Tai sit joku hommais sieltä miehenNonnis kirjoitti: Ellei joku hommaisi sieltä naista, joka toisi mukanaan muuttoautona turpokiisseli-Nivan meille??
Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- Lada-Jussi
- Viestit: 10253
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kiitos nonnikselle hyvästä linkistä! ovat päivittäneet ton TD:n näköjään 2,0:ksi viimeksi se oli sama 1,9 mutta turbolla höystettynä. Mahtaako hirveesti noita venäjällä olla, ennestäänkin noi Dieselit tehtiin vain vientiin. Eli se puoliso kannattaa ettiä jostain muualta, vaikka sit Saksasta. Mut jos mä otan venäjältä naisen niin sillä vois olla sit joku uudehko Volga 
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Tästä autosta on juuri rahat lähetetty myyjälle eli meirään Niva-kokoelma saa taas uuden perheenjäsenen!sakke kirjoitti: Tsekkaa toi out: http://www.nettiauto.com/283487
Nivan takahelma ja -kulmat alkaa jo hahmottua. Samoin pyyhkijänvivusto on kokolailla paikoillaan, vain yhen varren jousen Eki hukkas. Toista jarrurumpua koitettiin auki ja nätistihän se lähti, sylkkä jumii mutta kengät ei kaipaa ees vaihtoa ja rumpu on priima. Huomenna ois tarkotus laittaa jarrut.
Laakerinvälys on vielä arvoitus
.
Laakerinvälys on vielä arvoitus
Reippaina käymme rekkain alle 

Surullisia uutisia
Hitsaaja siirtyi sivuhelman ja runkopalkin pariin ja putsatessa selvisi, ettei pohjassa ole tervettä peltiä mihin hitsata.
Projekti pysähtyi siihen. Jos joku haluaa ostaa varaosa-auton tai varaosia niin sopii ilmottautua. Myös leimakuntoon saattaminen on mahdollisuuksien rajoissa, mutta luotettavaa vaununvetäjää siitä ei saa.
Pohjan ruosteisuus oli niin hienosti piilotettu massalla, ettei edes katsastusmies huomannut

Hitsaaja siirtyi sivuhelman ja runkopalkin pariin ja putsatessa selvisi, ettei pohjassa ole tervettä peltiä mihin hitsata.
Projekti pysähtyi siihen. Jos joku haluaa ostaa varaosa-auton tai varaosia niin sopii ilmottautua. Myös leimakuntoon saattaminen on mahdollisuuksien rajoissa, mutta luotettavaa vaununvetäjää siitä ei saa.
Pohjan ruosteisuus oli niin hienosti piilotettu massalla, ettei edes katsastusmies huomannut
Reippaina käymme rekkain alle 

Eipä ne nykyään paljo ruostevikoja tutki, jos on silmin nähden reikä ni siitä sanotaan. Kun ei siitä peltistä tule sen kestävempää vaikka sen "ratsupaikalla" korjaa. Mutta katsastuksessa se pitää hyväksyä, koska ei ole laitteita joilla korjauksen laatu pystyttäisiin massan alta toteamaan. Parempi ku antavat lahota vuoden, pari, sitten onkin jo pellit siinä kunnossa, ettei edes "ratsupaikoille" löydy ehyttä peltiä kiinnityspaikoiksi.Nonnis kirjoitti: Pohjan ruosteisuus oli niin hienosti piilotettu massalla, ettei edes katsastusmies huomannut![]()
![]()
![]()
Ja pohjassa olevat ruostereijät eivät enää katsastusta haitaa, sillä ei ole kantavaa rakennetta. Palkit, helmat ja suojan kaaret pitää olla kovat. Tietenkin jos reijät on niin isoja, että niistä jalka mahtuu ni sitte
Jälkiviisaasti vois sanoa, että maastoautot on siinä mielessä ideaalisia ostokohteita, että alla mahtuu makaamaan ja kunnon tarkistamaan _ennen_ ostopäätöstä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No tuota, etkös sitä lämpimässä hallissa laitellut puoli talvea? Jos ois siinä välissä vilkaisut sitä pohjaa, ennen ku alkaa kovin paljo pikku vikoihin satsaamaan.Nonnis kirjoitti:![]()
Pimeessä ja -15 pakkasessa??
Siinä pakkasessa pohja on kuule kumman kova...
Ostatko seuraavaa autoasi 15 asteen pakkasessa ja pimeässä?
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kyllä sitä vilkaistiin, ja odotettiin että katsastus antaisi siitä parempaa tietoa. Mutta tosiaan massaa ja korikittiä alettiin kaapimaan vasta kun hitsaushommat aloitettiin. Tiedän, että olisi pitänyt olla tarkempi mutta tollaista ei osaa olettaa vm. -87 autosta, varsinkaan Ladasta. Mutta ilmeisesti jollain AIV-rehulla on asiansa... hitsin maajussit 
Reippaina käymme rekkain alle 

Kun myö ostettiin Nivaa vuonna 2001, niin eipä siinä pohjaa tutkittu. Luotettiin vain myyjän yställiseen olemukseen ja siihen, että auto oli ollut intissä. Siellähän autot massataan "kerran viikossa", kun ei varikolla muutakaan puuhaa välttämättä ole...
Se kannatti, ei pohjassa ole ollut sanomista.
Se kannatti, ei pohjassa ole ollut sanomista.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
No vm.87 auto on jo 18v vanha. Paljon enempi on auton pidosta, kuin merkistä, kiinni se kuinka ruosteinen se on. Taitaa olla todella harvassa noin vanhat hitsaamattomat autot. Kun vielä huomio sen, että kalliimmista pidetään yleensä paremmin huolta kuin halvemmista. Ja jotain 5v sitten Nivat oli aika halpoja...
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton