Sivu 8/14
Lähetetty: 3.5.2007 1:29
Kirjoittaja Mara
Viimeinen nauhamallisella nopeusmittarilla tais olla FSO Polle, jos en väärin muista.
Ja ettei menis OT:ksi, niin:
-Keinonahkapenkit, kylmät ja liukkaat talvella, hiostavat ja nihkeät kesällä.
Lähetetty: 3.5.2007 21:29
Kirjoittaja Pavlovits
Hypoidivetopyörästö
Avoin hansikaslokero (kuka pitää siellä hanskoja ?)
Lähetetty: 3.5.2007 21:36
Kirjoittaja noose01
Tarkoitatko hansikaslokeroa missä ei ole kantta?
Niitä meinaan on vielä

Lähetetty: 7.5.2007 19:52
Kirjoittaja Pavlovits
Heiluritaka-akselisto
Tummennetusta pleksistä olevat aurinkolipat
Lähetetty: 8.5.2007 11:42
Kirjoittaja Pavlovits
Oven pinnassa näkyvät saranat.
Pitkä, suoraan lootaan menevä vaihdekeppi.
Kymppituuman renkaat.
Nappivaihteet.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 14.10.2010 10:50
Kirjoittaja Pavlovits
Re:
Lähetetty: 14.10.2010 11:00
Kirjoittaja Pavlovits
Jaska HKI kirjoitti:Sisältä avattava lämmityslaiteen ilmanottoluukku,samalla se esti lumen pääsyn lämmityslaitteen kennolle.Moskvich.
Tämä oli tosi kätevä ja useammassakin autossa. Siis tuulilasin edessä olevan ilmanottoritilän päällä oleva luukku, jonka saattoi avata ja sulkea sisältä käsin.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 14.10.2010 17:25
Kirjoittaja lada.h.s
Eikös Fiber rattaitta käytetty myös Fordin V4 moottorin jakopäässä?? Yksi tuttu kertoi että Taunuksesta meni sellainen ratas.
Jossain vanhoissa Italialaisissa autoissa valaistu taustapeili etäisyysasteikolla, ja sitten todella vanhat purettavat ja huollettavat sytytystulpat.
Vinyylipenkit, hehkulamppuajovalot, lasi kaasuttimen kohokammion seinässä, matkustamon lämmitys vain moottorin hukkalämpöä käyttämällä,
kolme puolaa ja kolmet katkojankärjet ( DKW ja IFAt ) yläimukaastutin, Dynastart, avattavat tuuletusikkunat takaovissa, "ryyppykupit" moottorin
päällä. Tällaisia tuli mieleen.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 14.10.2010 20:14
Kirjoittaja Uitukki
lada.h.s kirjoitti:Eikös Fiber rattaitta käytetty myös Fordin V4 moottorin jakopäässä??
En tiiä V-nelkuista mutta Fordin kutosissa ainakin on ollu isän mukaan. Sillä ollu Granada aikoinaan Ruotsissa asuessaan jonka tuonut sitten mukanaan Suomeen takaisin muuttaessaan vuonna 79. Joskus käyny mielessä että vois olla makia peli jos ois säilyttäny sen. Muuta siitä ei oo jääny ku yks ainut valokuva.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 14.10.2010 20:16
Kirjoittaja 1500i
Öljynpainemittari, vieläkö se on käytössä?? Volttimittaria tuskin enää on.
Nuita edellä mainittuja tuossa katselin mutta niihin "törmää" aina silloin tällöin. Purettavat tulpat,ryyppy kuppi, kaihin vai oliko sitä verhoksi tuolla nimitetty jne. Niin noihin en törmää tietenkään (henkilö) auto käytössä vaan muussa yhteydessä.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 15.10.2010 0:19
Kirjoittaja tinuri
Pläräilin nyt tämn ketjun läpi ja pitää ensimmäinen oletus heti ns. tuhota. Eli vääntösauva jousitus. Käytössä vielä T4 korimallin Transporttereissa.
Mutta sitten tuli mieleen nämä kiristettävät pyöränlaakerit, eli kartiorullalaakerit. Taitavat olla nekin kohta jo menneen talven lumia.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 15.10.2010 8:09
Kirjoittaja Pavlovits
Ratin kehällä oleva nuppi (Kaiser)
Nopeusmittarin vaijerin voimalla toimivat lasinpyyhkijät (Rättäri)
Kaapparietuovet
Ilman saranaa taipumalla aukeavat takasivulasit (VW 1600 TL)
Kuorma-auton mekaaninen kippi (jopa käsin veivattava)
Oksennuspussit linja-autossa "...kuulepas nyt sinä rahastaja-Jussi, annapas mummolle pussi" (linjuripolkka)
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 16.10.2010 17:51
Kirjoittaja Pavlovits
Suora tuulilasi. Kuplassa aina malliin -64 asti.
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 16.10.2010 21:06
Kirjoittaja pvdriver
1500i kirjoitti:Öljynpainemittari, vieläkö se on käytössä?? Volttimittaria tuskin enää on.
no eihän mersuissa oo nykyään es lämpömittareita, mihinpä sitä oikestaan tarviikaan...
Re: Käsikaasu, jalkastartti, rasvanippa
Lähetetty: 16.10.2010 21:47
Kirjoittaja mush
Pavlovits kirjoitti:Suora tuulilasi. Kuplassa aina malliin -64 asti.
Haetaanko tällä nyt takaa, että siitä eteenpäin lasi oli hieman kovera? Tässä kohtaa on sivistyksessä aukko, jos tuota haetaan. Lasit kyllä kasvoivat Kuplissa, mutta "suoria" ne olivat ihan loppuun (*) asti lukuunottamatta 1303S mallia.
(*) tuotannon loppuun Saksassa, mm. Meksikossa ja Brasiliassa tehdyt ovat sellaisia sekasikiöitä, ettei niistä ota selvää.
Kuplissa tavattu 60-luvulla myös mekaanista polttoainemittaria, toimii vaijerin välityksellä.