Sivu 8/13

Lähetetty: 19.6.2006 15:53
Kirjoittaja Jaakkima
Noi italialaiset raidetangon päät pitäisi lailla kieltää. Vuosi sitten vaihdettu ja taas saa vaihtaa, eli ei mennyt katsastuksesta läpi. Jotain hyvityksiä saan, kun kävin laadusta valittamassa.

Ja takajarruissakin oli jotain vikaa. Hovikorjaaja epäili että jarrusylinteri jumissa. Maanantaina loppuu ajoaika ja maanantaiksi sain ajan. Tiukaksi menee, mutta menköt.

Niin ja kerhoviiristä sanoi että pitäisi poistaa keskipeilistä. No joo, poistetaan katsastuksen ajaksi ja...

Lähetetty: 19.6.2006 17:02
Kirjoittaja Jaakkima
Niin ja väitti autoni ohjausta jäykäksi. Vaimo sanoi kun vierellä istui, että ei se ole sen jäykempi kuin muiden Ladojen ohjaus.

Lähetetty: 19.6.2006 21:03
Kirjoittaja Jokari
No eihän se ohjaus ihan keveimmästä päästä ole sataysivitosilla, ainakaan lähes nollavauhdissa. Lieneekö inssi sitten ollut joku kynäniska :D

Ja tuosta kerhoviiristä, ei ne mun mielestä aivan turhaan valita noista peilistä killuvista kamoista. Olihan mullakin viiri jonkun kuukauden siinä, mutta kun läheltäpiti-tilanteita alkoi tulla melkein joka päivä niin pakkohan se oli pois ottaa. Aina joku auto jäi viirin taakse vaikka kuinka katteli.

Noh komeahan se viiri on tuossa hyllyssäkin :D :oops:

Lähetetty: 19.6.2006 21:16
Kirjoittaja Jaakkima
Nyt sanoivat ensimmäisen kerran ja viiri roikkunut jokaisessa Ladassa reilut kolme vuotta ja autoja katsastettu tänä aikana ainakin kuusi kertaa. Ei se kait muuten olisi mitään sanonut, ellei olisi viiri ollut juuri jarrutesterin näytön kohdalla.
Viirin takia ei ole ollut yhtään läheltä piti tilannetta, itse kait osannut ottaa sen huomioon.

Ei muuten katsastusinssi sanonut mulle tuosta viiristä ja ohjauksesta, vaan pelkääjänpukilla istuneelle vaimolle.

Lähetetty: 29.6.2006 4:06
Kirjoittaja Vanja-eno
Jaakkima kirjoitti:Noi italialaiset raidetangon päät pitäisi lailla kieltää.
Olen samaa mieltä, ekan kerran kun sellaset ostin, jäi viimeiseksi kerraksi. Sen jälken olen maksanut hieman enemmän saadakseni laadukkaamat osat, köyhällä ei vaan ole varaa ostaa halpaa :wink:

Lähetetty: 30.6.2006 19:07
Kirjoittaja Jaakkima
Maanantaina vaimo vei auton huoltoon ja huollon jälkeen katsastukseen. Huollon jälkeen jarrutkin ottivat taasen ylhäältä kiinni ja käsijarrukin toimii normaalisti. Kait tuo jarrusylinteri sitten on tihkunut viime kesästä lähtien.

Lähetetty: 27.7.2006 21:45
Kirjoittaja Jaakkima
No niin, tulipa ajettua Sepellä n. 1800 kilometriä viidessä päivässä Venäjn puolella. Ihan ei murheitta selvitty, kuten Ladoga Tour-aiheesta voi lukea. Mutta tuon alapallon ei olisi pitänyt mennä kuukausi sitten katsastuksesta läpi. Kumi oli ollut jo pitkään rikki. Ilmankon ohjaus oli epäilyttävän raskas. Syyksi kyllä epäilin öljyvuotoa simpukassa, enkä niveliä. Varmuudeksi vaihdetaan loput pallot ensi viikolla.

Tässä kuvia tapahtumapaikalta:
*klik* *klik* *klik*

Jotain kivaakin Sepeen tarttui hihaan, mutta niistä myöhemmin. Ennen julkaisua auton päältä pitää pestä Karjalan pölyt pois.

Lähetetty: 27.7.2006 21:51
Kirjoittaja Jokari
Voi perhana että näytti pahalta...eikait tuossa rytäkässä hajonnut muuta? Komiat laahausjäljet ainakin jäi... :lol:

Lähetetty: 27.7.2006 22:25
Kirjoittaja Frostwind
ittellä kävi kans noin kerran. Alla oli tosin Saab 900 ja syynä ylätukivarren katkeaminen. Voi että oli ratti täynnä kättä sen jälkeen. Onneksi vauhtia ei ollut kuin se 50 :wink:

Lähetetty: 28.7.2006 9:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
on se kumma kun kaikki tuollaiset vauriot tulee aina jossain pitkillä lomamatkoilla, kun ollaan ties missä, kaukana kotoa.

aika harvinaista lienee, että noin pahasti pääsee nivel revähtämään, oliko tämän nyt niitä kuuluisia motonetin italialaisia? vai johtuisko siitä että autossa on käytetty niitä tuninki vanteita, tuninki ei kannata :wink:

Lähetetty: 28.7.2006 10:09
Kirjoittaja Jaakkima
Juu autosta ei muuta hajonnut kuin tuo alapallo. Niin tarkkaan en vielä ole tuota vanhaa osaa tutkimut että onko se italialainen vai ei. Mieleni tekisi kyllä käydä näyttämässä katsastuskonttorilla tuo alapallo ja sanoa että kuukausi sitten päästitte aiton läpi...

Lähetetty: 28.7.2006 14:52
Kirjoittaja AI
Mutta tuolta ylempää voi lukea että katsastusmies väitti auton ohjausta jäykäksi. Jos se nivel oli niin jäykkä että repesi...

Lähetetty: 28.7.2006 15:00
Kirjoittaja Jaakkima
Ohjaus kyllä keveni nivelen vaihdon jälkeen. Joku tuolla etupäässä piti ääntä ajaessa kohti Petroskoita, hiljeni kun sai vettä ja seuraavana päivänä hiljeni kokonaan. Narina tuolloin tien päällä kohdistettiin kallistuksenvakaajan kumiin ja matka jatkui. Tiedä sitten resonoiko vain sinne nivelen rahinat.

Lähetetty: 29.7.2006 10:27
Kirjoittaja Nonnis
Voi kauhistus, kai mun on pakko sitten vaihtaa varmuudeksi sekä ylä- että alapallo ennen kun pidemmälle lähen :?

Kun ei pysty tietään kummassa on vika.

Lähetetty: 31.7.2006 22:01
Kirjoittaja Jaakkima
Vaihdoinpa iltapuhteena sitten Sepeen loput pallonivelet ja vaihdoin alut takasin alle. Tuo venäläinen ulosvetäjällä työ sujui kuin tanssien. Huomenna voisikin sitten julkaista Sepen uuden lookin, tänään ei saannut enään hyviä kuvia otettua.