Kokemuksia halvasta Samarasta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Joen musikka

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

-95 2109,ostettu elokuussa 2008,mittarissa 55tkm,kytkinremonttiin valmistauduin,nyt mittarissa 71tkm.Vasta nyt luistaa,veljen neuvosta taidan laitattaa Sortavalassa ensi viikolla.
M.
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
1117,-09,punainen
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Jouska

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Taas on samara liikenteessä. Vaihdettiin neljättä metriä kuparista jarruputkea ruostuneiden jarruputkien tilalle. Varsinkin ne pitkät putket on inhoittavia vaihtaa, siellä kun on kaikenlaista johtoa ja muuta putkea tiellä. Vielä olisi vaihdettavia jarruputkia paljonkin mutta kai tässä pitää edetä vähän kerrallaan.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jouska

Moi,

Niin, tuli myös tehtyä syys/talvihuolto samaralle. Vaihdoin talvirenkaat, öljyt ja vielä pesin auton. :)
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Jouska

Moi,

Eilen lähdimme kylään samaralla. Huomasin melko pian, että autossa puuttui ajovalot ja lämmityslaitteen puhallin oli mykkä. Käänsin takaisin kotiin, avasin sulakeboksin ja vaihdoin uudet ajovalojen-, ja puhaltimen sulakkeet jotka otin hansikaslokerosta. Taas kaikki toimi niinkuin pitää, hain vielä taskulampun varalle ennenkuin jatkoimme matkaa.
Hapettumaa sulakkeissa ilmeisesti.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ajelin tänään Samaran rasvamontulle omatoimista tarkastusta varten, kun olisi katsastus taas ajankohtainen ja samalla korjatakseni pakoputken kiinnityksen, putki on kolissut pohjaan jo tovin aikaa.

Yksi pakoputken kiinnityslenkki olikin poikki takaa ja laitoin sen kuntoon. Pohjaa tarkastettessa osoittui koko vasen helmakotelo reunapelteineen täysin mädäksi ja löytyi muutakin -veli sanoi Samaran olevan "paalikamaa". :( Täytyy nyt vielä ihmetellä alkaako sitä parsimaan, kun on kuitenkin teknisesti aivan loistokunnossa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jouska

samarai kirjoitti:Ajelin tänään Samaran rasvamontulle omatoimista tarkastusta varten, kun olisi katsastus taas ajankohtainen ja samalla korjatakseni pakoputken kiinnityksen, putki on kolissut pohjaan jo tovin aikaa.

Yksi pakoputken kiinnityslenkki olikin poikki takaa ja laitoin sen kuntoon. Pohjaa tarkastettessa osoittui koko vasen helmakotelo reunapelteineen täysin mädäksi ja löytyi muutakin -veli sanoi Samaran olevan "paalikamaa". :( Täytyy nyt vielä ihmetellä alkaako sitä parsimaan, kun on kuitenkin teknisesti aivan loistokunnossa.
Moi,

Samaa huomasin omasta samarastani. Vaikka tekninen kunto on melko hyvä alkaa ruoste ja aika syömään autoa joka puolelta. Myös nuo kaikki kumista valmistetut erilaiset letkut alkavat olla 15 vuoden jälkeen aika rapeaa tavaraa.
konkelo

Viesti Kirjoittaja konkelo »

nyt on samaran mittarissa 124 500km. josta ite olen ajanut noin 9200km.Ei ole koskaan jättänyt tielle eikä ole tarvinnut pelätäkkään että jättäisi.

Olen tyytyväinen ladan hankinnasta sen sijaan että olisin ostanut jonkun tylsän länsiräppänän 8) Tuntuu siltä ettei minkään sortin mersu,audi eikä mikään muukaan luksusauto sovi meikäläiselle.
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Ajoimpa pätkän matkaa tuossa Samaralla ja mielikuva oli sama kuin muutamassa kertaalleen jo kuskinpaikalla istuessa, halpa ja luokaton rimpula. Jopa Venäjän aikana valmistetut takavedot vaikuttavat selkeästi laadukkaammilta kun Samara.
Kaikki hallintalaitteet tuntuvat kindermunasta otetuilta ja vaikkapa vilkuttaessa viiksi tuntuu katkeavan. Kaikki on halpaa, ohutta ja rämisevää muovia. Kaikki säätimet tuntuvat hajoavan koskettaessa.
Polkimet heittävät suhteessa penkkiin niin paljon että ärsyttää. Keskikonsolin terävä kulma hankaa polveen eikä auta vaikka miten säätää penkkiä. Ratti hiertää farkut puhki eikä autosta meinaa päästä pois ratin takia. Ja se selkänojan alaosassa oleva rauta, joka painaa niin uudessa Nivassa, satakympissä ja Samarassakin...

Ajettavuus tuntuu omituisen ohuelta ja pinnalliselta. Vaihteistosta arvotaan pykälät ja keppi menee johonkin koloon jos tuuri käy.

En todellakaan vähäisimmässäkään määrin ymmärrä mitä hyvää Samarassa on. Vaikka kuinka yritän unohtaa merkin ja tarkastella autoa miltä kannalta tahansa, mielipide on sama. Etuvetoista käyttöautoa halutessa ostan japanilaisen, hinta/laatu kohtaa huomattavasti paremmin.

Saa vetää herneet nokkaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Onkohan tuo Jokarin kokemus siitä testiajosta SÄMPY -raukan kanssa :lol:

Enpä itsekään kehu vekotinta, mutta kun minulla on aina se juttu, että Kun ei Paremmastakaan tiedä. 8)
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Jokari

Se että kone ei pelannut vähääkään siitä säätökämmmistä johtuen ei paljon purista tässä suhteessa. Sama kottero se on siitä huolimatta. Osaan kyllä kuvitella miten 68 hp tuollaista kuljettaa...

Takavedon laaduttomuuteen tottuneena samarat vetävät silti pohjanoteerauksen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

konkelo

Siitä olen samaa mieltä jokarin kanssa että kaikki muovi osat ovat halpaa ja rämisevää muovia.

Mutta tuota en ymmärrä "ratti hiertää farkut puhki" :?: itellä ei ainakaan hierrä vaikka olenkin 185cm

minä ainakin pääsen hyvin helposti pois autosta enkä ole huomannut että ratti olisi tiellä (penkki ääriään myöten vedetty taakse) Mielestäni ajo asento on hyvä.

tiedä sitten onko tuo samaran ajo asento mulle täydellinen vai olenko vain niin ummikko etten huomaa mitään :lol:
PöyhöinKuusaalt
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Ajoasento ei normaalipenkillä SÄMPYssä sovi minulle ollenkaan. Minulla on perssiin alla 2kertainen puukuulaistuin ja ristiselän takana kapeahko tyyny. Ei toivoakaan ajella ilman noita. Siellä montussa on karmea istua ja ne raudat tosiaankin haittaavaat. Mutta minä olen tottunut virittämään huonoja juttuja mieleisekseni kaikenlaisilla järjestelyillä.

Mutta edelleen on muistettava, että tässä viestiketjussa puhutaan halvasta Samarasta ja 200e on mielestäni lähes ilmainen. Tietysti SÄMPY on teettänyt karmeasti työtä, mutta jos harrasteauto on samalla ajoauto, niin silloin se on juuri sitä, mitä minä olen tuolla SÄMPY kokemuksissa kirjoittanut.

Ja SÄMPY -harraste perustuu juuri siihen, että se on Halpa, se on Axtec ja se oli ostettaessa täysi Arvoitus. Myyjä kyllä viittasi siihen käytöksellään, että Äkkiä Eroon Tästä, mutta minä lupasinkin ostaa sen näkemättä koko autoa, jos se vain liikkuisi kun saan sen näppiini. SÄMPY -harraste perustuu siis lähes yksinomaan kokeilulle ja varsinkin siihen, että saanko minä tuollaisen toisten avustuksella Kesytettyä. Nyt ainakin on jokin vaihe kesytyksissä käyty läpi.

Ja vielä ehkä sekin on huomattavaa, että tuollaisella voi huoletta rutuuttaa Venäjällä. No, mutta mitä tässä perustelemaan monen, jopa itsenikin mielestä lähes järjetöntä harrastetta, mutta on noita hullumpiakin. Mielestäni esim. joka viikonloppuinen kaljan otto.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Lesnaja Sobaka

Viesti Kirjoittaja Lesnaja Sobaka »

Ja voiko millään muulla vehkeellä käydä niin, että tullimiehet kieltäytyvät viemästä huumekoiraansa lähellekään autoa? Voiko?

Semmoista kokemusta ei saa rahallakaan!
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Jokari

Voi koska tullimiehet eivät riskeeraa koiriaan ajattamalla niitä Samaraan jossa käryää 92-oktaaninen polttoaine takapenkillä :lol:

konkelo

Nyt lienee tarpeen vaihtaa uusi akku samaraan.
Ei lähtenyt äsken käyntiin vaikka pakkasta vain -2 astetta :lol: (yöllä oli -11)
Viime talvena lähti kevyesti käyntiin näin lauhalla ilmalla vaikkei pistänyt lämmitys roikkaan.

edellinen omistajakin sanoi että akku on kehno
Vastaa Viestiin