Sivu 8/14
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 26.10.2014 21:37
Kirjoittaja TsarBomba
Käytin etupenkit puolittain irti, eli etupuolen tangon irroitin lattiasta. Imuroin penkin alukset ja irroitin vanhat ilmanohjain kanavat penkkien alta. Toinen niistä oli lohennut, vaihdoinkin uudet Lada Shopista hommaamat kanavat penkkien alle.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 29.10.2014 10:16
Kirjoittaja TsarBomba
mush kirjoitti:Kyllä kai se sielläkin jossain lähettyvillä johtonipussa pitäisi olla. Taitaa olle GM-110 sen verran harvinainen, että suoraa vastausta on vaikea saada. Veikkaisin kuitenkin että melkolailla samantyyliset johtosarjat molemmissa.
Kyllähän ruisku nopeustiedon tarvitsee, eli kyllä se johto siellä jossain on, ellei sille mitään vahinkoa ole käynyt (=irroitettu vanha anturi sivuleikkureita apuna käyttäen).
EDIT:
Luntattuna anturin johtojen värit:
pinkki-musta, vihreä ja ruskea
http://chipdiagnost.narod.ru/images/gm102.jpg
Nro 18
No nyt ratkesi problem nopeustunnistin! Johtonipusta löytyi leikatut piuhojen päät, oli niin tyvestä leikattu että en huomannut niitä ennenkuin raotin suojamuovi putkea joka kulkee piuhojen päällä. Eivät voi olla muuhun meneviä... Nyt vain pitäisi rakennella jokin sähköliitos hässäkkä. Sopiikohan vaan ihan tavalliset säköliitos nappulat jotka sitten apikopihdeillä puristetaan kiinni? Gm anturissa vaan sellainen ISO ongelma että kaikki anturista tulevat johdot mustia! Mistä noista kukaan tietää mikä mihinki menee?? Pitäsköhän hajottamoilta kysyä löytyykö sieltä välistä puuttuva liitoskappale niin ei tarvitsesi Venäläistä rulettia pelata mustien piuhojen kanssa.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 29.10.2014 11:25
Kirjoittaja t tulppu
Oh,boy. Nythän sulle merheen lykkäs.. toivottavasti sopivat piuhat löytyy, tai arvot minkälaista signaalia johdon on annettava.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 29.10.2014 12:24
Kirjoittaja toktornivako
TsarBomba kirjoitti:
No nyt ratkesi problem nopeustunnistin! Johtonipusta löytyi leikatut piuhojen päät, oli niin tyvestä leikattu että en huomannut niitä ennenkuin raotin suojamuovi putkea joka kulkee piuhojen päällä. Eivät voi olla muuhun meneviä... Nyt vain pitäisi rakennella jokin sähköliitos hässäkkä. Sopiikohan vaan ihan tavalliset säköliitos nappulat jotka sitten apikopihdeillä puristetaan kiinni? Gm anturissa vaan sellainen ISO ongelma että kaikki anturista tulevat johdot mustia! Mistä noista kukaan tietää mikä mihinki menee?? Pitäsköhän hajottamoilta kysyä löytyykö sieltä välistä puuttuva liitoskappale niin ei tarvitsesi Venäläistä rulettia pelata mustien piuhojen kanssa.
Eikös siitä Hienosta kirjasta löydy kytkentäkaavio mistä näet anturin napojen numerot ja niille kuuluvat johtojen värit!? Ja eiköhän siihen oikea liitinkin löydy!
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 3.12.2014 20:01
Kirjoittaja TsarBomba
Pitkästä aikaa jotain tähänkin. Liitin nopeusanturin piuhat apikoilla, hermot olivat enemmän kuin koetuksella kun ahtaissa tiloissa halpispihtien kanssa puristelin. Lopputuloksena jonkinlainen liitoshässäkkä.. saa nähä miten toimii käytännössä. Ylemmän vesiputken kiinnitin myös paikoilleen ja silikonilla liitoskohdan tiivistin. Huomenna ehkä koeponnistan auton.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 3.12.2014 20:28
Kirjoittaja t tulppu
Odotamme innolla tuloksia..sinähän tiedät ilmauksen periaatteen,niin ei tarvitse poikien neuvvoa sitä.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 12:17
Kirjoittaja TsarBomba
Meni komeesti persiilleen koko homma. Vesiputkea kiristettäessä pultti katkesi sisään ja taa nesteet pihalla.. syö miestä. Alkaa taito loppua kesken.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 20:58
Kirjoittaja mush
Tekemällä oppii ja tekemällä virheitä oppii vielä enemmän
Minkälaiseen paikkaan pultti katkesi? Nuo ovat joskus ilkeitä ja työläitä juttuja, mutta ratkaistavissa eri keinoin riippuen paikasta ja tilanteesta.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 21:33
Kirjoittaja TsarBomba
Ahtaaseen paikkaan tietysti.. ylempi vesiputki kulkee piilossa moottorin takana niin se pää joka kahdella putilla tulee jakopään puolelle niin se ylempi pultti katkesi sisään. Rupesi hikoomaan nestettä paikolleen laiton jälkeen.. luulin että pultit eivät tulleet kiristettyä tarpeeksi ja päätin kiristää lisää huonoin seurauksin. Kaikkein eniten mietin sitä että miten ihmeessä sinne pääse käsiksi.. pitää purkaa varmaan vaikka mitå että on majdollista jotain tehdä.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 21:39
Kirjoittaja mikko853
Sopivaa vastakierretappia vaan näyttää jos vain mahtuu käyttämään

Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 21:58
Kirjoittaja mush
Aika ilkeä paikka tosiaan tuolla koneen takana. Toivottavasti jäi jonkinlainen nysä mistä saa esim lukkopihdeillä otteen, tiukassahan se ei varmaan ole kun ei ole kerrennyt muhia siellä.
Jos on katkennut tasalle tai hiukan yli, kannattaa kokeilla rautasahan terällä, dremelillä tmv tilasta riippuen pieni hahlo, josta yrittää ruuvarilla kääntää jämät pois.
Jos valitset vastakierretapin, niin muista että jos se katkeaa sinne, niin sitä ei sitten poratakaan niin helposti pois.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 22:03
Kirjoittaja t tulppu
Olisiko olemassa maailmalla väärän kätisiä poranteriä niin jos ei saisi mitään otetta niin se poraaminen voisi auttaa, mutta ei varmaankaan ole tiukassa kun on juuri kiristelty paikoilleen,,että voi helpostikin lähteä jos saa vain jotenkin otteen.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 4.12.2014 23:06
Kirjoittaja Pen-suo
Terve. Jos jäänyt vähänkin tappia jäljelle, yritä hitsata mutteri päähän.Tällä konstilla olen muutamia onnistunut aukomaan.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 5.12.2014 14:57
Kirjoittaja TsarBomba
Kiitos vaan kaikille vinkkien antajille. Nyt alan valmistelemaan huomista Venäjälle lähtöä varten, kun yöksi mennään niin pitää vähän pakkaila. Maanantaina sitten hyökkään työntouhuun jos ei ihmeitä tapahdu.

Re: VAZ-2110 - 1999 - Projekti
Lähetetty: 5.12.2014 22:47
Kirjoittaja toktornivako
t tulppu kirjoitti:Olisiko olemassa maailmalla väärän kätisiä poranteriä .
On! Tullut paljonkin niitä käytettyä, kannattaa vaan tarkasti keskelle pulttia porata.