Sivu 9/19

Lähetetty: 17.4.2005 17:15
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nonnis kirjoitti: Ellei joku hommaisi sieltä naista, joka toisi mukanaan muuttoautona turpokiisseli-Nivan meille??
Tai sit joku hommais sieltä miehen :wink:

Lähetetty: 17.4.2005 17:30
Kirjoittaja Nonnis
^Niin no laskin sen varaan että suurin osa ladakerholaisista ois heteromiehiä :roll:

Lähetetty: 17.4.2005 17:33
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Nii ja mä taas aattelin että joku kerhon hameväestä hakis sieltä itellensä miehen mut sama sen väliä vaik joku homppelikin kävis itellensä äijän metästää kuhan tuo Nivan!

Lähetetty: 17.4.2005 18:17
Kirjoittaja pressa
niin ja mistä tietää vaikka olisi jossain joku lepakkokin

Lähetetty: 17.4.2005 19:01
Kirjoittaja Lada-Jussi
kiitos nonnikselle hyvästä linkistä! ovat päivittäneet ton TD:n näköjään 2,0:ksi viimeksi se oli sama 1,9 mutta turbolla höystettynä. Mahtaako hirveesti noita venäjällä olla, ennestäänkin noi Dieselit tehtiin vain vientiin. Eli se puoliso kannattaa ettiä jostain muualta, vaikka sit Saksasta. Mut jos mä otan venäjältä naisen niin sillä vois olla sit joku uudehko Volga :D

Lähetetty: 19.4.2005 13:19
Kirjoittaja TOVERI NIVA
sakke kirjoitti: Tsekkaa toi out: http://www.nettiauto.com/283487
Tästä autosta on juuri rahat lähetetty myyjälle eli meirään Niva-kokoelma saa taas uuden perheenjäsenen!

Lähetetty: 19.4.2005 18:49
Kirjoittaja Nonnis
Nivan takahelma ja -kulmat alkaa jo hahmottua. Samoin pyyhkijänvivusto on kokolailla paikoillaan, vain yhen varren jousen Eki hukkas. Toista jarrurumpua koitettiin auki ja nätistihän se lähti, sylkkä jumii mutta kengät ei kaipaa ees vaihtoa ja rumpu on priima. Huomenna ois tarkotus laittaa jarrut.

Laakerinvälys on vielä arvoitus :? .

Lähetetty: 20.4.2005 19:35
Kirjoittaja Nonnis
Surullisia uutisia :cry:

Hitsaaja siirtyi sivuhelman ja runkopalkin pariin ja putsatessa selvisi, ettei pohjassa ole tervettä peltiä mihin hitsata.

Projekti pysähtyi siihen. Jos joku haluaa ostaa varaosa-auton tai varaosia niin sopii ilmottautua. Myös leimakuntoon saattaminen on mahdollisuuksien rajoissa, mutta luotettavaa vaununvetäjää siitä ei saa.

Pohjan ruosteisuus oli niin hienosti piilotettu massalla, ettei edes katsastusmies huomannut :evil:

:cry: :cry: :cry:

Lähetetty: 20.4.2005 19:49
Kirjoittaja made in japan
Ottaa osaa :(

Lähetetty: 23.4.2005 9:28
Kirjoittaja ,_,/ukka
Nonnis kirjoitti: Pohjan ruosteisuus oli niin hienosti piilotettu massalla, ettei edes katsastusmies huomannut :evil:

:cry: :cry: :cry:
Eipä ne nykyään paljo ruostevikoja tutki, jos on silmin nähden reikä ni siitä sanotaan. Kun ei siitä peltistä tule sen kestävempää vaikka sen "ratsupaikalla" korjaa. Mutta katsastuksessa se pitää hyväksyä, koska ei ole laitteita joilla korjauksen laatu pystyttäisiin massan alta toteamaan. Parempi ku antavat lahota vuoden, pari, sitten onkin jo pellit siinä kunnossa, ettei edes "ratsupaikoille" löydy ehyttä peltiä kiinnityspaikoiksi.
Ja pohjassa olevat ruostereijät eivät enää katsastusta haitaa, sillä ei ole kantavaa rakennetta. Palkit, helmat ja suojan kaaret pitää olla kovat. Tietenkin jos reijät on niin isoja, että niistä jalka mahtuu ni sitte :-)
Jälkiviisaasti vois sanoa, että maastoautot on siinä mielessä ideaalisia ostokohteita, että alla mahtuu makaamaan ja kunnon tarkistamaan _ennen_ ostopäätöstä.

,_,/ukka

Lähetetty: 23.4.2005 9:35
Kirjoittaja Nonnis
:evil:

Pimeessä ja -15 pakkasessa??

Siinä pakkasessa pohja on kuule kumman kova...

Lähetetty: 23.4.2005 9:50
Kirjoittaja ,_,/ukka
Nonnis kirjoitti::evil:

Pimeessä ja -15 pakkasessa??

Siinä pakkasessa pohja on kuule kumman kova...
No tuota, etkös sitä lämpimässä hallissa laitellut puoli talvea? Jos ois siinä välissä vilkaisut sitä pohjaa, ennen ku alkaa kovin paljo pikku vikoihin satsaamaan.
Ostatko seuraavaa autoasi 15 asteen pakkasessa ja pimeässä?

,_,/ukka

Lähetetty: 23.4.2005 10:40
Kirjoittaja Nonnis
Kyllä sitä vilkaistiin, ja odotettiin että katsastus antaisi siitä parempaa tietoa. Mutta tosiaan massaa ja korikittiä alettiin kaapimaan vasta kun hitsaushommat aloitettiin. Tiedän, että olisi pitänyt olla tarkempi mutta tollaista ei osaa olettaa vm. -87 autosta, varsinkaan Ladasta. Mutta ilmeisesti jollain AIV-rehulla on asiansa... hitsin maajussit :evil:

Lähetetty: 23.4.2005 11:11
Kirjoittaja nivailija
Kun myö ostettiin Nivaa vuonna 2001, niin eipä siinä pohjaa tutkittu. Luotettiin vain myyjän yställiseen olemukseen ja siihen, että auto oli ollut intissä. Siellähän autot massataan "kerran viikossa", kun ei varikolla muutakaan puuhaa välttämättä ole... 8)

Se kannatti, ei pohjassa ole ollut sanomista.

Lähetetty: 23.4.2005 19:25
Kirjoittaja ,_,/ukka
No vm.87 auto on jo 18v vanha. Paljon enempi on auton pidosta, kuin merkistä, kiinni se kuinka ruosteinen se on. Taitaa olla todella harvassa noin vanhat hitsaamattomat autot. Kun vielä huomio sen, että kalliimmista pidetään yleensä paremmin huolta kuin halvemmista. Ja jotain 5v sitten Nivat oli aika halpoja...

,_,/ukka