Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Siinä VW- "splitwindow-klempparissa" taisi olla kaikki suoria laseja?.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

mush kirjoitti:
Pavlovits kirjoitti:Suora tuulilasi. Kuplassa aina malliin -64 asti.
Haetaanko tällä nyt takaa, että siitä eteenpäin lasi oli hieman kovera? Tässä kohtaa on sivistyksessä aukko, jos tuota haetaan. Lasit kyllä kasvoivat Kuplissa, mutta "suoria" ne olivat ihan loppuun (*) asti lukuunottamatta 1303S mallia.

(*) tuotannon loppuun Saksassa, mm. Meksikossa ja Brasiliassa tehdyt ovat sellaisia sekasikiöitä, ettei niistä ota selvää.

Kuplissa tavattu 60-luvulla myös mekaanista polttoainemittaria, toimii vaijerin välityksellä.
Katsopa tarkemmin -65 ja siitä eteenpäin Kuplien tuulilaseja. Eivät suoria eivätkä koveria vaan kuperia.Myös pyyhkijänsulat ovat mainitusta vuodesta alkaen taipuvaa mallia, eivätkä kuten vanhemmissa jäykkiä suoria tikkuja.
Viimeksi muokannut Pavlovits, 16.10.2010 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Sisävalo ilman off-asentoa. Takapotku Ladat.

Edit: Ja tietenkin takaluukun asennosta riippumattomasti toimiva kontin valaisin. Ainakin 2101, 21011 ja 21013. Mites lie muissa takapotkuissa asian laita?
Viimeksi muokannut Uitukki, 16.10.2010 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

^ väliin niissä ei muuta ookkaan ku off...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^ Jep. Muistan kuinka pentuna potutti ku isän edellisessä Larvassa ei sisävalot pelannu. Olin sitten kolmannella luokalla kun isä osti tuon nykyisen ja voi että sitä oli innoissaan kun siinä oli toimivat sisävalot koriin "integroitu" pakkivalo ja kaikkea muuta "hienoa" :lol:

Niin se edellinen oli 2101 vm.82
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja mush »

Pavlovits kirjoitti: Katsopa tarkemmin -65 ja siitä eteenpäin Kuplien tuulilaseja. Eivät suoria eivätkä koveria vaan kuperia.Myös pyyhkijänsulat ovat mainitusta vuodesta alkaen taipuvaa mallia, eivätkä kuten vanhemmissa jäykkiä suoria tikkuja.
Niinkö päin se olikin, muistin että joku jippo siinä oli. Eipähän tuotakaan muistanut vaikka sitäkin lasia on tuijoteltu.
samarai kirjoitti:Siinä VW- "splitwindow-klempparissa" taisi olla kaikki suoria laseja?.
Sonderbussia lukuunottamatta. Aukeava tuulilasikin toisissa malleissa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Ei se takakontin valo sammu Tuplalamppuisissakaan.
Kyllä sen sisävalon saa pois päältä kunhan jaksaa tapella sen katkaisijan oikeaan asentoon.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Jaska tuuppaa variaattorivetoa historiaan. Joko se on Audillakin hyljätty ? Toki jos tarkkoja ollaan, niin ei Audin CVT vedä, vaan työntää.
Anopinistuinta ei ainakaan enää ole.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

lada.h.s kirjoitti:Kyllä sen sisävalon saa pois päältä kunhan jaksaa tapella sen katkaisijan oikeaan asentoon.
Saapihan sen mutta oikeita asentoja siinä ei oo kun ikuinen on tai ovi-on.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja samarai »

Sellainen tuli mieleen, että onkohan dieseleissä enää missään sitä siirtopumppua, jolla saa järjestelmän ilmattua esim. putsarin vaihdon jälkeen?

Ei ollut enää esim. tuossa omassa v.-89 Transitissakaan, mikä oli itselle pettymys.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Varsinaista erillistä siirtopumppua ei lie tarvittu sitten rivipumppujen.

Jakajapumpullisessa japsitiisselissä on yleensä suodattimen yhteydessä käsikäyttöinen lutkutin millä se ilmataan. Tosin vanhassa hiluksissa se ei tunnu tekevän yhtään mitään, joten sen olen ilmannut yleensä ottamalla pumpulta letkun irti ja hörppäämällä siitä suotimen täyteen. Matstan pumppu kyllä pumppaa ja siinä on suotimella ilmausroppukin.

Ransitti ilmataan sahaamalla akku halaki? :idea:
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja mush »

Ainakin tuo Portteri (Bosch VE jakajapumppu) lähtee aika pienellä sahaamisella tankkauksen jälkeen vaikka olisi päässyt löpö loppumaan.

Suodattimen vaihtokaan ei ole ongelma kun täyttää uuden suodattimen ensin, ei tule kuin pieni notkahdus tyhjäkäyntiin startin jälkeen. Jos pistää tyhjän filtterin, niin ei siinäkään akkua halki tarvitse sahata. Joskus olen täyttänyt suodattimen nettivihjeiden perusteella ATF:llä, jonka samalla pitäisi vähän putsata suuttimia.

Joissain uudemmissa TDI-koneissa on taas siirtopumppu.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Nettivihje suodattimen täyttämisestä automaattivaihteistoöljyllä on ymmärtääkseni täysin virheellinen, itse asiassa järjetön.

ATF ei puhdista suuttimia, vaan tässä tapauksessa pelkästään lompakkoa.

Dieselpolttoainejärjestelmään kuuluu dieselpolttoaine, eikä mikään muu.

SvS

eräs autoista VW T4 LR, Bj 1991, AAB-moottori
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja mush »

Wanhan maailman aikaan Amerikassa käsittääkseni ovat käyttäneet ATF:ää moottoriöljyn seassa kuten nykyään Forte-käsittelyä, koska ATF sisältää enemmän peseviä osia kuin muut öljyt. Voihan olla että öljyt ovat muuttuneet nykypäivänä paljonkin.

No eipä ole ATF:ää ostettua tullut tuota varten, nurkissa pyörineet jämät ovat joutaneet.

AAB tuossa minunkin kulkineessa, itse olen ajanut sillä jo yli 120tkm.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

ATF:n käyttö moottoriöljyn seassa kuulostaa myös totaalisen järjettömältä. Niin nyky- kuin wanhanakin aikana.

Noin muuten, puuttumatta sen enempää Forteen kuin muuhunkaan lisäaineeseen: tyypillinen voitelu- ja dieselpolttoaineiden lisäaineiden "pesevä aineosa" tunnetaan meillä paremmin nimellä valopetroli.

Bensiinin lisäaineet ovat tyypiilisesti samankaltaisia; niiden hyöty tuntuu valmistajan ja myyntiportaan tuloissa.

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Vastaa Viestiin