Sivu 8/28

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 12.8.2009 21:30
Kirjoittaja Osku
Teillä on kiinalaisesta pyörästä samanlainen käsitys kuin Ooppelikuskilla on Ladasta.

Minä olen ajellut tällä kinuskilla kolme kesää ja yhdeksän tuhatta kilometriä. Kahden vuoden takuu, mutta sille ei ollut mitään käyttöä. Öljyjä vain vaihdettu.


Kuva



T: Osku

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 13.8.2009 9:33
Kirjoittaja Pavlovits
On se jännä juttu, että vaikka ei ole minkäänlaista kokemusta jostain teknisestä laitteesta, niin varma ja jyrkkä mielipide asiasta löytyy.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 13.8.2009 10:53
Kirjoittaja IL02
En mina nyt ihan taysin tarkoittanut kieltaa ketaan ostamasta kiinalaista moottoripyoraa taikka generaattoriakaan. Ihan vaan omiin henkilokohtaisiin tuntemuksiini perustin vain mielipiteeni. Aikaisemmin minulla oli kiinassa valmistettu Suzuki gn250, aito suzuki kuitenkin ja siihen olin kaikinpuolin tyytyvainen. Kromiosat olivat kylla aika herkkia ruostumaan ja kaikki lakatut(?) alumiiniosat hapettuivat nopeasti tosi ruman nakoisiksi hyvin nopeasti kun korroosio eteni siella pintakasittelyn alla.

Talla hetkella meilla on Kiinassa valmistettu 150 kuutioinen Piaggio Fly skootteri joka sekin on mielestani hintaansa nahden ihan hyva peli ja ainakin tahan saakka toiminut erittain luotettavasti. Em. laitteita kuitenkin jos vertaa vaikkapa "aitojapanilaiseen" Kawasaki KLR650 moottoripyoraan josta ei loydy mitaan ruosteisia ruuvinkantoja eika rautalanhasta kiedottuja letkuklemmareita, niin laatuero on kuitenkin aivan silmin havaittavaa ja kasin kosketeltavaa, vaikka tuon piaggionkin kaiketi pitaisi kuulua niihin tavallista parempiin skoottereihin.

Minua ainakin henkilokohtaisesti harmittaa suunnattomasti jos vaikkapa moottoripyoran etuhaarukassa tuntuu olevan jotain valjyytta, vilkut eivat satunnaisesti toimi, akku ei lataudu, vaihdevivun akselin valista vuotaa oljya, avain ei tunnu sopivan kunnolla virtalukkoon, bensahana vuotaa ja kytkinvaijeri katkeaa, eika uutta tunnu saavan mistaan. Harmitusta varmaan viela lisaisi se jos kotipaikkakunnalla ei olisi mitaan huolto-organisaatiotakaan minne voisi menna kaikista vioista valittamaan. Ihan ehdointahdoin en itseani moiseen tilanteeseen saattaisi. Mutta jos on rohkeutta ja on valmis elamaan kaikkien eteen tulevien "pikkuvikojen" kanssa, niin kiinalainen moottoripyora voi olla ihan hyva hankinta.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 13.8.2009 11:00
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Katos se isien perimä hirveä ennakkoluulo.
Oli asia lähes mikä tahansa, niin nimenomaan se ennakkoluulo tai kun joku on sanonut bupissa.
Kävin Paimion myymälässä, joka on korvessa, ei löydetty suoraan, vaan piti kysyä neuvoa. Liikkeessä ei Mikiloneja. Kaikkea muuta kyllä.
Sen jälkeen kävin Salossa (Kone-Glans)ja mikäs sitä oli käydä, kun työkaverin autolla mentiin (Nissan Tiida)
Salossa oli enduro myytävänä, mutta ei 250, vaan 125. Myyjä sano,et muuten lähes sama, mut kone pienempi. Myös nämä on kuristettuja, jotta poijaat eivät loukkaisi itteänsä. Minä sen ikäinen, että ei mitään tehorajoitusta ja rajoittimet voidaan poistaa surutta.
Istuin päälle ja jouset olivat kyllä jäykät. Hienopeli ja vielä sähköstartilla. Laitteeseen löytyy myös piristys osia ja ne on tarkoitettu ikämiehille, ei pojille.
Uskoisin, että näillä katuenduroilla ajaa siinä missä kalleilla merkeilläkin ja nimenomaan kaduilla, kujilla, sorateillä ja metsäpoluilla, siis normaali ajoa. Monttupyörät ovat sitten erikseen, revitystä ja rikkomista varten. Sitähän se Motocrossi on, että yritetään rikkoa laite jossain hiekkakuopalla. Mutta uusi prätkä on aina uus ja se minuakin viehättää, sekä hintakin.
Myös outubessa on jottain videoita Mikiloneista.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 14.8.2009 10:45
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Jos ensi keväällä hankin enduropyörän, mitä sanotte 2 tahti vaiko 4 tahti?
Kertokaa edut ja haitat, kellä kokemusta.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 14.8.2009 17:44
Kirjoittaja pressa
2-tahti: räjähtävää voimaa, ääni korvia raastava, pitkät huoltovälit, tankkauksien yhteydessä öljyn läträystä tai vaara injektion pettämiseen ja konerikkoon.

4-tahti: hillittyä voimaa, mieto ääni, lyhyehköt huoltovälit (venttiilien säätö), bensaa tankkiin ja menoksi.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 14.8.2009 21:41
Kirjoittaja Team perseauki racing
naapurilla on käyttötestissä eli siis osti 250cc titan enduro pyörän. kuulema pikkusen reilun tonnin pyörä
kone ainakin vielä käy nätisti ja toimii hyvin, muistuttaa kovin 250cc xr hondan ilmajäähdytteistä nelari konetta.
mutta rungossa onkin sitten sanomista. osa johtojen tinauksista aivan järkyttäviä ja toki hitsaus saumat olisi voitu vetää kunnolla ja oikeisiin paikkoihin sekä suurin osa pulteista ruosteessa jo pihaan tuotaessa
toisaalta pienellä puuhalla saisi varmasti toimivat ja kohtuu hintaisen harrastelu pelin. jousituksesta täytyy sen verta vielä moittia että on turhan jäykkä ja ainoa säätö on takajousen korkeus.. mutta muutama hitsaus sauma sekä fiksut iskarit niin varsin hauska laitos ajella
moottori ei nyt mikään repivä ole mutta mutta hyvin metsäpoluilla pysyy 125cc cr hondan perässä, pehmeällä hiekalla hieman tehottomuus vaivaa mutta tarkoitus on jossain vaiheessa konetta kokeilla piristää.

ei sen puoleen on merkki pyörissäkin susia, husanbergeissä vaihdelaatikot temppuilevat, ktm ja warna, osat kalliita ja muutaman vuoden vanhoihin temppu löytää.
ja 2000 luvun vaihteen nelarienska/crossi suzukit ja kawat ovat nokka vikaisia, näitä on tuttava piirissä ollut eli ei pelkkiä esson baari juttuja vaan omin silmin nähtyjä.
toki joka merkissä on yksilöitä ja käytetyssä riippuu paljolti miten on pidetty

haaveissa itsellä ollut kannon kiertoon hondan nelitahti enduro joko 250cc tai 400cc tuntuvat vain olevan hinnoissa

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 14.8.2009 21:58
Kirjoittaja jaasu
Onko kellään kokemuksia KTM exc 520 Nelarista? siis siitä valkokilpisestä. ois tarkotus laittaa semmonen kun täyttää 18 ja saa ajaa 25kw pyörää

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 17.8.2009 20:26
Kirjoittaja liero
jotain kokemuksia on nuista crossi ja enduro pyöristä matkan varrelta, nykyisin alla on jamaha yz250f -05 eli nelitahtinen .. aikaisemmin on itselläni ollut sutkan rm -91 ja hussen wr-96 125 2t pyörät ja gasgas 450 sm -03... nuo piikit oli todellakin helppohoitoisia aloittelialle ,2t kone yksinkertainen käyttää ja huoltaa lisäksi liikkuvia osia on vähän verraten nelariin joten edullisempaakin se varmaan on.
gasgas taas on ainakin omalla kokemuksella tuon -03 vuotisena täysin p...a ei kannata sekaantua ,nimim. ostin uutena ja takuuseen 2x ruiskunsäätöä maahantuojan ja 1x tehtaan endurotiimin toimesta ,silti ei käymään kuumana sitten millään. 2x palaneita startteja . 1x startin rattaat halki kun potki "hieman" takaisin . ymym jottei kaikkea haukuta niin olihan tuo kiva peli kurmuuttaa kylillä , teknisesti romu vaan.
nykyinen pyörä on siis jammu yz250f ,se tuntuu ainakin nyt todellakin oikealta kojeelta minulle , tuon nelarin alakierrosten teho on toista luokkaa piikkiselle huipputehoahan nuissa on kokolailla samanverran (125-2t/250-4t) , testasin viimetalvena jääradalla 450-4t pyöriä niin kavaa kun hondaakin ja totesin liika rajuksi minun käyttöön , jäällä oli veto kyllä mahtavaan mutta koska halusin enduropolulle niin nuo oli turhan julmia.

mutta yleisesti ottaen .

2t kallis huoltaa , toimintavarma, crossimallit ylävireisiä mutta esim vautipyörää painottamalla / tupla tiivistettä pytynalle. rauhoitettavissa , tehdas endurot on valmiiksi vääntävämpiä.

4t vielä KALLIIMPI huoltaa , enemmän häiriö altis (esim käynnistys kaatumisen / stumppauksen jälkeen), enemmän liikkuvia / huoltoa vaativia osia (venttiilikoneisto) , yleensä raskaampi kun 2t. parempi alavääntö.

ps. myös seurraava pyöräni on 4t

psps.tuossa paljon ktm 520 asiaa
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=28101
siinä olis kyllä namu peli kadulle , olen moista joskus kokeillut ja tuntui että etugummi oli täytetty heliumilla :D ... tod makea kampe jos hyväksyy lyhyet huoltovälit ja matka-ajon sadistisuuden/mahdottomuuden ko. kamppeella. pitää muistaa että ktm exc 520/525 on täysiverinen kisapyörä, oli sitten kilvissä tai ei... mutta se pieksee :D :D


----------------------
kava zx6r -06
jammu yz250f -05

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 18.8.2009 20:11
Kirjoittaja jaasu
Kiitoksia linkistä.täytyypä perehtyä :)

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 1.9.2009 17:15
Kirjoittaja jaasu
eilen lähti sitten kortti... eli tän syksyn ajelut on tässä. vahingossa kaverin kanssa hirnastiin deetee ympäri ja ambulanssilla kaksiin(kajaanin keskus-sairaalaan) minulla niskatuki ja sauvat ja kaverilta leikattiin käsi. näin kajaanissa eilen..

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 1.9.2009 17:38
Kirjoittaja Pavlovits
Aina on käynyt noita MP-miehiä kateeksi. Nyt ei käy sinua.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 1.9.2009 20:15
Kirjoittaja jta
Hieno homma että kuitenkin pysyitte EMPY:n jäseninä eikä tuon pahemmin käyny. :shock: Tilastot jo aika synkkiä tälle vuotta. Jos nyt yhtään lohduttaa niin onneksi ei ajokauttakaan enää hirveesti ole jäljellä. Paranemisia teille!

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 1.9.2009 23:46
Kirjoittaja Ladanaamio
Mulla on ollu 175cc. Jawa, 750 Z-Kawa, 900 VN Classic Kawa, 1500 VN Classic Kawa. Nyt ensimmäinen kesä piiitkiin aikoihin ilman pyörää. Menihän tuo Ladallakin.

Re: MoottoriPyöräily

Lähetetty: 2.9.2009 19:03
Kirjoittaja Pavlovits