Sivu 9/20
					
				
				Lähetetty: 2.11.2006 21:55
				Kirjoittaja Jaakkima
				Minulla pieni aavistus uudesta omistajasta, mutta jätetään vielä salaisuudeksi.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 2.11.2006 21:57
				Kirjoittaja BA3
				Jaakkima kirjoitti:Minulla pieni aavistus uudesta omistajasta, mutta jätetään vielä salaisuudeksi.
Jaahans se siis on se Egyptiläinen jobbari Kotkasta  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 2.11.2006 21:59
				Kirjoittaja larssi21074
				Toivotaan että tulee entisöidyksi.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 3.11.2006 9:04
				Kirjoittaja Lada-Jussi
				BA3 kirjoitti:Mahtaneeko uusi omistaja edes tietää mikä on Latakerho. Puhumattakaan foorumista...
voi olla ehkä auton kannalta parempi ettei tiedä, tosi äijät kirjottelee "paremmilla" foorumeilla  
  
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 3.11.2006 20:38
				Kirjoittaja AI
				Jaakkima kirjoitti:Minulla pieni aavistus uudesta omistajasta, mutta jätetään vielä salaisuudeksi.
Jotain tietoa on tännekin tihkunut... 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 3.11.2006 20:49
				Kirjoittaja Kimmo86
				Onnittelut vaan suomen vanhimman Ladan uudelle omistajalle 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 3.11.2006 21:03
				Kirjoittaja samarai
				Eipä tuon ainoan 1970:n omistaja sitten enää kiinnosta... 
..mutta varmasti sen 
oikealla omistajalla se vasta nyt on.  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 2:13
				Kirjoittaja Lada-Jussi
				ahaa, nyt alkaa palaset loksahtelee paikoilleen ja moni asia saa uuden selityksen, yllättäviä käänteitä.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 8:00
				Kirjoittaja AI
				Lisätietoja:
Lada on nyt seisonnassa ja siirrän sen joku päivä talliin odottamaan kevättä. Ladaa en varsinaisesti entisöi mutta en myöskään modernisoi. Muutamia pikkuvikoja pitää korjata, mm. ainakin pari ikkunan nostovaijeria pitänee korjata, yksi ovenkahva on hajalla, kaasuttimen vivussa on nippusideviritys, nakata lisävalot mäkeen yms. pientä. Eli se säilyy kutakuinkin alkuperäisenä, ei vaihdu tekniikkaa, sisustusta (ikkunanveivejä ehkä lukuunottamatta), aluvanteita. Mihinkään viimeisen päälle entisöintiin ei kiinnostus, taidot, viitseliäisyys eikä rahavarat riitä. Sen verran jo innostuksissani tuolla pakkasessa aloittelin että poistin jalopuuviilujäljitelmät kojelaudasta (ne oli vain kontaktimuovia) ja vääränmallisen radionluukun jossa oli oikea muovinen jalopuuviilu vaihdoin tilalle -74:stä.
Haju kabiinissa on aika kamala, nuo orkkispenkit haisee edelleen uudelta, kuten myös tuossa -74:ssä, haju on täysin sama. Harva länsiauto 36 vuotta vanhana varmaan uudelta haisee. Ilmeisesti takakontissakin on jotain hajuhaittoja ollut, siellä nimittäin roikkuu 
Wunderbaum!
Ja nuo 
sisälokarit varsinkin takana ovat aivan kamalan näköiset, ne lähtee pois, eteen voisi vaihtaa suomalaiset lokarit tai sitten ajan tyyliin jättää ne kokonaan pois, talvella kun tällä helmellä en aio ajaa. Toivottavasti noiden lokarien alta ei löydy mitään yllätystä...
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 8:28
				Kirjoittaja AI
				Tuli vielä mieleen että onko tämä Lada ollenkaan? Nämä Neuvostoliittoon jääneethän olivat VAZeja. Sillä merkillähän tämä auto24.ee:ssä myytävänäkin oli. Onko kellään mitään tietoa milloin tuo Lada-nimi on keksitty, vasta viennin alkaessa? Ja eikös kaikki 1970 Ladat jääneet Neuvostoliittoon? Käsittääkseni vienti alkoi vasta 1971 ja Suomi kai oli ainoa länsimaa johon niitä silloin vietiin.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 9:12
				Kirjoittaja Jusu
				Onkos nuo takasisälokarit jotain vironvientivarustelua vai sikäläisen maahantuojan kompeita, kun melkein kaikissa auto24.ee:n Ladoissa näyttäisi sellaiset olevan?
Ja minkähän tähden Suomessa ei ole moisia laitettu?
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 10:39
				Kirjoittaja AI
				Ainakin tässä Ladassa olevat sisälokasuojat näyttävät itsetehdyiltä, aivan kamalat! Olen Eestistä tuoduissa Ladoissa nähnyt tuollaisia ennenkin mutta en noin kamalia! Sitä itsekin olen ihmetellut miksei Konela teettänyt Lokarilla taaksekin tuollaisia, monelta murheelta olisi säästynyt. Kuraläpätkin on jostain kumimatosta itse leikatut, mutta niinpä on nuo -71:n etuläpätkin.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 11:46
				Kirjoittaja markku
				Minultakin onnea uudelle omistajalle , molemmat tyytyväisiä ladoihinsa , ja tosta ikkunan vaijerista ...... vaijerit ehjät, hommaat vaan veivit jostain niitä saa halvalla  ,toivottavasti pidät autoa hyvin , minäkin meinaan pitää 2103 mallia kuin kukkaa kämmenellä  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 11:46
				Kirjoittaja Vanja-eno
				AI kirjoitti:Ladaa en varsinaisesti entisöi mutta en myöskään modernisoi. Eli se säilyy kutakuinkin alkuperäisenä, ei vaihdu tekniikkaa, sisustusta (ikkunanveivejä ehkä lukuunottamatta), aluvanteita. Mihinkään viimeisen päälle entisöintiin ei kiinnostus, taidot, viitseliäisyys eikä rahavarat riitä. 
Loistavaa!!! Hyvä AI!!!
Ja ei tarvitsekaan vimpan päälle entisöidä, tietty ajan patina pitää olla, sillä onhat tuo jo veteraani-iässä.
 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 4.11.2006 12:43
				Kirjoittaja AI
				markku kirjoitti:vaijerit ehjät, hommaat vaan veivit jostain niitä saa halvalla
Ahaa, ei ainakaan kuskin ikkuna liikahtanutkaan, olisiko sitten jäässä? Veivejä löytyy kyllä, uudempia muovisia ainakin. Keväällä on aikaa tutkia noita tarkemmin.