Sivu 8/13
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 17.3.2009 23:31
Kirjoittaja Susipoika
Ongelmia ongelmia..
Sytkä kohdalleen ja auto käyntiin. Käy tyhjäkäyntiä helposti alle tonnin. Vääntää alhaalta paremmin kuin entinen kone, toisin kuin moni on epäilly. Tosin sytkä reilusti myöhäsellä ja kaasarin säädöt entisen koneen säädöt + reilusti isommat pääsuuttimet. Ensi viikolla menee säädettäväksi.
Mutta se on ongelma. Nostaa lämpöjä. Kuitenkaan jos syylärin korkin aukasee niin painetta siellä ei ole. Ja neste kyllä kiertää koneessa.
Kaksi vaihtoehtoa että anturi sökö tai kannessa ei kierrä nesteet? Voiko tuo 3.5mm kannen lasku tehdä ongelmia vesikierron kanssa?
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 18.3.2009 6:37
Kirjoittaja START
Susipoika kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa että anturi sökö tai kannessa ei kierrä nesteet? Voiko tuo 3.5mm kannen lasku tehdä ongelmia vesikierron kanssa?
ainakin 4,5mm pystyy laskeen, mutta vaatii vahvistehitsauksen vesikanavien kohalta. eli jos se on antanut periksi?? polttaako nestettä?
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 18.3.2009 8:24
Kirjoittaja Susipoika
START kirjoitti:Susipoika kirjoitti:
Kaksi vaihtoehtoa että anturi sökö tai kannessa ei kierrä nesteet? Voiko tuo 3.5mm kannen lasku tehdä ongelmia vesikierron kanssa?
ainakin 4,5mm pystyy laskeen, mutta vaatii vahvistehitsauksen vesikanavien kohalta. eli jos se on antanut periksi?? polttaako nestettä?
Kansi on vahviste hitsattu, ei vie nestettä ja on uudella kansipahvilla ja imu/pako. Tiukkaa saattaa tuolla 4,5mm laskulla tehdä pakosarjan pulttien kanssa. Lähtee kierteet jo laskun mukana.
Kokeilen tänään löysäillä letkuja jos sieltä ilmaa tulis ulos. Jos ei auta laitan uuden termarin ja lämpö anturin.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 18.3.2009 10:15
Kirjoittaja ralli lada
Onko sulla laskettu vinoon? Tuo 4,5mm on ainakin vinoon laskettu kansi.
Palotilasta tulee paremman muotoinen kun kantta lasketaan vinoon.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 18.3.2009 23:46
Kirjoittaja Susipoika
Luulen että on suoraan laskettu. Mitään puhetta moisesta ei ollu.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 26.3.2009 8:22
Kirjoittaja Susipoika
Jep. Ongelma korjattu. Vaihoin entisestä kannesta kannen lämpötila anturin nii alko toimimaan normaalisti. Kusetti se entinen. Tulipahan samalla vaihettua uus 83asteen termari ja opeteltua varmasti jäähytys järjestelmän ilmaus perusteellisesti
Ensi viikon maanantaille on varattu aika säätöön & penkitykseen. Katotaan mitä tulee. Toiveena 100hp rikki meneminen.
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 27.3.2009 20:48
Kirjoittaja Susipoika
Buah.
Meni sitten kardaanin pultit
poikki äsken kaupungilla ja tipahti kesken ajon kardaani perästä kolinalla.
Auttakaa miestä ja keksikää millä värillä
tämä pitäisi maalata?
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 27.3.2009 21:25
Kirjoittaja START
pultit löysällä, vai pirusti tehoa
ja itse suosisin jotain tummaa sävyä
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 27.3.2009 21:42
Kirjoittaja Susipoika
Luulen että 205 leveet kumit ja hitsattu lukko + luisuttelu kuivalla asfaltilla teki 8.8 pulteista selvää
"sulake"
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 29.3.2009 18:34
Kirjoittaja Susipoika
Oisko tämmösessä värissä ideaa?
Katto, pilarit ja kaaret valkeita muuten punanen. Vanteet valkee keskiosa, punanen huuli ja valkee reunus.

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 29.3.2009 22:32
Kirjoittaja 'aatee'
MATTAMUSTA & valkoset harvapuolaset alupallot alle!!

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 29.3.2009 22:33
Kirjoittaja pikku-maukka
ei paha toi punanen purkurit samalla maalaat vaikka hopeisella tai jotai tulee vähän nätit
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 31.3.2009 7:48
Kirjoittaja Susipoika
Voe elämä, olipahan tuassiisa päevä(vae eelinen?)
Alotettaampa alusta.
Aamulla 10 aikaan säätö + penkitys 3h meni siellä. Saatiin koppi muuten säätöihin mutta soppa ei riitä vakio pumpulla 6400rpm jälkeen isolla vaihteella. Uus sähkönen pumppu ja paineen säädin tilauksessa. Tehot mitä saatiin penkitettyä oli 119,4hp(6100rpm) 157,2nm(4700rpm) pyörätehoo oli 108hp. Eli viime penkityksestä melkeimpä 40hp tehot noussu joka oli pikkusen yli tavotteenki jopa.
Illalla ajelin sitten tuossa vähän testiä ja katoin että kappas ei jostain syystä laturi lataa ja samalla huomasin että nyt on lämpömittari nousu kannaalla -> vedin tien laitaan. Aukasin pellin ja katoin pimeessä katuvalon alla, että jaa on se hihna hypänny pois. Otin räikän ja 17mm hylsyn että löysään laturin että saan sen takasi kiinni. Mutta "mitäs vithua"

Laturin
korvakko murtunu puoliks ja toinen
pultti lohkon sisällä.. Jipii! Roikku pelkän kiristimen varassa laturi. Eihän siinä auttanu muu kun taas vaihteeks hinata katiska tallille, onneks kaveri oli tavoteltavissa. Kello oli tässä vaiheessa jotain puoli 3 yöllä.
Mitäs teen tuolle katkenneelle pultille?
Tuumin että nyt ei kyllä kiinnosta alkaa vääntämään sitä tuolla auton alla ja nappasin koneen pois. (tässä vaiheessa se mopo taas vissiin tais karata?)
likanen se on
liuotin pesu
ja mustaa hammeritee pensselillä pintaan
nyt on mentävä kuorsaamaan muuten ei oo enää elossa

Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 31.3.2009 16:56
Kirjoittaja START
kyllä se siitä.
paljos siinä nokassa on asteita ja nostoa?
Re: projekti: kanttilamppu Lata
Lähetetty: 1.4.2009 0:56
Kirjoittaja Susipoika
Ohan siinä 307 astetta ja 11.5mm nostoo.