VW Golf Variant 2.0 GL 1995 PIIKA
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Taisivatpa Poijaat jäädä käyntihäiriöt Kuusaalle Kiltatien Nesteen TI -halliin. Kuusaa - Joensuu 340km eikä minkäänlaista käyntihäiriötä, nypyttelyä tai viivettä kiihdytyksissä. No, jos nyt 5vaihteella alta 80 lähti kiihdyttämään voimakkaasti ohitukseen niin ei se nyt syöksähtänyt yli satasen vauhtiin, mutta ei tuota alkukankeutta viaksi voi lukea.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Saattoipa kerrankin käydä tuuri. Eli että löysin vahingossa vian noihin käyntihäiriöihin. Yleensähän sitä tarkastetaan kaikki, korjataan kaikkia pikkuhiljaa ja sittenkään ei vikaa löydy.
Siis tosiaankin käyntihäiriöt poistuivat ja mikä huomattavina: POLTTOAINEMITTARIN NEULA kurvasi paljon hitaammin kohti Lounasta eli ei siis lounastaukoa vaan Etelän ja Lännen välistä suuntaa. Tämä oli lähes varma havainto. Ihmettelinkin aiemmin tuota polttoainekulutusta. Ei päästy lähellekään yhdistetyssä kulutuksessa luvattua 8litraa saati maantieajon 6litraa. Nyt nuo voisivat jo pitää paikkansa elleivät jopa mene alla kun nöösisti ajelee. Painoa vielä oli vähän enemmän kuin mennessä. 2raskasta peltivanne talvirengasta ja akku ja jotain muuta lastia. Eihän tuo paljon ole, mutta jotain sekin vaikuttaa pitkällä matkalla. No vasta sitten päästään niihin kulutuslaskelmiin kun saadaan tankki täyteen Etanolitonta 95polttiaisnestettä oikean aromin kanssa. Siinä on ihan eri aromi kun Nesteen jalostamassa pensssasssa.
Siis tosiaankin käyntihäiriöt poistuivat ja mikä huomattavina: POLTTOAINEMITTARIN NEULA kurvasi paljon hitaammin kohti Lounasta eli ei siis lounastaukoa vaan Etelän ja Lännen välistä suuntaa. Tämä oli lähes varma havainto. Ihmettelinkin aiemmin tuota polttoainekulutusta. Ei päästy lähellekään yhdistetyssä kulutuksessa luvattua 8litraa saati maantieajon 6litraa. Nyt nuo voisivat jo pitää paikkansa elleivät jopa mene alla kun nöösisti ajelee. Painoa vielä oli vähän enemmän kuin mennessä. 2raskasta peltivanne talvirengasta ja akku ja jotain muuta lastia. Eihän tuo paljon ole, mutta jotain sekin vaikuttaa pitkällä matkalla. No vasta sitten päästään niihin kulutuslaskelmiin kun saadaan tankki täyteen Etanolitonta 95polttiaisnestettä oikean aromin kanssa. Siinä on ihan eri aromi kun Nesteen jalostamassa pensssasssa.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 18.1.2011 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Sain sitten takajalkatilat kuivateltua. Kuljettajan puolella en mattojen alle juuri vilkuillut, mutta repsikan puolella olikin ylimääräinen mattopala ja sieltä oli leikattu matto jalkatilan takaosasta irti. Sieltä vähän kurkin. Pelti ei ollut pahasti sisäpuolelta ruosteessa, mutta selkeä PIENI REIKÄ oli näkyvissä. Eli hitsattavaa on keväällä. Mutta helppohan tuollaisia paikkoja on räkiä tai tehdä ihan kunnollakin.
Lastasin sitten korjaamon peräkonttiin ja vaihdoin sen pikkukiekkovararenkaan oikealla vanteella olevaan talvirenkaaseen. Lienee 17mm pultti renkaissa. Ainakin omissa työkaluissa ollut pyöränpulttiavain näytti siltä. Ja tietenkin siellä oli se hengenvaarallinen linkkutunkki.
En laittanut ihan raskainta korjaamoa periin, vaan sellaisen peruspaketin. Ladoissahan minulla on ollut vähän kaikkea mukana. Siis kaikkea sälää, jolle ei ole heti käyttöä mielessä, mutta joille saattaa tulla yllättävissä tilanteissa tarvetta. Valmistaudutaan siis Venäjänretkeen.
Meinattelen tässä tehostaa lämppäriä tai oikeastaan ilman sisäänottoa. Ajoviimahan ei näissä riitä pitämään laseja huurteettomana tai kabiinia lämpimänä. Raitisilmasuodatin oli karmeassa kunnossa kuten kerroin ja saattoi mennä väärin päin kaukaloon. Talvella sitä ei tarvita kun hiukkaskuorma on vähäinen. Heitän sen menemään ja vedän saman viritelmän kuin VäliPalaankin: Sukkahousua ilmanottokotelon aukon päälle 3kerrosta ja lopulla voidaan viritys sitoa kaukalon ympärille. Varmasti ilmaotto tehostuu ja puhaltimen pyöritystarve vähenee.
Ja tässähän oli se, että mitä kohtaa sukkahoususta halutaan aukon päälle laittaa. Riippuen kunkin fetisseistä vaihtoehtoja on useita. Jos jalkaterä on intohimona niin siitä vaan tai tai mikä osa tahansa. Itse en taida viitsiä miettiä asiaa tuolta kannalta vaan laitan virityksen sen mukaan miten se parhaiten siihen paikkaan istuu.
Lastasin sitten korjaamon peräkonttiin ja vaihdoin sen pikkukiekkovararenkaan oikealla vanteella olevaan talvirenkaaseen. Lienee 17mm pultti renkaissa. Ainakin omissa työkaluissa ollut pyöränpulttiavain näytti siltä. Ja tietenkin siellä oli se hengenvaarallinen linkkutunkki.
En laittanut ihan raskainta korjaamoa periin, vaan sellaisen peruspaketin. Ladoissahan minulla on ollut vähän kaikkea mukana. Siis kaikkea sälää, jolle ei ole heti käyttöä mielessä, mutta joille saattaa tulla yllättävissä tilanteissa tarvetta. Valmistaudutaan siis Venäjänretkeen.
Meinattelen tässä tehostaa lämppäriä tai oikeastaan ilman sisäänottoa. Ajoviimahan ei näissä riitä pitämään laseja huurteettomana tai kabiinia lämpimänä. Raitisilmasuodatin oli karmeassa kunnossa kuten kerroin ja saattoi mennä väärin päin kaukaloon. Talvella sitä ei tarvita kun hiukkaskuorma on vähäinen. Heitän sen menemään ja vedän saman viritelmän kuin VäliPalaankin: Sukkahousua ilmanottokotelon aukon päälle 3kerrosta ja lopulla voidaan viritys sitoa kaukalon ympärille. Varmasti ilmaotto tehostuu ja puhaltimen pyöritystarve vähenee.
Ja tässähän oli se, että mitä kohtaa sukkahoususta halutaan aukon päälle laittaa. Riippuen kunkin fetisseistä vaihtoehtoja on useita. Jos jalkaterä on intohimona niin siitä vaan tai tai mikä osa tahansa. Itse en taida viitsiä miettiä asiaa tuolta kannalta vaan laitan virityksen sen mukaan miten se parhaiten siihen paikkaan istuu.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Jopas oli taas retki Raja-Karjalaan. Jotenkin tuli VäliPalaa ikävä. Se ui noissa oloissa jotenkin paremmin. Pitkäkin oli retki. Lähtölaskentoineen ja paluineen n. 12h.
Lähtiäisiksi huomasin, että vasen etuvalo oli pimeä. Vai huomasinko sen jo eilen iltana. Polttimon vaihto ei ole niin yksinkertainen juttu kuin LataKalustossa, joten jätin värkkäämättä. Mennessä oli kyllä jo valoisaa.
Rajalla piti tehdä kaavakkeet uusiksi, kun en ollut tulostanut kaksipuolisina uusia versioita. No, mallihan oli ja äkkiähän se kävi. Imigraatiokortti ei ollutkaan muuttunut, vaikka Suomessa siitä uutisoitiin.
Katselin täällä Itä-Suomessa venäläisten lomalaisten autoja ja kauhistelin sitä, miten hirveässä kuosissa olivat hienotkin autot. Taas voitaisiin sanoa, että eiväthän ne pese autojaan. Kuitenkin Sortavalassakin on vähän joka puolella kylttejä ABTO Mojka vai miten se kirjoitetaan eli autopesu. Mutta venäläiset autot olivat kuorrutetut ruskealla paksulla sohjomassalla ja jos sohjo oli sulanut, niin maalipinnat olivat täysin harmaita. No, tästä olen aiemminkin kirjoittanut.
Tänään sitten puurrettiin, hämmennettiin ja kauhottiin paksua, tahmeaa, sitkeää LumiSoraSuolaLoskaPUUROA!!!
Viimeisen kevyen lumentulon jälkeen pääteitä ei ollut aurattu. Lumikerros ei ollut paksu ja siitä olisivat ainakin nastarenkaiset autot selvinneet helposti. Lopulta autot olisivat pöllyttäneet lumen sivuun tieltä. Mutta eihän autoilijoita voida jättää tuollaiseen pulaan. Siispä:
Lumen päälle ja sekaan ajetaan runsaastisuolattua soraa. Suolaa ei kuitenkaan ole niin paljon, että tie sulaisi sohjoksi ja viimein vesivelliksi. Suolaa on sen verran että lumi sohjoutuu jonkin verran, muuttuu puuromaiseksi ja erittäin sitkaaksi. Tätä Puuroa autot sitten hämmentävät ja tulos on aivan hirveä. Onneksi tuo Värtsilä - Sortavala tie on muuten niin hyvä ja leveä, että jonkin verran voi tuossakin kelissä valita ajolinjoja ja käyttää kuivalumista leveää piennarta.
Yleensä tuo sorasuolaseos ajetaan melko keskelle tietä, mutta siitähän se leviää. Mutta joka tapauksessa lopputulos on melko kaamea. Venäläiset ajavat mahdollisimman keskellä enkä ihmettele yhtään. Siinä vaan on se, että he joutuvat paljon väistelemään tultaessa vastakkain, jarruttelemaan ja jonkin verran poukkoilemaan. Minä taas poukkoilen siellä sivussa, mutta se vie todella paljon polttoainetta. No, tuon puuron kyntäminen nyt vie sitä paljon ajat sitten missä vain.
Jos Suomessa olisi tällainen keli ja tie tuossa kunnossa niin Tielaitos, Hätäkeskukset ja lopulta Liikenneministeriö tukkeutuisivat valituksista ja saattaisipa olla että peltiä olisi vähän siellä sun täällä saatu ryttyyn. Venäjällä vaan ajetaan eikä kukaan varmaan noin hyvästä tiestä valita kenellekään. Ei edes vieruskaverille. Eikä ruttaantunutta peltiä näkynyt tälläkään matkalla katastrofaalisesta "kelistä" huolimatta. On mentävä kun on menoja ja kun on edes jonkinlainen kalusto alla ajossa.
Lähtiäisiksi huomasin, että vasen etuvalo oli pimeä. Vai huomasinko sen jo eilen iltana. Polttimon vaihto ei ole niin yksinkertainen juttu kuin LataKalustossa, joten jätin värkkäämättä. Mennessä oli kyllä jo valoisaa.
Rajalla piti tehdä kaavakkeet uusiksi, kun en ollut tulostanut kaksipuolisina uusia versioita. No, mallihan oli ja äkkiähän se kävi. Imigraatiokortti ei ollutkaan muuttunut, vaikka Suomessa siitä uutisoitiin.
Katselin täällä Itä-Suomessa venäläisten lomalaisten autoja ja kauhistelin sitä, miten hirveässä kuosissa olivat hienotkin autot. Taas voitaisiin sanoa, että eiväthän ne pese autojaan. Kuitenkin Sortavalassakin on vähän joka puolella kylttejä ABTO Mojka vai miten se kirjoitetaan eli autopesu. Mutta venäläiset autot olivat kuorrutetut ruskealla paksulla sohjomassalla ja jos sohjo oli sulanut, niin maalipinnat olivat täysin harmaita. No, tästä olen aiemminkin kirjoittanut.
Tänään sitten puurrettiin, hämmennettiin ja kauhottiin paksua, tahmeaa, sitkeää LumiSoraSuolaLoskaPUUROA!!!

Lumen päälle ja sekaan ajetaan runsaastisuolattua soraa. Suolaa ei kuitenkaan ole niin paljon, että tie sulaisi sohjoksi ja viimein vesivelliksi. Suolaa on sen verran että lumi sohjoutuu jonkin verran, muuttuu puuromaiseksi ja erittäin sitkaaksi. Tätä Puuroa autot sitten hämmentävät ja tulos on aivan hirveä. Onneksi tuo Värtsilä - Sortavala tie on muuten niin hyvä ja leveä, että jonkin verran voi tuossakin kelissä valita ajolinjoja ja käyttää kuivalumista leveää piennarta.
Yleensä tuo sorasuolaseos ajetaan melko keskelle tietä, mutta siitähän se leviää. Mutta joka tapauksessa lopputulos on melko kaamea. Venäläiset ajavat mahdollisimman keskellä enkä ihmettele yhtään. Siinä vaan on se, että he joutuvat paljon väistelemään tultaessa vastakkain, jarruttelemaan ja jonkin verran poukkoilemaan. Minä taas poukkoilen siellä sivussa, mutta se vie todella paljon polttoainetta. No, tuon puuron kyntäminen nyt vie sitä paljon ajat sitten missä vain.
Jos Suomessa olisi tällainen keli ja tie tuossa kunnossa niin Tielaitos, Hätäkeskukset ja lopulta Liikenneministeriö tukkeutuisivat valituksista ja saattaisipa olla että peltiä olisi vähän siellä sun täällä saatu ryttyyn. Venäjällä vaan ajetaan eikä kukaan varmaan noin hyvästä tiestä valita kenellekään. Ei edes vieruskaverille. Eikä ruttaantunutta peltiä näkynyt tälläkään matkalla katastrofaalisesta "kelistä" huolimatta. On mentävä kun on menoja ja kun on edes jonkinlainen kalusto alla ajossa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Matka Sortavalaan kesti paljon normaalia kauemmin. Ei paljon viitsinyt luukuttaa Puurossa. Mutta koko päivähän näissä retkissä menee aina kumminkin.
Tuli Ajankohtaisessa Kakkosessa Helsingon lumisodasta. Jo oli vikinää ja vinkumista. Voi Voi kun sataa sitä luntakin. Ihan vaan tiedoksi että sitä on muuallakin maailmassa ja pärjättävä on.
Ainakin Sortavalassa näytetään totutun ajamaan todella ahtaassa kaupungin kaduilla. Ja ryömimään syvässä lumessa. Siihen olen itsekin tottunut ja VäliPala oli minusta erittäin hyvä tuossa. Toisaalta ViatonPiika mahtavine vääntöineen meni isommallakin vaihteella ryömien hyvin pöppörössä eikä maavarakaan ole kovin pieni. Mutta ryömimistä siis riittää kaupungin sivukaduilla.
Tupakkakaupan kulmilla tuli SuomiPoikien Bemari vastaan. Huvittavan näköistä kun oli vähän alustasarjaa laitettu ja oli kai siinä jotain levikkeitäkin. Ihan lumiauran virkaa se toimitti. Voin vain kuvitella miltä tuntuu ajaa välillä Värtsilä - Sortavala tuollaisella kapistuksella. Siellä nyt niitä vähän isompiakin heittoja on ja jos ollaan noviiseina matkassa niin varmasti osuu. Ja saa sen välin aika monta kertaa raataa, että muistaa mitkä ne tasaisimmat ajolinjat ovat eikä silti aina onnistu. Saattoi pojille tulla kalliit ÄLÄMMÄT, jos kovin otti pohja kipeää ja levikkeet levisivät.
Ryömiskelin siinä putiikille. Kinoksista huolimatta ViatonPiika sai ihan paraati paikan kaupan edestä. Joskus parkkeerasin kaupan eteen kuten suomalainen tekee kun tullaan yksisuuntaista ja liike on oikealla. Mutta tässä kohdin kuuluu parkkeerata vasempaan reunaan vaikkei siinä mitään merkkiä olekaan.
Pari autoa taaksepäin olivat Miehet työn touhussa. Joku 211x -sarjalainen oli konepeltipystyssä ja siinä tehtiin kevyessä lumisateessa ihan oikeaa remonttia. Venakoppa oli irti, 2nokkapyörää näkyvissä, kampparin kiilahihnapyörä ei nyt ihan hangessa muttei paljon muutakaan ja mitä kaikkea siinä levällään olikaan. Miehet olivat pukeutuneet lämpimästi ja toinen miehistä näytti varsin epätoivoiselta seisoessaan kirjaimellisesti TumputSuorina. Toinen hääräsi koneen parissa. Tulivat mieleen omat rämpimiset SamaraSoissa, vaikken nyt ihan ehkä noin isoja hommia ole tienpäällä tehnyt. Vai vähättelenkö vain? Voi olla että niitä epätoivoja ja tumputteluja ei nyt enää muista niin traagisina. Mutta siinä siis värkättiin ihan jotain oikeaa remonttia. PerusPällistelijöitä ei ollut, mutta veikkaan että siinä on käynty jos jonkinlaista neuvojaa ja tietäjää kommentoimassa. Sehän näiden tienpäälläremonttien suuri herkullinen suola juuri piilee.
Tuli Ajankohtaisessa Kakkosessa Helsingon lumisodasta. Jo oli vikinää ja vinkumista. Voi Voi kun sataa sitä luntakin. Ihan vaan tiedoksi että sitä on muuallakin maailmassa ja pärjättävä on.
Ainakin Sortavalassa näytetään totutun ajamaan todella ahtaassa kaupungin kaduilla. Ja ryömimään syvässä lumessa. Siihen olen itsekin tottunut ja VäliPala oli minusta erittäin hyvä tuossa. Toisaalta ViatonPiika mahtavine vääntöineen meni isommallakin vaihteella ryömien hyvin pöppörössä eikä maavarakaan ole kovin pieni. Mutta ryömimistä siis riittää kaupungin sivukaduilla.
Tupakkakaupan kulmilla tuli SuomiPoikien Bemari vastaan. Huvittavan näköistä kun oli vähän alustasarjaa laitettu ja oli kai siinä jotain levikkeitäkin. Ihan lumiauran virkaa se toimitti. Voin vain kuvitella miltä tuntuu ajaa välillä Värtsilä - Sortavala tuollaisella kapistuksella. Siellä nyt niitä vähän isompiakin heittoja on ja jos ollaan noviiseina matkassa niin varmasti osuu. Ja saa sen välin aika monta kertaa raataa, että muistaa mitkä ne tasaisimmat ajolinjat ovat eikä silti aina onnistu. Saattoi pojille tulla kalliit ÄLÄMMÄT, jos kovin otti pohja kipeää ja levikkeet levisivät.
Ryömiskelin siinä putiikille. Kinoksista huolimatta ViatonPiika sai ihan paraati paikan kaupan edestä. Joskus parkkeerasin kaupan eteen kuten suomalainen tekee kun tullaan yksisuuntaista ja liike on oikealla. Mutta tässä kohdin kuuluu parkkeerata vasempaan reunaan vaikkei siinä mitään merkkiä olekaan.
Pari autoa taaksepäin olivat Miehet työn touhussa. Joku 211x -sarjalainen oli konepeltipystyssä ja siinä tehtiin kevyessä lumisateessa ihan oikeaa remonttia. Venakoppa oli irti, 2nokkapyörää näkyvissä, kampparin kiilahihnapyörä ei nyt ihan hangessa muttei paljon muutakaan ja mitä kaikkea siinä levällään olikaan. Miehet olivat pukeutuneet lämpimästi ja toinen miehistä näytti varsin epätoivoiselta seisoessaan kirjaimellisesti TumputSuorina. Toinen hääräsi koneen parissa. Tulivat mieleen omat rämpimiset SamaraSoissa, vaikken nyt ihan ehkä noin isoja hommia ole tienpäällä tehnyt. Vai vähättelenkö vain? Voi olla että niitä epätoivoja ja tumputteluja ei nyt enää muista niin traagisina. Mutta siinä siis värkättiin ihan jotain oikeaa remonttia. PerusPällistelijöitä ei ollut, mutta veikkaan että siinä on käynty jos jonkinlaista neuvojaa ja tietäjää kommentoimassa. Sehän näiden tienpäälläremonttien suuri herkullinen suola juuri piilee.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Varmasti valehtelet, ei tuo ole mahdollista. Ja vielä Venäjällä.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pari autoa taaksepäin olivat Miehet työn touhussa. Joku 211x -sarjalainen oli konepeltipystyssä ja siinä tehtiin kevyessä lumisateessa ihan oikeaa remonttia.

Olipas osuva sanavalintaPöyhöinKuusaalt kirjoitti:tumputteluja ei nyt enää muista niin traagisina.

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Minun mielestä se suolakin on ollut joskus punertavaa ettei mene muihin tarkoituksiin
Olen putsaillut autoa jo monesti tuosta liejusta
Se töhnä menee jokapaikkaan tukkien kaiken
Lumi muuttuu kuin limaiseksi kaurapuuroksi tuolla naapurissa kun "vähän" suolataan 




lola
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
POHJOIS-KARJALAN AvtoVAZ
Kiihtelysvaara
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Vietettiin aikaa putiikissa sekä bisneksen että muun haastelun, teen ja tupakan merkeissä. Tiskin takana oltiin taas ja lämpöhaalarinen mies ilmestyi tiskille. Tunnistin miehen toiseksi niistä remonttia tekevistä miehistä. Kaupan Rouva sanoi, että jo toista päivää viettävät tuossa tien tienvarressa 211x -vekottimen kimpussa. Jatkuvasti hakevat osia, tuovat käymättömiä takaisin ja ostavat uutta tavaraa. Ei käynyt katteeks vaikka kaupalle se tietysti sitä olikin. Lähtiessäni taisi konepelti olla vekottimessa jo kiinni, mutta siinä se edelleen seisoi.
Kuten kerroin, niin kaupunki oli yhtä lumipuuroa päätietä lukuunottamatta. Kävin UAZ -putiikissa ja ajattelin, että siellä on GAZ -kamaakin. Vaan eipä ollut. GAZ -kauppa on toisaalla. Sain ajo-ohjeen mutten sitä kauppa löytänyt. Pitää ottaa seuraavaksi kartta mukaan. Onkai noita GAZ -osia oltava kun jos jonkinlaista vekotinta tuon merkin alla on liikkeellä.
Etujarrukengät olisi löydettävä GAZ -kuormuriin. No, ensikerralla sitten kartta matkaan ja pyydetään merkitsemään ruksilla putiikin paikka. Ja muuta ongelmaahan ei löytämisessä ole, kuin se, että putiikkikylttejä on jos jonkinlaisissa rakennuksissa, mutta varmaa ei silti ole, missä päin jotain rakennusrypästä putiikki on. Ja pätee varmasti seuraava: Kysyvä ei Tieltä eksy, paitsi Ulkomailla.
Kuten kerroin, niin kaupunki oli yhtä lumipuuroa päätietä lukuunottamatta. Kävin UAZ -putiikissa ja ajattelin, että siellä on GAZ -kamaakin. Vaan eipä ollut. GAZ -kauppa on toisaalla. Sain ajo-ohjeen mutten sitä kauppa löytänyt. Pitää ottaa seuraavaksi kartta mukaan. Onkai noita GAZ -osia oltava kun jos jonkinlaista vekotinta tuon merkin alla on liikkeellä.
Etujarrukengät olisi löydettävä GAZ -kuormuriin. No, ensikerralla sitten kartta matkaan ja pyydetään merkitsemään ruksilla putiikin paikka. Ja muuta ongelmaahan ei löytämisessä ole, kuin se, että putiikkikylttejä on jos jonkinlaisissa rakennuksissa, mutta varmaa ei silti ole, missä päin jotain rakennusrypästä putiikki on. Ja pätee varmasti seuraava: Kysyvä ei Tieltä eksy, paitsi Ulkomailla.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
ViatonPiika sai Venäjän suolalumipuuron pois jaloistaa. Pohjaa en huuhtonut, mutta pyöräkotelot sitäkin tarkemmin. Nehän olivat lähes täynnä jäistä lumipuuroa, hiekkaa ja tietenkin liimana oli suola. Noin 150km Venäjää ja mahtavat olivat kertymät.
Pesaisin muutenkin pinnat, saumat ja listojen aluset. Likainen tuo ei ollut muualta kuin vähän takaluukusta. Eihän se suolapuuro mihinkään ollut päässty roiskumaan. En onneksi alkanut tiirailemaan kovin tarkaan ruosteita tai naarmuja, joita ei pitänyt olla. Mutta olihan siellä jotain. Repsikan takaoven kahvan etuosan ympärillä on kukkaa, joka ei vielä ole tullut läpi. Takaluukussa rekisterikilven asetelman päällä on ainakin yksi ruostetäppi ja oli kai niitä muuallakin.
Polttimonvaihtoon. Jopa muutti valokuvio. Olisi pitänyt vaihtaa toinenkin kun siinäkin oli jo lasipinnassa karstottumaa sisällä eli polttimo ei toimi kunnolla. Meinattelin kysyä Kaltimontien Nesteen korjaamosta lainaksi valojen kohdistuslaitetta, mutta se oli käytössä kun menin sinne. Huoltamon tiskillä sanovat lainan olevan mahdollinen ja ohjasivat kysymään huollosta. En sitten sitä hommannut. Täytyy joskus käydä kysymässä.
Pakko oli tarkastaa raitisilmasuodattimen tilanne, kun oli sellainen tunne että olin sen väärin asentanut. Ei se nyt tainnut täysin väärin siellä olla, muttei hyvinkään. Otin suodattimen ja sen kehikon pois. Otin myös vesikaukalossa olevan ilmanottokotelon pois ja sen takanahan oli vielä valtavasti roskaa. Nyt on sitten Akvaario siivottu. Siellä ei uiskentele enää mikään muu kuin vesi eikä sitäkään pääse paljon kertymään kun röörit on rotsattu. Viritin sen kuuluisan sukkahousupatentin sen "raitisilmasuodattimen" paikalle. Suodatin oli kyllä melko hapero jo. Puhdistelin sitä paineilmalla ja olisi kai tuo vielä toiminut, mutta mennään talvikausi näin.
Mutta ne vesikaukalon suojamuovit. Tuohoa tuli. Kiinnitysnatsat ovat pelkät muovolelut. Niitä ei ole tarkoitettu irrotettavaksi ainakaan enempää kuin 2kertaa. Lisäksi ongelmana on sen pellin lepsuus, johon nastan jalka/kiinnityskappale tulee. Kun tämä jalka laitetaan aukkoonsa, asetetaan suojamuovi päälle ja yritetään saada nasta kiinnitettyä jalkaan, niin ongelmaa tulee. Nastan pitäisi toimia kierreperiaateella, mutta mitään ei tapahdu tietenkään kun muovikierteet ovat menneet jo ensimmäisellä irrotuksella. Painamalla tämä yhdistelmä voisi mennä, mutta peltiuloke on niin löysä, että se taipuu eikä pitoa saada. Siinä sitten räpellettiin, saatiin muutama natsa/jalkayhdistelmä lopullisesti rikki ja suojamuovikin halkesi. Perusmeininkinä kun kaikkea siis taas pitää räplätä. Nipparilla kiinni keskeltä, jossa kaksi suojamuovikokonaisuutta yhtyvät. Tiedä sitten hommaisiko jostain uudet muovit varalle ja niitä natsoja. Taitaa mennä turhaksi hommaksi.
Pyyhkimet ovat tässä liian alhaalla. Lasi ei niiden kohdalta pysy tarpeeksi lämpimänä. Muutenkin kaipaan taas niitä TurhaUria, jolla pyyhkijän liike pysyisi joustavampana. Nyt se kumi on sitten kallistuneena vain toiseen suuntaa ja sehän ei pyyhi. Täytyy nostaa pyyhkijöitä ylemmäs lasissa. Kuskin pyyhkijä saattaa sitten hipoa A-pilaria, mutta parempi sekin kuin aina jäässä oleva sulka. Repsikan pyyhinhän nyt ei liian ylös voi tulla.
Kojelaudasta puuttuu paljon valoja. Ajattelin aiemmin, että tuossa ei enempää varoitusvaloja ole tai niissä ei kuulukaan olla polttimoja tai ettei niille ole edes johdotuksia. Kaikki tarvittavat siinä palavat, mutta voisi kai tuota joulukuusiefektiä vähän lisätäkin. Vaatisi mittariston irrottamisen. Ei vaikuta vaikealta. Lämmityslaiteen säätöpanelissa saisi olla valot kunnossa. Siellä on yksi polttimo ja valonjakaja. Tämän valon kunnostaminen vaatisi alemman ja ylemmän keskikonsolin irrottamista. Menee taas tekemisten keksimiseksi. Hanskalokerovalokaan ei toimi. Ehkä parempi. Jos lokero jäisi huonosti kiinni, niin silloinhan akkua tyhjenneltäisiin ihan vaivihkaa ja huomaamatta.
Mutta tämä kaikki nyt taas osoittaa jotain RäpellysManiaa tai muuta tyhmyyttä, kun ostin tämän siksi, että olisi kunnollinen käyttöpeli, jota ei olisi kokoajan pakko räpeltää. Ei tästä hommasta näköjään järjellistä saa millään ilveellä.
Pesaisin muutenkin pinnat, saumat ja listojen aluset. Likainen tuo ei ollut muualta kuin vähän takaluukusta. Eihän se suolapuuro mihinkään ollut päässty roiskumaan. En onneksi alkanut tiirailemaan kovin tarkaan ruosteita tai naarmuja, joita ei pitänyt olla. Mutta olihan siellä jotain. Repsikan takaoven kahvan etuosan ympärillä on kukkaa, joka ei vielä ole tullut läpi. Takaluukussa rekisterikilven asetelman päällä on ainakin yksi ruostetäppi ja oli kai niitä muuallakin.
Polttimonvaihtoon. Jopa muutti valokuvio. Olisi pitänyt vaihtaa toinenkin kun siinäkin oli jo lasipinnassa karstottumaa sisällä eli polttimo ei toimi kunnolla. Meinattelin kysyä Kaltimontien Nesteen korjaamosta lainaksi valojen kohdistuslaitetta, mutta se oli käytössä kun menin sinne. Huoltamon tiskillä sanovat lainan olevan mahdollinen ja ohjasivat kysymään huollosta. En sitten sitä hommannut. Täytyy joskus käydä kysymässä.
Pakko oli tarkastaa raitisilmasuodattimen tilanne, kun oli sellainen tunne että olin sen väärin asentanut. Ei se nyt tainnut täysin väärin siellä olla, muttei hyvinkään. Otin suodattimen ja sen kehikon pois. Otin myös vesikaukalossa olevan ilmanottokotelon pois ja sen takanahan oli vielä valtavasti roskaa. Nyt on sitten Akvaario siivottu. Siellä ei uiskentele enää mikään muu kuin vesi eikä sitäkään pääse paljon kertymään kun röörit on rotsattu. Viritin sen kuuluisan sukkahousupatentin sen "raitisilmasuodattimen" paikalle. Suodatin oli kyllä melko hapero jo. Puhdistelin sitä paineilmalla ja olisi kai tuo vielä toiminut, mutta mennään talvikausi näin.
Mutta ne vesikaukalon suojamuovit. Tuohoa tuli. Kiinnitysnatsat ovat pelkät muovolelut. Niitä ei ole tarkoitettu irrotettavaksi ainakaan enempää kuin 2kertaa. Lisäksi ongelmana on sen pellin lepsuus, johon nastan jalka/kiinnityskappale tulee. Kun tämä jalka laitetaan aukkoonsa, asetetaan suojamuovi päälle ja yritetään saada nasta kiinnitettyä jalkaan, niin ongelmaa tulee. Nastan pitäisi toimia kierreperiaateella, mutta mitään ei tapahdu tietenkään kun muovikierteet ovat menneet jo ensimmäisellä irrotuksella. Painamalla tämä yhdistelmä voisi mennä, mutta peltiuloke on niin löysä, että se taipuu eikä pitoa saada. Siinä sitten räpellettiin, saatiin muutama natsa/jalkayhdistelmä lopullisesti rikki ja suojamuovikin halkesi. Perusmeininkinä kun kaikkea siis taas pitää räplätä. Nipparilla kiinni keskeltä, jossa kaksi suojamuovikokonaisuutta yhtyvät. Tiedä sitten hommaisiko jostain uudet muovit varalle ja niitä natsoja. Taitaa mennä turhaksi hommaksi.
Pyyhkimet ovat tässä liian alhaalla. Lasi ei niiden kohdalta pysy tarpeeksi lämpimänä. Muutenkin kaipaan taas niitä TurhaUria, jolla pyyhkijän liike pysyisi joustavampana. Nyt se kumi on sitten kallistuneena vain toiseen suuntaa ja sehän ei pyyhi. Täytyy nostaa pyyhkijöitä ylemmäs lasissa. Kuskin pyyhkijä saattaa sitten hipoa A-pilaria, mutta parempi sekin kuin aina jäässä oleva sulka. Repsikan pyyhinhän nyt ei liian ylös voi tulla.
Kojelaudasta puuttuu paljon valoja. Ajattelin aiemmin, että tuossa ei enempää varoitusvaloja ole tai niissä ei kuulukaan olla polttimoja tai ettei niille ole edes johdotuksia. Kaikki tarvittavat siinä palavat, mutta voisi kai tuota joulukuusiefektiä vähän lisätäkin. Vaatisi mittariston irrottamisen. Ei vaikuta vaikealta. Lämmityslaiteen säätöpanelissa saisi olla valot kunnossa. Siellä on yksi polttimo ja valonjakaja. Tämän valon kunnostaminen vaatisi alemman ja ylemmän keskikonsolin irrottamista. Menee taas tekemisten keksimiseksi. Hanskalokerovalokaan ei toimi. Ehkä parempi. Jos lokero jäisi huonosti kiinni, niin silloinhan akkua tyhjenneltäisiin ihan vaivihkaa ja huomaamatta.
Mutta tämä kaikki nyt taas osoittaa jotain RäpellysManiaa tai muuta tyhmyyttä, kun ostin tämän siksi, että olisi kunnollinen käyttöpeli, jota ei olisi kokoajan pakko räpeltää. Ei tästä hommasta näköjään järjellistä saa millään ilveellä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Pitäisi tuo hartioiden välissä ole ELIN vaihtaa toisinaan. Tai sen voisi tehdä melko useinkin, kunhan tämä mikä nyt tuossa pörrää saisi sitten aina välillä takaisinkin.
Mitä väliä on jollain lämppärin säätimien valoilla? Mitä niillä kaikilla varoitusvaloilla tekee siinä mittarissa ja vielä kun ei tiedä varmasti, mitkä niistä on kyteketty. Polttoainemäärän varoitusvalokin alkaa kuulemma loimotella jo puolen tankin jälkeen. Eihän sellaista tarvitse kukaan, varsinkin kun polttoaineviisari on todella tarkka. Ja sehän on testattu.
Anahan Olla! Keksitään jotain muuta. Mennään Joikaamaan, seurataan Mestist, leikitään ToivoElmeriArmaan kanssa. HITTO!!! Ei tehä MITÄÄ!!!
Mitä väliä on jollain lämppärin säätimien valoilla? Mitä niillä kaikilla varoitusvaloilla tekee siinä mittarissa ja vielä kun ei tiedä varmasti, mitkä niistä on kyteketty. Polttoainemäärän varoitusvalokin alkaa kuulemma loimotella jo puolen tankin jälkeen. Eihän sellaista tarvitse kukaan, varsinkin kun polttoaineviisari on todella tarkka. Ja sehän on testattu.
Anahan Olla! Keksitään jotain muuta. Mennään Joikaamaan, seurataan Mestist, leikitään ToivoElmeriArmaan kanssa. HITTO!!! Ei tehä MITÄÄ!!!
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Noi siin lopulta käy(takin kääntäjien)vanhojen volkkareitten kanssa. Kuule PK, vanhana Lada miehenä kerron totuuden, että kalliiksi se volkkari vielä tulee, ennen kuin leskenlehdet kukkii.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Pitäisi tuo hartioiden välissä ole ELIN vaihtaa toisinaan. Tai sen voisi tehdä melko useinkin, kunhan tämä mikä nyt tuossa pörrää saisi sitten aina välillä takaisinkin.
Mitä väliä on jollain lämppärin säätimien valoilla? Mitä niillä kaikilla varoitusvaloilla tekee siinä mittarissa ja vielä kun ei tiedä varmasti, mitkä niistä on kyteketty. Polttoainemäärän varoitusvalokin alkaa kuulemma loimotella jo puolen tankin jälkeen. Eihän sellaista tarvitse kukaan, varsinkin kun polttoaineviisari on todella tarkka. Ja sehän on testattu.
Anahan Olla! Keksitään jotain muuta. Mennään Joikaamaan, seurataan Mestist, leikitään ToivoElmeriArmaan kanssa. HITTO!!! Ei tehä MITÄÄ!!!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Kertokaa Hyvät Toverit, missä ja miten olen takkini kääntänyt? Jouluna kyllä käänsin vanhan kelsiturkin nurin ja lähdin kiertelemään ihmisten kauniita jouluisia koteja.
Mikähän mahtaa olla se kalleus, jota tuolla ennustellaan? Joku vinkkasi jo tietämäni asian, että jakohihna on vaihdettava ajoissa. Mutta onneksi tässä ei ole se Living on the Edge -moottori, jossa pitää muistaa vaihtaa King Pin jakohihnan vaihdon kanssa. Tästä minulle vinkkasi t.eskola.
Mutta ken on seurannu näitä puoltatoista vuotta Samaran kanssa saattaa ymmärtää miten kalliiksi tulee se aika, jota jatkuva rassaaminen käyttiksen kanssa voi tulla. En minä valita tuon ajan vaikeutta, mutta jos käytetylle ajalle laskisi edes Euron/tunti, niin kyllä siinä laskua kertyi.
Mutta Vorkkalilla mennään ainakin siihen asti, kun päästään pihassa VäliPalaa räpeltämään.
Mikähän mahtaa olla se kalleus, jota tuolla ennustellaan? Joku vinkkasi jo tietämäni asian, että jakohihna on vaihdettava ajoissa. Mutta onneksi tässä ei ole se Living on the Edge -moottori, jossa pitää muistaa vaihtaa King Pin jakohihnan vaihdon kanssa. Tästä minulle vinkkasi t.eskola.
Mutta ken on seurannu näitä puoltatoista vuotta Samaran kanssa saattaa ymmärtää miten kalliiksi tulee se aika, jota jatkuva rassaaminen käyttiksen kanssa voi tulla. En minä valita tuon ajan vaikeutta, mutta jos käytetylle ajalle laskisi edes Euron/tunti, niin kyllä siinä laskua kertyi.
Mutta Vorkkalilla mennään ainakin siihen asti, kun päästään pihassa VäliPalaa räpeltämään.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
On siellä tontilla ladoja ja toisella vielä lisää. Ja kun provosoituminen on kivaa niin sanotaan sitten miks ei saa takkeja käännellä? Ei riitä takissa puolet.. Itse omistan ladan, volvon, mersun ja DATSUNIN. Datsuni miulle se ISO juttu ja muut takinkääntöä. Kunhan ovat takavetoisia ja ahdettuja.
AAZ miehet teettivät oikein tuon jännittävän kunkkupultin tiimoilta t-paitoja. Ok moottori lienee, kunhan tuon kunkkupultin heikkouden tiedostaa?

AAZ miehet teettivät oikein tuon jännittävän kunkkupultin tiimoilta t-paitoja. Ok moottori lienee, kunhan tuon kunkkupultin heikkouden tiedostaa?

- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Eikö se ole takinkääntöä, kun kirjoittaa vain volkkarista 9 sivuu. Ladoista ei ole kuullut enää mitään. Asiahan on veteen piirretty viiva, mutta rajansa kaikella.
Mitä siitä tulisi, että kerholehti täyttyisi kaikilla muilla automerkin jutuilla, kuin merkkikerhon omilla.
Eskola, ei tää ole mitään provoa, kirjoitan asiasta. Jokaisella saa olla mielinmäärin erimerkkisiä ajoneuvoja, mutta mitä niistä täällä niin kovasti huutelee. Jokaiselle merkille on omat merkkikerhonsa ja sivunsa, missä voi kirjoittaa mielinmäärin jonninjoutavaa. Toki Lada toveria autetaan/neuvotaan, jos väärän merkkiseen on tullut ongelmia.
PK:lle voidaan antaa rangaistus tästä volkkari kiihkosta ja tarpeen olisi Simputus
Mitä siitä tulisi, että kerholehti täyttyisi kaikilla muilla automerkin jutuilla, kuin merkkikerhon omilla.
Eskola, ei tää ole mitään provoa, kirjoitan asiasta. Jokaisella saa olla mielinmäärin erimerkkisiä ajoneuvoja, mutta mitä niistä täällä niin kovasti huutelee. Jokaiselle merkille on omat merkkikerhonsa ja sivunsa, missä voi kirjoittaa mielinmäärin jonninjoutavaa. Toki Lada toveria autetaan/neuvotaan, jos väärän merkkiseen on tullut ongelmia.
PK:lle voidaan antaa rangaistus tästä volkkari kiihkosta ja tarpeen olisi Simputus
