Sopimuksessa pienellä präntillä: Mikäli autoa tuunataan edes wunderbaumin verran, auto takavarikoidaan ja toimitetaan Lada-Jussin farmilleToveri Sladimir kirjoitti:Lada-Jussistako uusi kyky Deltan automyyjäksi?![]()
![]()
Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Njet problem, normal katastroof 
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Ei v*ttu olen sanaton
Jussinkin kannattaisi välillä heittää ne lada-lasit mettään, irtaantua abc-elämästä ja käydä vaikka koeajamassa AUTOJA mossejen sijasta 
Tässä asetat taas Ladan kaiken muun yläpuolelle, etkä pysty kiihkossasi näkemään koskaan mitään huonoja puolia näissä ylivertaisissa idän tuotteissa.Lada-Jussi kirjoitti:tämä on kyllä totta, parhaiden sarjassa, hintaa ja ominaisuuksia ei voi verrata muihin, Lada on aina ollut oma ajoneuvoluokkansa.
HOHHOHHOO johan vitsin murjasitLada-Jussi kirjoitti:kyllä on ollut huonolla asenteella testaaja, onneksi ite en ole mitenkään asennoitunut vaan pystyn antaa ihan realistisia arvioita
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
noh noh poijjaat, mulla on viikon vanhat silmälasit ja näköni on kirkkaampi kuin koskaan, lisäksi vietä ABC Lahdesjärvetöntä viikonloppua, tuska on kova, mutta uskon selviytymiseen, lisäksi olen ajanut monenlaisia länsiautoja, olen jopa koeajanut uutta Ford Focusta, mutta ei sekään nyt kovin ihmeelliseltä tuntunut, itseasialta ensikokemus oli "hankala käsiteltävä", Mossea sen sijaan en ole ajanut kuin muutama satametriä suljetulla alueella vanhalla 2137:lla ja siinä oli mukavampi vaikutelma kun edellä mainitussa focuksessa, länsiautoista ehkä mielyttävin kokemus on Volvo 240:llä, aika äijä auto.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
joku joskus kysyi että mitä siellä idässä sekoitetaan veteen
eli tuo tm:n juttuhan on kuten jussi jo totesi täysin asenteellista paskaa
lada oli se etu tai takavetoinen on hyvä
jos taas ladoista poistetaan alkuperäiset kaasuttimet, penkit, tunkinkorvat, yms. yms. niin vika on käyttäjässä
minä en ole vanha mutta kuitenkin olen ajanut jakuaareilla, porssella, ferrarilla, yms ökyautoilla enkä missään ole huomannut sitä miksi hintaero on niin valtava
ainut mitä nykyiseen satakymppiini kaipaisin näihin muihin verrattuna on mukiteline
työni vuoksi joudun ajamaan "autoilla" siksi vapaa-aikana haluan nauttia ja ajan ladalla
huoltopäällikkö bayerncar oy seinäjoki
http://www.bayerncar.com
eli tuo tm:n juttuhan on kuten jussi jo totesi täysin asenteellista paskaa
lada oli se etu tai takavetoinen on hyvä
jos taas ladoista poistetaan alkuperäiset kaasuttimet, penkit, tunkinkorvat, yms. yms. niin vika on käyttäjässä
minä en ole vanha mutta kuitenkin olen ajanut jakuaareilla, porssella, ferrarilla, yms ökyautoilla enkä missään ole huomannut sitä miksi hintaero on niin valtava
ainut mitä nykyiseen satakymppiini kaipaisin näihin muihin verrattuna on mukiteline
työni vuoksi joudun ajamaan "autoilla" siksi vapaa-aikana haluan nauttia ja ajan ladalla
huoltopäällikkö bayerncar oy seinäjoki
http://www.bayerncar.com
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Terve!
Pari kommenttia, kun luin TM:n kirjoituksen.
Koeajoyksilössä on ollut selkeästi jarruissa yksilövika, jota maahantuoja ei ole osannut korjata.
En tunne Kalinan jarruja, mutta lienevät hyvin samanlaiset kuin muissakin etuveto-Ladoissa. Ovat siis konstruktioltaan sellaiset, että auto pysähtyy hyvin ja hallittavasti, jos vain takajarrujen paineensäätöventtiili on oikein säädetty.
Jokainen autotekniikan perusteet hallitseva asentaja kykenee tekemään säätötyön, työ ei vaadi erikoistyökaluja, eikä ihmeellisiä mittalaitteita.
Venäläiset henkilöautorenkaat ovat maailman sivu olleet sellaisia, että niiden "luistoalue" on hyvin kapea. Toisin sanoen rengas siirtyy hyvin äkkinäisesti pidosta täyteen luistoon. Käytännössä tapahtuu juuri siten kuin koeajossa on käynyt: jokin renkaista lukittuu jarrutuksessa lähes sattumanvaraisesti ennen muita. Ei ole tiedossani, että venäläisrenkaat olisivat suuresti aiemmasta muuttuneet. Kalinan jarrut ovat tuskin syynä TM:n kuvaamiin äkkinäisiin lukittumisiin.
En oikein jaksa olla jutun kirjoittaneen Velimatti Honkasen kanssa samaa mieltä siitä, että Kalinaa ei voisi nimittää nykyaikaiseksi. Autotekniikka ei käsitykseni mukaan kehity muutamassa vuodessa "isoin harppauksin"; suurin osa uusien autojen ominaisuuksista, konstruktioista ja laitteista on todellisuudessa jo hyvinkin iäkkäitä.
***
Olen Pressan kanssa kovasti samaa mieltä siitä, ettei aina oikein löydy katetta eri automerkkien ja -mallien hintaeroille. Olen työsuhdeautoina ja töihini liittyen ajanut kovin erilaisia pelejä puukaasu-traktorista uuteen Rolls-Royceen. Viimeisin erikoinen kokemus ei muuten ollut Jaguarilla, vaan toisella kissalla, Leopardilla
Edullinen hinta ei ole ainut syy, miksi siviilissä ajan Ladalla.
SvS
Pari kommenttia, kun luin TM:n kirjoituksen.
Koeajoyksilössä on ollut selkeästi jarruissa yksilövika, jota maahantuoja ei ole osannut korjata.
En tunne Kalinan jarruja, mutta lienevät hyvin samanlaiset kuin muissakin etuveto-Ladoissa. Ovat siis konstruktioltaan sellaiset, että auto pysähtyy hyvin ja hallittavasti, jos vain takajarrujen paineensäätöventtiili on oikein säädetty.
Jokainen autotekniikan perusteet hallitseva asentaja kykenee tekemään säätötyön, työ ei vaadi erikoistyökaluja, eikä ihmeellisiä mittalaitteita.
Venäläiset henkilöautorenkaat ovat maailman sivu olleet sellaisia, että niiden "luistoalue" on hyvin kapea. Toisin sanoen rengas siirtyy hyvin äkkinäisesti pidosta täyteen luistoon. Käytännössä tapahtuu juuri siten kuin koeajossa on käynyt: jokin renkaista lukittuu jarrutuksessa lähes sattumanvaraisesti ennen muita. Ei ole tiedossani, että venäläisrenkaat olisivat suuresti aiemmasta muuttuneet. Kalinan jarrut ovat tuskin syynä TM:n kuvaamiin äkkinäisiin lukittumisiin.
En oikein jaksa olla jutun kirjoittaneen Velimatti Honkasen kanssa samaa mieltä siitä, että Kalinaa ei voisi nimittää nykyaikaiseksi. Autotekniikka ei käsitykseni mukaan kehity muutamassa vuodessa "isoin harppauksin"; suurin osa uusien autojen ominaisuuksista, konstruktioista ja laitteista on todellisuudessa jo hyvinkin iäkkäitä.
***
Olen Pressan kanssa kovasti samaa mieltä siitä, ettei aina oikein löydy katetta eri automerkkien ja -mallien hintaeroille. Olen työsuhdeautoina ja töihini liittyen ajanut kovin erilaisia pelejä puukaasu-traktorista uuteen Rolls-Royceen. Viimeisin erikoinen kokemus ei muuten ollut Jaguarilla, vaan toisella kissalla, Leopardilla
Edullinen hinta ei ole ainut syy, miksi siviilissä ajan Ladalla.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Tuulilasin testissä ollutta "yksilöä" XEY-865 vaivasi takapainoiset jarrut. Mikä oli TM:n testiauton rekisteritunnus?
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
-
Lada 4x4
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
osaltaan tietysti toi hintaero itä ja länsituotteissa johtuu siitä, että esim. venäjällä ja kiinassa työläisille ei makseta kunnon palkkaa ja tuotanto tapahtuu halpatyövoimalla, venäjälläkin teollisuudessa palkat 500-1000 dollarin välillä.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Tekniikan Maailman kuvissa on XEY-865.Toveri Sladimir kirjoitti:Tuulilasin testissä ollutta "yksilöä" XEY-865 vaivasi takapainoiset jarrut. Mikä oli TM:n testiauton rekisteritunnus?
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Eikö kukaan ole sitä mieltä, että tuossa Kalinassa on sekä hyvää että huonoa. Aika ääripään kirjoituksia. Tietenkään puolivälin keskipaikkeilta olevat arviot ja jutut eivät ole niin kiintoisia.
Ja eiväthän lehtijutut ole mitään totuuksia tai edes totuuden kuva. Nehän on tehnyt yksi ainoa heppu tai testipari. Fiilis niissäkin ratkaisee. Jos lähtee testaamaan mielessään jokin tunne tai mielikuva, testistä tulee myös sen mukainen. Sitten riippuu vielä siitä, millaisia muita autoja testaaja on juuri koeajellut.
Ja mitä menettäisimmekään, jos harrastamamme pelit eivät olisi yksilöllisiä. Jäisi monta hyvää juttua kokematta, kertomatta ja kirjoittamata.
Ja eiväthän lehtijutut ole mitään totuuksia tai edes totuuden kuva. Nehän on tehnyt yksi ainoa heppu tai testipari. Fiilis niissäkin ratkaisee. Jos lähtee testaamaan mielessään jokin tunne tai mielikuva, testistä tulee myös sen mukainen. Sitten riippuu vielä siitä, millaisia muita autoja testaaja on juuri koeajellut.
Ja mitä menettäisimmekään, jos harrastamamme pelit eivät olisi yksilöllisiä. Jäisi monta hyvää juttua kokematta, kertomatta ja kirjoittamata.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Eihän halpoja autoja voi verratta huomattavasti kalliimpiin autoihin, mutta kalinan hinta on pahasti pielessä. Verratkaa millaisia uusia autoja sillä saa. Katsokaa nettiautosta, millaisia käytettyjä tuohon hintaan löytyy. 3-4v. vanhoja 50-80tkm ajettuja laatumerkkejä pykälää isommasta kokoluokasta. Tuon Kalinan kun ostaa, niin parin vuoden päästä täytyy heittää kymppi väliin, jos meinaa vaihtaa uuteen 14000€:n autoon. Uuden Nivan hinnoittelu on kohdallaan, mutta Kalina ei mene kaupaksi, vaikka hintaa olisi 9999€!
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Toveri Sladimir on asian ytimessä...Toveri Sladimir kirjoitti:Eihän halpoja autoja voi verratta huomattavasti kalliimpiin autoihin, mutta kalinan hinta on pahasti pielessä. Verratkaa millaisia uusia autoja sillä saa. Katsokaa nettiautosta, millaisia käytettyjä tuohon hintaan löytyy. 3-4v. vanhoja 50-80tkm ajettuja laatumerkkejä pykälää isommasta kokoluokasta. Tuon Kalinan kun ostaa, niin parin vuoden päästä täytyy heittää kymppi väliin, jos meinaa vaihtaa uuteen 14000€:n autoon. Uuden Nivan hinnoittelu on kohdallaan, mutta Kalina ei mene kaupaksi, vaikka hintaa olisi 9999€!
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Tämä kirjoitus kiteyttää kaikki tosiasiat ilman kiihkoa, juuri näin asia on.Toveri Sladimir kirjoitti:Eihän halpoja autoja voi verratta huomattavasti kalliimpiin autoihin, mutta kalinan hinta on pahasti pielessä. Verratkaa millaisia uusia autoja sillä saa. Katsokaa nettiautosta, millaisia käytettyjä tuohon hintaan löytyy. 3-4v. vanhoja 50-80tkm ajettuja laatumerkkejä pykälää isommasta kokoluokasta. Tuon Kalinan kun ostaa, niin parin vuoden päästä täytyy heittää kymppi väliin, jos meinaa vaihtaa uuteen 14000€:n autoon. Uuden Nivan hinnoittelu on kohdallaan, mutta Kalina ei mene kaupaksi, vaikka hintaa olisi 9999€!
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Olisiko siinä kalinassa vähän tarpeettoman suuri kone? Yleensä mitä suurempi kone, sitä enemmän ainetta vie.
Voitto
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
Sivulta
http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/models. ... branch=tth
ymmärsin että sitä valmistetaan myös 16-venttiilisellä 1,4 koneella.
Suomeen tuotava mallihan on 8-venttiilinen 1,6.
http://www.lada-auto.ru/cgi-bin/models. ... branch=tth
ymmärsin että sitä valmistetaan myös 16-venttiilisellä 1,4 koneella.
Suomeen tuotava mallihan on 8-venttiilinen 1,6.
Voitto
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Delta Motor: Kalinan myyntiä Suomessa voi tiedustella syksyl
joo toi uusi 1,4 kone tuli juuri tuotantoon, eli varmasti vientiin saa vielä odotella, se kone onkin loppuun hiottu paketti, tehoa melkein saman verran kuin vanhassa 1,6:ssa ja on ympäristöystävällinen, samaa moottori sarjaa on Prioran 100hv 1,6 kone, mahtaneeko sekin tulla Kalinaan joskus. Näissä ei kai vielä kuitenkaan ollut muuttuva pituuksisia imusarjoja, joita Kalinan moottoreihin kehiteltiin jo vuonna 1997, ehkä ihan hyväkin että kaikkea hitekkiä ei tungeta noihin, talttahampaat sais ne rikki kuitenkin ennen aikojaan. 
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)