ex-turbo, ex-ruisku, ex-kaasari 1700, nykyään 1500

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

vielä jatkuu projekti :wink:
vaihdettiin kannentiiviste ja käytettiin kansi koneistamolla tarkastuksessa.
aamulla yriteltiin taas käyntiin mutta eihän se lähteny :shock:
kipinä tulee ja bensaa saa, mutta vain vähän lupailee.
21013 2300tic
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

sain oman rakkineeni käymään tänään, eli savut on otettu!! kuvasin pätkän videookin laitan sen nettiin kun vaan kerkiän... hyvin hörskötteli mutta venttiilikopasta vuotaa öljyä. on se vaan hieno kuunnella ladan pehmeää käyntiä 1,5 vuoden rakennuksen jälkeen 8)
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

ladan taas käynnissä, mutta ei nosta öljynpaineita??
mikähän siihen on voinut iskeä?
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

do dii
nyt löyty öljynpaineetkin
vaihettiin öljyt ja suodatin niin rupes pelaamaan
enään ei olisi muuta kuin vuotava vaihteiston öljypohjan tiiviste ja tautinen säätäminen
sekä uusien piikkikumien vaihto


http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... =554&pos=3
minkäs vuosimallin nappiksesta tämmöisiä vanteita löytyy
Viimeksi muokannut START, 20.3.2007 7:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

tänään nostettiin tuo turbokone pois rikkinäisen laatikon kanssa.
yllättävän helposti nousee kone laatikon kanssa vaikka ahtaalta näytti.

eli tarkoitus olisi laittaa tuon 2107kan 1700kone tuohon koriin.
Mutta kannattaako laitaa tuo vakio ruisku vai ihan vaan ladan kaasari?
olisimme kiitollisia jos joku 1700iin sähköihin perehtynyt antaisi vinkkejä
tuohon tekniikan vaihtoon.
21013 2300tic
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

Kysyppä aapo89:ltä ohjeita sähköihin, se tän kuluvan talven aikana on normi 1200s:n laittanu ton ruikkeli tekniikan, siis sähköjä myöten.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

löytyisköhän tuohon 1,7iihin kytkentäkaaviota jostain?
ei taida korjausrompullakaan olla, en ainakaan löytäny.
21013 2300tic
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... sc&start=0 Silmä käteen ja tokaviiminen postaus.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Kiitos!
21013 2300tic
Petteri-lada

Viesti Kirjoittaja Petteri-lada »

On kyllä härskin näköinen lada :D
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

jatketaan nyt tätäkin vaikka tuo otsikko onkin pielessä
eli tuota 1700i tuohon autoon olis tarkotus vääntää
kone otettiin mehtään ajetusta 2107:sta jossa on öljypohja sökö
öljypohjan purkamisen jälkeen saatiin selkoa mitä oli hajonnut
öljypumppu oli tuhannen päreenä sekä nokka ketjun kotelo oli halennut

entisen omistajan mukaan autolla ei oltu ajettu mehtään ajon jälkeen ja sanoi sammuttaneensa heti.
toivottavasti se pitää myös paikkansa
kuvia http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... &pos=-4994
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

no niin jatketaan nyt vähän
eli keulilla tuo vakio 1700i tekniikka
joka saatiin herätettyä henkiin (jouduttiin vetämään kun ei tuo startti vieläkään oikeen kunnolla pelaa)
kohtuu koven paukkeen saattelemana se parähti käyntiin ja aluksi oli sen olonen että ei oikeen ole säädöissä. vähän aikaa ruisku ja sytty arpo säätöjä kohilleen jonka jälkeen se rupesi käymään ihan tasaisesti
tuo pakoputkisto tarvii varmaan joskus rakennella loppuun on meinaan turhan rajut äänet (onhan siinä putki sentään auton alle :wink: )
muutama bensa letkun liitos vielä vuotaa ja pakoputki kaipaa vielä rakentelua sekä ruisku boksit tarvisi vielä laitta johonkin kiinni (tällä hetkellä ne lojuu repsikan jalka tilassa)
muuten tuo tekniikan vaihto tuntuisi olevan sanoisinko jopa todella onnistunut :wink:

sitten tietysti jotain viriä pitäisi kehittää :shock:
nuo turbo kokeilut taitaa jäädä vielä toistaiseksi tähän (turbo kamppeet myyty) mutta jos siihen tällä kertaa yrittäis jotain kehittää ihan vaparina
sitten kun on rahaa tehdä turbotuskin kunnolla niin sitten saattaa sekin tulla ajan kohtaiseksi (vanha kone on purettu osiin joten siinähän olisi hyvä aihio)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

START kirjoitti:sitten tietysti jotain viriä pitäisi kehittää :shock:
nuo turbo kokeilut taitaa jäädä vielä toistaiseksi tähän (turbo kamppeet myyty) mutta jos siihen tällä kertaa yrittäis jotain kehittää ihan vaparina
sitten kun on rahaa tehdä turbotuskin kunnolla niin sitten saattaa sekin tulla ajan kohtaiseksi (vanha kone on purettu osiin joten siinähän olisi hyvä aihio)
Vapari ei ole vaihtoehto :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

mutta opiskelijan budjetti ei riitä rakentamaan turboa jäälle, jos samalla yrittää väsätä jotain liikennekelpoistakin.
21013 2300tic
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Viesti Kirjoittaja START »

jos vielä joskus ladaan turbo tulee niin täytyy tehdä sitten kunnolla
mitä tuosta turbo kokeilusta opittiin niin halvalla ei saa hyvää (halpa ja nopea= ei kestävä. halpa ja kestävä=ei nopea. nopea ja kestävä=ei halpa) :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Vastaa Viestiin