Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Noh Jussi, eikös tuo kytkimen hajoaminen ollutkaan käyttäjän vika ja huolto-ohjelmasta laiminlyönnin syy niinkuin olet toitottanut? Ei lipsuta taas
Tuota Jaakkiman tapausta sivustaseuranneena on helppo huomata sen mitä käy kun osia pitää työntää ulos linjalta mahdollisimman paljon mahdollisimman pienillä valmistuskustannuksilla. Tämä pätee erityisen hyvin kaikkiin Venäjän aikana tehtyihin Ladoihin, varsinkin takavetoisiin. Osien vähäinenkin laatu on laskenut kuin lehmän häntä.
En ole koskaan nähnyt yhdenkään auton kytkinlevyä, jossa ne vaimennusjouset eivät olisi olleet kiinni molemmin puolin kahdella paksulla peltisuikaleella = helppo ratkaisu joka kestää.
Tässä kyseisessä porsineessa levyssä jouset on tosiaan kiinni peltiin hakatuilla olemattomilla pisteillä, tyhmäkin näkee että ne eivät kestä sellaisilla kiinni vaan pääsevät lopulta värisemään koloissaan ja lopputulos onkin sitten historiaa..
Viimeksi muokannut Jokari, 30.7.2009 3:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Jokari kirjoitti:Noh Jussi, eikös tuo kytkimen hajoaminen ollutkaan käyttäjän vika ja huolto-ohjelmasta laiminlyönnin syy niinkuin olet toitottanut? Ei lipsuta taas
onhan se käyttäjän vika jos ei käytä aitoa oikeaa tehdasasennusvaraosaa ja siksi kytkin ei kestä sille oletettua kestoikää. Kytkinhän on kuluva osa joka normaalisti kestänee 200 tkm ainakin, jos tästä jäädään kovasti alle johtuu se käytön virheestä
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Mulla oli saman tapaista vikaa viime kesänä talossa olleessa Samaranz pääperkeleessä. Välillä kytkin irrotti ja välillä ei ==> läjä vaimennusjousia meni ympärikytkinkoteloa. Auto oli hiukka oli 100tkm ajettu.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Jokari kirjoitti:Noh Jussi, eikös tuo kytkimen hajoaminen ollutkaan käyttäjän vika ja huolto-ohjelmasta laiminlyönnin syy niinkuin olet toitottanut? Ei lipsuta taas
onhan se käyttäjän vika jos ei käytä aitoa oikeaa tehdasasennusvaraosaa ja siksi kytkin ei kestä sille oletettua kestoikää. Kytkinhän on kuluva osa joka normaalisti kestänee 200 tkm ainakin, jos tästä jäädään kovasti alle johtuu se käytön virheestä
Niin jos luetun ymmärtäminen on kohdallaan niin tässä tapauksessa kytkin oli aito tehdasvaraosa eli orkkis = paras
Ja tää kytkin oli viittä vailla niiteissä 160 tkm kilsoilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
jaa en mä pysy enää edes kymeenlaakson vauhdissa mukana, eli mitä kytkintä nyt milloinkin tarkoitetaan, mutta siis pääsääntö on, että käyttäjän vika jos hajoaa ennen aikojaan ja osa on orkkis
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Lada-Jussi kirjoitti:jaa en mä pysy enää edes kymeenlaakson vauhdissa mukana, eli mitä kytkintä nyt milloinkin tarkoitetaan, mutta siis pääsääntö on, että käyttäjän vika jos hajoaa ennen aikojaan ja osa on orkkis
Eli haluat todella siirtää käyttäjän vastuulle selkeän valmistusvirheen/tuotantokustannusten minimointien aiheuttaman laadun heikkenemisen originaaliosassa joka aiheuttaa selkeästi ennenaikaisen hajoamisen käytöstä riippumatta?
Et v*ttu voi olla tosissasi
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
muutama päivä sitten tuulilasin pesin heitti toimimasta ihmettelin kun pyyhkijät kyllä toimivat normaalisti mutta vettä ei tullut.tänään aloin tutkimaan vikaa ja huomasin että letku oli poikki yhestä kohtaa ja muutenkin vaikutti hiemaan hauraalta joistain kohti.
Huomenna haen uutta letkua ynnämuuta liitintä.pitää myös hioa ruostetta ja maalata ynnämuuta mukavaa
tänään alettiin kaverin kanssa hiomaan tosta meikäläisen samarasta ja kaverin nissanista ruosteita pois.nyt on myös vedetty ensimmäinen kerros ruosteenesto pohjamaalia ja huomenna vedetään uudestaan.
lisäksi tuli korjattua tuo tuulilasin pesin sekä pako putkea säädetty niin ettei se enää kuoppaisilla teillä kolise koria vasten
nyt sitten Samarasta häipyi öljynpaineet. Riihimäen abc:ltä lähtiessä syttyi varoitusvalot tai oikeastaan vilkkui alkuun, mutta moottoritien jälkeen paloi taukoamatta. Mitäpä siinä muuta kuin yrittää ajaa mahdollisimman lähelle kotia. Kotiin päästiin, mutta kone oli äänekäs ja käynnistyi kankeasti. sen katsoin, että öljyn puutteesta ei vika johtunut.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
1) paineenrajoitinventtiilin mahdollisesta aukijuuttumisesta
2) öljypumpun imuputken paikallaanolosta/kunnosta ja samalla
3) öljypohjan tarkastuksesta (kunnollinen "pohjakosketus" saattaa painaa ö-pohjan kiinni imuputkeen, jolloin pumppu ei saa öljyä)
Olen joskus kokenut vian 3), ensimmäinen paikka, joka vioittuu, on nokka-akselin laakerointi sylinterinkanteen. Oireet ovat kuvaamasi kaltaiset.
olen viitenä peräkkäisenä päivänä aina puuhaillut jotain samaran parissa.
lasinpesin korjattu,pakaria säädetty,ruosteet hiottu, pohjamaalattu,paikkamaalattu (värikoodi 217) ja vedetty lakkaa päälle.
Lisäksi tuli tuo laturin hihna vaihdettua.