Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lämpöinenhän tuo sitten on, mikäli mittari ei ollut juuri ilmaräppänän vieressä
itse toistin kokeen, käsin suljin raitisilmaläpän ja käänsin lämppärin hanan täysin auki, molemmat liikahtivat ehkä millin lisää siitä mihin vaijeri ne jättää. Samaten takaluukkua säädin niin että painautuu paremmin kiinni tiivisteisiin.
Sunnuntaina muun remontin yhteydessä vaihdan tähän vielä uudet 50/50 jäähdytysnesteet ja puhdistan jäähdytysjärjestelmän hyvin, tuo kun jäi viimeksi tekemättä, täytettiin vain samantien.
Mittari on siinä rattiakselin muovin päällä.
Onko kenno missä kunnossa tai onko sillä näissä "länsi laatusissa" niin merkitystä... Sen kennon näkee kuitenkin siitä kuskinjalkatilassa olevasta luukusta (3 ruuvia) ja siitä voi puhaltaa paineilmaa kennon molemmille puolin. Saapahan ainakin aihetta imuroida, kun kuitenkin tulee koivunlehden kappaletta sisälle
1500i kirjoitti:Mittari on siinä rattiakselin muovin päällä.
Onko kenno missä kunnossa tai onko sillä näissä "länsi laatusissa" niin merkitystä... Sen kennon näkee kuitenkin siitä kuskinjalkatilassa olevasta luukusta (3 ruuvia) ja siitä voi puhaltaa paineilmaa kennon molemmille puolin. Saapahan ainakin aihetta imuroida, kun kuitenkin tulee koivunlehden kappaletta sisälle
Tuo on loppuvuodesta puhallettu puhtaaksi kompuralla, että ei pitäisi lehtiä juuri olla.
Itse olen edelleen eniten sillä kannalla että lämpö karkaa jostakin, sillä 1350w sisätilanlämmitin kun puhkuu 3 tuntia niin lämpömittari on nollassa.. Lämpökamera olisi kova peli, näkisi heti mistä fuskaa kun tuulen suhinoita ei kuitenkaan kuulu sen paremmin kuin 110:ssa.
mikko853 kirjoitti:
Itse olen edelleen eniten sillä kannalla että lämpö karkaa jostakin, sillä 1350w sisätilanlämmitin kun puhkuu 3 tuntia niin lämpömittari on nollassa..
Se lämppäri tuskin lämmitää 1350W:llä kun lämpö on nollassa. Valmistajan sivulta voi löytyä käyrä tms. josta asia selviää.
No 1060w, mutta esim. 110:n tuolla saa helposti pariin kymmeneen asteeseen...
Poistuuko 3-ovisesssa ilmaa siitä keskipilarista ja onko siellä mitään läppiä?
Minusta näissä on kyllä ainakin ihan tarpeeksi ilman poistoreikiä. Ovessahan on sellainen muovikin, mutta se voi olla muunkin asian takia, kun hillitsemässä ilman kulkua.
Ja ovet istuu paikoilleen niin, että päivä ei paista välistä? Vaikka sen kyllä kuulee ja näkee viimeistään pesussa eli kyllä varmaankin
1500i kirjoitti:Poistuuko 3-ovisesssa ilmaa siitä keskipilarista ja onko siellä mitään läppiä?
Minusta näissä on kyllä ainakin ihan tarpeeksi ilman poistoreikiä. Ovessahan on sellainen muovikin, mutta se voi olla muunkin asian takia, kun hillitsemässä ilman kulkua.
Ja ovet istuu paikoilleen niin, että päivä ei paista välistä? Vaikka sen kyllä kuulee ja näkee viimeistään pesussa eli kyllä varmaankin
Juu B-pilarista nakataan vanha ilma pois, siellä on samantyyliset kumiläpyskät kuin takavetoisien C-pilarissa. Eikä paista päivä ovien karmeista, eikä vesi tule sisään. Vasen takavalon piirilevy likaantuu kovasti, pitää katsoa onko Igor muistanut laittaa sinne tiivistettä lainkaan.. Nuo B-pilarin aukot olen kokeillut teipata ilmastointiteipillä umpeen mutta ei siitä apua ole ollut, ei kyllä haittaakaan, ei huurtumis ongelmia tms, eli aina on jostakin ilma kiertänyt sen verran.
5-ovisissahan ei ole noita aukkoja. Tästä on puhuttukin jo vaikka kuinka. 5-ovisessa on siellä kattoverhouksen takataitteessa ne aukot. Mihin lie johtavatkaan. Minun piti tuokin selvittää mutta kun tuli vähän muuta puuhaa tuon 5-ovisen VäliPalan kanssa niin eipä kiinnostanut.
Täytyy kuitenkin ehdottomasti tutkia nuo aukot. Autohan pitää lämmön todella hyvin aukkojenkin kanssa ja niistä huolimatta. No, keväällä kurkitaan. Nyt on 45cm lunta kuorruteena ainakin.
Vieläpä tästä kysyn että onko mielestänne tällaisen lämmönhukkaajakabiinin lämmittäminen sisätilalämppärillä taloudellista enää missään muodossa? Eikös tässä pöhötetä ihan harakoille ainakin näin kovilla pakkasilla?
^Ei varmaankaan taloudellista jos nyt on muutenkaan mitään järkeä "peltilootan" lämmittämisessä
Sama, kun asuisi yksinkertaisessa kesäteltassa talven ja lämmittäisi sitä ihan yhtä hyvin se pitää lämmön, kun joku kottero jota paahdetaan "lämmittää" jotta tarkenee sitten m*nasillaan lähteä töihin
En muuten minäkään käyttänyt Saranoissa enkä TakaPotkuissa. Nyt käytin jonkin aikaa kun kuvattelin tuon ViattomanPiian takajalkatilat ja kun ne saatiin kuivaksi niin pöhötin hyllylle.