Sivu 8/17

Re: Madallus

Lähetetty: 22.9.2012 17:55
Kirjoittaja joumään
Liittyy nyt madaltamiseen kyllä aika hatarasti, mutta kysytään nyt kuiteski. Eli kun tuo öljypohja menee aika lähellä asfalttia, niin onkos se tehty ihan pellistä vai mistä noi on ylensä väsätty? On se jonkinverran ottanu jo osumaakin ja painunut sisäänpäin, että ei se mitään valua kai sitten ole, vai? Jos on peltiä, niin onkohan sitä mitenkään mahdollista ns."nostaa", eli pala pois välistä ja hitsaa uudelleen kasaan. Vai miten paljon siinä sitten öljytilavuus kärsii?

Re: Madallus

Lähetetty: 22.9.2012 18:39
Kirjoittaja pressa
Ihan peltiä ja tottelee rälläkkää ja miggiä, kannattaa toki katsoa millä kohtaa kammen limput ja öljypumpun imuputki on...

Re: Madallus

Lähetetty: 22.9.2012 19:20
Kirjoittaja START
yleensä sitä öljytilavuutta halutaan lisätä eikä vähentää..
ja melkeen kannattaa vähän rasvanpoitajaa sinne sisäpuolelle tarjota, ennen ku rupee hitsaan sillä mikillä, jos haluaa että se pitää öljyä vielä sen jälkeenkin

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 13:26
Kirjoittaja joumään
Joo no se öljytilavuuden vähentäminen nyt ei siis ole se pääidea tässä vaan siis se että sais edes vähän lisää tilaa maan ja öljypohjan väliin. Mutta joo täytyy katsella paljonko sitä uskaltaa modailla.

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 14:04
Kirjoittaja START
pisempiä jousia? mikäs offroad kampe se oikeen on jos ei tollasen raktorin maavara riitä?

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 14:09
Kirjoittaja Jokari
Eiköhän tässä nyt ole kyse sellaisesta madalluksesta minkä lopputulos näyttää siltä kuin olisi puskutraktorilla ajettu päälle. Ohan se niin cool kun joutuu hidasteistakin ajamaan vinoittain yli. Ja Ladalla...

Öljypohjan muuttaminen nyt kun ei todellakaan ole niin yksinkertaista koska pumpun imujalka pönöttää tasan 7 mm päässä öljypohjan pohjasta.

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 14:28
Kirjoittaja toktornivako
Eikö olis helpompaa nostaa konetta se pari senttiä? Kun ei näillä vehkeillä muutenkaan voi oikeasti ajella! :lol:

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 16:04
Kirjoittaja veli samara
Lattaraudat kumityynyjen alle. Vaikka 5cm ylöspäin konetta, peltiin reikä ilmasuodattimelle. Luulis toimivan.

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 16:39
Kirjoittaja joumään
Niin siis eihän vakiokorkuisella tollasta ongelmaa olekaan että ölppäpohja johonki ottais kiinni, sen takia mä tän tänne madallus-topiciin laitoinki. Tulevalla rengastuksella kun toi öljypohja on jossain 2cm korkeudella maasta. Ja jos tota nyt kerta on ruvettu madaltamaan ni madalletaan sit kunnolla kun ei kukaan muu uskalla. Voishan siihen ehkä jotain pohjapanssariakin suunnitella tai jotain. Eikös muka kardaani sano mitään jos konetta rupeaa nostelemaan? Tai mitä mä näistä tiedän.

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 17:00
Kirjoittaja 'aatee'
Konetta kannattaa varmaan joo nostaa vähän jos on tiukkaa, en usko että tuo mihinkään rajusti vaikuttaa

Re: Madallus

Lähetetty: 23.9.2012 17:50
Kirjoittaja joumään
Niin sehän riippuu ihan kuinka hurjasti sitä nostaa. Kyllähän joku pari senttiäkin autaa aika paljon.

Re: Madallus

Lähetetty: 28.9.2012 8:50
Kirjoittaja Jomppa
Tiedän, että täällä on jo paljon tätä kysytty mutta.. Mikäs olis tälläinen suht toimiva madalluskeino ladaan. Autosta ei tarvitse kauhean matalaa saada, mutta jämäkäksi jos alustan sais. Ostin tollasen 2104 ni olis kiva hieman kyllä tiputtaa tota maasturia :D. Ilmeisesti nää mersun jousi systeemit yleisiä mut. Mitkä iskarit olis hyvät ja mitkä jouset ?

Re: Madallus

Lähetetty: 28.9.2012 13:57
Kirjoittaja 'aatee'
Käytä sitä hakua ihan oikeesti!!
Esim MB jousia pätkästynä eteen, taaksen Volovon iskareita ja jousista laikalla kiekuraa pois.
Tai sitten ihan alusta sarjaaaa....

Re: Madallus

Lähetetty: 28.9.2012 14:26
Kirjoittaja Stuba
Saisko suuntaa antavaa hintaa mitä kustantaisi nuo plaza sport alustasarjat??? Jos nappikseen hommais tulevana keväänä moisen sarjan kun jotenkin nuo laikka madallukset on vähän sellaista kötöstelyä.

Re: Madallus

Lähetetty: 28.9.2012 18:28
Kirjoittaja Mazak-
300e about oli kaikkineen -50mm plaza alusta noin vuosi sitten ku ostin. Ei voi sanoa muita kokemuksia kuin että jämäkämpi se on ku vakio, kun ei autolla oo ajettu käytännössä yhtään.
Peltoladasta löytyy edestä 900 turbosaabin takajouset vakiopitusina + king cabin etuiskarit. Se on jo jämäkkä vrt plaza. Takapää siinä muistaakseni löysä vakio.

W123 200d mersun etujouset käy ladaan eteen mutta W123 300deessä oli jo sen verran jämerät etujouset ettei sopineet ladaan eteen. Taakse kyllä sopivat ja ovat tosi jäykät, langan paksuus n.16mm :)