Sivu 9/33
Lähetetty: 17.12.2006 13:54
Kirjoittaja Jokari
BA3 kirjoitti:Siis vanhaa tietä Haminaan, sattui ilmeisesti Tervasaaren sillan alaspäin vievässä vasemmalle kaartuvassa kurvissa jos oikein ymmärsin

Kyllä, samainen paikka.
On se vähän oudossa kulmassa noin suoraan ajettaessa

Lähetetty: 20.12.2006 1:07
Kirjoittaja Jokari
Ei tuosta 1700i:stä ole talviautoksi. Äsken seiso viitisen tuntia noin 8 asteen pakkasessa ja voi perhana että pyöritti laiskan oloisesti. Akustakaan ei ole kiinni, vuoden vanha Vartan lisenssipurkki

Imaisevatkohan noi kaikki sähköheebelit sitten niin paljon virtaskaa käynnistyksessä?
Aika hyvin on jo tottunut tohon puoltavaan ohjaukseen, niin kuin olis aina ollut. Vasemmalle on vaan pirun jäykkä kääntää eikä tunnu oikein siihen suuntaan kääntyvän yhtä tiukasti kuin ennen.
Kylmäkin tuolla ruiskun hytissä on ekat 5-6 kilsaa kunnes rupeaa lämpeämään hiiitaaasti

Pätkän verran ajelin tänään 1500S:llä ja oli suorastaan kuuma
Topoviissatasen kardaaniongelmistakin päästiin aika hyvin eroon, siitä lisää teknisissä kysymyksissä...
Lähetetty: 20.12.2006 13:28
Kirjoittaja köhmä
Tuohon kääntöjäykkyyteen lääkkeenä näyttäs olevan uuden apusimpukan vaihto....lueskelimpahan vaan äsken tuolta toiselta osastolta (viritys ja modifikaatio: Laakeroitu apusimpukka).
Lähetetty: 20.12.2006 13:42
Kirjoittaja Jaakkima
Ajanut kyseisellä autolla ja siinä normaalisti erittäin herkkä ohjaus, vaikka apusimpukka mallia originaali. Nyt vain ongelmana taitaa olla sekaisin menneet ohjauskulmat johtuen rotvallikosketuksesta.
Lähetetty: 20.12.2006 16:07
Kirjoittaja Jokari
Jep, joku siellä jäkittää vasemmalle käännyttäessä. Alatukivarsi varmaan taipunut ton kanttarikosketuksen jäljiltä tjtn. Pallonivelet tuskin pettävät ihan pienestä?
Yhdessäkään muussa ajamassani Ladassa (n. 9-10 kpl) ei ole ollut lähimainkaan niin herkkä ohjaus kuin tossa omassa. Tuskin sinne on ikinä palloja edes vaihdeltu tai muutakaan ohjausosaa. Saas nähdä millaiseksi muuttuu kun joskus tulevaisuudessa laitan siihen laakeroidun apusimpukan

Lähetetty: 20.12.2006 21:44
Kirjoittaja köhmä
No voehan apusimpukka! Olis pitäny lukea stooria vähä enemmän taaksepäin. Rotvallikosketus on tullut käsittääkseni oikeapuolen etupyörään navan takempaan osaan? Muutoinhan, jos renkaat on linkussa vasemmalle ja törmätään reunukseen etuosalla, niin pyörä kääntyy/vääntyy lisää vasemmalle!! Tapahtuman seurauksena oikean etupyörän tulisi siis aurata eli I''\ Jos nykyiseltään täytyy korjata ohjausta ohjaamalla vasemmalle, niin silloin oikean etupyörän on pakko harittaa eli I''/
No ihan sama, joka tapauksessa harmi, että on kolahtanu. Ei kannata ajella pitävällä alustalla pahasti vinoutuneilla aurauskulmilla, koska pyörät kuluvat yllättävänkin nopeasti. Itellä meni hyvät renkaat teräslangoille kulmista noin 3000 ajokilometrin jälkeen (aurauskulmat oli tosi metsässä).
Lähetetty: 20.12.2006 21:59
Kirjoittaja Jokari
Kyllä, apparin eturengas harittaa selvästi ja renkaassa on positiivista camberia ihan kotitarpeiksi. Törmäys kanttariin tapahtui kuitenkin melko loivassa kulmassa. Yksi tasapainotuspalakin näyttää renkaasta kadonneen ja sen seurauksena vähän vapisee sadan molemmin puolin. Täytyy käyttää rinkula rengasliikkeessä ja kattoa onko se mennyt entistäkin kierompaan...
En ole ajellut kuin ehkä 200 km mällin jälkeen ja Lata lähtee näillä näkymin huomenna seisontaan, joten ei pääse renkaat kulumaan.
Lähetetty: 20.12.2006 22:37
Kirjoittaja BA3
Jokari kirjoitti:Kyllä, apparin eturengas harittaa selvästi ja renkaassa on positiivista camberia ihan kotitarpeiksi. Törmäys kanttariin tapahtui kuitenkin melko loivassa kulmassa. Yksi tasapainotuspalakin näyttää renkaasta kadonneen ja sen seurauksena vähän vapisee sadan molemmin puolin. Täytyy käyttää rinkula rengasliikkeessä ja kattoa onko se mennyt entistäkin kierompaan...
En ole ajellut kuin ehkä 200 km mällin jälkeen ja Lata lähtee näillä näkymin huomenna seisontaan, joten ei pääse renkaat kulumaan.
No et varmaan ole kerennyt ajella paljoa enempää, kun kaikki illat/yöt on mennyt asennus puuhissa...

Lähetetty: 20.12.2006 22:46
Kirjoittaja Jokari
BA3 kirjoitti:Jokari kirjoitti:Kyllä, apparin eturengas harittaa selvästi ja renkaassa on positiivista camberia ihan kotitarpeiksi. Törmäys kanttariin tapahtui kuitenkin melko loivassa kulmassa. Yksi tasapainotuspalakin näyttää renkaasta kadonneen ja sen seurauksena vähän vapisee sadan molemmin puolin. Täytyy käyttää rinkula rengasliikkeessä ja kattoa onko se mennyt entistäkin kierompaan...
En ole ajellut kuin ehkä 200 km mällin jälkeen ja Lata lähtee näillä näkymin huomenna seisontaan, joten ei pääse renkaat kulumaan.
No et varmaan ole kerennyt ajella paljoa enempää, kun kaikki illat/yöt on mennyt asennus puuhissa...

Muhahaa
Kyl meillä kaikki rempat menee niinkuin on suunniteltu

Lähetetty: 21.12.2006 23:28
Kirjoittaja Jokari
Tänään lähti 1700i seisontaan. Tietysti perusteellisen pesun kautta, myöhemmin laitan vielä vahaa niskaan ja laittelen kaiken viimisen päälle
Kattelin vielä renkaanvaihdon yhteydessä sitä oikean eturenkaan tuentaa. Ei siinä ollut kyllä mitään silmin havaittavaa vikaa. Tukivarret aivan suorat eikä niiden kiinnityksissäkään mitään. En kyllä tiedä onko pallot saaneet siipeensä vai mikä.
Vanne oli kyllä aivan kiero, lähinnä kananmunan muotonen. Pystyheittoa puolisen senttiä ja sivusuunnassa lingertää kaksinverroin enemmän

Uutta vannetta vaan, väliaikaisesti laitoin sen 1500S:ään taakse, eikä paljoa huomaa ajossa.
Käyttöauton virkaa toimittaa nyt 1500S. Hirveästi tätä rähjää ei voi vieläkään kehua. Saa nähdä kauanko tuo kestää, välistä työntää melkoisen paljon valkoista savua. Kaikinpuolin loppuunajettu vehje...tänä talvena ei tule kuitenkaan paljoa kilometrejä, joten tuo saa luvan välttää.
Pätee kyllä Ladojenkin kanssa, että mitä parempaan totut, sitä heikommin totut takaisin huonompaan. Kyllä tuon ruiskun kyyti on niin tasaisen varmaa ja hyvää ladaksi, että huonompaa on enää vaikea hyväksyä

Lähetetty: 24.12.2006 0:01
Kirjoittaja Jokari
Kyllä Ladojen laitto on välistä yhtä kärsimysnäytelmää. Tänään oli taas vaihteeksi päivä jolloin ei olisi pitänyt herätä ollenkaan...
Aloittelin 1500S:n kaasarin tutkiskelulla...säätöä, kaikkien näkyvien ruuvien kiristelyä, osien rasvailua. Nyt ryypyttää paljon tasaisemmin kuin ennen ja tyhjäkäynti on kertaluokkaa parempaa.
Sitten eikun vahaamaan 1700i:tä. Ei tässäkään vielä mitään kummaa, ainoa vaan että onnistuin jättämään oikean käden nimettömän karmin saranapuolelle kun taas unohtui ettei se pysy auki. Kiroilua, verta ympäriinsä ja sormi paisui kuin pullataikina
No sehän ei vielä Ladamiestä pysäytä, ja taas lisää vahaa pintaan. Tuli taas tarve siirtää ladaa tallissa vähän eteenpäin. Eikun työntöä ja nohevana jätkänä oikea jalka jarrulle, muu äijä ulkona. Tarkotus oli laskeutua hyttiin sulavasti jalan painaessa jarrua ja laittaa vaihde päälle(niinkuin aina ennenkin). Jalka jäi jotenkin huonosti, ja pääsi vääntymään polven kohdalta pahasti kun laskeuduin lähemmäs penkkiä. Polvestä lähtevä ääni oli kuin olis kuivan karahkan katkaissut
Muutaman minuutin kiroilun ja tuskanhuutojen jälkeen piti sitten lähteä sairaalaan. Mitään ei ollut murtunut, eikä muutakaan näkyvää. Mahdollisesti joku ristisiteistä revähtänyt/venähtänyt. Ei tarvi kuitenkaan ihan lähipäivinä Ladalla ajella, eikä myöskään tarvitse kävellä kahdella jalalla
Ei paskempi reissu

Lähetetty: 24.12.2006 0:27
Kirjoittaja ,_,/ukka
On jo semmosta tekstiä, että vois suositella siirtymistä Tojotaan
,_,/ukka
Lähetetty: 24.12.2006 0:35
Kirjoittaja Jokari
Merkissä ei oo vikaa vaan asentajan surkeassa säkässä, mallia Murphy aina välillä

Lähetetty: 24.12.2006 0:41
Kirjoittaja mikko853
Lada pisti Jokarin joululomille

Näytti kumpi määrää

Lähetetty: 24.12.2006 0:42
Kirjoittaja Jokari
Saa nauraa ihan vapaasti, tää on jo jotain niin koomista että rupeaa väkisin itteänikin hymyilyttämään
