi ollut hyvä, olisi ollut suotavaa vaihtaa kannet toisenlaisiin hintaan n. 8000 €!
Tuolla aikataululla ehtisi ehkä hankkia akselin idästäkin?
Entisessä Audisani meni nokka-akselit 180 tkm kohdilla. Jotta remontti olisi ollut hyvä, olisi ollut suotavaa vaihtaa kannet toisenlaisiin hintaan n. 8000 €!
Tuolla aikataululla ehtisi ehkä hankkia akselin idästäkin?
Tossa meidän 110:ssä alkoi venttiilikoneisto (ilm. hydraulinostaja?) naputtaa öljynvaihdon jälkeen ja johtui viallisesta öljynputsarista (Virosta ostettu venäläinen putsari). Olisi varmaan mennyt nokka siitäkin jos ei olisi heti vaihdettu toiseen ja toimivaan.
Tossa viallisessa putsarissa ei ollut juuri yhtään öljyä sisällä kun otettiin se irti.
Tossa viallisessa putsarissa ei ollut juuri yhtään öljyä sisällä kun otettiin se irti.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Olikohan mullakin ilman sitä venttiiliä oleva suodatin, todennäköisesti. Sain pari suodatinta varaosaliikkeestä erään kaupan peruuntumisen johdosta, nyt on se toinen suodatin menossa. kiireesti on vaihdettava suodatinta. Ihminen penkoi ne suodsttimet varaosakaupan takahuoneesta, muistaakseni niissä luki lada samara.
warre 353w sedan,
Mukava tulla mukaan vireästi kirjoittelevaan porukkaan! Rekisteröidyin tänään. Foorumia olen tutkinut jo kuukausia ja oppinut paljon.
Ajokki on nyt 1600 km ajettu 110 HB.
Mielenkiinnosta meistin auki alkuperäisen öljysuodattimen. Havainnot:
Öljyn takaisinvirtauksen estää ohuesta kumista tehty jousikuormitettu läpyskä joka näkyy kierteitettyä keskireikää ympäröivistä pikkureijistä.
Suodatinpaperi oli laskostettu liian tiiviisti (viereiset pinnat vastakkain) joten tehollinen suodatuspinta-ala pienenee olennaisesti.
Ohivirtausventtiili oli kumitulppa, joka suodattimen tukkeutuessa jollakin paineella avautuu.
Johtopäätös: En käyttäisi alkuperäistä suodatinta kovin monta tuhatta kilometriä!
Edit: Ohivirtausventtiili osoittautui todellisuudessa myös jousikuormitetuksi kumitiivisteiseksi venttiiliksi. Avautumispaine on tuntematon, mutta yritän vielä edes suuruusluokan selvittää.
Ajokki on nyt 1600 km ajettu 110 HB.
Mielenkiinnosta meistin auki alkuperäisen öljysuodattimen. Havainnot:
Öljyn takaisinvirtauksen estää ohuesta kumista tehty jousikuormitettu läpyskä joka näkyy kierteitettyä keskireikää ympäröivistä pikkureijistä.
Suodatinpaperi oli laskostettu liian tiiviisti (viereiset pinnat vastakkain) joten tehollinen suodatuspinta-ala pienenee olennaisesti.
Ohivirtausventtiili oli kumitulppa, joka suodattimen tukkeutuessa jollakin paineella avautuu.
Johtopäätös: En käyttäisi alkuperäistä suodatinta kovin monta tuhatta kilometriä!
Edit: Ohivirtausventtiili osoittautui todellisuudessa myös jousikuormitetuksi kumitiivisteiseksi venttiiliksi. Avautumispaine on tuntematon, mutta yritän vielä edes suuruusluokan selvittää.
Viimeksi muokannut pinpate, 5.1.2007 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada 1200 vuodesta 1980 vuoteen 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006
2006 edelleen Lada 21120 HB /1,6l / 8v / vm 2006