Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
mä luen vikakoodit 15 eurolla, eikä siinä kyllä varttia pidempään mene, siis jos vain vikakoodien luvusta on kyse, sekä bosch että gm ruiskuiset. Helpoiten kai onnistuu kun ottaa akun irti ja laittaa takasin, nollaantuu virheet, mikäli ei ole joku häiriötila päällä kaiken aikaa. jäljelle jää vain akun irroituksesta kertova koodi, mutta ei se haittaa päästöissä mitenkään.

Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Taas on Samara kunnossa, vesipumppu ja jakohihna vaihdettu. Kun vielä vaihdoin generaattorin hihnan joka myös kiljui ( 7 vuotta vanha) niin aiempaan meteliin verrattuna on Samaran tyhjäkäyntiääni nyt todella hiljainen.
Sen huomasin, että viallisella vesipumpun laakerilla oli auton kiihtyvyyteen välillä huomattavaakin vaikutusta.
Taas on Samara kunnossa, vesipumppu ja jakohihna vaihdettu. Kun vielä vaihdoin generaattorin hihnan joka myös kiljui ( 7 vuotta vanha) niin aiempaan meteliin verrattuna on Samaran tyhjäkäyntiääni nyt todella hiljainen.
Sen huomasin, että viallisella vesipumpun laakerilla oli auton kiihtyvyyteen välillä huomattavaakin vaikutusta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Taas tuo p****leen pakoputki kolisee koria vasten kuoppaisilla mettäauto teillä vaikka vasta 2 viikkoa sitten säädettiin niin ettei enää pitäisi kolista
Ei kai se auta kun koittaa nostaa sen verran samaraa ilmaan että pystyy kunnolla säätämään.

Ei kai se auta kun koittaa nostaa sen verran samaraa ilmaan että pystyy kunnolla säätämään.
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Terve!konkelo kirjoitti:Taas tuo p****leen pakoputki kolisee koria vasten kuoppaisilla mettäauto teillä vaikka vasta 2 viikkoa sitten säädettiin niin ettei enää pitäisi kolista![]()
Ei kai se auta kun koittaa nostaa sen verran samaraa ilmaan että pystyy kunnolla säätämään.
Tavallisimmin kolina tulee joko bensiinitankin ja putken välistä (tankin etukulma) tai sitten mahdollisen vetokoukun poikittaisraudan ja putken loppupään välistä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
äsken säädin alemmaksi tuota pakaria ja kun kävin ajamassa niin ei enää kolissut kuoppaisella tiellä
toisn jos sekään ei auta niin on mulla vielä yksi ässä hihassa
.
ajattelin hommata samaraan vetokoukun, jonkinlaisen penkin päällisen (ei sotkeennu mettä vaatteista pihka ynm lika)ja sitten vielä ajotietokoneen


ajattelin hommata samaraan vetokoukun, jonkinlaisen penkin päällisen (ei sotkeennu mettä vaatteista pihka ynm lika)ja sitten vielä ajotietokoneen
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Äh ajoin eilen mettäauto tiellä johonkin kiveen ja pakari alkoi jälleen kolista
Ei muuta kun jälleen kerran tunkilla auto ilmaan muutamaa mutteria löysätä painaa putkea alas päin ja kiristää mutterit.
Aloin tuossa miettimään että onkohan tuossa samarassa edes oikean mallinen tuo putki kun se alkaa niin helposti koliseen jos vähänkään kolahtaa kuoppaisilla teillä.Ettei vaan olis joku halpa tarvike putki? Alkaa vähän tympimään kun pitää jatkuvasti vetää pakaria alas.
Muuten on toiminut ihan hyvin on aina päässyt perille ilman ongelmia.Mittarissa jotain 122 800
Ostin tänään erätukusta vihreän penkinsuojuksen

Aloin tuossa miettimään että onkohan tuossa samarassa edes oikean mallinen tuo putki kun se alkaa niin helposti koliseen jos vähänkään kolahtaa kuoppaisilla teillä.Ettei vaan olis joku halpa tarvike putki? Alkaa vähän tympimään kun pitää jatkuvasti vetää pakaria alas.
Muuten on toiminut ihan hyvin on aina päässyt perille ilman ongelmia.Mittarissa jotain 122 800
Ostin tänään erätukusta vihreän penkinsuojuksen
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,konkelo kirjoitti:Äh ajoin eilen mettäauto tiellä johonkin kiveen ja pakari alkoi jälleen kolistaEi muuta kun jälleen kerran tunkilla auto ilmaan muutamaa mutteria löysätä painaa putkea alas päin ja kiristää mutterit.
Aloin tuossa miettimään että onkohan tuossa samarassa edes oikean mallinen tuo putki kun se alkaa niin helposti koliseen jos vähänkään kolahtaa kuoppaisilla teillä.Ettei vaan olis joku halpa tarvike putki? Alkaa vähän tympimään kun pitää jatkuvasti vetää pakaria alas.
Muuten on toiminut ihan hyvin on aina päässyt perille ilman ongelmia.Mittarissa jotain 122 800
Ostin tänään erätukusta vihreän penkinsuojuksen
Joskus nuo tarvikepakoputket ovat hieman epäsopivia.
Silloin, kun tein ensimmäistä pakop. remonttia omaan samaraan, onnistuin asentamaan keskipakoputken hieman väärään asentoon. Tämä johtui katalysaattorin laipasta joka oli ruostunut kiinni vinoon asentoon. En silloin ymmärtänyt, että laippa onkin pyörivää mallia. Väärään asentoon ruostunut laippa aiheutti sen, että pakoputken asennus oli vaikeaa ja se tuli liian lähelle auton pohjaa aiheuttaen sitten kolinaa.
Oikein asennettu pakoputki ei pitäisi normaalioloissa kolista ollenkaan.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Meitin osalta kokemukset Halvasta Samarasta on ohi, lisää luettavaa tulee Kokemuksia 110:stä puolelle.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Onnistuneen hitsausremontin loppuvaiheessa tellingit pettivät ja auton takapää putosi hallitsemattomasti tönkäpuiden päälle. Seurauksena oli, että kaksi haperoitunutta jarruputkea siitä paineenrajoittimen kohdalta meni poikki.
Tilkitsemistoimenpiteiden jälkeen autossa ei toimi enää kuin toinen jarrupiiri. Eli Samara on nyt ajokiellossa.
Onnistuneen hitsausremontin loppuvaiheessa tellingit pettivät ja auton takapää putosi hallitsemattomasti tönkäpuiden päälle. Seurauksena oli, että kaksi haperoitunutta jarruputkea siitä paineenrajoittimen kohdalta meni poikki.
Tilkitsemistoimenpiteiden jälkeen autossa ei toimi enää kuin toinen jarrupiiri. Eli Samara on nyt ajokiellossa.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Eilen ajoin syksyn ensimmäiset kilometrit Samaralla kesän seisonnan jälkeen. Pientä syyshuoltoa pitäis vielä tehdä ja sitten saa talvi tulla.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Olen huomannut että ovimoottori kuskin ovessa on alkanut pitää jotain ihme sirinää
Keskuslukko kyllä pelittää ja kaikki ovet aukeaa niin kuin pitääkin.
Saa nähä koska heittää toimimasta tosin onneksi se on helppo korjata/vaihtaa

Saa nähä koska heittää toimimasta tosin onneksi se on helppo korjata/vaihtaa
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kuuntelepa kuuluuko se sirinä siitä ovimoottorista vai sen ohjausyksiköstä kuten minulla teki kun rupesi temppuilemaan. Se yksikkö on konepellin avausvaijerin takana sivuseinässä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Tasan 10 vuotta alkaa olemaan takana omalla vanhalla Samaralla. Auto maksoi 5-ovisena 10 vuotta sitten 17 000 markkaa eli alle 3000 euroa. Silloin sillä oli ajettu 49 900 km ja nyt paljon enemmän. Varusteina oli tuolloin vetokoukku ja radio. Tuolloin myytiin vaihto-autoliikkeissä 3-ovisia saman verran ajettuja samaroita 22 000-25 000 markalla.
10 vuoden aikana on auto vain kerran jättänyt tielle jäähdytysnesteen lämpöanturin rikkoutumisen takia. Vanhemmiten ruoste on alkanut vaivaamaan ja sen estämiseksi on tullut nähtyä työtä ja vaivaa. Toisaalta auto on ikäisekseen (kohta 15 vuotta) hyvässä kunnossa ja palvelee varmaankin vielä 5 vuotta mökki-autona ja kauppakassina. Tällä hetkellä pitää uusia jarruputkia oikein urakalla vanhat putket kun ovat ruosteen liiaksi syömät.
Nykypäivänä Samara on erittäin karu ja joidenkin mielestä rumakin auto. Kun Samara tuli aikanaan ostettua oli se mielestäni silloin vielä rumempi kuin tänä päivänä. Autot kun ovat vuosien varrella muuttuneet isolamppuisiksi ja vähän kulmikkaiksi niin sympaattinen Samarakin sopii paremmin muiden sekaan.
Tasan 10 vuotta alkaa olemaan takana omalla vanhalla Samaralla. Auto maksoi 5-ovisena 10 vuotta sitten 17 000 markkaa eli alle 3000 euroa. Silloin sillä oli ajettu 49 900 km ja nyt paljon enemmän. Varusteina oli tuolloin vetokoukku ja radio. Tuolloin myytiin vaihto-autoliikkeissä 3-ovisia saman verran ajettuja samaroita 22 000-25 000 markalla.
10 vuoden aikana on auto vain kerran jättänyt tielle jäähdytysnesteen lämpöanturin rikkoutumisen takia. Vanhemmiten ruoste on alkanut vaivaamaan ja sen estämiseksi on tullut nähtyä työtä ja vaivaa. Toisaalta auto on ikäisekseen (kohta 15 vuotta) hyvässä kunnossa ja palvelee varmaankin vielä 5 vuotta mökki-autona ja kauppakassina. Tällä hetkellä pitää uusia jarruputkia oikein urakalla vanhat putket kun ovat ruosteen liiaksi syömät.
Nykypäivänä Samara on erittäin karu ja joidenkin mielestä rumakin auto. Kun Samara tuli aikanaan ostettua oli se mielestäni silloin vielä rumempi kuin tänä päivänä. Autot kun ovat vuosien varrella muuttuneet isolamppuisiksi ja vähän kulmikkaiksi niin sympaattinen Samarakin sopii paremmin muiden sekaan.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tänään aloin tutkimaan tuota sirisevää ovimoottoria.Porasin niitit auki ja huomasin että yhdestä rattaasta oli hammas kulunut.Käyn huomenna ostamassa uuden ovimoottorin.
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Kävin ostamassa uuden taiwanissa valmistetun ovimoottorin hintaan 19€.Kun olin kuorinut johtoja ja aloin yhdistelemään niitä huomasin ettei johtojen järjestys ollut sama kun alkuperäisessä ovimoottorissa
plus tässä uudessa oli johdot selvästi lyhyempiä kun alkuperäisessä joten piti katkaista vanhasta johdot ja Liittää ne jatkoksi jotta uuden ovimoottorin olisi voinut asentaa paikoilleen.No lopulta sain Liitettyä kaikki johdot ja nyt keskuslukitus toimii normaalisti ilman minkäänlaisia sirinöitä.
Varmaan joutuu tänä tai ens vuonna vaihtaan muihinkin oviin uudet ovimoottorit.

Varmaan joutuu tänä tai ens vuonna vaihtaan muihinkin oviin uudet ovimoottorit.
Lada Samara 1500i 5d vm.2000