Kokemuksia halvasta Samarasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tuo minun SÄMPY kuuluu tähän kategoriaan kirkkaasti. Ehkä se pitäisi laittaa omaan kategoriaansa: Kokemuksia käytännössä ilmaisesta Samarasta. Ja SÄMY eli tähän sulautuva yksilö kuuluu kategoriaan: Kokemuksia ilmaisesta Samarasta. 
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Sekin on mahdollista, Jussilta jäänyt esim. nokka-akselin laakeripukki löysälle kansiremontin yhteydessä..Jokari kirjoitti:Öljynpaineiden häviämisen syy lienee käyttäjän vika niinkuin täällä on toitotettu kaikkiin vikoihin..![]()
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Vaihdoin uuden takaluukun kannen HB Samaraan. Vanha takakansi oli pahoin ruosteessa alaosastaan. Vanhan takaluukun toisen puolen saranan kiinnitysruuvit olivat niin ruosteessa etteivät auenneet suosiolla. Loppujen lopuksi sarana piti poistaa rälläkällä. Vanhan poisotossa meni yksi työpäivä ja uuden kannen laitossa toinen mokoma. Pahinta oli toi sähköjohtojen asennus. Työtä haittasi auringonpaiste ja aivan liian kuuma ilma.
Maalasin vesiurat luukun alta koska maalipinta niissä oli kulunut sangen ohueksi. Vaikka takaluukku oli erivärinen niin uudehkon takapuskurin ja takavalojen kanssa lopputulos oli sangen siisti. Vaihdoin lisäksi uuden generaattorin hihnan kiljuvan tilalle.
Vaihdoin uuden takaluukun kannen HB Samaraan. Vanha takakansi oli pahoin ruosteessa alaosastaan. Vanhan takaluukun toisen puolen saranan kiinnitysruuvit olivat niin ruosteessa etteivät auenneet suosiolla. Loppujen lopuksi sarana piti poistaa rälläkällä. Vanhan poisotossa meni yksi työpäivä ja uuden kannen laitossa toinen mokoma. Pahinta oli toi sähköjohtojen asennus. Työtä haittasi auringonpaiste ja aivan liian kuuma ilma.
Maalasin vesiurat luukun alta koska maalipinta niissä oli kulunut sangen ohueksi. Vaikka takaluukku oli erivärinen niin uudehkon takapuskurin ja takavalojen kanssa lopputulos oli sangen siisti. Vaihdoin lisäksi uuden generaattorin hihnan kiljuvan tilalle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
joo ei kone huonon laadun takia samarassa hajoa vielä noilla kilometreillä, omaa vikaa varmasti löytyy, tuo samarain ehdottama voi olla mahdollinen, laakeripukin kanssa ei käytetty momenttiavainta, kun pienempi momenttiavain ei jostain syystä toiminut. Edellinen öljynvaihtokin meni vähän pitkäksi parilla tuhannella kilometrillä, mutta pidän kyllä Teboilin öljyä riittävän orkkiksena tuohon, mutta motonetin öljynsuodatin voi aiheuttaa vaurioita. syitä on monia ja usein ne viittaa auton käyttäjän tekemiin virheisiin.samarai kirjoitti:Sekin on mahdollista, Jussilta jäänyt esim. nokka-akselin laakeripukki löysälle kansiremontin yhteydessä..Jokari kirjoitti:Öljynpaineiden häviämisen syy lienee käyttäjän vika niinkuin täällä on toitotettu kaikkiin vikoihin..![]()
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Tuota öljymerkin vaikutusta moottorivaurioon en edelleenkään usko. Sen sijaan kaksi kokemusta öljynpaineiden katoamiseen ja moottorin metelöinnistä, joissa molemmissa kyseessä laakerivika.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Vesipumpun käyttöikä näyttäisi olevan tasan 120 800 km. Jouduin eilen palaamaan 60 km päästä mökiltä kiljuvalla vesipumpun laakerilla. Koetin aluksi vaimentaa laakeria erilaisilla tököteillä, mutta apua siitä oli vain alkumatkalle. Rullasin vapaalla välillä sammuttaen moottorin kaikki alamäet, silloin ei laakeri äänellyt. Vielä pitäisi kestää 1,5 km korjaamolle.
Vesipumpun käyttöikä näyttäisi olevan tasan 120 800 km. Jouduin eilen palaamaan 60 km päästä mökiltä kiljuvalla vesipumpun laakerilla. Koetin aluksi vaimentaa laakeria erilaisilla tököteillä, mutta apua siitä oli vain alkumatkalle. Rullasin vapaalla välillä sammuttaen moottorin kaikki alamäet, silloin ei laakeri äänellyt. Vielä pitäisi kestää 1,5 km korjaamolle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Olipa hyvä että itse vaihdoin vesipumpun jakopäänhihnan vaihdon yhteydessäJouska kirjoitti:Moi,
Vesipumpun käyttöikä näyttäisi olevan tasan 120 800 km. Jouduin eilen palaamaan 60 km päästä mökiltä kiljuvalla vesipumpun laakerilla. Koetin aluksi vaimentaa laakeria erilaisilla tököteillä, mutta apua siitä oli vain alkumatkalle. Rullasin vapaalla välillä sammuttaen moottorin kaikki alamäet, silloin ei laakeri äänellyt. Vielä pitäisi kestää 1,5 km korjaamolle.
silloin se ainakin toimi normaalisti ja itekkin epäilin että tarviiko vesipumppua vielä alkaa vaihtamaan mutta kun luin täältä lada boardilta sellaisen neuvon että vesi pumppu kannattaa vaihtaa joka toisen jakopäänhihnan vaihdon yhteydessä niin päätin noudattaa viisaampien neuvoa
Lada Samara 1500i 5d vm.2000
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Ei tuota vesipumpun vaihtosuositusta koskaan turhaan ole annettu vaikka kovimmat orkkistelijat eivät sitä vaihda kuin huolto-ohjelman mukaisesti eli silloin kun se leikkaa ajossa kiinni tuhoten puoli konetta.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Itse olen vaihtanut vesipumpun aina jakohihnan yhteydessä niin Samaraan kuin Transittiinkin. Oppirahat siitä on maksettu joskus jo yli 25v. sitten, eikä sen jälkeen ole uskaltanut enää säästää siinä asiassa. 
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Onko teillä kaikilla pikkukone samara tai 16 venttiilinen 110 kun te sitä hihnan katkeamisen räjähdystä pelkäätte?? Totuushan on että suurin osa ladojen moottoreista on vapaastipyöriviä eikä hihnan katkeaminen aiheuta muita vaurioita.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
kun ostin nykyisen samaran oli sillä ajettu 147 tkm ja käsittääkseni ei vesipumppua ollut vaihdettu, nyt sitten 240 tkm ajettuna vaihdoin pumpun, eikä se vieläkään ollut kovin huonona, tosin nyt vaihdon jälkeen tuli paljon kaikkea huonoa....
tutkailtiin Samaraa. Nokka-akselin ja kannen kiinnitykset oli ihan ok, joten sieltä ei kai selity mitenkään öljynpaineiden katoaminen. Samalla huomattiin, että jakohihnasta oli puolet leveydestä häipynyt ja 1000 km ajettu hihna oli lähes poikki. syyksi löytyi irtonainen pultti kampiakselin hihnapyörän ja öljypumpun rungon välistä. Pultti oli selväti peräisin ylimmäisestä jakopään peltisuojan kiinnityskohdasta ja se oli siellä välissä murjonut niin hihnaa kuin hihnapyörääkin. Toisaalta vaikea vielä keksiä miten tuo aiheuttaisi öljynpaineen katoamisen? myös laturin säätörauta on kadonnut jonnekin. oman huolimattomuuden ohella epäilen sabotaasia, hurjan mediasuosion kääntöpuolella on kasvanut myös katkeroituneiden tekijämiesten joukko.
tutkailtiin Samaraa. Nokka-akselin ja kannen kiinnitykset oli ihan ok, joten sieltä ei kai selity mitenkään öljynpaineiden katoaminen. Samalla huomattiin, että jakohihnasta oli puolet leveydestä häipynyt ja 1000 km ajettu hihna oli lähes poikki. syyksi löytyi irtonainen pultti kampiakselin hihnapyörän ja öljypumpun rungon välistä. Pultti oli selväti peräisin ylimmäisestä jakopään peltisuojan kiinnityskohdasta ja se oli siellä välissä murjonut niin hihnaa kuin hihnapyörääkin. Toisaalta vaikea vielä keksiä miten tuo aiheuttaisi öljynpaineen katoamisen? myös laturin säätörauta on kadonnut jonnekin. oman huolimattomuuden ohella epäilen sabotaasia, hurjan mediasuosion kääntöpuolella on kasvanut myös katkeroituneiden tekijämiesten joukko.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Olen samaa mieltä, ilmeisesti xxxxxxxxxxx ovat käyneet kusemassa öljyn sekaan että väite samaran kestämättömyydestä saadaan todistettua...... Huonokin öljy voitelee paremmin kuin katkeran miehen kusi (vanha viidakon sanonta).Lada-Jussi kirjoitti: epäilen sabotaasia, hurjan mediasuosion kääntöpuolella on kasvanut myös katkeroituneiden joukko.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Eikös tää palsta olekaan kokemuksia Samarasta?? Turha alkaa taas olemaan pikkutärkee!!Jokari kirjoitti:Ei tuota vesipumpun vaihtosuositusta koskaan turhaan ole annettu vaikka kovimmat orkkistelijat eivät sitä vaihda kuin huolto-ohjelman mukaisesti eli silloin kun se leikkaa ajossa kiinni tuhoten puoli konetta.
Jäi tosiaan toi vesipumppu vaihtamatta kun sitä ei silloin käsissä aikanaan ollut. Mulla on tosiaan toi isolohko Samara, se ikiliikkuja.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
Moi,
Samaran tavaratilasta saa vähän isomman kuin poistaa tavaratilasta erityisesti ne kurakaaren ympärille laitetut muovi verhoilusuojat. Ainakin vanhemmassa Samarassa muovisuojat ovat mustasta muovista tehty ja omassa vaunussani jotenkin rumat ja tilaa vievät. Kurakaarien väliin ja ympärille syntyy tällöin enemmän tavaratilaa.
Poistamalla nuo verhoilulevyt näkee samalla myös, onko ruoste jo tullut lävitse kurakaaren sivupellistä ja pitäisiko ryhtyä hitsaushommiin. Tämän jälkeen kannattaa kiinnittää bitumilevyä tai muuta vastaavaa juttua äänieristeeksi kurakaarten ympärille.
Samaran tavaratilasta saa vähän isomman kuin poistaa tavaratilasta erityisesti ne kurakaaren ympärille laitetut muovi verhoilusuojat. Ainakin vanhemmassa Samarassa muovisuojat ovat mustasta muovista tehty ja omassa vaunussani jotenkin rumat ja tilaa vievät. Kurakaarien väliin ja ympärille syntyy tällöin enemmän tavaratilaa.
Poistamalla nuo verhoilulevyt näkee samalla myös, onko ruoste jo tullut lävitse kurakaaren sivupellistä ja pitäisiko ryhtyä hitsaushommiin. Tämän jälkeen kannattaa kiinnittää bitumilevyä tai muuta vastaavaa juttua äänieristeeksi kurakaarten ympärille.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Kokemuksia halvasta Samarasta
samara olisi katsastettava viimeistään 31.8.09 eli aivan pian. noh kävin sitten tänään kysymässä katsastus konttorilta hintaa
-vuosi katsastus 49€+19 € pakokaasu mittaus eli 68€
Kysyin siinä sitten tuosta check engine valosta kun mulla on palanut se valo siitä asti kun ostin auton eli joulukuusta asti
niin että haittaako se vaikka palaakin
sain sitten vastauksen "jos kyseessä on kerta vuosimallia 2000 samara niin check engine valon palaminen ei estä katsastamista, mutta jos se olisi vm 2001 tai sitäkin uudempi niin se hylättäisiin heti mikäli valo palaa"
Kävin sitten keminmaan delta autossa kyselemässä paljonko maksaa siellä pakokaasu mittaus ja vika koodien lukeminen testerillä
-pakokaasu mittaus maksaa 19€ eli saman mitä katsastus asemalla
-vika koodien luku taas maksaa 45€ tunti
käsittääkseni kyseinen operaatio voi viedä sen kaksi ehkä kolmekkin tuntia eli aika kallista lystiä.En oikein kehtaisi alkaa lukemaan vikakoodeja jos ei kerta ole pakko kun ei sitä työttömällä ole varaa mahottomia summia pistää rahaa sitä paitsi auto tuntuisi toimivan täysin normaalisti vaikka valo palaakin.
onkos muilla vuosimallin 2000 tai sitä vanhempien ladojen omistajilla ollut tapana viedä auto katsastukseen vaikka check engine valo palaakin ?
toisaalta isällä on yks tuttu katsastus miehenä niin jos samara ei muuten mene läpi niin ehkä se menisi lahjomalla
-vuosi katsastus 49€+19 € pakokaasu mittaus eli 68€
Kysyin siinä sitten tuosta check engine valosta kun mulla on palanut se valo siitä asti kun ostin auton eli joulukuusta asti
sain sitten vastauksen "jos kyseessä on kerta vuosimallia 2000 samara niin check engine valon palaminen ei estä katsastamista, mutta jos se olisi vm 2001 tai sitäkin uudempi niin se hylättäisiin heti mikäli valo palaa"
Kävin sitten keminmaan delta autossa kyselemässä paljonko maksaa siellä pakokaasu mittaus ja vika koodien lukeminen testerillä
-pakokaasu mittaus maksaa 19€ eli saman mitä katsastus asemalla
-vika koodien luku taas maksaa 45€ tunti
onkos muilla vuosimallin 2000 tai sitä vanhempien ladojen omistajilla ollut tapana viedä auto katsastukseen vaikka check engine valo palaakin ?
toisaalta isällä on yks tuttu katsastus miehenä niin jos samara ei muuten mene läpi niin ehkä se menisi lahjomalla
Lada Samara 1500i 5d vm.2000