VAZ-21051 - 1986 - 1200s - Mrkz Ladan laittoa

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Dodii,konehuone olis lähes kokonaan nyt riisuttu ja eka käsittely liuotinpesua tehty.. olisin pessyt nyt aamulla heti kunnolla mut oli letkukela lähteny velipojan mukaan eikä saanut puhelimella kiinni joten en saanut painepesurille letkua vedettyä Ladalle asti..

Eilen kahtelin siinä tallilla kun oli 1200 ja 1500 motit vierekkäin et mitä niitten kanssa nyt tekis... Kuulin jo yhdestä paikallisesta pajasta joka voes höyläyttää kannen ja ehkä lohkonki.. eilen siinä iltalukemisena lueskelin paljon koneenrakentelusta,paljeraoista,kanavien muotoiluista jne.diipadaapajapadapaduu.. tulin semmoiseen tulokseen että kannen tasopinnan suoristus ja lohkosta joku 0.5-1.0mm höyläys,uudet alakerran laakerit ja männänrenkaat, sitten vaan uusilla tiivistehillä kasaan,imu- ja pakosarjan kohdistus ja tuo orQiskaasutin paikoilleen puhdistettuna/kunnostettuna.. putkiston tosiaan teen ihte et ladan orkkispakosarja,ja siitä 48mm alkupätkä ja 2" rööri taakse yhdellä välivaimentimella ja kahdella takaänkällä 8) Niiii ja tosiaan kun tuon 1500 laittaa nii pittää tilata kärjetön sytkä.. Kuulostaakohan tää ihan tyhmältä ratkasulta?
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja veli samara »

"kunnostettu vakiomoottori" kategoriaan tuon voi laittaa :lol: Eihän siihen muuta tarvita jos haluaa hyvin toimivan ja taloudellisen moottorin. Kaasarin vaihtaisin suosiolla, pääsis senkin kanssa tulevaisuudessa helpommalla.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

veli samara kirjoitti:"kunnostettu
vakiomoottori" kategoriaan tuon voi laittaa :lol: Eihän siihen muuta
tarvita jos haluaa hyvin toimivan ja taloudellisen moottorin. Kaasarin
vaihtaisin suosiolla, pääsis senkin kanssa tulevaisuudessa
helpommalla.
miksi vaihtaa turhaan hyvää kaasutinta kun on vaihtuu ruiskutekniikkaan
tulevaisuudessa,joten en näe syytä ostaa esim.200e weberiä kun samalla
rahalla ostaa muuta kivaa ruiskutekniikkaa ajatellen ;-) tarkemmin kun aattelee,miksiköhän tuota 1500 rakentaa turhaan vaparikoneeksi kun samalla vaivalla tekis turbokoneen :-D pitääpä vielä funtsia
Lada 21044 1700i -96
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja START »

ehkä siks että sit kun se projekti lähtee käsistä niin se on viis vuotta levällään ennenkö siitä tulee mitään valmista :lol:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

START kirjoitti:ehkä siks että sit kun se projekti lähtee käsistä niin se on viis vuotta levällään ennenkö siitä tulee mitään valmista :lol:
Mulla onki pieni etiäinen et tää ei ehkä enskesänä ole todellakaan vielä valmis :lol:

kävin tossa tännää omalla varastolla nakkelemassa sinne lisää löytöjä... löyty kämpän kellarivarastosta wanhat kattotelineet,lähes identtiset mitkä Ladassa paikoillaan,mut kiinnitykset erimalliset mut muuten samanlaiset,anyway koska joku ne oli sinne jättänyt niin aattelin korjata parempaan talteen ja vein nyt tonne jemuliin muitten Ladan osien sekaan ja tuli tosiaan mieleen,että koska nuo takaovet täytyy vaihtaa,ja nuo suorat ovet mitkä tulee tilalle on alkup. punaiset jotka maalattu kiiltävällä mustalla,eli jos ne nakkaa paikoilleen,nehä pitää prkl hioa ja maalata enstex.. mut sitten ne erottus koko korista kun takaovet ovat suorat ja uudella maalilla varustettuna kuin tehtaalta lähtiessään ja muualta ruostepilkkuja ja lommoja väärällään.. jotenka piti ruveta nyt tsuumailemaan tuota bodyworkkia jättäskö enskesäksi.. suunnitelmat koko ajan muuttuu joten onkohan tämä ees 2014 ees ajossa :lol:

Löysin myös sieltä kellarista romujen seasta vanha Singer-merkkisen ompelukoneen,mutta ei ollut sitä pöytää mihin se tulee kiinni.. sekin tuli pestyä ja laitettua ikkunalaudalle koristeeksi :lol: pitäskö ruuvata Ladan hattuhyllylle :lol:
Lada 21044 1700i -96
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Sen verran tälle tapahtunut että akkuteline tuli viime lauantaina rälläköityä irti,tuli tillaa kivasti lissää 8)
Jakoblokit + virtapiuhat tuli kahteltua valmiiks ja tässä nyt suunnitellut etuvaloja.. pyöreät pitäis saada.. bmw e30 valoista ois yks vaihtoehto tehdä,nuo volkkarin valot mitkä oli väliaikasesti paikallaan niin olivat halkaisijaltaan liian isot,näytti omaan silmään ihan hyvältä yhdilläkin valoilla vaikka oishan ne tuplavalotki kommeet.. pittää kahtella vielä sopivia..

edit. Mistähä voes kysellä 2103/2106 tuplavaloja? onkoha nuita mtn saatavilla
Lada 21044 1700i -96
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Jeah,vkl
ja tarkotuksena jotaki tehä.. Osahakua harjottanu ja tuplalamppuja
suunnitellu.. Kauan kaivattu kromiputsariki löyty ja ensviikolla vissii
tullee.. Pitääpä sunnuntaina pistellä kuvia ja päivitellä lisää..
Ainii,ja visio 2107 puskureista ja kromimaskistaki iskeny, suapa
nähä,jos osuu osat kohalle nii voes harkita...

edit. löysin tällaista kivaa:
http://www.superjohn.f9.co.uk/ladpics/lad26.htm

aihiona mk3 Caprin etuvalot
Lada 21044 1700i -96
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Joooh elikkäs vkl meni nopeasti ohi et en kerenny ladaan edes katsetta laskea.. mutta eilen kävin tallin siivoamassa ja tyrkkäsin ladan sinne.. kuviaki tuli räpsittyä ja kamera paikassa X joten ei ole nyt taaskaan kuvia tarjota.. pittää lyyä isommalla erällä sitten niitä tonne galleriaan erikseen.
Kauan odotettu kromiputsarikin saapui maanantaina postista ja aijai se on hieno 8)

Mutta sitten asiasta heti eri svääreihin..

http://www.caradvice.com.au/wp-content/ ... 25x430.jpg

Eli aihe sama kuin muutama sivu takaperin.. tahtoo tuon takaspoilerin! tai ainakin vastaavanlaisen.. nettiä kokeillu selailla ja eih, ei mistään.. kuvia kyllä sit senkin edestä kuola poskella kahtellu.. näyttää kyllä aika yksinkertaselta et periaatteessa vaikka ihte pellistä kanttais samanlaisen mut sitten se kyllä olis sen näkönenkin.. tai sit vaan käyttäs uretaania,veistä ja omaa luovuutta,sitten viimeistellä lasikuidulla,kitillä ja maalilla. nooh mut kahtoo nyt..

Jees mut hörppäis kahvit ja suuntais tallille--->
Lada 21044 1700i -96
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

No prkl sainhan minä sen kameran kämpille asti tuotua:

Uus putsari
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 281%29.JPG

Konehuone näkymä
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 282%29.JPG

Akkuteline poistettu ja vähä ruostepilkkuja korjailtu
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 283%29.JPG

Tallipose
http://ladakerho.fi/ladagalleria/albums ... 284%29.JPG

Konehuoneen putsailu vielä kesken,eilen putsailin tinnerillä ja rätillä pinttyneimpiä likoja jne. vielä saa jynssätä et voi hioa ja sit vetästä pohjamaaliin...

Ensviikolla pitää tilailla pientä kivaa.. ;)
Lada 21044 1700i -96
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Näyttää mukavan tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen. Mitäs kivaa olis tilauksessa? :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

veli samara kirjoitti:Näyttää mukavan
tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen. Mitäs kivaa
olis tilauksessa? :D
jep,akkuteline vei kyllä tilaa,saapa nähä sit kasausvaiheessa miten sen
tilan käyttäs hyväksi.. Ja tilaukset pistän ensvkl vetämään kun tili
tulee,päivittelen sitten kun saapuvat ;-)
Lada 21044 1700i -96
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Pakollinen välipäivitys:

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 5260_n.jpg

Päivän hyvä työ tehty 8)
Lada 21044 1700i -96
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2702
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

veli samara kirjoitti:Näyttää mukavan tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen.
Kanttilampun konehuone on muutaman sentin pidempi kuin nappiksen konehuone. Nappiksen vesipumpun vaihto vaatii syylärin irroituksen että tilaa on tarpeeksi, kanttilampussa kyseistä operaatiota ei tarvita.

Nimim. Kokemusta on molemmista...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joo tuosta pituuserosta oli puhetta, kun sovittelin cooleria oman auton nokalle. Kanttilampussa saa siis mahtumaan kamat sisään helpommin. Ja toinen ero tietysti nuo valojen takana olevat "kuopat", jota nappiksissa ei ole.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: Lada 1200s -86

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jaakkima kirjoitti:
veli samara kirjoitti:Näyttää mukavan tilavalta tuo konehuone, verratuna nappiksen konehuoneeseen.
Kanttilampun konehuone on muutaman sentin pidempi kuin nappiksen konehuone. Nappiksen vesipumpun vaihto vaatii syylärin irroituksen että tilaa on tarpeeksi, kanttilampussa kyseistä operaatiota ei tarvita.

Nimim. Kokemusta on molemmista...
ei tartte irrotaa syyäriä ku irrottaa pumpunkotelon lohkosta.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin