Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Tai en oikein saanut selvää siitä että mikä oli peilin kohtalo. Puhuin koulussa ja siellä on välituntisin aina meteliä. Joka tapuksessa peili jää saamatta.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Siivosin autoni tänään! Olipa mukavaa tehdä jotain "hyödyllistä"! Jos sitä huomenna siivoaisi isäni auton.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Tänään kokeilin autoani, omaa tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni. Penkkaan ajautui loskassa. Ja siellä pysyi!!! Suti vaan koko ajan.
Sain auton onneksi pois, kaveri kävi jeesaamassa. Mutta ei meinannut 4X4 maasturikaan pysyä tiellä. Mitä opimme tästä, älä aja loskassa.
"aineelliset vahingot" rajoittuivat hieman vääntyneeseen eturekisterikilpeen.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Yli 10 sentin loskakerroksessa luistelu on kieltämättä haasteellisimpia kelejä, mitä löytyy. Moni vuosikausia kortilla ajanutkaan ei silloin tiellä pysy. Ehdottomasti kannattaa lähteä kokeilemaan juuri nyt kun sivutiet ovat otollisimmillaan. Jokaisessa kuviteltavissa olevassa kelissä on syytä opetella ajamaan. Taito voi hyvinkin tulla joskus tarpeeseen.
Sait penkkaan pöksäyttämällä arvokasta oppia. Auton rajoja ei tiedä ennen kuin ne ovat tulleet vastaan. 10 kilometriä kelirikkotietä opettaa auton hallinnasta taatusti enemmän kuin 10 000 kesäistä valtatiekilometriä.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Olet aivan oikeassa. Autoa ei sinne penkkaan todellakaan tarvinnut ajaa, se meni itse! Eipä päässyt äitikään Ford KAlla yhtään mihinkään.
Onneksi isällä on maasturi, jos johonkin pitää mennä.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Tänään kokeilin autoani, omaa tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni. Penkkaan ajautui loskassa.
Liian suuri tilannenopeus. Jos oikein olen ymmärtänyt, ajelet lähinnä pihassa tallin ja portinväliä, ja keskimittaisella taajamaomakotitalotontilla ei tuolla välillä pitäisi niin suurta nopeutta käyttää jotta sillä olisi edes mahdollista päästä penkan läpi...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
lada.h.s kirjoitti:Tänään kokeilin autoani, omaa tyhmyyttäni ja tietämättömyyttäni. Penkkaan ajautui loskassa.
Liian suuri tilannenopeus. Jos oikein olen ymmärtänyt, ajelet lähinnä pihassa tallin ja portinväliä, ja keskimittaisella taajamaomakotitalotontilla ei tuolla välillä pitäisi niin suurta nopeutta käyttää jotta sillä olisi edes mahdollista päästä penkan läpi...
Tilanne kaipaa selkeästi hieman selkeytystä. Ensinnäkin auto valui omalla painollaan penkkaan, ei auttanut jarruttaa loiva alamäki vei auton penkkaan.
Pihamme on omakotitalon pihaksi verrattain suuri, n 2000 neliömetriä, suurin nopeus jonka olen siellä uskaltanut ajaa on 45 km/h.
Ja siitä penkasta pääsee läpi vain jos ajaa satasta. Se on tehty pyöräkuormaajalla.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Perjantaiksi oli kivasti luvattu +10 astetta ja ainakin osittain aurinkoista! Jos saisi siihen mennessä kaiken loskanpaskan
pois pihasta niin voisi taas ajaa!!!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Nyt oli lumi sulanut ( lapion avustuksella tosin ) pihasta sen verran että ajaminen ilman suurempaa kiinnijäämisriskiä oli mahdollista!
Tulikin aika paljon ajeltua. Harmi vaan että kostea hiekka hakkaantuu niin nopeasti kunnon nimismiehenkiharoille! Mutta on se mukavaa kun
kaasua painaa niin jotain tuntuu tapahtuvan eikä sudi kokoajan! Postiin oli tullut ostamani käpypuskuri. Nyt alkoi sen kiilloittelu ja siistiminen.
Siinä oli mukana 2 kpl käpyjä, 1kpl rekisterinkilvenvalo ja alkuperäinen alareunaan kiinnitettävä peruutusvalo, CCCP valmisteisella ehjällä polttimolla,
itse "lyhdyn" lasi oli paskana. Toinen käpy oli saanut rakkaudenosoituksen itseään kovemmalta materiaalilta. Tämä lommon korjasin tosin jo.
Ja toisessa oli ruosteen synnyttämä reikä, jonka saan kyllä helposti korjattua. Tämä puskuri saattaa tulla jossain vaiheessa myyntiin, mutta siitä
ilmoitan sitten. Laitan kuvia sitten kun jaksan.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
meillä kans polanteet pehmiää ja laskee nuo metriset penkat hyvää kyytiä, kiitos viiden lämpöasteen... kevät tulee, ei sille mitään mahda... taitaa tuo meiän hupirassi joutaa kesäseisontaan johki metänreunaan, vai menisköhän tuo kaupaksi jos tuommosenaan yrittäisi tarjotella...?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Tänään vaihdoin pyyhkijänvarret kromattuihin ja laitoin alkuperäiset CCCP valmisteiset pyyhkijänsulat, siis ne johon voi vaihtaa sen kumiosan.
Ne sulatkin on kromatut.Tämän lystin sponssasi paikallinen autopurkaamo! Ne sulat toimii paljon paremmin kuin tarvikesulat, tarvikesulat
ei pyyhkineet tuulilasin oikeaa reunaa kunnolla,mutta nyt pyyhkii ikkunan kunnolla.
Huomasin myös että virranjakajan laakerit ovat väljät, ei haittaa koska sain auton ostaessani kaupan päälle käyttämättömän virranjakajan.
Täytyy kuitenkin katsoa voiko sille alkuperäiselle jakajalle tehdä mitään.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Pöläritkin otin pois että ne ei kuraantuisi niin pahasti!
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
lada.h.s kirjoitti:Pöläritkin otin pois että ne ei kuraantuisi niin pahasti!
Mitä ne semmoset on?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.