VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Kyllä tämäkin aihe joitakin kiinnostaa, on sitä sentään luettu lähes kolmetuhatta kertaa. Ja aina kun otsikossa on kerrottu riittävän selvästi mistä siinä on kysymys, voi aiheen halutessaan jättää lukematta.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
Terve!
Uteliaisuutta ja vähän aiheen sivuun:
Mikä on tämä AAZ:n "king pin"?
Perinteisesti autoalalla king pin on olka-akseli, mutta siitähän nyt ei liene kyse.
SvS
T4 ja AAB-moottori
Uteliaisuutta ja vähän aiheen sivuun:
Mikä on tämä AAZ:n "king pin"?
Perinteisesti autoalalla king pin on olka-akseli, mutta siitähän nyt ei liene kyse.
SvS
T4 ja AAB-moottori
Sdelano v SSSR
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Se on kampiakselin hammashihnapyörän pultti. Tuppaa pettämään ajan oloon ja pahimmassa tapauksessa syö kampiakselin pään ja hihnapyörän kiiloineen pilalle ennenkuin pettää totaalisesti.
Käsittääkseni ainakin osa näistä vauroista johtuu väärästä kasauksesta jakopääremontin yhteydessä. Pultti pitäisi vaihtaa ja tietyt momentit, lukitteella kiinni jne.
Ei ole omakohtaisia kokemuksia, kuuloopuheita
AAB:ssä tätä ongelmaa ei kuitenkaan ole.
Käsittääkseni ainakin osa näistä vauroista johtuu väärästä kasauksesta jakopääremontin yhteydessä. Pultti pitäisi vaihtaa ja tietyt momentit, lukitteella kiinni jne.
Ei ole omakohtaisia kokemuksia, kuuloopuheita

AAB:ssä tätä ongelmaa ei kuitenkaan ole.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
Terve!
Kiitos tiedosta, asia oli kuten arvelinkin.
Kuulostaa käyttäjä- tai huoltajalähtöiseltä ongelmalta, joka varmasti mahdollinen AAB:ssäkin
, tietänet tarvittavan kiristysmomentin ym.
SvS
Kiitos tiedosta, asia oli kuten arvelinkin.
Kuulostaa käyttäjä- tai huoltajalähtöiseltä ongelmalta, joka varmasti mahdollinen AAB:ssäkin

SvS
Sdelano v SSSR
Miksi näitä takinkääntökitinöitä ei ole tälläkin alueella olevissa muiden merkkien topikeissa? En näe eroa.
Voiko naurettavampaa ollla oikeasti että kovimmat ladakuskit kitisee täällä jostain "takinkäännöstä"...
Voiko naurettavampaa ollla oikeasti että kovimmat ladakuskit kitisee täällä jostain "takinkäännöstä"...

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- PöyhöinKuusaalt
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Miten niistä Ladoista kirjoitat kun makaavat hangessa, katoksessa, talleissa ja missä lie. Voisi kai sitä mittailla lumikerroksia niiden päällä ja raportoida siitä. Tai huvin vuoksi käynnistellä niitä ja kertoa moisesta. Sellaistakin kokemusta täällä jaetaan.
Tämä Voorumi on niin täynnä kaikkea muuta totaalikökköä ja hölynpölyä että kyllä tänne yhden LataMiehen kertomukset Vorkkalista mahtuvat.
Ja tuollahan asiantuntevasti todettiin, että kunnolla otsikoidut viestit kannattaa jättää lukematta jos se otsikko ei miellytä. Ja jos se oranssi kello häiritsee siellä vilkkumassa niin painaa sitä Merkitse kaikki alueen viestit luetuiksi niin häviää vilkkumasta. Suurin osa kirjoituksista saa minulta tuon kohtalon.
Ja sitten kun tämä Voorumi oikeasti siivotaan kaikesta Ladailuun liittymättömästä, niin Mä Pokkaan. Ja kokkailen VorkkaliKeitoksia pelkästään siellä ffp -Voorumilla.
Tämä Voorumi on niin täynnä kaikkea muuta totaalikökköä ja hölynpölyä että kyllä tänne yhden LataMiehen kertomukset Vorkkalista mahtuvat.
Ja tuollahan asiantuntevasti todettiin, että kunnolla otsikoidut viestit kannattaa jättää lukematta jos se otsikko ei miellytä. Ja jos se oranssi kello häiritsee siellä vilkkumassa niin painaa sitä Merkitse kaikki alueen viestit luetuiksi niin häviää vilkkumasta. Suurin osa kirjoituksista saa minulta tuon kohtalon.
Ja sitten kun tämä Voorumi oikeasti siivotaan kaikesta Ladailuun liittymättömästä, niin Mä Pokkaan. Ja kokkailen VorkkaliKeitoksia pelkästään siellä ffp -Voorumilla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Ootkos Pöyhönen muuten rekisteröitynyt millekään volkkari foorumille???
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Minäkin työnnän lusikkani soppaan: Kirjoita vain ihan vapaasti VW tuotteista tai muista autoista, ei haittaa yhtään! Minä en näe tässä kyllä mitään
takkien kääntelyä yms muutakaan, jos Lada ei toimi eikä sitä jaksa korjata niin on syytä ajella jollain muulla laitteella!
takkien kääntelyä yms muutakaan, jos Lada ei toimi eikä sitä jaksa korjata niin on syytä ajella jollain muulla laitteella!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
- PöyhöinKuusaalt
Olen rekisteröitynyt ffp -Voorumille (VAG -vehkeitä), SkodaVoorumille, UAZVoorumille, OffRoadVoorumille.
Lisäksi olen Lada-, Skoda- ja UAZ -kerhon jäsen.
Tuossa tietoa kyselijöille noista sidosryhmistäni.
Lisäksi olen Lada-, Skoda- ja UAZ -kerhon jäsen.
Tuossa tietoa kyselijöille noista sidosryhmistäni.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Mielestäni kaikki keskustelu autoista, vaikkapa sitten erimerkkisistä avartaa hommaa. Jos on lada harrastaja ja ajaa jollain muulla niin ok. Parasta tässä on huomata, ettei ne sakemannien, japsien tai muidenkaan pelit ikiliikkujia ole

lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
- PöyhöinKuusaalt
Jos nyt sitten taas vähän itse kapineeseen:
Sain rauhoitettua tuon ylimääräisen syyhytyksen noihin pikkuräpellyksiin. Lämmityslaitesäätimien valoilla ei tee mitään. Nehän oppii ja piemässäkin muistaa tai laittaa sitten kattovalon päälle jos ei näe. Mittarivaloista toimivat kaikki oleelliset. Jäähdytysnesteen lämpötilavaroitusvalo, latausvaroitusvalo, öljynpainevalo ja jarruvaroitusvalo. Polttoainevaroitusvalo kuuluisi olla, mutta kuten totesin se ei ole oleellinen noin tarkassa mittarissa.
Kaikkein hienointa tässä on hiljaisuus ja lämpimyys. Ja moottori lämpiää todella nopeasti. Myös suuri vääntö ja laaja vääntöalue ovat miellyttäviä kun olen oppinut sitä käyttämään. Alussa oli vähän Samaramainen ajotyyli. Nyt ajellaan kuten 2,0litraisella kuuluukin. Ei tosin 5vaihteella 50km/h.
Eli olen iloinen että ostin ViattomanPiian vaikka siihen vikoja joskus tulisikin. Pitkästä aikaa ei ole jatkuva vikatila päällä. Täytyy kyllä myöntää, että tämä on kallein auto mitä minulla on koskaan ollut. Carina II taisi maksaa 7800mk vuonna 1999 ja sehän oli aivan priimakuntoinen. Taisin maksaa Priimasta 21073 1700i -96 1050e. Kaikki muuthan ovat olleet sitten hinnoiltaan aivan muuta luokkaa.
Eli kalliilla mennään mutta olen saanut VAG -tuntijoilta arvion, että ihan Lupaehtojen Puitteissa maksoin tuosta eli en liikaa enkä liian vähän.
Sain rauhoitettua tuon ylimääräisen syyhytyksen noihin pikkuräpellyksiin. Lämmityslaitesäätimien valoilla ei tee mitään. Nehän oppii ja piemässäkin muistaa tai laittaa sitten kattovalon päälle jos ei näe. Mittarivaloista toimivat kaikki oleelliset. Jäähdytysnesteen lämpötilavaroitusvalo, latausvaroitusvalo, öljynpainevalo ja jarruvaroitusvalo. Polttoainevaroitusvalo kuuluisi olla, mutta kuten totesin se ei ole oleellinen noin tarkassa mittarissa.
Kaikkein hienointa tässä on hiljaisuus ja lämpimyys. Ja moottori lämpiää todella nopeasti. Myös suuri vääntö ja laaja vääntöalue ovat miellyttäviä kun olen oppinut sitä käyttämään. Alussa oli vähän Samaramainen ajotyyli. Nyt ajellaan kuten 2,0litraisella kuuluukin. Ei tosin 5vaihteella 50km/h.
Eli olen iloinen että ostin ViattomanPiian vaikka siihen vikoja joskus tulisikin. Pitkästä aikaa ei ole jatkuva vikatila päällä. Täytyy kyllä myöntää, että tämä on kallein auto mitä minulla on koskaan ollut. Carina II taisi maksaa 7800mk vuonna 1999 ja sehän oli aivan priimakuntoinen. Taisin maksaa Priimasta 21073 1700i -96 1050e. Kaikki muuthan ovat olleet sitten hinnoiltaan aivan muuta luokkaa.
Eli kalliilla mennään mutta olen saanut VAG -tuntijoilta arvion, että ihan Lupaehtojen Puitteissa maksoin tuosta eli en liikaa enkä liian vähän.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Tuosta pultista jorisivat aikaisemmalla sivulla. Eli on mahdollista että se siivapyörä pääsee ajan kanssa löystymään ja sen jälkeen kampiakselin kiilaura on katoavaa kansanperinnettä. Kaveri osti muutama vuosi takaperin käytetyn Venton 1.9 diesel padalla ja siinä oli jo kiilaura alkanut muotoutua väärän malliseksi. Onneksi liike josta tämän Volskin ostivat, korjautti tämän vian.
Suosittelevat kyseisen hihnapyörän pultin kiristystä aina öljyn vaihdon yhteydessä.
Suosittelevat kyseisen hihnapyörän pultin kiristystä aina öljyn vaihdon yhteydessä.
Minkälaisia vehkeitä ne on, kun ei pysy kasassa....
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
- PöyhöinKuusaalt
ViatonPiika ei sisällä AAZ -pataa vaan ADY -voimanlähteen. Siis tässä ei tuota ongelmaa esiinny. Silti mahdollinen jakohihnan katkeaminen tuhoaa männät ja venttiilit. Mutta tuo kampiakselinpään pultti ei näissä löysty, hajoile eikä siis aiheuta noita ongelmia, jos se kiristetään oikein irrotuksen jälkeen.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
Kurvailin tuossa tänään Savonlinnan Talvisaloon katsomaan SaPKo - KooKoo peliä. Matkaa eessuntaas 290km. Auto toimi erinomaisesti ja nyt vasta alan tajuta miten vaivatonta sillä on taittaa pidempiä matkoja. Nyt kun alkuinnostus on ohi niin ei tarvitse koko ajan havainnoida kaikkia. Voi vain ajaa.
No, tuulilasinpyyhkijöihin en ole tyytyväinen. Ne makaavat edelleen liian alhaalla. Repsikan nostikin jo aika ylös, mutta kuskin puoleista ei voi nostaa kun se menee sitten pilarista pahasti yli. Mutta ongelmana onkin ehkä sisätilanlämmitin. Auto kun ei ole tallissa vaan ulkona. No, lämmittele kivasti sisätilat. Sattuu satelemaan. Lämpimään etulasiin hyhmääntyy lunta. Sitä sitten sotekemaan pyyhkijöillä. Jäämössöä sulissa. Ei hjuva. Pitänee katsoa ettei käytä sitä sisälämppäriä muuta kuin kuivilla keleillä. Ja tuulilasillahan minulla on matto. Toinen matto on aina pannuhuoneessa kuivamassa, joten aina on mukaan otettavaksi kuiva riepu.
Polttoainettahan tämä kyllä taitaa syödä jonkin verran. Ja ehkä vähän enemmänkin. Nytpä tuon näkee kun ajellaan Venäjälle tankkaamaan torstaina. Trippasin mittarin kun kävin viimeksi. Saadaan jonkinlaista kuvaa yhdistelmäkulutuksesta.
Lämmityslaite pelaa mahtavasti. Nyt kuin sieltä on pois se rämä raitisilmasuodatin, niin ei tarvitse puhaltimia huudattaa 80-100vauhdeissa. Ajoviimalla saadaan tarvittavat puhallukset ja joutuu jopa rajoittamaan lämmöntuloa kun kabiini lämpiää. No, samahan oli VäliPalassakin. Ainahan minä olen saanut nuo lämppärini toimimaan. Se on sen verran tärkeä varuste, että niistä on pidettävä huolta. No, tästä olen jauhanut jo riittämiin.
Tyytyväinen saa olla eikä Markkaakaan mennyt kaupassa hukkaan.
No, tuulilasinpyyhkijöihin en ole tyytyväinen. Ne makaavat edelleen liian alhaalla. Repsikan nostikin jo aika ylös, mutta kuskin puoleista ei voi nostaa kun se menee sitten pilarista pahasti yli. Mutta ongelmana onkin ehkä sisätilanlämmitin. Auto kun ei ole tallissa vaan ulkona. No, lämmittele kivasti sisätilat. Sattuu satelemaan. Lämpimään etulasiin hyhmääntyy lunta. Sitä sitten sotekemaan pyyhkijöillä. Jäämössöä sulissa. Ei hjuva. Pitänee katsoa ettei käytä sitä sisälämppäriä muuta kuin kuivilla keleillä. Ja tuulilasillahan minulla on matto. Toinen matto on aina pannuhuoneessa kuivamassa, joten aina on mukaan otettavaksi kuiva riepu.
Polttoainettahan tämä kyllä taitaa syödä jonkin verran. Ja ehkä vähän enemmänkin. Nytpä tuon näkee kun ajellaan Venäjälle tankkaamaan torstaina. Trippasin mittarin kun kävin viimeksi. Saadaan jonkinlaista kuvaa yhdistelmäkulutuksesta.
Lämmityslaite pelaa mahtavasti. Nyt kuin sieltä on pois se rämä raitisilmasuodatin, niin ei tarvitse puhaltimia huudattaa 80-100vauhdeissa. Ajoviimalla saadaan tarvittavat puhallukset ja joutuu jopa rajoittamaan lämmöntuloa kun kabiini lämpiää. No, samahan oli VäliPalassakin. Ainahan minä olen saanut nuo lämppärini toimimaan. Se on sen verran tärkeä varuste, että niistä on pidettävä huolta. No, tästä olen jauhanut jo riittämiin.
Tyytyväinen saa olla eikä Markkaakaan mennyt kaupassa hukkaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?