Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Kävin kaverin kanssa koeajamassa sen Samaran jonka hinnasta kyselin tuolla yleisellä puolella.
Kyseessä oli siis vuoden -96 neliovinen viisotperä jossa oli 1.5 litranen ruisku, uudempi kojelauta ja airbag.
Olin erittäin positiivisesti yllättynyt! Olen kerran aikasemmin ajanu samaralla ja se oli kaverin 1.3 litranen kaksovinen, ja tän tuntu oli jotenkin ihan erilainen. Ohjaustuntuma oli hirmu jämäkkä ja muutenkin autoa oli ilo ajaa. Se myös jotenkin tuntu aika isolta.
Voisin jopa sanoo, että auto tuntu ihan oikeelta modernilta autolta.
Kokemus oli sen verran positiivinen, että jos tulee autontarvetta tulevaisuudessa, etsin juuri vastaavan käsiini, sillä hintalaatusuhde oli mitä mainioin.
Oikeestaan nyt harmittaa ettei Suomessa myydä tuota venäläistä face-liftattua mallia.
Mun mielestä Samaran ulkonäkö on muuten sietänyt ajan hampaan nakertelua huomattavasti paremmin kuin 110n. Varsinkin Eurosamaran, niillä korinvärisillä puskureilla.
Mitäs mieltä te ootte?
Kyseessä oli siis vuoden -96 neliovinen viisotperä jossa oli 1.5 litranen ruisku, uudempi kojelauta ja airbag.
Olin erittäin positiivisesti yllättynyt! Olen kerran aikasemmin ajanu samaralla ja se oli kaverin 1.3 litranen kaksovinen, ja tän tuntu oli jotenkin ihan erilainen. Ohjaustuntuma oli hirmu jämäkkä ja muutenkin autoa oli ilo ajaa. Se myös jotenkin tuntu aika isolta.
Voisin jopa sanoo, että auto tuntu ihan oikeelta modernilta autolta.
Kokemus oli sen verran positiivinen, että jos tulee autontarvetta tulevaisuudessa, etsin juuri vastaavan käsiini, sillä hintalaatusuhde oli mitä mainioin.
Oikeestaan nyt harmittaa ettei Suomessa myydä tuota venäläistä face-liftattua mallia.
Mun mielestä Samaran ulkonäkö on muuten sietänyt ajan hampaan nakertelua huomattavasti paremmin kuin 110n. Varsinkin Eurosamaran, niillä korinvärisillä puskureilla.
Mitäs mieltä te ootte?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Lada Ladana ja auto autona. Samara on säälittävä puolenvälin tekele. Ei tarpeeksi Lada Ladaksi, eikä tarpeeksi auto ollakseen auto. Tämä on MINUN mielipide.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Itse olen muutamaa Samaraa koeistunut ja -ajanut ja todennut että siinä olisi minulle varsin näppärä kehonliikuttamisväline, mutta jää vaan haaveeksi. Minä en nimittäin taivu Sammyn suunnittelussa käytettyyn standardiin ollenkaan. Ongelmat johtuvat lähinnä pituudestani (186 cm), josta syystä ratti on sylissä, pää on katossa ja mittaristosta jää 60-120 km/h:n alue ratin taakse piiloon eli juuri se yleisimmin käytettyt nopeudet.
No kylläpä 2 cm vaikuttaa paljon?Jaakkima kirjoitti:Itse olen muutamaa Samaraa koeistunut ja -ajanut ja todennut että siinä olisi minulle varsin näppärä kehonliikuttamisväline, mutta jää vaan haaveeksi. Minä en nimittäin taivu Sammyn suunnittelussa käytettyyn standardiin ollenkaan. Ongelmat johtuvat lähinnä pituudestani (186 cm), josta syystä ratti on sylissä, pää on katossa ja mittaristosta jää 60-120 km/h:n alue ratin taakse piiloon eli juuri se yleisimmin käytettyt nopeudet.

FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
- veli alexei
- Moderaattori
Ladaa ajetaan nii monella tapaa että ei tosikaan. Mut joo oha penkissä säätöö. Mut kyl se ergonomia yms. on tuntematon käsite. 110 en tiä kun en oo ajanut.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Meikäläinen joutuu 193cm pitkänä yleensä pujottautumaan autoon lukuunottamatta juuri Ladaa jossa ratti on korkealla ja varsinkin kun se on rallisellainen, niin sopii pitemmätkin kintut paremmin mukaan eikä tarvi niin vääräsäärisesti ajaa.
Samaran kuskinpukilla en ole koskaan istunutkaan joten arvailuksi menee, mutta matalalla olevan ratin tähden ei sinne taida pitempi immeinen ihan heittämällä mennä?

Samaran kuskinpukilla en ole koskaan istunutkaan joten arvailuksi menee, mutta matalalla olevan ratin tähden ei sinne taida pitempi immeinen ihan heittämällä mennä?

- Lada-Jussi
jossain konelan uutisissa oli kerrottu että joku koripalloilija yli 190 cm pitkä oli ostanut itselleen uuden samaran, joten kyllä sinnekin mahtuu
olen tässä nyt pari päivää tyypittänyt äitin 2001 Samaraa 3-ovinen 1,5i euro-3, samalla siinä testaillut BK-16 ajotietokonetta. Tehoa on jo ihan liikaakin, auto sätkii käsissä aivan hulluna, ero 1300 kaasutin laitteeseen (ei katti) on valtava, vanhaa saa polkea ihan oikeesti. Euro-3 samarassahan on 76 hv, US-83 GM ruiskuisessa 71 hv. kun nyt jossain välissä pääsee ihan testailemaan tota GM versiotakin näkee erot.
itse pidän samaraa vähän tylsän näköisenä, mutta menettelee kuitenkin, etuveto on vähän häirinnyt, mutta siihen on tottunut ja alkaa toi teini-ikä jäämään niin ei enää tee mieli luistatella perää joka paikassa.
mietin juuri tuolla ajellessani kuinka sääli on ettei Samara-2 mallia tuoda Suomeen. jos se vähän 110 halvempana olisi myynnissä niin paljon mieluummin Samaran ostaisin, se on monilta osin 110:ä tyylikkäämpi ajopeli.
BK-16 ajotietokoneesta sen verran että vaikuttaa mielenkiintoiselta laitteelta ja näyttää hyvältä tuossa korkeassa kojelaudassa. harmi ettei laite käy vanhempiin samaroihin, vain Euro-3 malleihin.
näyttäisi vielä siltä ettei laitteen kalibrointikaan ole täysin korjannut kulutuslukemia, ja polttoaineen määrä pitäisi kans asettaa kohdalleen. Asentaminen korkeaan kojelautaan on vaikeaa kun liittimet pitää tehdä itse ja näpertää kiinni sinne tänne. Samara-2 mallisessa "euro" kojelaudassa pitäisi oleman valmis liitin tietokonetta varten.

olen tässä nyt pari päivää tyypittänyt äitin 2001 Samaraa 3-ovinen 1,5i euro-3, samalla siinä testaillut BK-16 ajotietokonetta. Tehoa on jo ihan liikaakin, auto sätkii käsissä aivan hulluna, ero 1300 kaasutin laitteeseen (ei katti) on valtava, vanhaa saa polkea ihan oikeesti. Euro-3 samarassahan on 76 hv, US-83 GM ruiskuisessa 71 hv. kun nyt jossain välissä pääsee ihan testailemaan tota GM versiotakin näkee erot.
itse pidän samaraa vähän tylsän näköisenä, mutta menettelee kuitenkin, etuveto on vähän häirinnyt, mutta siihen on tottunut ja alkaa toi teini-ikä jäämään niin ei enää tee mieli luistatella perää joka paikassa.
mietin juuri tuolla ajellessani kuinka sääli on ettei Samara-2 mallia tuoda Suomeen. jos se vähän 110 halvempana olisi myynnissä niin paljon mieluummin Samaran ostaisin, se on monilta osin 110:ä tyylikkäämpi ajopeli.
BK-16 ajotietokoneesta sen verran että vaikuttaa mielenkiintoiselta laitteelta ja näyttää hyvältä tuossa korkeassa kojelaudassa. harmi ettei laite käy vanhempiin samaroihin, vain Euro-3 malleihin.
näyttäisi vielä siltä ettei laitteen kalibrointikaan ole täysin korjannut kulutuslukemia, ja polttoaineen määrä pitäisi kans asettaa kohdalleen. Asentaminen korkeaan kojelautaan on vaikeaa kun liittimet pitää tehdä itse ja näpertää kiinni sinne tänne. Samara-2 mallisessa "euro" kojelaudassa pitäisi oleman valmis liitin tietokonetta varten.

- Lada-Jussi
tänään sain startin kiinni -95 ruisku-samaraan, vielä tarvis saada jäähdytysnesteen lämpötilan anturi se on rikki, se vaikuttanee aika hyvin käynnistyvyyteen, ohjainlaite luulee että kone on kuuma, vaikka näin pakkasella se on erittäin kylmä.
Koko viikonlopun olen leikkinyt ja testaillut BK-16 ajotietokonetta, sain siihen jopa valonkin, kertyi paljon mielenkiintoista kokemusta laitteen asennuksesta, tarvii kirjoittaa aiheesta, jos ei nyt kirja, niin ohjeet ainakin... kun vaan ehtii.
Koko viikonlopun olen leikkinyt ja testaillut BK-16 ajotietokonetta, sain siihen jopa valonkin, kertyi paljon mielenkiintoista kokemusta laitteen asennuksesta, tarvii kirjoittaa aiheesta, jos ei nyt kirja, niin ohjeet ainakin... kun vaan ehtii.

- Lada-Jussi
kaikki samat toiminnot löytyy, erot on vain laitteen ulkomuodossa ja asennusjohdoissa, näyttökin on samanlainen. Tosin en kyllä saanut vikakoodeja poistumaan vaikka ohjeen mukaan sen tein, ilmeisesti vikakoodit tuli samantien takaisin, sillä en tehnyt mitään korjaustoimenpiteitä. Näytti heti alkuunsa kahta koodia jotka viittaa vääriin jännitteisiin kahdessa eri anturissa. Auto kyllä toimii ihan ok.R-J kirjoitti:Mitäs toimintoja moisessa on verrattuna näihin 110in kompuuttereihin? Onko yhtä monipuolinen laite? Onnistuuko vikakoodien nollaus tms.?

- veli alexei
- Moderaattori