Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Siinä VW- "splitwindow-klempparissa" taisi olla kaikki suoria laseja?.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Katsopa tarkemmin -65 ja siitä eteenpäin Kuplien tuulilaseja. Eivät suoria eivätkä koveria vaan kuperia.Myös pyyhkijänsulat ovat mainitusta vuodesta alkaen taipuvaa mallia, eivätkä kuten vanhemmissa jäykkiä suoria tikkuja.mush kirjoitti:Haetaanko tällä nyt takaa, että siitä eteenpäin lasi oli hieman kovera? Tässä kohtaa on sivistyksessä aukko, jos tuota haetaan. Lasit kyllä kasvoivat Kuplissa, mutta "suoria" ne olivat ihan loppuun (*) asti lukuunottamatta 1303S mallia.Pavlovits kirjoitti:Suora tuulilasi. Kuplassa aina malliin -64 asti.
(*) tuotannon loppuun Saksassa, mm. Meksikossa ja Brasiliassa tehdyt ovat sellaisia sekasikiöitä, ettei niistä ota selvää.
Kuplissa tavattu 60-luvulla myös mekaanista polttoainemittaria, toimii vaijerin välityksellä.
Viimeksi muokannut Pavlovits, 16.10.2010 22:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Sisävalo ilman off-asentoa. Takapotku Ladat.
Edit: Ja tietenkin takaluukun asennosta riippumattomasti toimiva kontin valaisin. Ainakin 2101, 21011 ja 21013. Mites lie muissa takapotkuissa asian laita?
Edit: Ja tietenkin takaluukun asennosta riippumattomasti toimiva kontin valaisin. Ainakin 2101, 21011 ja 21013. Mites lie muissa takapotkuissa asian laita?
Viimeksi muokannut Uitukki, 16.10.2010 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
^ väliin niissä ei muuta ookkaan ku off...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
^ Jep. Muistan kuinka pentuna potutti ku isän edellisessä Larvassa ei sisävalot pelannu. Olin sitten kolmannella luokalla kun isä osti tuon nykyisen ja voi että sitä oli innoissaan kun siinä oli toimivat sisävalot koriin "integroitu" pakkivalo ja kaikkea muuta "hienoa"
Niin se edellinen oli 2101 vm.82

Niin se edellinen oli 2101 vm.82
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Niinkö päin se olikin, muistin että joku jippo siinä oli. Eipähän tuotakaan muistanut vaikka sitäkin lasia on tuijoteltu.Pavlovits kirjoitti: Katsopa tarkemmin -65 ja siitä eteenpäin Kuplien tuulilaseja. Eivät suoria eivätkä koveria vaan kuperia.Myös pyyhkijänsulat ovat mainitusta vuodesta alkaen taipuvaa mallia, eivätkä kuten vanhemmissa jäykkiä suoria tikkuja.
Sonderbussia lukuunottamatta. Aukeava tuulilasikin toisissa malleissa.samarai kirjoitti:Siinä VW- "splitwindow-klempparissa" taisi olla kaikki suoria laseja?.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Ei se takakontin valo sammu Tuplalamppuisissakaan.
Kyllä sen sisävalon saa pois päältä kunhan jaksaa tapella sen katkaisijan oikeaan asentoon.
Kyllä sen sisävalon saa pois päältä kunhan jaksaa tapella sen katkaisijan oikeaan asentoon.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Jaska tuuppaa variaattorivetoa historiaan. Joko se on Audillakin hyljätty ? Toki jos tarkkoja ollaan, niin ei Audin CVT vedä, vaan työntää.
Anopinistuinta ei ainakaan enää ole.
Anopinistuinta ei ainakaan enää ole.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Saapihan sen mutta oikeita asentoja siinä ei oo kun ikuinen on tai ovi-on.lada.h.s kirjoitti:Kyllä sen sisävalon saa pois päältä kunhan jaksaa tapella sen katkaisijan oikeaan asentoon.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Sellainen tuli mieleen, että onkohan dieseleissä enää missään sitä siirtopumppua, jolla saa järjestelmän ilmattua esim. putsarin vaihdon jälkeen?
Ei ollut enää esim. tuossa omassa v.-89 Transitissakaan, mikä oli itselle pettymys.
Ei ollut enää esim. tuossa omassa v.-89 Transitissakaan, mikä oli itselle pettymys.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Varsinaista erillistä siirtopumppua ei lie tarvittu sitten rivipumppujen.
Jakajapumpullisessa japsitiisselissä on yleensä suodattimen yhteydessä käsikäyttöinen lutkutin millä se ilmataan. Tosin vanhassa hiluksissa se ei tunnu tekevän yhtään mitään, joten sen olen ilmannut yleensä ottamalla pumpulta letkun irti ja hörppäämällä siitä suotimen täyteen. Matstan pumppu kyllä pumppaa ja siinä on suotimella ilmausroppukin.
Ransitti ilmataan sahaamalla akku halaki?
Jakajapumpullisessa japsitiisselissä on yleensä suodattimen yhteydessä käsikäyttöinen lutkutin millä se ilmataan. Tosin vanhassa hiluksissa se ei tunnu tekevän yhtään mitään, joten sen olen ilmannut yleensä ottamalla pumpulta letkun irti ja hörppäämällä siitä suotimen täyteen. Matstan pumppu kyllä pumppaa ja siinä on suotimella ilmausroppukin.
Ransitti ilmataan sahaamalla akku halaki?

Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Ainakin tuo Portteri (Bosch VE jakajapumppu) lähtee aika pienellä sahaamisella tankkauksen jälkeen vaikka olisi päässyt löpö loppumaan.
Suodattimen vaihtokaan ei ole ongelma kun täyttää uuden suodattimen ensin, ei tule kuin pieni notkahdus tyhjäkäyntiin startin jälkeen. Jos pistää tyhjän filtterin, niin ei siinäkään akkua halki tarvitse sahata. Joskus olen täyttänyt suodattimen nettivihjeiden perusteella ATF:llä, jonka samalla pitäisi vähän putsata suuttimia.
Joissain uudemmissa TDI-koneissa on taas siirtopumppu.
Suodattimen vaihtokaan ei ole ongelma kun täyttää uuden suodattimen ensin, ei tule kuin pieni notkahdus tyhjäkäyntiin startin jälkeen. Jos pistää tyhjän filtterin, niin ei siinäkään akkua halki tarvitse sahata. Joskus olen täyttänyt suodattimen nettivihjeiden perusteella ATF:llä, jonka samalla pitäisi vähän putsata suuttimia.
Joissain uudemmissa TDI-koneissa on taas siirtopumppu.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Terve!
Nettivihje suodattimen täyttämisestä automaattivaihteistoöljyllä on ymmärtääkseni täysin virheellinen, itse asiassa järjetön.
ATF ei puhdista suuttimia, vaan tässä tapauksessa pelkästään lompakkoa.
Dieselpolttoainejärjestelmään kuuluu dieselpolttoaine, eikä mikään muu.
SvS
eräs autoista VW T4 LR, Bj 1991, AAB-moottori
Nettivihje suodattimen täyttämisestä automaattivaihteistoöljyllä on ymmärtääkseni täysin virheellinen, itse asiassa järjetön.
ATF ei puhdista suuttimia, vaan tässä tapauksessa pelkästään lompakkoa.
Dieselpolttoainejärjestelmään kuuluu dieselpolttoaine, eikä mikään muu.
SvS
eräs autoista VW T4 LR, Bj 1991, AAB-moottori
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Wanhan maailman aikaan Amerikassa käsittääkseni ovat käyttäneet ATF:ää moottoriöljyn seassa kuten nykyään Forte-käsittelyä, koska ATF sisältää enemmän peseviä osia kuin muut öljyt. Voihan olla että öljyt ovat muuttuneet nykypäivänä paljonkin.
No eipä ole ATF:ää ostettua tullut tuota varten, nurkissa pyörineet jämät ovat joutaneet.
AAB tuossa minunkin kulkineessa, itse olen ajanut sillä jo yli 120tkm.
No eipä ole ATF:ää ostettua tullut tuota varten, nurkissa pyörineet jämät ovat joutaneet.
AAB tuossa minunkin kulkineessa, itse olen ajanut sillä jo yli 120tkm.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Terve!
ATF:n käyttö moottoriöljyn seassa kuulostaa myös totaalisen järjettömältä. Niin nyky- kuin wanhanakin aikana.
Noin muuten, puuttumatta sen enempää Forteen kuin muuhunkaan lisäaineeseen: tyypillinen voitelu- ja dieselpolttoaineiden lisäaineiden "pesevä aineosa" tunnetaan meillä paremmin nimellä valopetroli.
Bensiinin lisäaineet ovat tyypiilisesti samankaltaisia; niiden hyöty tuntuu valmistajan ja myyntiportaan tuloissa.
SvS
ATF:n käyttö moottoriöljyn seassa kuulostaa myös totaalisen järjettömältä. Niin nyky- kuin wanhanakin aikana.
Noin muuten, puuttumatta sen enempää Forteen kuin muuhunkaan lisäaineeseen: tyypillinen voitelu- ja dieselpolttoaineiden lisäaineiden "pesevä aineosa" tunnetaan meillä paremmin nimellä valopetroli.
Bensiinin lisäaineet ovat tyypiilisesti samankaltaisia; niiden hyöty tuntuu valmistajan ja myyntiportaan tuloissa.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!