Sivu 8/16

Re: Lada 119

Lähetetty: 13.5.2013 18:57
Kirjoittaja LADACAT
Onnittelut hankinnasta.Nyt äkkiä Venäjän kielen pikakurssi.Kalinan korjausopas odottaa lukijaa. :D

Re: Lada 119

Lähetetty: 13.5.2013 21:56
Kirjoittaja t tulppu
Onnea tosiaankin uudehkon auton ostosta... Ja 100%hatun nosto merkkiuskollisuudesta...

Re: Lada 119

Lähetetty: 14.5.2013 6:50
Kirjoittaja JohnDoe
Merkkiuskollisuus tämän merkin kanssa tuntuu ihan kannattavan, VW-aikana tuntui tulevan toinen toistaan huonompia autoja entisten tilalle ja puhuttiin useita satoja tuhansia ajetuista autoista, Ladan kanssa taas puhutaan tuhansista. Ja kun ei ole nyt varmuutta, milloin Ladaa saa suomessa taas ostaa uutena, niin kannattaa nykyinen kalusto pitää uusimpana mahdollisena vuosimallina eli 2009. Tosin merkin huonokin puoli tulikin jo todettua: jälleenmyyntiarvo ei ole kummoinen - vaikka ostohinta on aivan toista luokkaa kuin muilla merkeillä, niin silti vielä hinta itse myydessä laskaa ja paljon.

Re: Lada 119

Lähetetty: 14.5.2013 8:44
Kirjoittaja t tulppu
Luulen ettei tuosta enää arvo enää paljon putoa. Odotan vain milloin ladojen hinnat nousevat... Kuin pappa Tunturien... Ihan itse olemme syy päitä että ladojen hinnat on mitä on.. Itse olisin valmis 30% hinnan korotuksiin ladassa jos myydessä saisin saman30% korotuksen... Jokainen lada minkä olen ostanut on ollut hintansa arvoinen.. Vaikka 09nivani on ollut selvä maanantai kappale. Tai jopa perjantai ennen suuria pyhiä tai kesälomia.

Re: Lada 119

Lähetetty: 14.5.2013 21:17
Kirjoittaja JohnDoe
117:n keskuslukituksen kaukosäätö toimi vähän heikosti, korjaantui pariston vaihdolla. Asensin autoon myös cd-soitin-radion sekä takakaiuttimet. Takana oli johdotukset ja kaiuttimen paikat valmiina. 110-sarjasta eroten ovissa ei ole kaiuttimien reikiä valmiina, vaan ne olisi tehtävä itse. Ylimääräisiä autokaiuttimiakaan ei ollut nyt kuin yksi pari, joten on ostettava vielä toinen pari eteen ja yritettävä saada siistit reiät oikeille kohdille. Pitänee odotella, että saan LADACATilta sen korjausoppaan, niin näkee oikeaoppisen tavan irrottaa tämän mallin oviverhoilut. Radion johtosarja oli täydellisenä autossa valmiina, mutta antennia ei luonnollisestikaan ole. Tarkoituksena on tähänkin hankkia tuulilasiantenni, ettei tarvitse alkaa reikiä pelteihin porailemaan, onpahan yksi ruosteriskipaikka vähemmän.

Re: Lada 119

Lähetetty: 15.5.2013 1:35
Kirjoittaja mikko853
119:n ja varsinkin 117:n arvo varmasti nousee tulevaisuudessa kun noita on myyty niin vähän. :) Pitää vain kerholaisten haalia mahdollisimman monta jotta pysyvät hyvässä kuosissa :D Olisi mielenkiintoista tietää montako näitä on ylipäätään rekisteröity, AVK:lla ollut kuitenkin jo useita että poistumakin on prosentuaalisesti suuri.

Re: Lada 119

Lähetetty: 15.5.2013 9:13
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Ehdottomasti hieno auto on tuo 117 ja jo Pietarissa käydessäni katsoin että oli hienoimpia Lada malleja siellä liikenteessä. Autotesteissä vähän haukuttiin autoa sisämeluisuudesta, liian pehmeistä ja tukemattomista penkeistä ja jossain löysästä takajousituksesta.

Re: Lada 119

Lähetetty: 15.5.2013 10:45
Kirjoittaja JohnDoe
mikko853 kirjoitti:Pitää vain kerholaisten haalia mahdollisimman monta jotta pysyvät hyvässä kuosissa :D
Tuon 119:n voisin tosiaan myydä, tarjoa ihmeessä - ei tarkoita, että tarvitsee siitä sitä 3000 euroa saada, lähtee varmasti paljon paljon edullisemmin varsinkin tutulle kerholaiselle. :)
mikko853 kirjoitti: Olisi mielenkiintoista tietää montako näitä on ylipäätään rekisteröity, AVK:lla ollut kuitenkin jo useita että poistumakin on prosentuaalisesti suuri.
Jussihan on viimeisimmässä Lada Pravdassa julkaissut tilaston, jossa tarkka määrä näkyi. Pitää kaivaa lehti esiin ja tarkistaa jossain vaiheessa.
jouska kirjoitti: Autotesteissä vähän haukuttiin autoa sisämeluisuudesta, liian pehmeistä ja tukemattomista penkeistä ja jossain löysästä takajousituksesta.
Penkit tosiaan ovat hyvin pehmeitä - alkusarjan 110-sarjakin sai samasta asiasta haukkuja ja omassa 2005:sessa on sanoisinko jopa kovat penkit. Ilmeisesti Venäjällä ei kovuus kuitenkaan ollut mieleen, kun Kalinassa on taas menty takaisin pehmeään. Mukavat penkit omasta mielestäni, mutta toki on makuasia. Löysään takajousitukseen voi vaikuttaa suurestikin iskunvaimentajat - 119:ään vaihtui Monroet, kun toinen alkuperäinen oli vuotanut, ja tuli paljon jämäkkyyttä lisää. Toki aika kalliitkin olivat. Jossain testissä taas kehuttiin, että 117 on hyvinkin äänieristetty hintaluokassaan, ja omissa Kalinoissa muoviosien natinoita yms. ääniä on huomattavasti kyllä vähemmän kuin 110-sarjassa ja Samarassa, mutta tietysti jos vaikka VAG-konsernin saman ikäluokan ja jopa 10 vuotta vanhempiinkin autoihin vertaa, niin eroa vielä on.

Re: Lada 119

Lähetetty: 15.5.2013 13:09
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Deltan olisi kannattanut jo alusta lähtien myydä 119 rinnalla mallia 117 ja vielä pitkällä takuulla. Olisi voinut muutkin kiinnostua autosta jossa ei (outo) ulkonäkö olisi ollut esteenä. Ja voinut mennä paremmin kaupaksikin. Laita John Doe ihmeessä kuviakin tänne foorumille uuden karheesta kalustostasi.

Re: Lada 119

Lähetetty: 15.5.2013 18:13
Kirjoittaja JohnDoe
On tosiaan tuo farmarimalli tyylikkäämpi kuin 119. Mutta ilmeisesti myyntiä ei sitten vain tullut tarpeeksi - tai oikeastaan Delta todennäköisesti markkinoi autoa aika huonosti eikä niitäkään ollut oikein koeajettavaksi tarjolla yms. Larssihan täällä silloin 2009 vuonna myös kritisoi sitä, että miksi oli tuo 119 otettu aikanaan 8-venttiilisellä moottorilla edes valikoimaan. Sitten 117:aan olisi saanut myös ilmastoinnin, Saksassa on jopa vakiovarusteena, mutta Delta piti metalliväriä ja radiota ainoina saatavina lisävarusteina.

Pitääpä kuvata autoa jossain vaiheessa. Tosin täällähän kuvat ovat vielä näkyvissä molemmissa ilmoituksissa:
http://www.nettiauto.com/lada/119/5598456
http://www.nettiauto.com/lada/119/5582120

Totesin myös, että alla on ilmeisesti kitkarenkaat. Tosin M+S -merkintää näissä ei ole, lukee kuitenkin "all seasons" ja on myös lumihiutaleen kuva. Kuvio on myös syvä. Ei kuitenkaan ole tarkoitus näillä talvella ajaa, kun tuli myös uudenveroiset Hakkapeliitta 5:set mukana, toki nekin vuodelta 2009, mutta kumiseos tuntuu pitäneen pehmeytensä.

Re: Lada 119

Lähetetty: 16.5.2013 21:50
Kirjoittaja JohnDoe
Pakoputki on hitsattu, oli oikeastaan mennyt jo ympäri asti poikki. Toisesta putkesta leikattu rinkula hitsattu ympärille, pitäisi jonkin aikaa pitää, kunnes saan Venäjältä uuden putken.

Jakohihna on tarkastettu ja näytti uuden veroiselta, eli ajellaan tuolla vielä jonkin aikaa - toki 4 vuoden raja on tullut jo täyteen, kun auto on valmistettu 4/2009. Kuitenkin asiantuntevamman mielipide oli, että tuolla hihnalla kyllä ajaa vielä pitkään.

Renkaat huomasin hieman alipaineistetuiksi: painetta oli n. 1,8/rengas. Nostin eturenkaiden paineeksi 2,2 ja taakse jätin 2,0.

Re: Lada 119

Lähetetty: 16.5.2013 22:30
Kirjoittaja t tulppu
Isä ukko ajoi 10 vuotta ja oli vielä hyvä kuntoinen.. Mutta jos asennuksessa tai hihnassa vikaa niin hajoaa alle aikayksikön...Samaralla ajettu 20tonnia 10vuotta.

Re: Lada 119

Lähetetty: 17.5.2013 7:53
Kirjoittaja JohnDoe
Sehän noissa jakohihnoissa on vähän vaikea juttu, kun ei tiedä, kestävätkö "yliaikaa" vai ei. Jollain merkeillähän tuota vuosirajaa ei edes ole, Kalinan-huolto-ohjelmassa mainitaan tuo 4 vuotta vaihtoväliksi. Äidillä oli aikanaan Daihatsu, jossa vuodet menivät yli ja vaikkeivät kilometrit olleet vielä lähelläkään vaihtoväliä, niin hihna katkesi ajossa.

117:ssa on muuten automaattinen hihnan kiristin, eli kireyden pitää ainakin periaatteessa oikeana, mutta kaipa pitää toimia niin, että huoltojen yhteydessä aina tarkistaa hihnan kunnon. Ehkä sillä ei ihan sitä 60 000 km uskalla ajaa, mutta pari vuotta vielä kuitenkin.

Re: Lada 119

Lähetetty: 17.5.2013 12:04
Kirjoittaja Smoppi
Itsellä oli kaksi vuotta vanha Gates-merkkinen laturin 6-urainen hihna mennyt huonoksi. Säksätti niin kovaäänisesti, että koko auto hiljeni varmaan puolella kun vaihdoin nyt taas uuteen hihnaan. Laatumerkki vielä olevinaan. Ja samaa tavaraa kai nuo hammashihnatkin ovat.

Re: Lada 119

Lähetetty: 19.5.2013 8:42
Kirjoittaja JohnDoe
Yhdistetyksi keskikulutukseksi 117:lla (sitä 20 km suuntaansa työmatka-ajoa + vähän kaupunki- ja matka-ajoa päälle) on asettunut 5,9 l / 100 km. On siis 0,8 litraa vähemmän kuin 119:llä samassa ajossa. Voisi pitää siis ihan taloudellisena autona. Onhan toki foorumilla monet saaneet 110-sarjan kulkemaan samalla ellei pienemmälläkin, mutta tämä toki riippuu paljon missä ja miten ajaa. Itsellä tuo 112 sijoittuu kulutuksessa 117:n ja 119:n väliin ja on yleensä ollut n. 6,2-6,4 l / 100 km. Olisi muuten mielenkiintoista tietää, mikä 119/117:n ilmanvastuskerroin on 110-sarjaan verrattuna.