Sivu 9/46

Lähetetty: 26.11.2006 6:17
Kirjoittaja Zillinger
pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun paine 8)
tyhmä kysymys mutta Pitääkö vetää paluuputkiki tankkiin jos laittaa tuon säätimen?

Lähetetty: 26.11.2006 9:28
Kirjoittaja ralli lada
veikkaisin että tarvitsee laittaa, jos vielä laitat tehokkaan sähköpumpun.
http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =308&pos=9
siinä on niitä kysyttyjä kuvia.

Lähetetty: 26.11.2006 10:10
Kirjoittaja pappa-igor
Zillinger kirjoitti:
pappa- igor kirjoitti:
mower kirjoitti:nyt tuli lotuksen ahtojen mukaan säätyvä paineensäädinki. elikkäs kuinkas kaikki ne letkut liitetään siihen.? tai siis mikä mihinki
alapuolelle paluu, yläpuolelle ahtopaine ja siihen missä on yks/kaks lähtöö rinnakkain siitä letku/letkut kaasarille/kaasareille ja niiden vastakkeiselle puolelle pumpun paine 8)
tyhmä kysymys mutta Pitääkö vetää paluuputkiki tankkiin jos laittaa tuon säätimen?
kyllä tarvii :roll:

Lähetetty: 26.11.2006 13:07
Kirjoittaja blan lada
kumpiko vaihto ehto olis parempi turbo laitettuna normaalisti vai kaasari imu puolelle auto olis jäärata käyttöön tulossa

Lähetetty: 26.11.2006 13:38
Kirjoittaja START
varmasti parempi on jos laittaa sen kaasarin painepuolelle (jos vaan saa säätöihin hyvin) :wink:
MUTTA se ei oo niin yksin kertaista ja tarvii paineistetun kaasarin sen bp-säätimen ja tehokkaamman pensiinipumpun
toisin kuin laittaa kaasarin turbon imupuolelle saa koht helposti toimimaan ja paljon halvemmalla
ja jos on laittamassa kaasarin turpon paine puolelle niin kannattaa mielummin harkita ruiskun hommaamista :roll:

Lähetetty: 26.11.2006 19:08
Kirjoittaja blan lada
sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet

Lähetetty: 26.11.2006 21:59
Kirjoittaja mower
elikkäs minkäköhän auton bensapumppu sitä nyt kannattais hommata tohon turbo lataan?

Lähetetty: 26.11.2006 22:08
Kirjoittaja ralli lada
blan lada kirjoitti:onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
ei siinä kovin suurta viivettä ole, riippuu ahtoputkien mitasta.
mulla on ahtoputki metallinen, paitsi yksi liitos on jotain syylärin letkua.
aluksi oli vahvistettua kumiletkua, mutta imaisi "luttuun" alipaineella.

Lähetetty: 26.11.2006 22:14
Kirjoittaja Turbiini
Oikeastaan mikä tahansa ruiskukoneen pumppu soveltuu, helpoin tietysti on pistää joku tankin ulkoinen malli. Esim bilteman pumpuista ainakin tämä soveltuu varsin mainiosti.
Tuotenro
52203

49,00 €

Lähetetty: 27.11.2006 16:12
Kirjoittaja START
blan lada kirjoitti:sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
juu ei siinä mitenkään kovin hirveetä viivettä oo
ainahan noissa turbovehkeissä jonkin moinen viive on vaikka olis alkuperäisesti turbo (tosin noi WRC:eet on oma juttunsa)
jos se turboviive on ongelma nopeuden suhteen niin on kyllä aika huippu urheilua sen muutaman sekunnin voi korjata ajotaidoilla :wink:

Lähetetty: 27.11.2006 19:54
Kirjoittaja mower
Turbiini kirjoitti:Oikeastaan mikä tahansa ruiskukoneen pumppu soveltuu, helpoin tietysti on pistää joku tankin ulkoinen malli. Esim bilteman pumpuista ainakin tämä soveltuu varsin mainiosti.
Tuotenro
52203

49,00 €
jees. mitäs noi halvemmat versiot on? onko niistä mikään tankin ulkopuolinen ja riittävänä tehokas.? mutta eipä toi 50 e mikään paha hinta uudesta tehokkasta pumpusta oo:D

Lähetetty: 30.11.2006 15:11
Kirjoittaja blan lada
START kirjoitti:
blan lada kirjoitti:sillä minä tätä imupuolta suosin kun mulla on lainassa tupla ja ei kehtois hommata semmosta mikä paineen kestää miks tämä ei ole parempi vaihto ehto rallia ajatellen onko viivettä kaasussa vai.... mitä ahtopaine putkee ootte käyttäeet
juu ei siinä mitenkään kovin hirveetä viivettä oo
ainahan noissa turbovehkeissä jonkin moinen viive on vaikka olis alkuperäisesti turbo (tosin noi WRC:eet on oma juttunsa)
jos se turboviive on ongelma nopeuden suhteen niin on kyllä aika huippu urheilua sen muutaman sekunnin voi korjata ajotaidoilla :wink:
No ei tässä niin tosissaan ajeta.oisko jottain hyviä vinkkejä tahän rakenteluun.

Lähetetty: 30.11.2006 16:07
Kirjoittaja ralli lada
aika hankala on mitään hyviä vinkkejä antaa, mutta kysy jos jotain kysyttävää ilmenee. joku minua viisaampi saattaa osata vastaillakin.
minkäslainen kokoonpano sulla olikaan tulossa?

Lähetetty: 1.12.2006 13:43
Kirjoittaja blan lada
se turbo on jonniin volvon se on jostain 2,4 tai 2,2 diiselistä minun ymmärtäneeksi. se tulloo 1.5 kanttilamppuun. se peli on puhtaasti ralliaauto kaaret pelit ja pensselit. nyt siinä on avarettu kansi en tiiä mittee se vaikuttaa tehhoihin. lisä tehoja hetaan tällä turbo virityksellä.

Lähetetty: 1.12.2006 13:56
Kirjoittaja IlkkaHe
Kohta hakemaan tiivisteet, laakerit ja renkaat koneeseen. Taitaa se mutka eksyä siihen koneen kylkeen vielä :roll: