Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Dodii,konehuone olis lähes kokonaan nyt riisuttu ja eka käsittely liuotinpesua tehty.. olisin pessyt nyt aamulla heti kunnolla mut oli letkukela lähteny velipojan mukaan eikä saanut puhelimella kiinni joten en saanut painepesurille letkua vedettyä Ladalle asti..
Eilen kahtelin siinä tallilla kun oli 1200 ja 1500 motit vierekkäin et mitä niitten kanssa nyt tekis... Kuulin jo yhdestä paikallisesta pajasta joka voes höyläyttää kannen ja ehkä lohkonki.. eilen siinä iltalukemisena lueskelin paljon koneenrakentelusta,paljeraoista,kanavien muotoiluista jne.diipadaapajapadapaduu.. tulin semmoiseen tulokseen että kannen tasopinnan suoristus ja lohkosta joku 0.5-1.0mm höyläys,uudet alakerran laakerit ja männänrenkaat, sitten vaan uusilla tiivistehillä kasaan,imu- ja pakosarjan kohdistus ja tuo orQiskaasutin paikoilleen puhdistettuna/kunnostettuna.. putkiston tosiaan teen ihte et ladan orkkispakosarja,ja siitä 48mm alkupätkä ja 2" rööri taakse yhdellä välivaimentimella ja kahdella takaänkällä Niiii ja tosiaan kun tuon 1500 laittaa nii pittää tilata kärjetön sytkä.. Kuulostaakohan tää ihan tyhmältä ratkasulta?
"kunnostettu vakiomoottori" kategoriaan tuon voi laittaa Eihän siihen muuta tarvita jos haluaa hyvin toimivan ja taloudellisen moottorin. Kaasarin vaihtaisin suosiolla, pääsis senkin kanssa tulevaisuudessa helpommalla.
veli
samara kirjoitti:"kunnostettu
vakiomoottori" kategoriaan tuon voi laittaa Eihän siihen muuta
tarvita jos haluaa hyvin toimivan ja taloudellisen moottorin. Kaasarin
vaihtaisin suosiolla, pääsis senkin kanssa tulevaisuudessa
helpommalla.
miksi vaihtaa turhaan hyvää kaasutinta kun on vaihtuu ruiskutekniikkaan
tulevaisuudessa,joten en näe syytä ostaa esim.200e weberiä kun samalla
rahalla ostaa muuta kivaa ruiskutekniikkaa ajatellen tarkemmin kun aattelee,miksiköhän tuota 1500 rakentaa turhaan vaparikoneeksi kun samalla vaivalla tekis turbokoneen pitääpä vielä funtsia
START kirjoitti:ehkä siks että sit kun se projekti lähtee käsistä niin se on viis vuotta levällään ennenkö siitä tulee mitään valmista
Mulla onki pieni etiäinen et tää ei ehkä enskesänä ole todellakaan vielä valmis
kävin tossa tännää omalla varastolla nakkelemassa sinne lisää löytöjä... löyty kämpän kellarivarastosta wanhat kattotelineet,lähes identtiset mitkä Ladassa paikoillaan,mut kiinnitykset erimalliset mut muuten samanlaiset,anyway koska joku ne oli sinne jättänyt niin aattelin korjata parempaan talteen ja vein nyt tonne jemuliin muitten Ladan osien sekaan ja tuli tosiaan mieleen,että koska nuo takaovet täytyy vaihtaa,ja nuo suorat ovet mitkä tulee tilalle on alkup. punaiset jotka maalattu kiiltävällä mustalla,eli jos ne nakkaa paikoilleen,nehä pitää prkl hioa ja maalata enstex.. mut sitten ne erottus koko korista kun takaovet ovat suorat ja uudella maalilla varustettuna kuin tehtaalta lähtiessään ja muualta ruostepilkkuja ja lommoja väärällään.. jotenka piti ruveta nyt tsuumailemaan tuota bodyworkkia jättäskö enskesäksi.. suunnitelmat koko ajan muuttuu joten onkohan tämä ees 2014 ees ajossa
Löysin myös sieltä kellarista romujen seasta vanha Singer-merkkisen ompelukoneen,mutta ei ollut sitä pöytää mihin se tulee kiinni.. sekin tuli pestyä ja laitettua ikkunalaudalle koristeeksi pitäskö ruuvata Ladan hattuhyllylle
Sen verran tälle tapahtunut että akkuteline tuli viime lauantaina rälläköityä irti,tuli tillaa kivasti lissää
Jakoblokit + virtapiuhat tuli kahteltua valmiiks ja tässä nyt suunnitellut etuvaloja.. pyöreät pitäis saada.. bmw e30 valoista ois yks vaihtoehto tehdä,nuo volkkarin valot mitkä oli väliaikasesti paikallaan niin olivat halkaisijaltaan liian isot,näytti omaan silmään ihan hyvältä yhdilläkin valoilla vaikka oishan ne tuplavalotki kommeet.. pittää kahtella vielä sopivia..
edit. Mistähä voes kysellä 2103/2106 tuplavaloja? onkoha nuita mtn saatavilla
Jeah,vkl
ja tarkotuksena jotaki tehä.. Osahakua harjottanu ja tuplalamppuja
suunnitellu.. Kauan kaivattu kromiputsariki löyty ja ensviikolla vissii
tullee.. Pitääpä sunnuntaina pistellä kuvia ja päivitellä lisää..
Ainii,ja visio 2107 puskureista ja kromimaskistaki iskeny, suapa
nähä,jos osuu osat kohalle nii voes harkita...
Joooh elikkäs vkl meni nopeasti ohi et en kerenny ladaan edes katsetta laskea.. mutta eilen kävin tallin siivoamassa ja tyrkkäsin ladan sinne.. kuviaki tuli räpsittyä ja kamera paikassa X joten ei ole nyt taaskaan kuvia tarjota.. pittää lyyä isommalla erällä sitten niitä tonne galleriaan erikseen.
Kauan odotettu kromiputsarikin saapui maanantaina postista ja aijai se on hieno
Eli aihe sama kuin muutama sivu takaperin.. tahtoo tuon takaspoilerin! tai ainakin vastaavanlaisen.. nettiä kokeillu selailla ja eih, ei mistään.. kuvia kyllä sit senkin edestä kuola poskella kahtellu.. näyttää kyllä aika yksinkertaselta et periaatteessa vaikka ihte pellistä kanttais samanlaisen mut sitten se kyllä olis sen näkönenkin.. tai sit vaan käyttäs uretaania,veistä ja omaa luovuutta,sitten viimeistellä lasikuidulla,kitillä ja maalilla. nooh mut kahtoo nyt..
Konehuoneen putsailu vielä kesken,eilen putsailin tinnerillä ja rätillä pinttyneimpiä likoja jne. vielä saa jynssätä et voi hioa ja sit vetästä pohjamaaliin...
veli
samara kirjoitti:Näyttää mukavan
tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen. Mitäs kivaa
olis tilauksessa?
jep,akkuteline vei kyllä tilaa,saapa nähä sit kasausvaiheessa miten sen
tilan käyttäs hyväksi.. Ja tilaukset pistän ensvkl vetämään kun tili
tulee,päivittelen sitten kun saapuvat
veli samara kirjoitti:Näyttää mukavan tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen.
Kanttilampun konehuone on muutaman sentin pidempi kuin nappiksen konehuone. Nappiksen vesipumpun vaihto vaatii syylärin irroituksen että tilaa on tarpeeksi, kanttilampussa kyseistä operaatiota ei tarvita.
Joo tuosta pituuserosta oli puhetta, kun sovittelin cooleria oman auton nokalle. Kanttilampussa saa siis mahtumaan kamat sisään helpommin. Ja toinen ero tietysti nuo valojen takana olevat "kuopat", jota nappiksissa ei ole.
veli samara kirjoitti:Näyttää mukavan tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen.
Kanttilampun konehuone on muutaman sentin pidempi kuin nappiksen konehuone. Nappiksen vesipumpun vaihto vaatii syylärin irroituksen että tilaa on tarpeeksi, kanttilampussa kyseistä operaatiota ei tarvita.
Nimim. Kokemusta on molemmista...
ei tartte irrotaa syyäriä ku irrottaa pumpunkotelon lohkosta.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.