Sivu 8/10

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 30.11.2016 17:22
Kirjoittaja Uitukki
Tänään päästömittaus ja katsastus. Katsastus puhtain paperein ja kehujen kera.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 6.12.2016 16:59
Kirjoittaja Uitukki
Perjantaina ajelin taas Kurikkaan ja aavistuksen vuoti vielä suodattimen välistä mutta mennessä Evijärvellä nostin peltin pystyyn ja kirrasin suodatinta vähän. Samalla säädin seosta varttikierroksen isommalle kun laturin valo saattoi välillä vilahtaa kun vapaalle löysäsi vedosta. Tänään ajelin takaisin Ouluun ja välillä yritti vieläkin kyykätä tyhjäkäynti vapaalle löysätessä joten taas Evijärvellä pelti pystyyn ja varttikierros isommalle. Samalla kopeloin suodatinta joka oli nyt kuiva. Nyt tuli taas parin tankkauksen verran maantieajoa niin laskeskelin kulutusta. Nyt oli 8,7 joka selittynee kireällä pakkasella ja sillä että kone saa nyt kunnolla ainetta uuden polttoainesuodattimen ansiosta.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 7.12.2016 20:55
Kirjoittaja Uitukki
Uitukki 1.12.2015 kirjoitti:Katsastuspäätös hyväksytty mutta suullinen huomautus ja kohtalaisen pitkä saarna tuli EU-malliin kytketyistä huomiovaloista :shock:
Uitukki 30.11.2016 kirjoitti:Tänään päästömittaus ja katsastus. Katsastus puhtain paperein ja kehujen kera.
Taitaapa vaihtua konttori ens vuonna. Vuosi sitten tuli aiheeton suullinen huomautus ja nyt taas meni toiseen äärilaitaan eikä huomautettu vaikka aihettakin olis ollut. Pyöränsuuntaukseen vein tänään mutta eihän sitä pystytty tekemään kun yläpallot väljät vasta katsastetussa autossa. Illalla sitten kun olin lähdössä kylästelypaikasta kotia auto kävi vain vaivoin ryyppy täysillä ja kaasu pohjassa. Hetki piti pimeässä konepellin alla tutkia ennen kuin vian löysin. Imusarjasta oli lähtenyt alipaineletkun nippa käynnistäessä irti niin ei ihme vaikka repi vähän ilmoja eikä saanut soppaa. Painoin takaisin paikoilleen niin lähti heti käyntiin kun starttasin. Pitää huomenna päivänvalossa tutkia onko nippa huonokuntoinen vai onko vain itsestään löyhtynyt ajan saatossa ja nyt vain plopsahti kokonaan irti.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 7.12.2016 21:08
Kirjoittaja raul
Uitukki kirjoitti:.... yläpallot väljät vasta katsastetussa autossa.

Käyttikö katsuri välipalikkaa tutkiessaan ripustuksen?

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 7.12.2016 21:35
Kirjoittaja Uitukki
^Käytti.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 8.12.2016 14:18
Kirjoittaja Uitukki
Uitukki kirjoitti:Pitää huomenna päivänvalossa tutkia onko nippa huonokuntoinen vai onko vain itsestään löyhtynyt ajan saatossa ja nyt vain plopsahti kokonaan irti.
Nippa tutkittu nyt päivänvalossa ja nipassa itsessään ei mitään vikaa vaan nipan tiivisteessä. Motonetin sivut kertovat että mahdollisesti yksi kpl vielä löytyisi joten tein tilauksen verkkokaupassa.
KuvaKuvaKuva

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 9.12.2016 17:28
Kirjoittaja Uitukki
Toissapäivänä tilasin pallonivelien pulttisarjoja 2 kpl ja lataussäätimen kaiken varalta Fixuksen verkkokaupasta. Tänään tuli ensin sähköpostia että ovat noudettavissa ja myöhemmin tuli tekstiviesti että alipaineletkun tiivistekin on saapunut. Tiivisteen hain ensin, totesin oikeaksi osaksi ja laitoin samantien Motonetin parkkiksella paikoilleen. Sen jälkeen kävin Fixukselta hakemassa pulttisarjat ja säätimen. Nopeasti tuli tuo Motonetin tilaus.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 21.12.2016 13:28
Kirjoittaja Uitukki
Eilen vaihdoin yläpallot. Tänään tarkistelin valot ja totesin jarruvalojen olevan pimeänä. Sulakkeen kerkesin tarkistaa ja kuskin puolen hehkun. Ehjiä molemmat. Kylillä kävin Ladalla ja tilasin varalta jarruvalokatkaisijan. Pitäs keritä tutkimaan onko vika siinä.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 21.12.2016 14:05
Kirjoittaja Vanja-eno
Uitukki kirjoitti:
Uitukki kirjoitti:Pitää huomenna päivänvalossa tutkia onko nippa huonokuntoinen vai onko vain itsestään löyhtynyt ajan saatossa ja nyt vain plopsahti kokonaan irti.
Nippa tutkittu nyt päivänvalossa ja nipassa itsessään ei mitään vikaa vaan nipan tiivisteessä. Motonetin sivut kertovat että mahdollisesti yksi kpl vielä löytyisi joten tein tilauksen verkkokaupassa.
KuvaKuvaKuva
Aikoinani kun ostin ekan käytetyn ysisatkun, niin paikallisen Shellin (joka oli silloin vakitankkauspaikkani) yrittäjä jolla oli SAAB-huolto, antoi tuollaisen mukaani kun ekan kerran kävin Saabillani tankkaamassa siellä ja sanoi: Tämä osa pitää aina olla mukana hanskalokerossa kaikenvaralta kun ysisatkulla ajaa. :lol:

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 21.12.2016 22:36
Kirjoittaja Uitukki
^Kyllähän kumeja pitää olla aina varalta matkassa kun ei koskaan tiedä jos... :wink:

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 24.12.2016 13:34
Kirjoittaja Uitukki
Vaihdoin jarruvalokatkasijan. Nyt uskaltaa Saabilla ajaa. Onni onnettomuudessa että ei kukaan kerinnyt ajaa perään ennen kuin huomasin että ei jarruvalot toimi.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 4.1.2017 16:57
Kirjoittaja Uitukki
Käytin pyöränsuuntauksessa tänään.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 5.1.2017 20:05
Kirjoittaja Uitukki
Uitukki kirjoitti: Lähdin siinä ajelemaan ja mietin että merkkiliikekin olis matkan varrella ja kävinpä kysäisemässä sieltä. Sieltähän löytyi uusi rele ja laitoin sen samantien paikoilleen.
Pitkäänhän se rele kestiki. Tänään hävis lähivalot ja pitkät. Kävin sitten vaihteeksi uuden Tarviketorilta Jukolantieltä.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 1.2.2017 6:09
Kirjoittaja Uitukki
Uitukki kirjoitti:Vaihdoin vänkärin puolelle ajovalopolttimon. Hoksasin vasta nyt että polttimopaketissa lukee ei sovellu tieliikennekäyttöön. Muuta syytä en tuolle keksi kuin sen että antaa kellertävää valoa kun on muuten normaali 60/55W H4. Tässä vuosimallissahan keltaiset ovat sallittuja mutta "nykyautoissa" ei.
Tämähän kestiki pitkään. Äsken vaihdoin taas ajovalopolttimon vänkärin puolelle.

Re: Saab 900 -88

Lähetetty: 1.2.2017 8:58
Kirjoittaja t tulppu
Antaakohan Virta piikkejä kun vähän väliä saa polttimoita olla vaihtamassa.. Nyt päivänvalo Auto..Yöllä korvessa voi olla aika mukava käsikopelolla ajaa..