Sivu 8/56
Lähetetty: 15.12.2004 16:39
Kirjoittaja LamaAjanElvis
no niin... nyt on halpahallin polttimot paikallaan ja hyvin paistaa...
Lähetetty: 15.12.2004 23:12
Kirjoittaja Boris
Kyllä Ladasta ilma poistuu:
Ladan ovet ja ikkunat on suunniteltu tahallaan vähän karkeammin mitoitetuiksi, jotta ilma pääsisi myös ulos kabiinista. Koska takaluukku ja siten myös takakontti on tiivis, siihen on lisätty ne reijät sinne C-palkkiin, jotta ilma kiertää.
Lähetetty: 16.12.2004 12:09
Kirjoittaja Jaakkima
Eilen kun käytin Rusinaa pakokaasumittauksessa katsastusta varten, rupesi autosähköasentaja ihmettelemään ja kyselemään onko autossani valoautomatiikkaa. Kysymys yllätti täysin, asentaja sanoi että tuolla nurkassa on kyllä automatiikan rele. Hetken relettä tutkittuani huomasin että sulake puuttuu. Sulake paikoillee, auto käyntiin ja valot syttyy ilman että itse ne kytkimestä kytkisi. Ja teitenkin automaattisesti sammui kun seuraavan kerran moottorin sammutin. Eli toimii vain silloin kun mottori käy. Asentajan mukaan ottaa herätteen öljynpaineanturista. Oli kiva huomata että Ladassani on tuollainen varuste. Nyt ei enään tule ajeltua valoitta.
Lähetetty: 16.12.2004 12:48
Kirjoittaja LamaAjanElvis
kaikissa ladoissa on automaattinen valonkytkentä... täytyy vaan manuaalisesti painaa katkaisimesta ja valot syttyy automaattiseti
no olipa tosi hyvä juttu

Lähetetty: 18.12.2004 1:14
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Jaakkima kirjoitti:Eilen kun käytin Rusinaa pakokaasumittauksessa katsastusta varten, rupesi autosähköasentaja ihmettelemään ja kyselemään onko autossani valoautomatiikkaa. Kysymys yllätti täysin, asentaja sanoi että tuolla nurkassa on kyllä automatiikan rele. Hetken relettä tutkittuani huomasin että sulake puuttuu. Sulake paikoillee, auto käyntiin ja valot syttyy ilman että itse ne kytkimestä kytkisi. Ja teitenkin automaattisesti sammui kun seuraavan kerran moottorin sammutin. Eli toimii vain silloin kun mottori käy. Asentajan mukaan ottaa herätteen öljynpaineanturista. Oli kiva huomata että Ladassani on tuollainen varuste. Nyt ei enään tule ajeltua valoitta.
No nyt selvisi, miksi Ladan automaatti sytyttää valot vasta, kun auto on hörähtänyt käyntiin. Ihan hyvä ratkaisu. Useimmiten ne syttyvät jo virta-avainta käännettäessä. Multa meni kerran jännitteensäädin ja virrat tietysti alkoivat hävitä ajon aikana. Kun jännite putoaa tarpeeksi, sammuttaa automaatti valot.
Multa on muutaman kerran palanut se releessä oleva sulake. Ei siten, että lanka olisi pimahtanut, vaan niin, että lattasulakkeen luiskat ovat kärventyneet teille tietymättömille. Oliskohan sun autossa ollut samaa vikaa ja sulake puuttunut sen takia.
Lähetetty: 20.12.2004 21:57
Kirjoittaja Misha
LamaAjanElvis kirjoitti:no niin... nyt on halpahallin polttimot paikallaan ja hyvin paistaa...
Onkos kukaan asennellu noita sinertäviä tai vihertäviä ajovaloja joita jossain myydään (yllättävänkin halvalla muuten)?
Vaikuttaako ne mitenkään näkyvyyteen?
Ainakin ne on siistemmän näköset kun tulee auto vastaan liikenteessä.
Josta tuli mieleen, onko kellään ollu lukko-ongelmia talvella? Mulla meni lukko jotenkin silleen ihmeelliseks, että kun sen lukitis ja käänsi, meni lukkoon, mutta kun kääns avaimen suoraks niin aukes taas.
Luulen että sulattaminen auttaa, sillä hetken se toimi kun olin Etujätin lämpimässä parkkihallissa käymässä, mutta sitten lakkas toimimasta taas.
Kumma vika. Ruiskuttelin nyt täyteen lukkosulaa, jos alkais taas toimimaan.
Lähetetty: 20.12.2004 23:49
Kirjoittaja samarai
osta pieni spraypullo aseöljyä ja sen ohuen sumuttajan päähän liitettävän lisäputken avulla öljyä sisään. Mulla ainakin pelaa lukot kuin kesällä.
Lähetetty: 21.12.2004 0:50
Kirjoittaja uZu
Misha kirjoitti:
Onkos kukaan asennellu noita sinertäviä tai vihertäviä ajovaloja joita jossain myydään (yllättävänkin halvalla muuten)?
Vaikuttaako ne mitenkään näkyvyyteen?
Ainakin ne on siistemmän näköset kun tulee auto vastaan liikenteessä.
Super white xenon blue vision super jne. halpispolttimot kiinni. Sininen lasi joka tapauksessa.
Näkee niillä ainakin sen saman kai kuin perinteisilläkin. Valkoisemmasta valosta johtuen sitä näkymää on kuitenkin mukavampi katsella. Nyt varsinkin kun lunta on joka paikassa. Mistään suunnasta eivät näytä mitenkään sinisiltä.
Lähetetty: 21.12.2004 8:55
Kirjoittaja aj
Misha kirjoitti:Josta tuli mieleen, onko kellään ollu lukko-ongelmia talvella? Mulla meni lukko jotenkin silleen ihmeelliseks, että kun sen lukitis ja käänsi, meni lukkoon, mutta kun kääns avaimen suoraks niin aukes taas.
Luulen että sulattaminen auttaa, sillä hetken se toimi kun olin Etujätin lämpimässä parkkihallissa käymässä, mutta sitten lakkas toimimasta taas.
Kumma vika. Ruiskuttelin nyt täyteen lukkosulaa, jos alkais taas toimimaan.
Itselläni tekee samaa kuskin puolen ovi, kun en jaksanut sitä lukon "palautinjousta" asentaa paikalleen lukkoa vaihtaessa. Kyllä sen siis kuitenkin lukkoon ja auki saa, mutta tosiaan pitää kääntää aina takaisinpäin. Voisiko sinunkin vikasi olla esim. tuo irronnut jousi?
Lähetetty: 21.12.2004 14:22
Kirjoittaja Misha
aj kirjoitti:Itselläni tekee samaa kuskin puolen ovi, kun en jaksanut sitä lukon "palautinjousta" asentaa paikalleen lukkoa vaihtaessa. Kyllä sen siis kuitenkin lukkoon ja auki saa, mutta tosiaan pitää kääntää aina takaisinpäin. Voisiko sinunkin vikasi olla esim. tuo irronnut jousi?
Okei, sehän se voi tietysti olla. Tai jos se on katkennut tms.
Täytyy muutenkin irottaa ovipaneeli kun ovenkahva irtosi, joten tarkastan asian samalla.
Lähetetty: 21.12.2004 17:38
Kirjoittaja Mosse-Aksu
samarai kirjoitti:osta pieni spraypullo aseöljyä ja sen ohuen sumuttajan päähän liitettävän lisäputken avulla öljyä sisään. Mulla ainakin pelaa lukot kuin kesällä.
Aseöljy on varmaankin kaikkein parasta. Muita hyviä öljyjä ovat ompelukoneöljy ja lukkoöljy (siis se, jolla öljytään ja puhdistetaan esim. Abloy lukkoja, ei siis mikään lukkoöljyn nimellä myytävä lukkosula).
Lähetetty: 23.12.2004 19:24
Kirjoittaja Misha
Lukko alkoi toimimaan heti kun säät lämpeni, eli joku mysteerinen osa oli vain jäätynyt. Hyvä niin. Pitänee öljytä hiukan innokkaammin.
Kertaakaan en ole jäänyt auton ulkopuolelle, onneksi, joskin tänään ajoin melkeen kolarin.
Nelikaistaista tietä olin ylittämässä. Vasemmalta tuli auto jossa oli perävaunu joka hidasti ja käänsi oikealle. Lähdin ylittämään ja eiköhän kautta profeetan parran sen takana ollut piilossa Nissan Micra. Vedin liinat kiinni ja Micra kuski joutui tekemään sikamaisen väistöliikkeen. Onneks ei se jätkä päätyny tolppaan tms.
Eli mitä tästä opimme? Pikkuautojenkin taakse voi piiloutua vielä pienempi auto.
Lähetetty: 24.12.2004 0:10
Kirjoittaja R-J
Misha kirjoitti:Lukko alkoi toimimaan heti kun säät lämpeni, eli joku mysteerinen osa oli vain jäätynyt. Hyvä niin. Pitänee öljytä hiukan innokkaammin.
Kertaakaan en ole jäänyt auton ulkopuolelle, onneksi, joskin tänään ajoin melkeen kolarin.
Nelikaistaista tietä olin ylittämässä. Vasemmalta tuli auto jossa oli perävaunu joka hidasti ja käänsi oikealle. Lähdin ylittämään ja eiköhän kautta profeetan parran sen takana ollut piilossa Nissan Micra. Vedin liinat kiinni ja Micra kuski joutui tekemään sikamaisen väistöliikkeen. Onneks ei se jätkä päätyny tolppaan tms.
Eli mitä tästä opimme? Pikkuautojenkin taakse voi piiloutua vielä pienempi auto.
Ikinä ei voi olla liian varovainen.
Lähetetty: 25.12.2004 13:03
Kirjoittaja Tiige
Itellä on ollu samanalaisia lukko ongelmia useastikkin ladassa. Syynä on aika ollu kohmeessa oleva mekanismi, eli sulatus ja kunnon voitelu auttaa. Lukon reistaillessa sen saa myös auki vaikka ruuvimeisselillä, eli lukkopesä luulee kokoajan että siellä olisi avain.

Lähetetty: 30.12.2004 11:38
Kirjoittaja LamaAjanElvis
eilen kaljakaupassa (taas) käydessäni peruutin vauhdilla lumikasaan joka vei osan parkkipaikasta. oli niinkun tarkoitus saada se auto väkisellä mahtumaan siihen lokeroonsa. mutta sattupa siinä kinoksen juurella olevan iso jääpaukku joka tärähti aika kovasti takapuskuriin. luulin jo että paskasko meni, muttei naarmuakaan

ja tulipa joskus työnnettyä huvikseen yhtä roskistakin etupuskurilla...
noo sitten sieltä kaljakaupasta kaveri hakemaan ja vielä piti yks tappiluisu lenkki heittämässä... nissanimies sano että oot tainnu hinkata jotain kilinkolin mäkreitä melko paljon kun tolla tavalla menee
tuli myös aikasemmin käytyä lumenkaatopaikalla ajamassa parit sprintit... vielä kolmosella meni kahvassa
mutta tavallisesti kyllä ajan kiltisti kuin mummo...