Pistetääs tähän yksi lada vihan kokemus lauantailta. Käväsin juuri pestyllä Nivalla appiukon luona hakemassa emäntää. Olin juuri pessyt mutakerroksen auton päältä. No siellähän tämä appiukko alkoi naureskeleen millaisen rohjakkeen olen mennyt ostamaan. Tuli aika mainioo kommenttia kuinka surkea lada on jne. Ajo-ominaisuudetkin on kuulema todella huonot. Oli sitten hyvä kommentoida sille takaisin että ajo-ominaisuuksissa niva on huomattavasti parempi kuin vuosi sitten omistamani Suzuki SJ-413. Jos joku ei tiedä mikä tuo on niin se suzukin pikkumaasturi. Eikä tuo mielestäni loppupeleissä hirveästi eroa Jeepin kyydistä. Jeepin Cherokeen omistin viime syksyn. Mut ei suostuntu appiukko lähteen kyytiin kun kyselin. Aattelin kun se on ollut suzukin ja jeepin kyydissä niin voisi itse huomata että ei tuo Niva nyt niin huono ole. Itse ostin tuon lähinnä metsäajoon, mutta ei siitä haittaa ole että se on ihan hyvä ajettava maantiellä. Ja paras kuittaus appiukolle oli kun kerroin varaosien hintoja. Perän korjaus maksoi 20e (käytetty) ja taakse stefa maksoi 7e.. Sen pögöön maksoi käytetty peili 60e Ja sekös sitä alkoikin hitsit kun muistutin sitä siitä. Sitten alkoikin tulla kuittia kun sanoin emännälle että hyppää AUTON kyytiin.. Appiukko alkoi ihmetteleen missä se auto on.. Just just. No juu. Ei se ihan vakavissaan tuon homman kanssa ollut. Ja ei se mua häiritse jos se Ladaa vihaa.
Mut juu. Nivaa ennen en ole omistanut ladoja. Kyllä niitä on tullut kavereille vähäteltyä heikkolaatuisina jne. Mutta ainakin minä olen nyt tuolla nivalla ajanut sellaisessa jorpakossa että hieman on ihme että se yleensä toimii Vähemmän tuossa on vikaa kuin Jeepissä, joka oli täynnä vikoja ja varaosat maksoi yleensä reilusti yli 100e. Ilmanputsarikin oli 60e.. Moottorinpesu painepesurilla ei tuntunut missään Nivassa. Samantien hörähti käyntiin. Yllättävän hyvii pelejä nämä ladat
tuli noista appi vanhemmista mieleen. isää on monesti huvittanu kun aikanaan äipän kanssa seurustelivat ja isällä oli alla lada 1200 vm 72 jota oli jo hyvin korroosio syönnyt. äiti oli halunnu äitinsä mukaan norjan matkalle mutta tämä ei ollu lähtenyt kun arveli että eihän tuolla pääse pihtipudasta pitemmälle. tosin reissu kuulema onnistui hyvin ja seuraavan kesän reissulle suostui jo anoppikin lähtemään kun alla oli pari vuotta vanha 2105 1200s.
ja tyyli on säilynyt välistä oli isällä samara alla mutta nyt on taas 2105 1200s ja heinäkuussa olisi tarkotus saada yhteiseksi käyttö autoksi tuo 1200L
Muistan hyvin kun eräs entinen naapuri näki ekaa kertaa 1200L:ni. "Jaa sää olet tuollaisen Mossen mennyt ostamaan". Jotain juteltiin ja sanoin, ettei tämä nyt länsiautolle pärjää jos mukavuutta ajatellaan, johon mies tokaisi "Niin, hirvee laite ja vie vaan kauheasti bensaa" Todella rohkaisevaa...
Lähes kaikilla automerkeillä lienee vastustajansa. Merkissä kuin merkissä nähdään huonoa, niin MB:ssä kuin Toyotassa, ja kaikissa siltä väliltä. Ei Lada siinä seurassa ole poikkeus.
Jos joku ei halua Ladaan istua, niin kaipa sille ei ole tarpeen helppo ja mukava siirtyminen paikasta A paikkaan B. Jos se taas muusta syystä ei halua Ladaan istua, vaikka tuo siirtyminen olisi tarpeen, niin siinä on jo jotakin vikaa, toivottavasti ei parantumatonta.
Lada - liikkumisväline ja osa elämänkatsomusta. - Se keltainen nappisilmä oli autojen auto...
pena kirjoitti:Lähes kaikilla automerkeillä lienee vastustajansa. Merkissä kuin merkissä nähdään huonoa, niin MB:ssä kuin Toyotassa, ja kaikissa siltä väliltä.
Hmm.. Itsellänihän on tuo toinen auto Kia.. Ei siinä ole pahemmin vastustusta. Tietty on nämä pellet mitkä eivät ole ikinä koko autoa nähnytkään ja ovat ikänsä ajaneet tojotalla niin nehän sitä vastustaa. Ihan livenä nähtynä tuo auto herättää mielenkiintoa. Koska sellaisia ei pahemmin ole kukaan nähnyt, kukaan ei oikeen tiedä niistä mitään ja olen vielä poistanut autosta kaikki Kia merkinnät, joten ei sitä ihan heti edes arvaa mikä auto se on. Sinällään perin outoa että melkein kaikki ladat heput mitkä tuon auton on nähnyt on tiennyt heti että se on Kia, mutta miksei esim. Fiat heput tiedä sitä? Noita kaikkiahan myydää samassa liikkeessä. Mut menipäs vähän offtopic.
Mutta on ihan jeez ajella ladalla mitä kaikki tuntuu halveksivan ja vihaavan. Vaihtelua tuo Kia mitä taas kukaan ei tunnu tietävän edes, joka taas aiheuttaa uteliaisuutta
Yksi syy miksi valitsin maastoautoista juuri Nivan ja toisen ja kolmannen ja....... on juuri se että Niva herättää aina kaikissa tuntemuksia, joko sitä vihataan ja halveksitaan (ainakin kaikki HoJo miehet ku ne jää metässä Nivan jälkeen) tai sit siitä pidetään oikein kunnolla mutta ketään se ei jätä kylmäx, toisin kun esim. joku Suzuki SJ - ei se herätä kenessäkään mitään tuntemuksia, se kun on vaan semmonen sukisuki.
Mut kyl monet on perunu puheensa tai lähinnä haukkunsa Nivasta kun on ekan kerran päässy kyytiin/ajanu sillä metässä. Ykskin H2 kuski haukku esson baarissa Ladaa minkä kerkes ku oltiin mettään menossa (jos ladat kestää ees sinne asti -sano) mut ei se kerenny ku yhen pienen lenkin heittään, jumittaan hummerinsa tasaselle ja kattoo hetken sivusta ku Nivaa kallistellaan ni oli nöyrää poikaa: " nyt täytyy perua kyllä kaikki puheet, kyllä Niva-Lada on vaan hyvä!!!"
Ei kaikki vihaa tosiaankaan Ladaa. Olen huomannut, että vnykyisin kun ajelen Ladalla niin tuntemattomatkin alkaa reippaasti jutella mulle jotain tuohon Ladaan liittyvää. Elikkä tunteitahan se siis kyllä herättää selvästikin mutta vihaa en ole oikein huomannu. Paitsi jos lasketaan ne muutamat kakarat jotka näyttelivät mulle kerran keskaria. Ja ehkä joskus liikenteessä näkee noita prameita mersuja jotka tekevät älyttömiä ohituksia heti kun Lada on edessä.
Siis Suomen kansa olisi paljon avoimempi kansa jos kaikilla olisi Lada, kun kerran Ladan omistajalle voi mennä puhumaan vaikka tämä olisi ventovieras.
povenza kirjoitti:Ei kaikki vihaa tosiaankaan Ladaa. Olen huomannut, että vnykyisin kun ajelen Ladalla niin tuntemattomatkin alkaa reippaasti jutella mulle jotain tuohon Ladaan liittyvää. Elikkä tunteitahan se siis kyllä herättää selvästikin mutta vihaa en ole oikein huomannu. Paitsi jos lasketaan ne muutamat kakarat jotka näyttelivät mulle kerran keskaria. Ja ehkä joskus liikenteessä näkee noita prameita mersuja jotka tekevät älyttömiä ohituksia heti kun Lada on edessä.
Siis Suomen kansa olisi paljon avoimempi kansa jos kaikilla olisi Lada, kun kerran Ladan omistajalle voi mennä puhumaan vaikka tämä olisi ventovieras.
Tuo on totta, Lada herättää suurimmassa osasta kanssaliikkujista jonkinlaisia tuntemuksia. Starttivikaisen 1500s:n kanssa kaverin kanssa toissa kesänä pörrätessä tuli monesti joku jelppaamaan kun jouduttiin tuuppaamaan käyntiin
Samoin on tullut useamman kerran vanhat papat juttelemaan niitä näitä.
Harvalla autolla on samanlainen päitä kääntävä ja tuntemuksia herättävä vaikutus kuin Ladalla. Vrt corollat yms yms...
kaverit ajelee lähinnä japseilla ja euroilla paria jenkkiä laskematta. ovat kyllä jo myöntäneet ladan varmuuden, lujuuden, talvi/maasto ominaisuudet vaikkeivat koskaan ladaa ottaisikaan. ja ihan parasta on kertoa aina ladan varaosa hintoja kun kaverilla menee jotain kallista autoistaan.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Kyllä pahin kun oma akka on niin ladoja vastaan.... Kuten sain tänään jälleen tylysti kuulla kun höpisin, että "ois semmonen Lada taas kiva hommata", siihen akka tylysti " meille ei mitään ladoja enää tule, ovat köyhyyden merkki". Toi on sitä naisten logiikkaa jota ei pysty tiedemiehetkään tulkitsemaan.... Pysyisivät akat näissä asioissa omalla tontillaan... En minäkään valita kun kaappiin ilmestyy joka kuukausi parikymmentä uutta tupperware kulhoa, tai naulakkoon seppälän rättejä .
laadananpalvoja kirjoitti:Kyllä pahin kun oma akka on niin ladoja vastaan.... Kuten sain tänään jälleen tylysti kuulla kun höpisin, että "ois semmonen Lada taas kiva hommata", siihen akka tylysti " meille ei mitään ladoja enää tule, ovat köyhyyden merkki". Toi on sitä naisten logiikkaa jota ei pysty tiedemiehetkään tulkitsemaan.... Pysyisivät akat näissä asioissa omalla tontillaan... En minäkään valita kun kaappiin ilmestyy joka kuukausi parikymmentä uutta tupperware kulhoa, tai naulakkoon seppälän rättejä .
joskus joku viisas sanoi että mikään ei ole niin viisas kuin nainen ja insinööri
no kun kaikki rikkaat miljonäärit ostaa mersun niin ne on niin pien ruokasia et ne ei lämpiä talvella kuin LADA sen takia kaikki vihaa meidän LADISTIEN rakasta kulku peliä LADAA
laadananpalvoja kirjoitti:Kyllä pahin kun oma akka on niin ladoja vastaan.... Kuten sain tänään jälleen tylysti kuulla kun höpisin, että "ois semmonen Lada taas kiva hommata", siihen akka tylysti " meille ei mitään ladoja enää tule, ovat köyhyyden merkki". Toi on sitä naisten logiikkaa jota ei pysty tiedemiehetkään tulkitsemaan.... Pysyisivät akat näissä asioissa omalla tontillaan... En minäkään valita kun kaappiin ilmestyy joka kuukausi parikymmentä uutta tupperware kulhoa, tai naulakkoon seppälän rättejä .
joskus joku viisas sanoi että mikään ei ole niin viisas kuin nainen ja insinööri
Mutta entä jos on molempia? Ne on pahimpia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Näinhän se on joka automerkissä. Jos omistat huippukuntoisen nappiksen ja toinen katkiruostuneen Opelin, pidetään sitä opelistia varakkaampana...
Satakunnan Kansassa oli 12.6. juttu Pohjois-Karjalasta, muistaakseni Juuka(?)sta. Lehdessä mainittiin, että kylänraitilla ihmisten mielissä luultavasti yleisin ajoneuvo on ´86 Lada 1200.