Sivu 9/30
Lähetetty: 30.12.2006 13:04
Kirjoittaja Jaska HKI
Yksin ajettuna Warre oli sellainen koliseva peltitynnyri,mutta tilanne muuttui kun autossa oli kuormaa 300-400kg.Joustot olivat pitkiä,erillisjusitus kaikissa pyörissä.Autolla pystyi pitämään tietyömailla käsittämättömiä keskinopeuksia 50hv tehosta huolimatta.Nimimerkillä "kokemusta on"
Lähetetty: 3.1.2007 9:40
Kirjoittaja Pavlovits
Warren omistajan tähtihetkiä:
Pakkasta 35 astetta
Naapurin uusi Volvo sanoo: VOV VOv Vov vov vo v
Warren omistaja päräyttää savukoneen käyntiin ja kysyy:"Hinataanko vai käytetäänkö kaapeleita?"
Kun jäykistäviä öljyjä ei ole ja varsinkin jos auton illalla sammuttaa ryypyllä tukehduttamalla, on kylmänä käyntiinlähttö varma, jos akussa vain on yhtään virtaa.
OT: Minulla oli 127 Fiiussa tehdastekoinen lisälaite, musta laatikko, jossa oli iso 6v jousiparisto, joka kytkeytyi startatessa akun kanssa sarjaan tai jotakin, en noista sähköistä ymmärrä. Joka tapauksessa toimi samoin kuin kapitalismi vanhan kommunistin mukaan: "Niin, kyllähän se käytännössä toimii, mutta entäs teoriassa ?"
OT OT: Jos nykyiset autot ja Ladat käynnistyisivät huonommin pakkasella, olisi JASKA varmasti keksinyt vastaavan köyhän patentin vanhasta taskulampusta tai muusta sähköpaimenesta.
Lähetetty: 3.1.2007 15:42
Kirjoittaja ff8728
Minä käynnistin warren aina pakkasilla seuraavasti, konepelti ylös, ilmanputsari pois kaasarin päältä, kurkkuun korkillinen bensaa...Aina käynnistyi kun tarvitsi, kerran -42, ensi startilla käymään.
Lähetetty: 5.1.2007 8:37
Kirjoittaja Warreossi
ff8728 kirjoitti:Minä käynnistin warren aina pakkasilla seuraavasti, konepelti ylös, ilmanputsari pois kaasarin päältä, kurkkuun korkillinen bensaa...Aina käynnistyi kun tarvitsi, kerran -42, ensi startilla käymään.
Jos noin piti tehdä,niin kohokammion proppu oli vuotanut.Ryypyllä sammuttamisen pitäis riittää päivittäisessä ajossa.Eri asia jos Warre on seissyt pari viikkoa,niin sitten huikkabensaa pitää usein laittaa.
Lähetetty: 28.1.2007 1:08
Kirjoittaja samarai
Re: Wartburg
Lähetetty: 2.8.2009 22:32
Kirjoittaja samarai
Re: Wartburg
Lähetetty: 3.8.2009 13:11
Kirjoittaja Pavlovits
Näist mie tykkään.
Miten voikaan kehitys mennä enemmän vikasuuntaan kuin siirryttäessä näissä vanhasta uuteen korimalliin.
Tuossa Cabrioletissa, vai mikä sen mallinimi nyt onkaan. on selviä vaikutteita Lokinsiipi-Mersusta.
Tuosta Warre-pikaveneestä tuli mieleen kun isä-Pavel asensi vanhaan keskimootttoriveneen rotiskoon Ifa Framon moottorin vaihteistoineen ja kardaaneineen. Oli erittäin hankala ajettava. Kaksi tai kolme kertaa sillä käytiin vesillä.
Re: Wartburg
Lähetetty: 3.8.2009 23:20
Kirjoittaja Hank-motors
http://www.aamulehti.fi/teema/autot/jutut/29865.shtml tässä on aika hyvä juttu..tosin jo uudenmalla tekniikalla.
Re: Wartburg
Lähetetty: 7.8.2009 19:39
Kirjoittaja Zaporozhets
Komia sekin on.
Re:
Lähetetty: 7.8.2009 20:58
Kirjoittaja Zaporozhets
sakke kirjoitti:Täältä löytyy yksi Warre-koeajo vuodelta 1974.
Perketti, mulla piti olla tuo lehti jossain mutta ei löytynyt. Perketin perketti jos se on mennyt roskikseen.
Re: Wartburg
Lähetetty: 10.8.2009 1:56
Kirjoittaja samarai
Mielenkiintoinen Wartburg-sivusto:
http://www.wartburgusa.com/mainpage.php
mm. tehtaan 311 -korjausvideo tai paremmin lyhytelokuvaksi sitä silloin nimitettiin.
ja Usan Wartburg/Skoda maahantuojan 60-luvulla saamia kirjeitä valveutuneilta kansalaisilta, joissa häntä syytetään valtiopetoksesta myydessään kommunistin tekemiä autoja.

Re: Wartburg
Lähetetty: 12.8.2009 15:43
Kirjoittaja Pavlovits
Kyllä nykyiset korjausromput ovat paperia tuon filmin rinnalla. Siinä Dieter näyttää kädestä pitäen jokaisen ruuvin ja nippelin.
Kuka muuten sanoi, että auton kaasutin on monimutkainen vehje. Ainakaan tuon mukaan ei ole.
Re: Wartburg
Lähetetty: 6.11.2009 15:41
Kirjoittaja Zaporozhets
Tänään ilmestyneessä Mobilistissa oli juttu Wartburg 353W: stä. Mielenkiintoinen vekotin.
Re: Wartburg
Lähetetty: 3.12.2009 12:48
Kirjoittaja --teppo--
joo oon itekin ajanu warre. oisko ollu tutun 353.aika näpsäkkä peli
Re: Wartburg
Lähetetty: 3.12.2009 19:27
Kirjoittaja Pavlovits
Yksinkertainen ja toimiva vehje, pari vuotta ajelin. Helevetin huono ajettava.